Brno - Pohodlnější jízda čeká cestující z Brna hlavního nádraží. ČD mají totiž v úmyslu postupně obnovovat železniční vozový park, aby cestující měli větší pohodlí. Ze stanice tak bude jezdit stále více nových vlakových souprav. Průměrné stáří drážních vozidel je totiž zhruba 27 let. Náměstek hejtmana Václav Horák říká, že Jihomoravský kraj má na modernizaci železnice velký zájem, minimálně v rámci rozšiřování IDS. ČD a region proto hledají možnosti spolupráce v této oblasti. Náměstek Generálního ředitelství ČD Jiří Kolář uvádí, že chtějí spolupracovat s Jihomoravským krajem například na projektech rozvoje regionální železniční osobní dopravy. Díky spolupráci by totiž dráhy mohly na obnovu vozového parku získat peníze z fondů EU.
ČD nakupují motorové soupravy pro tratě směr Veselí nad Moravou a Jihlava. Výhodou nových souprav je, že mohou bez problémů zajet na 5 a 6 nástupiště a jsou prakticky ihned připraveny k odjezdu, bez nutnosti je posunovat. Náměstek Kolář uvádí, že nové vagony a nádraží nemají být jedinou novinkou. Chce změnit ČD z konzervativní organizace, ovládané odbory, na zákaznicky orientovanou, pružnou železnici. Podle něj obnovení vozového parku, možná i nové uniformy a samozřejmě i lepší chování vlakových čet zatraktivní železniční dopravu a přispěje k tomu, aby se stala konkurencí autobusům a autům. Náklady na modernizaci drah Kolář odhaduje na stamiliony. Podle něj se musí ČD snažit co nejvíce investovat do techniky, aby mohly racionalizovat provoz.Student Agency na železnici
ČD jsou v podstatě monopolní organizací, ale Brněnská dopravní společnost Student Agency už pracuje na tom, aby se to změnilo. Ředitel firmy Radim Jančura připomněl, že společnost chce v budoucnu kromě autobusů provozovat i vlaky. Podle jeho slov se Student Agency zaměří hlavně na dálkové spoje, o provozování regionálních spojů neuvažuje. Dále říká, že momentálně jsou ve výběrovém řízení na vlakové soupravy, které jsou luxusnější a přitom levnější než Pendolino. Dodává, že zatím plánují zprovoznit linku mezi Prahou a Ostravou. Jančura také poukazuje nato, že spojení mezi Brnem a Prahou si nemohou dovolit, protože těžko mohou nakoupit 20 vlakových souprav, které mají ČD. Podle něj linka z Prahy do Brna může přijít na řadu později.zdroj: Brněnský deník
"...když někdo doplní svoje linky autobusu svými linkami vlaku že si konkuruje." víš ty jeden chytráku, cestujících na jedné trase je pořád stejně... a když přidám další spoje tak se mi jejich počet nezvýší (možná minimálně, pokud se mi např. novými vozy podaří přilákat nějaké automobilisty nebo cestující od konkurence), takže mi budou jezdit vozy méně obsazené a tím se mi zvýší náklady... a to žádný podnikatel nechce.
co se týče 814, ty možná bereš věk legislativně, já fyzicky. že to modernizovali v roce 2006 neznamená že jde o nové vozidlo, pořád to má to nejdůležitější - podvozek a rám - z roku výroby původní 810...
"...spojení mezi Brnem a Prahou si nemohou dovolit."
Opět přiznání že na to prostě nemá
nebo si spíš nechce dělat konkurenci sám sobě nemyslíš? svez se po D1 a uvidíš to každých cca 20 minut - desítky žlutejch autobusů... proč by měnil něco co je zavedené a má úspěch, radši bude konkurovat pendolinum a ČD
nevim, tomu nejak nerozumim. Jak prisel Jancura na cislo 20? A jeste ke vsemu srovnava s ČD..??
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.