..: Z Brna budou jezdit nové vlaky, ČD zmodernizují vozový park :..

Ilustrační obrázekBrno - Pohodlnější jízda čeká cestující z Brna hlavního nádraží. ČD mají totiž v úmyslu postupně obnovovat železniční vozový park, aby cestující měli větší pohodlí. Ze stanice tak bude jezdit stále více nových vlakových souprav. Průměrné stáří drážních vozidel je totiž zhruba 27 let. Náměstek hejtmana Václav Horák říká, že Jihomoravský kraj má na modernizaci železnice velký zájem, minimálně v rámci rozšiřování IDS. ČD a region proto hledají možnosti spolupráce v této oblasti. Náměstek Generálního ředitelství ČD Jiří Kolář uvádí, že chtějí spolupracovat s Jihomoravským krajem například na projektech rozvoje regionální železniční osobní dopravy. Díky spolupráci by totiž dráhy mohly na obnovu vozového parku získat peníze z fondů EU.

Ilustrační obrázek ČD nakupují motorové soupravy pro tratě směr Veselí nad Moravou a Jihlava. Výhodou nových souprav je, že mohou bez problémů zajet na 5 a 6 nástupiště a jsou prakticky ihned připraveny k odjezdu, bez nutnosti je posunovat. Náměstek Kolář uvádí, že nové vagony a nádraží nemají být jedinou novinkou. Chce změnit ČD z konzervativní organizace, ovládané odbory, na zákaznicky orientovanou, pružnou železnici. Podle něj obnovení vozového parku, možná i nové uniformy a samozřejmě i lepší chování vlakových čet zatraktivní železniční dopravu a přispěje k tomu, aby se stala konkurencí autobusům a autům. Náklady na modernizaci drah Kolář odhaduje na stamiliony. Podle něj se musí ČD snažit co nejvíce investovat do techniky, aby mohly racionalizovat provoz.

Student Agency na železnici

Ilustrační obrázekČD jsou v podstatě monopolní organizací, ale Brněnská dopravní společnost Student Agency už pracuje na tom, aby se to změnilo. Ředitel firmy Radim Jančura připomněl, že společnost chce v budoucnu kromě autobusů provozovat i vlaky. Podle jeho slov se Student Agency zaměří hlavně na dálkové spoje, o provozování regionálních spojů neuvažuje. Dále říká, že momentálně jsou ve výběrovém řízení na vlakové soupravy, které jsou luxusnější a přitom levnější než Pendolino. Dodává, že zatím plánují zprovoznit linku mezi Prahou a Ostravou. Jančura také poukazuje nato, že spojení mezi Brnem a Prahou si nemohou dovolit, protože těžko mohou nakoupit 20 vlakových souprav, které mají ČD. Podle něj linka z Prahy do Brna může přijít na řadu později.

zdroj: Brněnský deník


Adys Poslat mail autorovi | 18.4.2007 (15:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
20.04.2007 (23:31)  
ad Venca Motyka – vy si čtete, já vidím – například to, že Viamont a.s. nemá žádná Desira. Jedná se o Desira společnosti Vogtlandbahn zajišťující mezistátní dopravu Cheb – Markredwitz, Cheb – Plauen.
Začalo to tím, že jste napsal "Rakousko – ani jeden soukromník".
Celý problém spočívá v tom, že v Rakousku, Německu, Švýcarsku "národní dopravce" a "ostatní soukromníci" kopou za jeden tým, pro spokojenost cestujícícho i "daňového poplatníka", takže cestující se až na nepatrné vyjimky (Německo) nemusí starat o to, komu (z hlediska platnosti jízdenek) patří vozidlo, které přijede - cestujícímu s roční síťovou jízdenkou je uznávana ve všech vlacích, zatímco v Česku takzvaní (samozvaní) dopravní odborníci (spíše odporníci) donekonečna omílají teorie o tom, jak kvalitu dopravy zlepší tím, že na koleje bude přivedena konkurence a různí dopravci budou stát na opačné straně hřiště a budou kopat proti sobě nebo ještě lépe řečeno, zlepšení kvality se spatřuje v tom, že železniční dopravci budou hrát jakési "Člověče nezlob se" a budou se vzájemně z dosažených políček vyřazovat.
Postrárám konkurenci na trati Karlovy Vary – Mariánské Lázně, Sokolov – Karlovy Vary (a dalších) kde existuje fakticky stejný monopol … a cestující se síťovou jízdenkou tam musí znovu platit, protože železniční společnosti se nemohou a nebo nechtějí dohodnout na tom, jaký podíl by měl "jiný dopravce" z roční jízdenky dostat … samozřejmě k nespokojenosti cestujícího i daňového poplatníka.
V citovaných zemích pochopili, že dostat více cestujících na koleje lze jen tehdy, když se bude táhnout za jeden provaz a nepovedou se žabomyší tlachanice o tom, jak je modernizované vozidlo toho či onoho dopravce nepovedený pokus o modernizaci (814), s tím, že Desiro (mimochodem cca 5x dražší) by bylo lepší, ale již se neřekne, že užitná hodnota toho lepšího a dražšího Desira je stejná = bude jezdit stejně rychle nebo stejně pomalu (zálaží na úhlu pohledu) jako ta 814. Totéž platí o tlachanice týkající se tzv. dumpingových cen …
19.04.2007 (21:35)  
Venca: to si ještě rozmyslím :D
19.04.2007 (21:22)  
Tak dnes sem ČD4ever doviedol celú rodinu.
Páni, nemôžem si pomôcť, ale tieto výlevy vo mne budia dojem trpkej nostalgie za zlatým časom Československých štátnych dráh, keď jeden železničný podnik bol štátom v štáte a železničiar sa cítil ako king. Teraz tu každý do krvi obhajuje ČD a nedajbože pripustiť, že sa tu bavíme o preľudnenej, neefektivnej a nepružnej organizácii vystavenej napospas odborom a byrokratom zvyknutým na desaťročia nemenené postupy a ciele.

Konkurencia na železnici? Prečo nie? Nech infraštruktúra zostane štátna a všetci dopravcovia majú rovnaké práva na využívanie. So stanicami v správe ČD je to od začiatku nezmysel a zase len prejav neskutočnej nepružnosti systému. Tak ako autobusoví alebo leteckí dopravcovia dokážu existovať v konkurenčnom prostredí s rovnakými podmienkami, môže bez všetkého existovať aj trh so železničnou dopravou. Že to ohrozí zaručené teplé miesta tisícov ľudí u ČD je vec druhá.

A prosím, nerobte z monopolného dopravcu chudáka zato, že musí voziť regionálne spoje. Veď v každom výberovom konaní sa dobre že nepretrhnú. Toto je pritom zlatá baňa, na ktorej sa dá jedine získať, keďže kraje preplácajú stratu a navyše prihadzujú "primeraný zisk". Pritom je celkom vtipné, že ČD vždy nasadnia supernízke ceny a sťažujú sa, že nedostávajú dosť. Komické je to tiež s nasadením napr. 843, ktoré sa presúvajú z DKV do DKV podľa toho, kde práve majú robiť kampaň za získanie zmluvy.
Osobne si myslím, že už je načase vystúpiť zo socializmu a začať niečo robiť, aj keď je to pre mnohých neprekonateľný zlom v životnej a pracovnej filozofii.
19.04.2007 (21:01)  
A já se taky těším. Váš Šiška
Registered user pekař 
19.04.2007 (19:44)  
Taky s Motykou souhlasím,aspoň v tomto,ale mohl by zkulturnit svou terminologii.Taky jsem už s ním zažil pár diskusí s ním a tam dokázal plácat takové voloviny,až jsem nevěřil svému zraku.Takže mě i překvapil
19.04.2007 (19:32)  
Motyka je bůh a má recht, píše to velmi dobře.Ani já k tomu vlastně nic psát nemusím.
19.04.2007 (17:43)  
ad Venca Motyka – jak vidět, víte toho o rakouských "soukromnících" velmi mnoho. Montafonerbahn se -vaší vybranou terminologií - "nasrala" na mezistátní regionální dopravu Feldkirch (ÖBB) – Buchs SG (SBB); vozidla GySEV se "serou" například na EC vlaky Wien – Venezia v úseku Wien – Tarvisio… personál GySEV se zase producíruje na vlacích vedených náležitostmi ÖBB mezi Wiener Neustadt Hbf. – Sopron …
19.04.2007 (17:24)  
Tomislav Stokurev: Můj příspěvek si ani na nic duchaplnýho nehrál, tentokrát budu mlčet, ale pořád si myslim to stejný. A jinak že sem debil ještě neimplikuje, že Venca neni.
19.04.2007 (16:18)  
ono také není letecká doprava jako letecká doprava. zpáteční letenka do košic stojí málem tolik jako do new yorku
Registered user js 
19.04.2007 (13:22)  
Blisty nectu, podival jsem jsem tam na zaklade odkazu a potvrdil si svuj nazor na ne. :)
OK, nezdaneni paliv pro letadla jsem opomenul a castecne to moje pochyby vysvetluje, nicmene jsem stale presvedcen, ze opravdu efektivni zeleznicni doprava by mela vyjit maximalne stejne draze jako letecka.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko