..: Evropská komise plánuje výstavbu nových tratí pro Transrapid :..

Ilustrační obrázekMnichov - Evropská komise chce do budoucna podporovat rozvoj infrastruktury pro vysokorychlostní vlaky jezdící na magnetickém polštáři. Výstavba trati pro vlak Transrapid v Mnichově mezi centrem města a letištěm bude zahájena v polovině příštího roku a nedávno zveřejněná studie EU hovoří i o novém spojení z Mnichova přes Řezno, Děčín, Prahu, Brno a území Slovenska do maďarského hlavního města Budapešti.

Futuristické plány o napojení bývalého východního bloku na síť Transrapid se ale v dnešní době nejeví jako příliš reálné. Podle některých předpokladů by byla částka za výstavbu takovéto trati hornatým terénem příliš vysoká a návratnost investice nejasná. Z toho důvodu přišli němečtí politici s vlastním návrhem, podle nějž by magnetická dráha končila již v Řezně, odkud by byla postavena spojka ke klasickému železničnímu koridoru do Prahy. „Dostat se dnes z Řezna na letiště není nic pohodlného. Investice by se musela vyplatit, navíc tu existuje návaznost na spojení do Česka,“ odůvodňuje bavorský poslanec Georg Stahl svůj návrh na zkrácení trasy navrhované dráhy.

V případě, že by zvítězila zkrácená varianta, nemělo by její výstavbě bránit téměř nic. Jako jediný faktor, který by mohl stavbu ohrozit, se jeví nedostatek finančních prostředků. „Mezi Mnichovem a Řeznem nejsou žádné přírodní překážky. Nebyl by problém ani s pozemky,“ tvrdí Stahl. Odhad ceny výstavby úseku z Mnichova do Řezna se pohybuje okolo čtyř miliard eur. Investiční náklady přitom představovaly hlavní téma vyostřené diskuze mezi odstupujícím bavorským ministerským předsedou Edmundem Stoiberem a odpůrci výstavby magnetické dráhy na mnichovské letiště. Cena tohoto 37-kilometrového úseku, který již byl zemským ministerstvem dopravy schválen, činí přibližně 200 milionů eur.

Soupravy Transrapid nyní jezdí s cestujícími jen v jihočínské Šanghaji. V Evropě se magnetický vlak prohání zatím pouze po zkušebním okruhu, dokončeném v roce 1987. Ten je umístěn v oblasti zvané Emsland, jež se nachází nedaleko německých hranic s Nizozemím. Při zkušebních jízdách zde souprava Transrapidu s návštěvníky dosahuje rychlostí pohybujících se kolem 420 km/h. Právě na tomto okruhu se stala první vážná havárie vlaku tohoto typu. Dne 22. 9. 2006 se jedoucí souprava srazila s montážním vozem odstaveným na trati. Při nehodě tehdy zahynulo 23 lidí.

Zdroj: Havlíčkobrodský Deník, Transrapid


Samir Lepara | 26.11.2007 (8:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
02.12.2007 (15:21)  
Nevim jak jste prisli na to, ze se pristi rok zacne stavet. Pristi rok bude toliko znama konecna cena stavby. Soucasna suma 1,85 miliardy Euro je asi 10 let stara fantasie. Ackoliv vlada tvrdi, ze "penize jsou" ve skutecnosti chybi 150 milionu (50 od EU a 100 od spravy letiste) a neni zapocitan jeden tunel za 120 milionu EUR, s nimz se puvodne nepocitalo. Vysoky urednik EU na otazku o EU podpore pro Transrapid odpovedel asi pred 10 dny, ze EU se snazi sjednotit systemy a nema zajem o nove, zcela nekopatibilni. Jizda RE Regensburg - FJS Airport by trvala po stavajici trati asi 1 h, kdyby existovala kratka odbocka na letiste. Pozadi: jisty poslanec se pred volbami snazi zviditelnit a Trasrapid se k tomu hodi, zejmena kdyz se prohlasi za genialni nemecky vynalez, jimz ovsem neni. Postavit odbocku trati 930 pred letiste by melo smysl a prislo by levne.
28.11.2007 (18:33)  
TransEU trasa západ-východ s odbočkama do Turecka a V. Británie by se měla vyplatit. Vždyť víceméně v tomto směru proudí hlavní tok přeprav v Evropě.
registrovaný uživatel jk 
27.11.2007 (23:47)  
Nedavno zverejnena studie EU? Ha ha, ta studie je z roku 2000.
27.11.2007 (16:19)  
MirekM: ak sa pozrieme na skutočné plány EÚ, na ktorých staval Transrapid, tak sa skutočne uvádzajú dve možnosti (a neznamená to nutne, že jedna druhú vylučuje) - spojenie na Cheb aj cez Dresden...
registrovaný uživatel MirekM  mail  
27.11.2007 (14:46)  
Z Mnichova přes Řezno, Děčín, Prahu, …?!
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
26.11.2007 (22:35)  
No ve světle této novinky bych se s přestavbou nádraží v Brně rozhodně neukvapoval :-)))
26.11.2007 (22:09)  
zdenek84: niekoľko desiatok až stoviek ľudí pravidelne napr. jazdí do práce z Puertollana a Ciudad Real do Madridu (225, resp. 186 km). Cesta AVE trvá okolo hodiny a pred dvoma rokmi stála mesačná "traťovka" tuším 345 €. Bol vtedy veľký škandál, keď na kratšie spoje (Puertollano) nasadili nové jednotky AVE104 Lanzadera (Alstom, 4-vozové, designovo veľmi podobné 680 ČD, určenie na kratšie trasy a tuším, že len 2. trieda). Vtedy sa títo pravidelní cestujúci začali sťažovať na nižší komfort a fakt, že to jazdí "len" 250 km/h namiesto bežných 300, čím im cesta do práce/domov trvá dlhšie. Dokonca tam bolo niekoľko prípadov poškodenia súpravy zo strany "protestujúcich" - najzávažnejší bol menží požiar na záchode...
registrovaný uživatel tgw 
26.11.2007 (21:26)  
michawel.Netrdil jsem ,že 75 či 70 km /h je v celém úseku.

Ale domnívám se,že na trati číslo 260 v úseku vámi popisovaném mohl býti vymyšlen jiný projekt.

Proto je mi i blízký názor pana Luxian a Town-Of-Loxin.
26.11.2007 (20:46)  
michawel: Já si myslím , že by možná stálo za to pouvažovat o nějakém řešení trati 260 v úseku jen Brno-Maloměřice - Blansko . Třeba i o řešení tunelem . Tenhle úsek je neskutečná zdržovačka a nevyužily by to jen EC , ale i místní doprava , protože z Blanska do Brna rozhodně málo lidí nejezdí .
registrovaný uživatel Luxian  mail  
26.11.2007 (20:41)  
Michawel: No myslím, že zrovna reko 260 byla celkem zmrvená a jistě by to šlo řešit jinak, aniž by se musel dělat tunel 60 km dlouhý.

Barguzin: Asi proto, že se jedná do jisté míry o konkurenční druhy dopravy. Ale nemyslím si, že by to tu někdo prosazoval silou, prostě to samovolně z debaty vyplývá.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko