..: Evropská komise plánuje výstavbu nových tratí pro Transrapid :..

Ilustrační obrázekMnichov - Evropská komise chce do budoucna podporovat rozvoj infrastruktury pro vysokorychlostní vlaky jezdící na magnetickém polštáři. Výstavba trati pro vlak Transrapid v Mnichově mezi centrem města a letištěm bude zahájena v polovině příštího roku a nedávno zveřejněná studie EU hovoří i o novém spojení z Mnichova přes Řezno, Děčín, Prahu, Brno a území Slovenska do maďarského hlavního města Budapešti.

Futuristické plány o napojení bývalého východního bloku na síť Transrapid se ale v dnešní době nejeví jako příliš reálné. Podle některých předpokladů by byla částka za výstavbu takovéto trati hornatým terénem příliš vysoká a návratnost investice nejasná. Z toho důvodu přišli němečtí politici s vlastním návrhem, podle nějž by magnetická dráha končila již v Řezně, odkud by byla postavena spojka ke klasickému železničnímu koridoru do Prahy. „Dostat se dnes z Řezna na letiště není nic pohodlného. Investice by se musela vyplatit, navíc tu existuje návaznost na spojení do Česka,“ odůvodňuje bavorský poslanec Georg Stahl svůj návrh na zkrácení trasy navrhované dráhy.

V případě, že by zvítězila zkrácená varianta, nemělo by její výstavbě bránit téměř nic. Jako jediný faktor, který by mohl stavbu ohrozit, se jeví nedostatek finančních prostředků. „Mezi Mnichovem a Řeznem nejsou žádné přírodní překážky. Nebyl by problém ani s pozemky,“ tvrdí Stahl. Odhad ceny výstavby úseku z Mnichova do Řezna se pohybuje okolo čtyř miliard eur. Investiční náklady přitom představovaly hlavní téma vyostřené diskuze mezi odstupujícím bavorským ministerským předsedou Edmundem Stoiberem a odpůrci výstavby magnetické dráhy na mnichovské letiště. Cena tohoto 37-kilometrového úseku, který již byl zemským ministerstvem dopravy schválen, činí přibližně 200 milionů eur.

Soupravy Transrapid nyní jezdí s cestujícími jen v jihočínské Šanghaji. V Evropě se magnetický vlak prohání zatím pouze po zkušebním okruhu, dokončeném v roce 1987. Ten je umístěn v oblasti zvané Emsland, jež se nachází nedaleko německých hranic s Nizozemím. Při zkušebních jízdách zde souprava Transrapidu s návštěvníky dosahuje rychlostí pohybujících se kolem 420 km/h. Právě na tomto okruhu se stala první vážná havárie vlaku tohoto typu. Dne 22. 9. 2006 se jedoucí souprava srazila s montážním vozem odstaveným na trati. Při nehodě tehdy zahynulo 23 lidí.

Zdroj: Havlíčkobrodský Deník, Transrapid


Samir Lepara | 26.11.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Semík  mail  
26.11.2007 (14:49)  
pánové buďme v klidu, stejně se toho nedožijem.
registrovaný uživatel pekař 
26.11.2007 (14:27)  
zdenek84: to samože ano, nějaké podobné plány jsem dokonce viděl, to by bylo velmi příjemné.
26.11.2007 (14:10)  
pekař: vnitro maximálně tak praha-brno-ostrava na každodenní dojíždění do práce, pokud bude existovat něco jako in-gold a za stejné prachy (jak jsem slyšel, tak ve francii s tgv to tak funguje)
registrovaný uživatel pekař 
26.11.2007 (14:04)  
Pro nás ty vysokorychlostní tratě mají smysl jako mezinárodní spojení, vnitro asi moc ne
26.11.2007 (13:41)  
Doprava bude rychlejší, to jo, ale není to zbitečné? Vždyť už dnes ty vzdálenosti můžu stihnout přibližně za nějaké 3 až 5 hod. a navíc ČR je malá takže je to zbitečnost. I když to rychlé bude.
26.11.2007 (13:22)  
čunče: viz príspevok nižšie.
Jadrová energetika začína byť novou prioritou, avšak to sa treba vysporiadať s Rakušanmi a spol. Na jednej strane kecy o rizikovosti atómu, ale kolos vypúšťajúci do vzduchu tony humusu by tiež nechceli. Holt, jedno z toho bude nevyhnutné.
registrovaný uživatel čunče  mail  
26.11.2007 (12:47)  
Luxian:
Především je třeba nezapomínat na růst ceny elektřiny, která poroste pořád, dokud bude elektřiny v EU nedostatek. A ten nedostatek jen tak brzy neskončí, je třeba postavit nové jaderky příp. i tepelky.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
26.11.2007 (12:15)  
Myslím si, že novináři v Havlíčkobrodském deníku měli nedostatek témat, tak vytáhli někde na netu staré projekty Transrapidu a udělali z toho aktuální plán Evropské komise.
Ačkoliv bych primárně nebyl proti, myslím si, že dokud litr leteckého kerosin nebude stát stejně jako unce zlata, nemají takovéhle projekty žádné opodstatnění.
registrovaný uživatel čunče  mail  
26.11.2007 (11:58)  
Podle mě je to neskutečný blábol. Takovou hovadinu nemůže podpořit ani byroEvropská komise, i kdyby byla složená ze samých majitelů stavebních firem.
26.11.2007 (11:51)  
mirekmir: o prebujnelosti EK sa môžeme baviť a dospejeme k tomu, že mala byť už dávno prijatá ústavná zmluva, alebo sa aspoň držali predpoklady z Nice. Na druhej strane by ma zaujímalo, do akej miery si toto osvojil Transrapid, ktorý sa rád prezentuje veľkolepými plánmi. Samotná EK totiž k Transrapidu do Prahy žiadne vyjadrenie nemá. Naopak, odporúčam nahliadnuť do krásnej brožúry http://ec.europa.eu/ten/transport/projects/doc/2005_ten_t_fr.pdf - pozrite si napr. prioritnú os 22, železničný koridor Atény - Sofia - Budapešť - Bratislava - Wien - Praha - Drážďany/Norimberg. Takže si zrejme Deník zľahka pletie pojmy, ale to sa stáva...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko