..: Vyrovnané investice do švýcarské silniční a železniční sítě :..

Ilustrační obrázekBern - Velmi zajímavého vývoje investic do infrastrukrury jsou svědky ve Švýcarsku Během roku 2005 zde bylo investováno 4,2 miliardy franků do rozvoje silniční a 4,4 miliardy do železniční sítě. Toto je výrazné zvýšení investic do železnice, především oproti počátku devadesátých let, kdy byly do železnic investovány 2 miliardy a 3,8 miliardy do silnic. Tyto prostředky byly z velké části vynaloženy na realizaci projektů Bahn 2000 a nových alpských magistrál - Gotthardského a Lötschbergského alpského tunelu.

Porovnání přepravních výkonů vychází jednoznačně ve prospěch individuální dopravy s 96 miliony osobokilometrů vůči 26 milionů osobokilometrů u veřejných dopravních prostředků. Přesto dochází ke zvýšení podílu veřejné dopravy oproti předchozímu roku z 20,4 na 21,8%. Toto je způsobeno realizací první části projektu Bahn 2000 se změnou jízdního řádu v prosinci 2004. Železnice tak v roce 2005 nabídla vyšší počet spojů, více systémových přestupních vazeb, zkrátila jízdní doby na některých tazích a zavedla půlhodinový takt mezi velkými centry. Veřejné dopravní prostředky tak během tohoto roku přepravily 1,9 miliardy cestujících.

Zajímavé je porovnání energetické náročnosti jednotlivých druhů dopravy. Celková spotřeba energie za rok 2005 dosáhla 870 terajoulu (1 TJ = 1012 J), přičemž část připadající na dopravu činí 290 TJ. Z toho na silniční dopravu připadá 78%, leteckou 18% a 4% na železnici.

zdroj: LITRA, SBB


fisa | 17.10.2007 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Švýcarsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
22.10.2007 (14:33)  
Venco to chce klíd. Ale jsem rád, že se další člověk přidává k názoru, že železnice má budoucnost, ale ČD ji nemají.
19.10.2007 (17:03)  
jo a buspage by chtělo taky něco napsat o dopravě.Když píšu že na jih D3 klidně, ale že koryto aby bylo konkurenční musí bejt do 200km/h(koryto do 160 nemá šanci uspět) tak mi tu píše nějakej košmrdák apod,že sem kokos.
Do dráhy nejde skoro nic a pak nám to tady chátrá.
Ta nákladka bohužel je to tak že nikdo nechce vozit 1,2,3 vagonky.ČD to nechce a soukromníci taky ne,proč asi vyžírka Řebíček s Viamontem vozej dlouhý vlaky?OKD dlouhý?unipetrol dlouhý ???atd.Takže na dráze neplatí to samý jako u šotoušů,který nemaj rády gambáč a tak chlemtaj minipivovary-byť levnější a i chutnější,u dráhy ale to tahle nejde.
Řešení vidím v tom že v jednom městě se domluví dvě tři fabriky a dohromady daj nákladní vlak aby nebyly ty 1,2 vagonky ale třeba 10 a víc.Vlečka je základ.
No a vývoj kuci říkaj že nikdo nechce ČD že jejich Kargo nemá šanci přežít, to stejně někdo skoupí třeba DB.Taky že ty velký fabriky si to chtěj vozit samy.Je to pravda proto ty OKD a unipetrol vlaky.Podle mě bude tady víc tady těch velkejch firem a ČD krachne úplně i s jejich Kargem.
19.10.2007 (16:48)  
Tak když už je ta diskuze o ničem tak je aspoň o žrádle.
Žrádlo:sám nemám rád velký nákupy kdy trpím a sem tam bleju v hypersupermakru,globlu apod.Tam jedu gumokolem max.2 měsíčně.Menší nákupy dělám u nás v sámošce u Boženy.Sám uznávám takový vesnický a maloměštácký nakupování,to znamená maso v masně,pečivo v pekárně,hmožděnky v kovomatě atd,jo a nejsem jedinej.Výsledkem tak je,že i diskont Plus atd. si pořizujou svoje masny pekárny apod.a takovejch diskontů bude víc.
Jinak vždy seženu dobrej rohlík do 2 kč,takže nesouhlas že má bejt dobrej za 4 a gumokolní rohlík za 2 káble.Když zbyde chleba tak se z toho udělá topinka a když zbyde rohlik houska tak z toho melu strouhanku nebo to dostane pes a králici.Jedinej rohlik neletí do koše!!!pánove tahle se hospodaří!!!
19.10.2007 (10:59)  
M: Průplav Dunaj-Odra-Labe navrhoval už J.A. Baťa, dodnes je to zaneseno v územním plánu a nedoporučuju ptát se na to v Kroměříží na radnici, mají na to "poněkud odlišný" názor než Povodí Moravy.
registrovaný uživatel M 
18.10.2007 (20:19)  
Frantisku, jasne jsem rekl, ze Praha-Ostrava je infrastruktura lepsi zeleznicni nez silnicni. Stejne tak ani CD, ani zadny jiny zeleznicni prepravce (nebo dopravce, neresim:) proste nakou blbost vlakem vozit nebude, protoze po kolejich proste "maly dodavky" nejezdi a jezdit nebudou a celkovy cas prepravy vyjde rychleji po silnici.
Ted i v nejblizsich X letech proste bude porad platit, ze koleje nepovedou kolem kazdeho baracku, takze preprava po kolejich od dveri ke dverim NEBUDE (jeste jednou NEBUDE) mozna. kazdy normalni clovek si to uvedomuje. Podporujme kombinovanou prepravu, podporujme P+R, podporujme primestskou dopravu, ale nedelejme ze sebe hlupaky.
Ty dva systemy musi fungovat spolecne a ten silnicni proste je a bude dulezitejsi...

Mimochodem, lodni doprava je taky hodne ekologicka, ze? Takze dejte mi nekdo jeden konkretni duvod, proc nepropojit Prahu a Ostravu nejakym kanalem a misto aut a misto vlaku vsechno prepravovat lodi? Ze je to pomale? Ale jdete, prece to tak nebude na vzdycky. Takze ja volam - davejme aspon tretinu vsech penez do vodni infrastruktury! Je jedno, ze o to nikdo nestoji, protoze se tim nikam nedostane a ze je to pomale. Ja jsem fanda do lodicek a ja vim nejlip co je spravny. Vic penez do lodicek!

PS: Zni to jako blbost? Princip je uplne stejny jako rvat vic penez do vlaku...

Jiri Kocurek - to s tou krabici od pizzy je docela pekny a navic castecne vtipny priklad:)
registrovaný uživatel pekař 
18.10.2007 (19:41)  
Tohle je vážně debata o ničem, omílají se tu dokola věci stokrát polmleté. Pokud jsem to dobře pochopil, tak tady šlo o míru, nikolv o přesun všeho na koleje...
18.10.2007 (19:18)  
František: Ne nevidím v tom důvod, aby to bylo napořád. Ale pokud toho není ucelený vlak, tak to nikdy nikdo nepustí (3 vagony + loko) jako sólo vlak. Takže přepřahy. A to už jsme zase v kruhu.
Jediné co je vcelku přijatelné, tak to naložit do kontejneru, převézt na terminál, vlakem na terminál... Jenže tohle je taky oničem, pokud potřebujete převézt něco, co byste naložil na pickup.
Když už tady byla řeč u dovozu pizzy - co pak s krabicí? Popelnice nebo kamna? Takže odvoz popelářským autem... Posaďte tohle před tramvaj. Nepoužitelné.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
18.10.2007 (19:10)  
ad Waszyn:

do pihele tmavýho, mášte pravdu.
registrovaný uživatel waszyn 
18.10.2007 (18:57)  
jde o to, ze penalizace silnicni dopravy vubec neresi presun jakekoliv prepravy na zeleznici. stavbou dalnic a obchvatu na silnicich 1.trid delame pro ekologii urcite mnohem vic nez rekonstrukci lokalnich trati. zeleznicni sit tady je, pro nakladni dopravu jsou rychlosti i kapacita trati postacujici, jde o to, ze jediny dopravce, ktery ma kapacity na vozove a kusove zasilky v ramci republiky timto smerem vubec nevyviji zadnou obchodni aktivitu, shodli jsme se, ze zejmena v oblasti priblizeni nakladakem na/z zeleznici. pokud se vykasleme na silnice a dalnice a zrekonstruujeme a zelektrizujeme co se da, co se na tomto stavu zmeni? nic!!! reseni vydim pouze v urychlenem oddeleni a privatizaci carga a pak se to nekam pohne, investor zacne chtit vydelavat. ale to neni o poplatku za pouziti dopravni cesty pro zeleznice a pro silnice, to je vsechno o obchode a statni moloch v tomto smeru bohuzel spi a nikdo jiny tady neni a nedela se nic pro to aby v brzke dobe byt mohl..
registrovaný uživatel stoupa  mail  
18.10.2007 (18:56)  
ad Karl Maria von Weber:

Ja, mein lieber Kollege, dokonce nerad (duševně = pocitově) souhlasím. Avšak emocionílně = pocitově sám v sobě vřu. Nejednou jsem v uplynulých 17ti letech v žoldu (zpravidla amerického) imperialisty outsourcoval a "wohno to ztratilo duši", ono to funguje, ale jen na ekonomické bázi = dominantně strach o práci/živobytí. Ale přeprava zboží/nákladu dráha/kamion pokud nejde o ucelený vlak pouze prohrává na čase a nákladech překládky/přístavby na zbytkovou vzdálenost a to včetně personálu. Gott mit uns.

Zbaběle říkám, že bych ty truckery na dlouhých štrekách raději viděl překládat/na vlečky přistavovat vagony, než aby se mi pletli do cesty na "Dxx", když jedu gumokolem do práce i za zábavou. (Proč gumokolem? Opět "zbytková vzdálenost" = než dojdu 1,5 km na dráhu, jsem na 2/3 cesty do AB, a už ve dvou lidech jsou variábly gumokolu méně nákladné).

Paradoxně: obiloviny + chmel se pro velkopivovar Holešovice přistavovaly v 70 letech vlakmo. S vyjímkou Gambáče, raději malé pivovary = trucky. Et item pekaři. (Ale nemám povědomost, že by i hypersuperpekař Odkolek měl kdy vlečku ...)

No, já jen tak, že se mi líbí od K.M. von Webera Freischuetz ...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko