..: Na Karvinsku nesouhlasí s novým návrhem JŘ :..
Karviná - Nevoli vyvolává mezi obyvateli Karviné záměr Českých drah zrušit kvalitní vlakové spoje, které spojují město se světem. Do Karviné jezdí nyní denně čtyři páry vlaků kategorie InterCity a EuroCity, které lidem umožňují přímé spojení s Prahou i se Slovenskem. Koncem letošního roku je však chtějí České dráhy zrušit, píše dnešní regionální příloha Mladé fronty Dnes. V připravovaném návrhu nového jízdního řádu, který začne platit 9. prosince, dráhy počítají už jen s jediným párem spoje InterCity. Ten zastaví v Karviné a skončí v Českém Těšíně. Na Slovensko už nepojede.
To se však nezamlouvá představitelům karvinského magistrátu, kteří prostřednictvím krajského úřadu vyjednávají o zachování přímého spojení s Prahou ve stejném rozsahu i kvalitě jako dosud.
"Karviná má přímé spojení s Prahou někdy od roku 1871. Velmi nás zaskočilo, že podle návrhu nového jízdního řádu Českých drah by o to měla najednou přijít" řekl listu tajemník karvinského magistrátu Roman Nogol. Podle něj je nelogické a nepřípustné, aby přímé spojení zůstalo Havířovu, Bohumínu i Českému Těšínu, ale bývalé okresní město s 65.000 obyvateli ho ztratilo. Tiskový mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj říká, že dráhy se musí chovat ekonomicky, ale ujišťuje, že Karviná o kvalitní spojení s Prahou nepřijde. Naopak, cesta se zkrátí. "Cestujících do Prahy a na Slovensko nenastupuje v Karviné zdaleka tolik jako například v Havířově. Mezinárodní spoj EuroCity skoro nikdo nevyužívá. Vzhledem k tomu, že vlaky vyšší třídy nejsou dotované, jezdí především tam, kde mají využití. Proto se snažíme postavit vlakové spojení tak, aby vyhovovalo potřebám místních obyvatel," uvedl Ondrůj. Dodal, že po změnách bude časně ráno odjíždět z Karviné vlak InterCity do Prahy, odkud se večer vrátí zpátky. "Kromě toho bude Karviná přípojovými vlaky navázána na nově zavedený rychlý spoj InterCity s obchodním názvem Manažer, což je ranní vlak, který bude vyjíždět z Bohumína a zastavovat jako Pendolino v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze," vysvětlil Ondrůj. Podle něj se tak obyvatelé Karviné dostanou do Prahy o několik desítek minut rychleji než dnes. Příští rok navíc začne modernizace slovenské železniční trati, která zpomalí dopravu. Dráhy obou zemí proto daly přednost kratší a více využívané trase přes Havířov.
Výhrady vůči politice Českých drah mají i obyvatelé Bohumína. Mnozí se podivují nad tím, že supervlak Pendolino nenabírá cestující také na jejich nádraží. Pendolino totiž po ukončení cesty mezi Prahou a Ostravou jede do Bohumína, kde přečká dobu, než vyrazí opět do Prahy. Ovšem pokud chtějí tímto moderním vlakem cestovat Bohumínští musí jet jinými vlaky do Ostravy a tam teprve na Pendolino nasednout. S nástupem cestujících v Bohumíně však dráhy nepočítají.

Payus Poslat mail autorovi | 29.8.2006 (13:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel waszyn 
30.08.2006 (0:03)  
a prestane dotovat osobak v casove poloze k pendolinu. budou pak drahy tyto osobaky provozovat na vlastni naklady? ale cim? nebo presunou pendolino na stejny odjezd jako RT?
registrovaný uživatel waszyn 
30.08.2006 (0:02)  
Nickon:
tak kraje muzou kecat max.do Os a Sp.
Nicmene jsem zvedavy jak se budou CD cukat az si po uspesnem zavedeni RT do provozu kraj objedna napr.osobak Trinec-Tesin-Bohumin-Svinov k RT Expresu :))
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
29.08.2006 (23:46)  
Libouš: Buďte tak laskav, a podobné výlevy si nechte. Zakyslých nadávačů, kteří nemají co říct k věci, je tu i bez vás dost.
29.08.2006 (23:22)  
jihad: podle mě to de do řiti všude
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
29.08.2006 (23:16)  
Víte co bude fajn? Až se začnou konečně ozývat i ostatní kraje, že se jim některá spojení nezdají. Ostatně si tu dopravu samy platí a je jen v jejich zájmu, aby byla v souladu s potřebami obyvatel. A ti obyvatelé by to měli svým krajům sdělit, možnosti jsou, chce to jen nebýt líný. Pak se třeba dočkáme toho, že změny v JŘ budou ve prospěch cestujících a nebude se jen jalově remcat v diskuzních fórech, že to "moje" město má málo spojů.
registrovaný uživatel jihad 
29.08.2006 (22:24)  
No na to SC Bohumín může asi taky zapomenout, SC není produkt pro babičky a dělníky. Problém při odjezdu SC z Bohumína i toho raního by bylo že v ostravě by musel čekat asi o něco dýl než pár minut (teď tam čeká něco kolem pul hodky) a to zase nevim jak by nesli lidi ktery chtel jet SUPERychle ze cekaj nekde 10+min... A nechapu ostravaky a lidi odtamtud spojeni tam mate skvely rychly trate atd.. daj vam prst a chcete celou ruku ja sem ze zapadnich cech myslim ze treba takova plzen je skvela pro turisty (+Prodlouzeni Vary+ML) a ta nema ani jedno EC/IC a jednoho ze dvou jakz takz expresu (vedeny jako R) ji od novyho JŘ seberou.. mám na mysli skvělej R352
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
29.08.2006 (19:35)  
Žel.Am:
z deníků čtu jen Sport ;-)
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
29.08.2006 (19:21)  
Pájo, Pájo, že tys četl MF Dnes...
registrovaný uživatel M 
29.08.2006 (19:08)  
Mno - cekal jsem, ze se objevi opet nejake ty aglomerace. Zodpovedne rikam, ze o "Lutyň,Rychvald,Věřňovice" jsem v zivote neslysel. Ano, mozna je to jen moje nebetycna neznalost, ale mozna je to i tom, ze jsou to proste diry...

Ze by to nestalo ani korunu asi pravda neni. Kolik by to stalo nejspise nikdo z nas povedet nedokaze.

8-9 minut s letadly nejspise spojitost nema - asi to bude spise o tom, ze by souprava zbytecne jela kamsi do poli a byla tak naprosto "nevyrobni". (Student Agency asi taky nebude prodluzovat Brno-Praha do Kralup aby tim na dve hodiny utopili autobus, do ktereho by potom nastoupilo pet lidi...) Mozna by to vyznamne rozhodilo i takt, to ted pocitat nebudu, ale urcite to neni jen tak naka pulhodinka, ktera by nikomu nechybela...

Ne, Karvina je male, bezvyznamne mesto s ekonomicky velmi neatraktivni klientelou. Vyznamna je mozna v okresu Karvina, ale jinak ne. Sorry...
29.08.2006 (19:07)  
Manažer v konečném návrhu je - strana 5 SC 515 - sice jsem někde zaslech něco o tom, že by to i pro cestující mělo být IC, ale v návrhu je SC. Pro zaměstnance je to fuk, protože druh vlak SC neexistuje a vlaky jsou vedeny jako IC. Tak uvidíme.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko