..: Na Karvinsku nesouhlasí s novým návrhem JŘ :..
Karviná - Nevoli vyvolává mezi obyvateli Karviné záměr Českých drah zrušit kvalitní vlakové spoje, které spojují město se světem. Do Karviné jezdí nyní denně čtyři páry vlaků kategorie InterCity a EuroCity, které lidem umožňují přímé spojení s Prahou i se Slovenskem. Koncem letošního roku je však chtějí České dráhy zrušit, píše dnešní regionální příloha Mladé fronty Dnes. V připravovaném návrhu nového jízdního řádu, který začne platit 9. prosince, dráhy počítají už jen s jediným párem spoje InterCity. Ten zastaví v Karviné a skončí v Českém Těšíně. Na Slovensko už nepojede.
To se však nezamlouvá představitelům karvinského magistrátu, kteří prostřednictvím krajského úřadu vyjednávají o zachování přímého spojení s Prahou ve stejném rozsahu i kvalitě jako dosud.
"Karviná má přímé spojení s Prahou někdy od roku 1871. Velmi nás zaskočilo, že podle návrhu nového jízdního řádu Českých drah by o to měla najednou přijít" řekl listu tajemník karvinského magistrátu Roman Nogol. Podle něj je nelogické a nepřípustné, aby přímé spojení zůstalo Havířovu, Bohumínu i Českému Těšínu, ale bývalé okresní město s 65.000 obyvateli ho ztratilo. Tiskový mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj říká, že dráhy se musí chovat ekonomicky, ale ujišťuje, že Karviná o kvalitní spojení s Prahou nepřijde. Naopak, cesta se zkrátí. "Cestujících do Prahy a na Slovensko nenastupuje v Karviné zdaleka tolik jako například v Havířově. Mezinárodní spoj EuroCity skoro nikdo nevyužívá. Vzhledem k tomu, že vlaky vyšší třídy nejsou dotované, jezdí především tam, kde mají využití. Proto se snažíme postavit vlakové spojení tak, aby vyhovovalo potřebám místních obyvatel," uvedl Ondrůj. Dodal, že po změnách bude časně ráno odjíždět z Karviné vlak InterCity do Prahy, odkud se večer vrátí zpátky. "Kromě toho bude Karviná přípojovými vlaky navázána na nově zavedený rychlý spoj InterCity s obchodním názvem Manažer, což je ranní vlak, který bude vyjíždět z Bohumína a zastavovat jako Pendolino v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze," vysvětlil Ondrůj. Podle něj se tak obyvatelé Karviné dostanou do Prahy o několik desítek minut rychleji než dnes. Příští rok navíc začne modernizace slovenské železniční trati, která zpomalí dopravu. Dráhy obou zemí proto daly přednost kratší a více využívané trase přes Havířov.
Výhrady vůči politice Českých drah mají i obyvatelé Bohumína. Mnozí se podivují nad tím, že supervlak Pendolino nenabírá cestující také na jejich nádraží. Pendolino totiž po ukončení cesty mezi Prahou a Ostravou jede do Bohumína, kde přečká dobu, než vyrazí opět do Prahy. Ovšem pokud chtějí tímto moderním vlakem cestovat Bohumínští musí jet jinými vlaky do Ostravy a tam teprve na Pendolino nasednout. S nástupem cestujících v Bohumíně však dráhy nepočítají.

Payus Poslat mail autorovi | 29.8.2006 (13:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
29.08.2006 (14:55)  
CSPSV: byls rychlejší... :)
29.08.2006 (14:55)  
M: Vždyť už ti to vysvětlili - přepřahá se tam lokomotiva a je tam hraniční přechod. Clení kontrola u latedel probíhá u ž na letišti, ale kontrolovat vlaky na hlaváku by asi bylo trochu hloupé, když má ještě x zastávek...
registrovaný uživatel CSPSV 
29.08.2006 (14:53)  
to M: pasová kontrola u letadel probíhá již na Ruzyni. U vlaků to není z pochopitelných důvodů možné. Proto probíhá pasová kontrola v PuK. Navíc se zde mění lokomotiva a u některých spojů i přidávají/odebírají vozy.
29.08.2006 (14:49)  
Malá poznámka - začne platit 10.prosince;)
registrovaný uživatel M 
29.08.2006 (14:48)  
No, srovnavat Pardubice a Karvinou... No, dobre:-)

Petrovice jsou hranicni prechod? Hm, dobre. Tak jeste jednou - proc tam zastavuji EC vlaky? Letadla Praha-Varsava maji taky na hranicich mezipristani? No ale pokud by jizda cajtu az do Bohumina (nebo nedej boze Ostravy) znamenala extremni navyseni policistu, tak to chapu...
Pokavad jde o ty lokomotivy, tak tam nevim...
registrovaný uživatel paolo 
29.08.2006 (14:43)  
M - OL a PCE je nadsazka, prirovnani ke Karvine. Vytizeni EC/IC tam bylo sluzne, vzhledem k tomu, ze se tam pouze zacina ci konci jizda. Navic pobyty tam byly minutove, ne jako v OL 4 minuty.
Ad Petrovice - je to hranicni prechod, proto tam stavi veskere spoje.
29.08.2006 (14:39)  
Ec stojí v petrovicích proto že se tam mění lokomotiva a je tam hraniční přechod
registrovaný uživatel M 
29.08.2006 (14:34)  
To s Olomouci a Pardubicemi jsem asi nepochopil. Gi´me more...

Proc stoji EC v Petrovicich mi moc jasne neni, ale vim jiste, ze to neni kvuli mistnim babickam a jako starostovi by se mi asi taky moc nechtelo investovat do neceho, co nikdo nevyuzije...
registrovaný uživatel paolo 
29.08.2006 (14:26)  
M - take se ptam, proc Pendolino stavi v nevyznamne Olomouci a Pardubicich.
V Petrovicich u Karvine stavi vsechna EC jedouci z/do Polska a magistrat za celou dobu nebyl schopen napojit toto nadrazi na sit MHD, ba ani tam nejsou zavedene pripojove linkove autobusy. Trochu rozumim stesku komunistu z karvinske radnice pred volbama, protoze do prednadrazi se investovalo dost penez a CD jim za to zrusily vsechny slusnejsi spoje.
registrovaný uživatel M 
29.08.2006 (14:06)  
Payus - v tom pripade je mozna na miste otazka, proc tam ty vlaky zastavovaly... Proste jedno nevyznamne mesto s ne prilis atraktivni klientelou prijde o EC/IC. Tri lidi budou muset prestupovat v Ostrave, X jinych bude cestovat rychleji
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko