..: Z Brna budou jezdit nové vlaky, ČD zmodernizují vozový park :..

Ilustrační obrázekBrno - Pohodlnější jízda čeká cestující z Brna hlavního nádraží. ČD mají totiž v úmyslu postupně obnovovat železniční vozový park, aby cestující měli větší pohodlí. Ze stanice tak bude jezdit stále více nových vlakových souprav. Průměrné stáří drážních vozidel je totiž zhruba 27 let. Náměstek hejtmana Václav Horák říká, že Jihomoravský kraj má na modernizaci železnice velký zájem, minimálně v rámci rozšiřování IDS. ČD a region proto hledají možnosti spolupráce v této oblasti. Náměstek Generálního ředitelství ČD Jiří Kolář uvádí, že chtějí spolupracovat s Jihomoravským krajem například na projektech rozvoje regionální železniční osobní dopravy. Díky spolupráci by totiž dráhy mohly na obnovu vozového parku získat peníze z fondů EU.

Ilustrační obrázek ČD nakupují motorové soupravy pro tratě směr Veselí nad Moravou a Jihlava. Výhodou nových souprav je, že mohou bez problémů zajet na 5 a 6 nástupiště a jsou prakticky ihned připraveny k odjezdu, bez nutnosti je posunovat. Náměstek Kolář uvádí, že nové vagony a nádraží nemají být jedinou novinkou. Chce změnit ČD z konzervativní organizace, ovládané odbory, na zákaznicky orientovanou, pružnou železnici. Podle něj obnovení vozového parku, možná i nové uniformy a samozřejmě i lepší chování vlakových čet zatraktivní železniční dopravu a přispěje k tomu, aby se stala konkurencí autobusům a autům. Náklady na modernizaci drah Kolář odhaduje na stamiliony. Podle něj se musí ČD snažit co nejvíce investovat do techniky, aby mohly racionalizovat provoz.

Student Agency na železnici

Ilustrační obrázekČD jsou v podstatě monopolní organizací, ale Brněnská dopravní společnost Student Agency už pracuje na tom, aby se to změnilo. Ředitel firmy Radim Jančura připomněl, že společnost chce v budoucnu kromě autobusů provozovat i vlaky. Podle jeho slov se Student Agency zaměří hlavně na dálkové spoje, o provozování regionálních spojů neuvažuje. Dále říká, že momentálně jsou ve výběrovém řízení na vlakové soupravy, které jsou luxusnější a přitom levnější než Pendolino. Dodává, že zatím plánují zprovoznit linku mezi Prahou a Ostravou. Jančura také poukazuje nato, že spojení mezi Brnem a Prahou si nemohou dovolit, protože těžko mohou nakoupit 20 vlakových souprav, které mají ČD. Podle něj linka z Prahy do Brna může přijít na řadu později.

zdroj: Brněnský deník


Adys Poslat mail autorovi | 18.4.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ANKU 
19.04.2007 (12:59)  
nasoska, js, waszyn: Nechapu jak nekdo muze cist Blisty, to uz je skoro jak Halo Noviny. K tematu: Vyhoda letecke prepravy je absolutni nedaneni leteckych pohonych hmot, takze i pri vetsi spotrebe to cenove vyjde vyhodneji. Navic s tou ekolognicnosti na tom letadla nejsou az tak spatne, pred mesicem vysel v nemeckem casopise, ted uz nevim jestli Focus nebo Spiegel, obsahly clanek o globalnim oteplovani a byla tam i tabulka srovnani ruznych druhu dopravy. Myslim ze porovnavali usek Frankfurt nad Mohanem - Berlin. Pri prumerne obsazenosti a spotrebe pro kazdy dopravni prostredek byl vysledek nasledujici: 1) Dalkovy autobus, 2-3) Spolecne letadlo A320 a jednotka ICE s minimalnim rozdilem a 4) Automobil.
registrovaný uživatel waszyn 
19.04.2007 (11:28)  
nasoska:
lide kteri CD vyuzivaji predevsim k doprave, nikoliv jako objekt nekritickeho obdivu, predmet fotografovani ci nostalgie a ocekavaji sluzby a vozidla adekvatni datu v kalendari, se spise ztotozni s puvodnim clankem ve stejnem periodiku na ktery ten vami uvedeny reaguje:))
http://www.blisty.cz/art/33898.html
registrovaný uživatel js 
19.04.2007 (11:21)  
Tak jsem si ten clanek na blistech precetl a je to vskutku zajimave :)
Vzdycky beru s podivem, kdyz nekdo takrka v jedne vete napise, jak je letadlo levnejsi nez vlak, ackoliv je ekologicky zavadnejsi (ano, oboji je pravda, nehodlam to zpochybnovat, ale o necem to vypovida).
Proc je letadlo ekologicky narocnejsi nez vlak? Protoze spotrebuje hodne paliva. Ale palivo je co? Palivo je hodne drahe. Zde by se mela uplatnit cenova vyhoda vlaku - kdyz je ekologictejsi, mely by byt zakonite nizsi naklady na palivo / energii.
Ostatni naklady mi nepripadaji nejak zasadne rozdilne povahy (poplatky za dopravni cestu, letiste / nadrazi, posadka, udrzba). Napada me jen jeden rozdil mezi zminenymi zpusoby dopravy, a ten je jeste plus pro me: letecka doprava neni dotovana statem.
Kde se tedy ta potencialni vyhoda vlaku meni ve vyssi cenu? Neni to obecna neefektivita a ucast statu v zeleznicnich spolecnostech? :)
19.04.2007 (10:21)  
Četli jste tohle? - hlavně poslední odstavec:
http://www.blisty.cz/2007/4/19/art33922.html
registrovaný uživatel happy 
19.04.2007 (8:44)  
čd by měli být tam,kde jsou cestující.A pokud někdo přijede soukromým expresem,tak nevidím důvod,proč by ho čd s krajskýma dotacema neměli odvést!!!!Kdo tvrdí,že ne,potom sám nejvíce škodí železnici svou bolševickou zabedněností.Jak typické,to je konkurence na toho se vyprdnu a budu mu ještě házet klacky pod nohy!!Takto železnice nikdy nezíská nějakou megapodporu.A čd to jen potvrzují.
registrovaný uživatel funTomas  mail  
19.04.2007 (0:38)  
M: vzhledem k tomu poctu kontroloru ( 6 :), kteri beztak budou nekde chrapat , to asi nebude tak hrozny, ale jinak s Tebou samo souhlasim :)
registrovaný uživatel M 
19.04.2007 (0:32)  
Tak ja se to vezme - jestli to bude 10K za kazdej vlak se smradlavym zachodem nebo zpozdenej, tak agregat financnich toku stat-CD bude vyhodnej pro stat... Dokonce bych rekl, ze by to byla dost vyrazna polozka v prijmech statnich rozpoctu:-))
registrovaný uživatel M 
19.04.2007 (0:29)  
Tomislave a proc se porad prelogovavas?
registrovaný uživatel funTomas  mail  
19.04.2007 (0:29)  
jen tak pro zajimavost:

http://ekonomika.idnes.cz/drahy-ziskaji-od-statu-tri-miliardy-ale-musi-jezdit-vcas-p2x-/ekonomika.asp?c=A070418_201328_ekonomika_mia

sem se pobavil. Sankce ve radech desetitisicu ale miliardu navic Vam dame :D
18.04.2007 (23:22)  
Na závěr dnešního večera bych tu měl jednu básničku. Venco, Venco, ty seš ale debil.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko