..: Z Brna budou jezdit nové vlaky, ČD zmodernizují vozový park :..

Ilustrační obrázekBrno - Pohodlnější jízda čeká cestující z Brna hlavního nádraží. ČD mají totiž v úmyslu postupně obnovovat železniční vozový park, aby cestující měli větší pohodlí. Ze stanice tak bude jezdit stále více nových vlakových souprav. Průměrné stáří drážních vozidel je totiž zhruba 27 let. Náměstek hejtmana Václav Horák říká, že Jihomoravský kraj má na modernizaci železnice velký zájem, minimálně v rámci rozšiřování IDS. ČD a region proto hledají možnosti spolupráce v této oblasti. Náměstek Generálního ředitelství ČD Jiří Kolář uvádí, že chtějí spolupracovat s Jihomoravským krajem například na projektech rozvoje regionální železniční osobní dopravy. Díky spolupráci by totiž dráhy mohly na obnovu vozového parku získat peníze z fondů EU.

Ilustrační obrázek ČD nakupují motorové soupravy pro tratě směr Veselí nad Moravou a Jihlava. Výhodou nových souprav je, že mohou bez problémů zajet na 5 a 6 nástupiště a jsou prakticky ihned připraveny k odjezdu, bez nutnosti je posunovat. Náměstek Kolář uvádí, že nové vagony a nádraží nemají být jedinou novinkou. Chce změnit ČD z konzervativní organizace, ovládané odbory, na zákaznicky orientovanou, pružnou železnici. Podle něj obnovení vozového parku, možná i nové uniformy a samozřejmě i lepší chování vlakových čet zatraktivní železniční dopravu a přispěje k tomu, aby se stala konkurencí autobusům a autům. Náklady na modernizaci drah Kolář odhaduje na stamiliony. Podle něj se musí ČD snažit co nejvíce investovat do techniky, aby mohly racionalizovat provoz.

Student Agency na železnici

Ilustrační obrázekČD jsou v podstatě monopolní organizací, ale Brněnská dopravní společnost Student Agency už pracuje na tom, aby se to změnilo. Ředitel firmy Radim Jančura připomněl, že společnost chce v budoucnu kromě autobusů provozovat i vlaky. Podle jeho slov se Student Agency zaměří hlavně na dálkové spoje, o provozování regionálních spojů neuvažuje. Dále říká, že momentálně jsou ve výběrovém řízení na vlakové soupravy, které jsou luxusnější a přitom levnější než Pendolino. Dodává, že zatím plánují zprovoznit linku mezi Prahou a Ostravou. Jančura také poukazuje nato, že spojení mezi Brnem a Prahou si nemohou dovolit, protože těžko mohou nakoupit 20 vlakových souprav, které mají ČD. Podle něj linka z Prahy do Brna může přijít na řadu později.

zdroj: Brněnský deník


Adys Poslat mail autorovi | 18.4.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel vb007 
18.04.2007 (18:47)  
venca je motyka bez argumentů. Ťuk bác bum:)
registrovaný uživatel M 
18.04.2007 (18:34)  
Mato - tys nedaval pozor, kdyz se tady vysvetlovalo, ze CD je akciovka a se statem proto nema nic spolecneho, ze?:-)
registrovaný uživatel Mato 
18.04.2007 (18:31)  
Venca: sorry, ale jako ČD není MD? a kdo potom tomu velí? Prezident? Je to státní moloch, dopravní, pod koho by měly spadat než pod MD? A jaktože teda tak slovutný dopravce jako je ČD si nemohl prosadit na MD opravu? Že by byli podřízeni MD?
registrovaný uživatel M 
18.04.2007 (18:15)  
Martin V. - tutove se mu to rentuje vic nez vlaky mezi temito mesty za 400...
registrovaný uživatel M 
18.04.2007 (18:15)  
Takze abych byl v obraze... Kdyz pojedu na Work and Travel do Ameriky. Kolik zhruba dela ten tucny prispevek statu?
registrovaný uživatel Mato 
18.04.2007 (18:14)  
Venca: na tu Tvou narážku na soukromníky v regionální dopravě. Jen Tě musím upozornit, že jsem neříkal že ŽD a Connex Desna je to samý. Já jsem uvádel firmu Connex Morava a to je na 100% něco jiného než ŽD. A teda mi vysvětli, když jsi bezesporu znalejší než já (soudě dle Tvé narážky), jak je možné že tito dopravci tu regionální dopravu jsou chcopni provozovat a ony slavné slovutné ČD od toho dávají ruce pryč (viz. ŽD). Nevyplatí se jim opravovat tratě, ale když to soukromník opraví a provozuje a je ziskový tak to chcou zase zpátky. Proč to teda pouštěli? Prosím vysvětli mi to, prosím.
registrovaný uživatel TinTin  mail  
18.04.2007 (18:12)  
Jak říká Motyka, pochybuju že mu žlutáky za 140 kč mezi Prahou a Brnem rentují tolik, aby vůbec přešel i na železnici a dokonce s něčím lepším, než momentálně provozuje čd.
registrovaný uživatel M 
18.04.2007 (18:09)  
A muzes mi rict, proc mi to pises?
Ja resim ten "dumping" Jancury a zajima mne cim to zalepi. Jestli svou dobrosrdecnosti nebo darkama od statu...

PS: zajed si do Londyna, sonduj tamni MHD a ocas ti upadne uplne...
registrovaný uživatel M 
18.04.2007 (17:59)  
Tak kdyz jsou CD v pohode, tak proc natahujou ruku pro 6 giga rocne?
registrovaný uživatel Mato 
18.04.2007 (17:57)  
Venca: co třeba Železnice Desná, Viamont, Connex Morava...
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko