..: Vyrovnané investice do švýcarské silniční a železniční sítě :..

Ilustrační obrázekBern - Velmi zajímavého vývoje investic do infrastrukrury jsou svědky ve Švýcarsku Během roku 2005 zde bylo investováno 4,2 miliardy franků do rozvoje silniční a 4,4 miliardy do železniční sítě. Toto je výrazné zvýšení investic do železnice, především oproti počátku devadesátých let, kdy byly do železnic investovány 2 miliardy a 3,8 miliardy do silnic. Tyto prostředky byly z velké části vynaloženy na realizaci projektů Bahn 2000 a nových alpských magistrál - Gotthardského a Lötschbergského alpského tunelu.

Porovnání přepravních výkonů vychází jednoznačně ve prospěch individuální dopravy s 96 miliony osobokilometrů vůči 26 milionů osobokilometrů u veřejných dopravních prostředků. Přesto dochází ke zvýšení podílu veřejné dopravy oproti předchozímu roku z 20,4 na 21,8%. Toto je způsobeno realizací první části projektu Bahn 2000 se změnou jízdního řádu v prosinci 2004. Železnice tak v roce 2005 nabídla vyšší počet spojů, více systémových přestupních vazeb, zkrátila jízdní doby na některých tazích a zavedla půlhodinový takt mezi velkými centry. Veřejné dopravní prostředky tak během tohoto roku přepravily 1,9 miliardy cestujících.

Zajímavé je porovnání energetické náročnosti jednotlivých druhů dopravy. Celková spotřeba energie za rok 2005 dosáhla 870 terajoulu (1 TJ = 1012 J), přičemž část připadající na dopravu činí 290 TJ. Z toho na silniční dopravu připadá 78%, leteckou 18% a 4% na železnici.

zdroj: LITRA, SBB


fisa | 17.10.2007 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Švýcarsko


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
18.10.2007 (18:52)  
To je to se mnou tak vazne, nebo je v oboru fundovanejsi lekar nez pekar?
registrovaný uživatel pekař 
18.10.2007 (18:44)  
CMVW:a u lékaře jste s tím už byl?
18.10.2007 (18:36)  
Ctu to tady uz dlouho, ale az ted jsem se odhodlal k zalozeni profilu :-) Dekuji redakci za zajimavy server a prispevovatelum za jeste zajimavejsi nazory.

A ted k tematu, rovnou bych se chtel zeptat, z ceho se podle frantiska dela pizza. Na klasickou pizzu se totiz potrebuje hladka mouka a ta je prece z obili. Obili se pestuje na poli na venkove a pizza se prodava tam, kde je nejvic lidi co tu pizzu chteji a to je ve meste.
Ted se veze obili nakladakem z pole do mlyna po mistnich silnicich, pak se veze mouka kamionem z mlyna na venkove do obchodu na okraji mesta po dalnici a pak se jezdi dodavkou z obchodu do pizzerie a pak treba osobakem s hotovou pizzou az do domu.
Vidim, ze napady na nahrazeni vlakem uz byly zameteny pod stul krome toho kamionu na dalnici. Co na tom tak vadi, co je na tom spatne, proc by se to melo vozit jen a jen po zeleznici? Neni lepsi do obchodu nebo pekarny na predmesti vozit mouku kamionem z venkova po dalnici bez chodcu nez ji vozit dodavkou z nadrazi ze stredu mesta po ulicich kde jsou lidi a hraji si deti? Nebo by mely byt pekarny v centru vedle nadrazi? Nebo by melo byt nadrazi na okraji? Anebo by vsude mely byt koleje? To bych chtel od nekoho vysvetlit.
registrovaný uživatel pekař 
18.10.2007 (18:15)  
Plný souhlas s Františkem!
18.10.2007 (18:09)  
M: Naposled a už jen krátce. Pizza = místní rozvoz = silnice, OK. Pokud budete brát za železnici jen současné ČD a jejich současné služby, pak ano, nemá to cenu - a co s tím dělat do budoucna? Konzervovat a rozvíjet silnice? Mluvíte pořád jen o současnosti, chybí mi tam jakýkoli dlouhodobý výhled. Jistě, nelze vnucovat, ale lze směřovat. A to se neděje. Směřujeme na druhou stranu.

J. Kocourek: A taky zřejmě důvod, proč by to tak mělo být napořád...

Nic nového pod sluncem.
18.10.2007 (18:04)  
M: souhlas, kamarád teďka stěhoval výrobní linku, na tirákách to jelo ze Stradfordu (UK) do Brna 2 dny. Po železnici by to bylo na týden. A teď si představte, že vám ta linka stojí navíc 3 dny. Pokud výroba stojí, tak je to pro firmu ztráta. Desítky tisíc za hodinu, nebo třeba taky 100 mil. na hodinu. To je ten důvod proč to jede po silnici.
registrovaný uživatel M 
18.10.2007 (18:00)  
pekar a pizza - je a neni... Kdyz na tu pizu nekam pujdu, tak 15 minut jdu tam, 30 minut cekam az se udela, 15 minut jdu zpatky. Takze celkem prosustrovana hodina (a to nepocitam cas straveny samotnou konzumaci, oblikanim...) a pokud mam nabity den, tak to podstatne. Taky pokud je venku hnusne atd. Proste proc ne... Ale to jsem lehce odbocil:-)
18.10.2007 (17:42)  
Mara: jenže ono to u nás na silnicích zhusta vypadá tak, že čekáte až vás někdo z protijedocí kolony pustí, jinak doleva neodbočíte. Na křižovatce funguje zipová metoda, protože před i za stojí kolona. Padne zelená a stojíte, protože není se pohnout, pokud nechcete stát na tramvajových kolejích... Jedete po 2,5 m "široké" místní silničce, poktáte protijedoucího, couváte k nejbližšímu vjezdu, pustíte ho. OK? A třikrát po sobě?
Vážně nemám pocit že by silnice byly předimenzované a nevyužité. Jediný 4 pruh, který se zúžil bez náhrady je Slušovická dálnice, o žádném jiném nevím.
BTW: ročně najezdím auto 1:1 vlak.
18.10.2007 (17:37)  
František - cena je u mě druhořadá již nyní, nejdůležitější je kvalita výrobku/služeb. Bohužel většina firem v okolí se orientuje pouze na cenu a potom se obtížně hledá. Když už se někdo tady snaží produkovat kvalitní výrobky, tak díky nezkušenosti často rychle skončí. Tak namísto křupavého pečiva máme k dispozici kus betonu nebo je nechutné kvůli špatnému poměru ingrediencí. Narazí-li náročný zákazník na takovýto výrobek, jeho příští nákup již bude obsahovat jiné produkty. Jeden lékař z okolí dokonce již v ČR potraviny nenakupuje a raději pro ně jezdí do Polska. A jsme tu zase u problému silniční dopravy. Klasický začarovaný kruh. Komu se jej podaří rozseknout, má ambice na ministra dopravy, ne-li více.

M (17:30) - souhlas
registrovaný uživatel pekař 
18.10.2007 (17:35)  
M:docela souhlas, nebylo by opravdu lepší založt jakousi divizi, která mi vše za příplatek naloží, vyloží a doveze až domů? Jinak rozvážka pizzy je trochu rozmazlenost...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko