..: Z Brna budou jezdit nové vlaky, ČD zmodernizují vozový park :..

Ilustrační obrázekBrno - Pohodlnější jízda čeká cestující z Brna hlavního nádraží. ČD mají totiž v úmyslu postupně obnovovat železniční vozový park, aby cestující měli větší pohodlí. Ze stanice tak bude jezdit stále více nových vlakových souprav. Průměrné stáří drážních vozidel je totiž zhruba 27 let. Náměstek hejtmana Václav Horák říká, že Jihomoravský kraj má na modernizaci železnice velký zájem, minimálně v rámci rozšiřování IDS. ČD a region proto hledají možnosti spolupráce v této oblasti. Náměstek Generálního ředitelství ČD Jiří Kolář uvádí, že chtějí spolupracovat s Jihomoravským krajem například na projektech rozvoje regionální železniční osobní dopravy. Díky spolupráci by totiž dráhy mohly na obnovu vozového parku získat peníze z fondů EU.

Ilustrační obrázek ČD nakupují motorové soupravy pro tratě směr Veselí nad Moravou a Jihlava. Výhodou nových souprav je, že mohou bez problémů zajet na 5 a 6 nástupiště a jsou prakticky ihned připraveny k odjezdu, bez nutnosti je posunovat. Náměstek Kolář uvádí, že nové vagony a nádraží nemají být jedinou novinkou. Chce změnit ČD z konzervativní organizace, ovládané odbory, na zákaznicky orientovanou, pružnou železnici. Podle něj obnovení vozového parku, možná i nové uniformy a samozřejmě i lepší chování vlakových čet zatraktivní železniční dopravu a přispěje k tomu, aby se stala konkurencí autobusům a autům. Náklady na modernizaci drah Kolář odhaduje na stamiliony. Podle něj se musí ČD snažit co nejvíce investovat do techniky, aby mohly racionalizovat provoz.

Student Agency na železnici

Ilustrační obrázekČD jsou v podstatě monopolní organizací, ale Brněnská dopravní společnost Student Agency už pracuje na tom, aby se to změnilo. Ředitel firmy Radim Jančura připomněl, že společnost chce v budoucnu kromě autobusů provozovat i vlaky. Podle jeho slov se Student Agency zaměří hlavně na dálkové spoje, o provozování regionálních spojů neuvažuje. Dále říká, že momentálně jsou ve výběrovém řízení na vlakové soupravy, které jsou luxusnější a přitom levnější než Pendolino. Dodává, že zatím plánují zprovoznit linku mezi Prahou a Ostravou. Jančura také poukazuje nato, že spojení mezi Brnem a Prahou si nemohou dovolit, protože těžko mohou nakoupit 20 vlakových souprav, které mají ČD. Podle něj linka z Prahy do Brna může přijít na řadu později.

zdroj: Brněnský deník


Adys Poslat mail autorovi | 18.4.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
18.04.2007 (23:19)  
Qaws, Tom: kdepak do Ruska, Marfuša stojí v hale v Brně-dolním, viz http://www.k-report.net/discus/messages/28/121529.html, foto u příspěvku Krysoleta z 18.3.2007 (Marfa vlevo vzadu, jsou vidět větráky).
registrovaný uživatel M 
18.04.2007 (22:39)  
:-))
registrovaný uživatel Pjetro 
18.04.2007 (22:35)  
Koukám, že se tu rozmohla diskuze Lid vs. Venca Motyka. No jo, má pravdu ve všem.....jako třeba v tom, že OSA by měl radost, kdyby tady viděl, jako se pod články neuvádí zdroje:-))
registrovaný uživatel Qaws 
18.04.2007 (21:12)  
Tom: jestli se nepletu, tak Marfušu vrátili z5 do Ruska... ČD se prý nelíbilo, že nebyla nízkopodlažní či že neměla plošinu pro invalidy.. Toť vše, co vím=))
registrovaný uživatel pekař 
18.04.2007 (20:29)  
Teda pánové,jak ta debata měla ze začátku úroveň , tak teď to je pěkný hnúj.Žádné argumenty,jen osobní útoky z obou stran.Myslím,že to byl pan Bělohradský,významný český filosof,který řekl,že hlavním problémem české společnosti je neschopnost dohody...A to platí od politiky až po železniční fandy...
registrovaný uživatel js 
18.04.2007 (20:18)  
Nevim proc by to soukromnik delal nebo proc by to dokonce byl logicky tah, delat pripoje k jinemu soukromnikovi na jinou trat bude ve finale uzitecne pro oba. Ale mozna jsem jen nepochopil o cem je rec a oba mluvime o necem jinem :)
registrovaný uživatel Tom  mail  
18.04.2007 (20:05)  
pánové teď asi odbočím z debaty nebo spíš se přiblížím k tématu nová vozidla..nevíte někdo jak dopadla Marfuša 835??je ještě někde odstavená nebo kde se poděla??
registrovaný uživatel js 
18.04.2007 (20:03)  
Venca: no myslel jsem spis, ze ma dotycny obavy o pripoje mezi soukromniky; ze budou CD delat obstrukce to je jasne :)
registrovaný uživatel Semík  mail  
18.04.2007 (19:52)  
2 Venca Motyka : No koukám další chytří co rozhdoují o přidělení vozidel? 814.201-814.204 jdou pod DKV Brno - PJ Veselí nad Moravou. Fotka pěkná, ale nelíbí se mi tam ten sloup a tmavé čelo - naproti tomu je zase přesvětlená levá strana. Tvé hodnocení a komentář k fotce z 11.04.2007.
18.04.2007 (19:52)  
To bude krásný výběr mezi RT Express a SA, když beztak ani jeden nepojede. Na dráze to není tak jednoduchý ja k na silnici.
Zájímalo by mě jestli pan Jančura ze SA (pěkná zkratka) ví jakým systémem je elektrifikována trať PHA - OV.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko