..: Evropská komise plánuje výstavbu nových tratí pro Transrapid :..

Ilustrační obrázekMnichov - Evropská komise chce do budoucna podporovat rozvoj infrastruktury pro vysokorychlostní vlaky jezdící na magnetickém polštáři. Výstavba trati pro vlak Transrapid v Mnichově mezi centrem města a letištěm bude zahájena v polovině příštího roku a nedávno zveřejněná studie EU hovoří i o novém spojení z Mnichova přes Řezno, Děčín, Prahu, Brno a území Slovenska do maďarského hlavního města Budapešti.

Futuristické plány o napojení bývalého východního bloku na síť Transrapid se ale v dnešní době nejeví jako příliš reálné. Podle některých předpokladů by byla částka za výstavbu takovéto trati hornatým terénem příliš vysoká a návratnost investice nejasná. Z toho důvodu přišli němečtí politici s vlastním návrhem, podle nějž by magnetická dráha končila již v Řezně, odkud by byla postavena spojka ke klasickému železničnímu koridoru do Prahy. „Dostat se dnes z Řezna na letiště není nic pohodlného. Investice by se musela vyplatit, navíc tu existuje návaznost na spojení do Česka,“ odůvodňuje bavorský poslanec Georg Stahl svůj návrh na zkrácení trasy navrhované dráhy.

V případě, že by zvítězila zkrácená varianta, nemělo by její výstavbě bránit téměř nic. Jako jediný faktor, který by mohl stavbu ohrozit, se jeví nedostatek finančních prostředků. „Mezi Mnichovem a Řeznem nejsou žádné přírodní překážky. Nebyl by problém ani s pozemky,“ tvrdí Stahl. Odhad ceny výstavby úseku z Mnichova do Řezna se pohybuje okolo čtyř miliard eur. Investiční náklady přitom představovaly hlavní téma vyostřené diskuze mezi odstupujícím bavorským ministerským předsedou Edmundem Stoiberem a odpůrci výstavby magnetické dráhy na mnichovské letiště. Cena tohoto 37-kilometrového úseku, který již byl zemským ministerstvem dopravy schválen, činí přibližně 200 milionů eur.

Soupravy Transrapid nyní jezdí s cestujícími jen v jihočínské Šanghaji. V Evropě se magnetický vlak prohání zatím pouze po zkušebním okruhu, dokončeném v roce 1987. Ten je umístěn v oblasti zvané Emsland, jež se nachází nedaleko německých hranic s Nizozemím. Při zkušebních jízdách zde souprava Transrapidu s návštěvníky dosahuje rychlostí pohybujících se kolem 420 km/h. Právě na tomto okruhu se stala první vážná havárie vlaku tohoto typu. Dne 22. 9. 2006 se jedoucí souprava srazila s montážním vozem odstaveným na trati. Při nehodě tehdy zahynulo 23 lidí.

Zdroj: Havlíčkobrodský Deník, Transrapid


Samir Lepara | 26.11.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
26.11.2007 (20:31)  
tgw: Sorry nechci se tě dotknout, ale 75 rozhodně není v celém úseku, jsou tam i 120 a 100 kilometrové rychlosti. Hlavně před Brnem těch 70 fakt je, ale tam si nedokážu představit jakoukoliv přeložku. Leda, že by udělali něco jako ve Švýcarsku, tj. 65 km tunel pod Letovicema, Blanskem a vyjíždělo by to až v Maloměřicích. Jenže to by stálo tak neuvěřitelný peníze a trvalo by to fakt strašně dlouho.
registrovaný uživatel tgw 
26.11.2007 (19:41)  
Ha ha ha ha.Tak mi tady nemáme VRT.Nejsou opravené všechny koridory.A to nepíši o ostatních tratích.Ty už potřebují rekonstrukci také.

Dovoluji si tvrdit.Pro naši republiku je to po dobu min. 60 let transrapid zbytečný luxus.A ten si nemůžem dovolit.
Transrapid také není kompaktibilní s kolejovou dopravou.

Nejprve by měli opravovat i ostatní tratě.Ty peníze bych raději viděl právě zde.A také zabezpečovací zařízení,uzly,budovy,vybavení,atd.Na naši velikost republiky je transrapid se 420 km/h zbytečný luxus.Podle mě i rychlost 200 km h by zde někde stačila.Také by místy pomohlo mimoůrovňové křížení.Jako mají němci.A vlaky by měli jezdit na čas.Měli by býti pohodlné a čisté.

Mě spíše zaráží malá rychlost na trati Česká Třebová -Brno.A to 75 km h.K čemu je,že vlak jede 160 km h směrem z Prahy na Chocenˇ a z Brna na Břeclav.Když na úseku Česká Třebová- Brno jede 75 km h.Je to nepochopitelný.Proč to nevyřešili přeložkou nebo tunelem jako např Krasíkov.Výsledná rychlost mohla být lepší.A celkový čas Praha Brno menší.
26.11.2007 (19:23)  
Honza Š: To by musela dostat Želpage na tu konferenci pozvánku , což se podle mých informací nestalo a nebo by o tom musely psát nějaké jiné noviny, což se asi taky nestalo. ;)
26.11.2007 (19:17)  
hmm, hmm, "nedávno zveřejněná studie EU"? Zase jedna paní povídala :-(

Ale to, že byla před pár dny v Praze Konference VRT, kde se účastnici mohli dozvědět dost konkrétní info na téma VRT v ČR, a jaké že to informace jsou, to se čtenáři ŽelPage už asi nikdy nedozvědí :-(((
registrovaný uživatel barguzin  mail  
26.11.2007 (18:53)  
Stále nechápem prečo sa niekto silou mocou snaží leteckú dopravu natlačiť do diskusného fóra o železnici...
26.11.2007 (18:31)  
Frantisek Omacka: No ono tam neni moc co stavet, je to vsechno defacto dost otevreny, vypada to dost easy. Samozrejmne, jak to je u tehle projektu normalni, to bude stat asi dvojnasobek :) Ad ta elektrika, v tom Lathenu to zasobujou vetrny elektrarny. Navic to muze byt i o neco uspornejsi, nez klasicky VRT, protoze ten pohonny usek (jak to nazvat) se aktivuje vzdycky az je vlak blizko. Elektrika se do toho pousti, kdyz je vlak tak nejak kilak, pul kilaku. Me na tomhle fasacinujou ty vyhybky. Ohybani celejch ocelovej platu, to je proste narez. By me zajimalo, co to je za slitinu, ze se to tak krasne ohne a neunavuje se to.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
26.11.2007 (16:45)  
Lenny: Buď v klidu, do tohohle nikdo investovat nebude.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
26.11.2007 (16:44)  
čunče: Jistě, ale růst cen eletřiny podraží stejnou měrou klasické vysokorychlostní vlaky, stejně jako maglev. Pro Transrapid ale není potenciálním konkurentem VRT, ale letecká doprava na kratší trasy. Proto je mnohem důležitější v kalkulaci výhodnosti maglevu primárně cena ropy a jejích derivátů než elektřiny.
26.11.2007 (16:39)  
37 km dlouha trat z Munchenu na letiste za 200mil Euro mi prijde podezrele levna.
registrovaný uživatel Lenny 
26.11.2007 (15:50)  
V članku jsem se nedočetl, kdo je investorem cele akce, zda je to vláda, či DB, či někdo jiný. Docela by mě to zajímalo
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko