..: Projekt RT-Express Praha - Ostrava končí :..

Ilustrační obrázekSokolov - Společnost Railtrans se rozhodla své aktivity v dálkové osobní železniční dopravě utlumit a projekt RT-Express Praha - Ostrava ukončit. Jako jeden z důvodů firma uvádí objednání nových vlaků Praha - Brno státem. Její expresy z Prahy-Holešovic do Ostravy se už tak do grafikonu nevešly a musely by jezdit z Prahy-Smíchova přes Malešice, vzhledem ke zmenšené kapacitě úseku Libeň - Běchovice kvůli zahajované rekonstrukci této části koridoru. Podle společnosti Railtrans ze vzájemného jednání Českých drah a státu vyplynulo, že stát bude napříště u ČD objednávat (tedy i dotovat) i výkony vlaků kategorie IC/EC, což představuje na relaci Praha - Ostrava přímou konkurenci jejím expresům. Zároveň by tak prý stát mohl projekt RT-Express zablokovat z důvodu "ohrožení dopravy ve veřejném zájmu". Celou tiskovou zprávu lze nalézt na stránkách Railtrans.

zdroj: Railtrans


M@ra | 19.9.2007 (14:30)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
21.09.2007 (14:51)  
Já to pochopil , tady si někdo plete SZDC a CD , aha , no jo...
registrovaný uživatel pekař 
21.09.2007 (14:47)  
To jao SŽDC tu ztrátu díky zlevnění DC bude někdo kompenzovat ? Formou dotací , ne ?:)))
registrovaný uživatel Web 
21.09.2007 (14:44)  
Pak tedy rozhodně doporučuji zvednou mýto pro autobusy a zavést jejich dotace, neb tím podle vás vytvoříme perpetum - mobile na peníze :)
registrovaný uživatel Web 
21.09.2007 (14:43)  
?? Takže se ty peníze někde cestou ztrácejí? Vždyť přeci ČD dělají vše transparentně a při snížení ceny za DC je jasné, že o stejnou sumu sníží požadavky na dotace, ne?
registrovaný uživatel pekař 
21.09.2007 (14:36)  
Ten bude ale asi daleko menší ,že ...
registrovaný uživatel Web 
21.09.2007 (14:32)  
pekař: A výpadek peněz MD díky dotování EC/IC/SC neřešíte, že?
registrovaný uživatel pekař 
21.09.2007 (14:19)  
Právě , to oddělení Carga je asi hodně důležité . Jinak mě by nevadilo snížení ceny za DC , naopak bych byl pro , ale řeším dvě věci : první je , že se jí asi jen tak nedočkáme a druhá jak řešit výpadek peněz SŽDC...
21.09.2007 (14:10)  
Yur@: Protože to dosud dotovaly z Carga...
registrovaný uživatel Yur@ 
21.09.2007 (13:52)  
Ja teda nevim, me prijde dotovane financovani statem vhodne pro kategorii Os - R (Ex). Ale co se tyce IC/EC/SC, tak si CD na web, a vlastne vsude kde muzou, vyznamne napsaly, ze tou sou vlaky VYSSI kategorie, provozovane vyhradne na vlastni riziko firmy. Takze jestli to riziko nezvladaji, proc je provozuji ...?
registrovaný uživatel Web 
21.09.2007 (13:43)  
pekař: Stejně jako se bude muset (bohužel) změnit systém financování IC/EC/SC by se mohl změnit systém platby za DC. A peníze v SFDI/SŽDC kupodivo vzniknou přesunutím financí v kolonkách MD. To by byla podpora železnice, ne neprůhledné dotování vyvolených...

Máte opravdu pocit, že to co se chystá bude efektivní?
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko