..: Na Karvinsku nesouhlasí s novým návrhem JŘ :..
Karviná - Nevoli vyvolává mezi obyvateli Karviné záměr Českých drah zrušit kvalitní vlakové spoje, které spojují město se světem. Do Karviné jezdí nyní denně čtyři páry vlaků kategorie InterCity a EuroCity, které lidem umožňují přímé spojení s Prahou i se Slovenskem. Koncem letošního roku je však chtějí České dráhy zrušit, píše dnešní regionální příloha Mladé fronty Dnes. V připravovaném návrhu nového jízdního řádu, který začne platit 9. prosince, dráhy počítají už jen s jediným párem spoje InterCity. Ten zastaví v Karviné a skončí v Českém Těšíně. Na Slovensko už nepojede.
To se však nezamlouvá představitelům karvinského magistrátu, kteří prostřednictvím krajského úřadu vyjednávají o zachování přímého spojení s Prahou ve stejném rozsahu i kvalitě jako dosud.
"Karviná má přímé spojení s Prahou někdy od roku 1871. Velmi nás zaskočilo, že podle návrhu nového jízdního řádu Českých drah by o to měla najednou přijít" řekl listu tajemník karvinského magistrátu Roman Nogol. Podle něj je nelogické a nepřípustné, aby přímé spojení zůstalo Havířovu, Bohumínu i Českému Těšínu, ale bývalé okresní město s 65.000 obyvateli ho ztratilo. Tiskový mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj říká, že dráhy se musí chovat ekonomicky, ale ujišťuje, že Karviná o kvalitní spojení s Prahou nepřijde. Naopak, cesta se zkrátí. "Cestujících do Prahy a na Slovensko nenastupuje v Karviné zdaleka tolik jako například v Havířově. Mezinárodní spoj EuroCity skoro nikdo nevyužívá. Vzhledem k tomu, že vlaky vyšší třídy nejsou dotované, jezdí především tam, kde mají využití. Proto se snažíme postavit vlakové spojení tak, aby vyhovovalo potřebám místních obyvatel," uvedl Ondrůj. Dodal, že po změnách bude časně ráno odjíždět z Karviné vlak InterCity do Prahy, odkud se večer vrátí zpátky. "Kromě toho bude Karviná přípojovými vlaky navázána na nově zavedený rychlý spoj InterCity s obchodním názvem Manažer, což je ranní vlak, který bude vyjíždět z Bohumína a zastavovat jako Pendolino v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze," vysvětlil Ondrůj. Podle něj se tak obyvatelé Karviné dostanou do Prahy o několik desítek minut rychleji než dnes. Příští rok navíc začne modernizace slovenské železniční trati, která zpomalí dopravu. Dráhy obou zemí proto daly přednost kratší a více využívané trase přes Havířov.
Výhrady vůči politice Českých drah mají i obyvatelé Bohumína. Mnozí se podivují nad tím, že supervlak Pendolino nenabírá cestující také na jejich nádraží. Pendolino totiž po ukončení cesty mezi Prahou a Ostravou jede do Bohumína, kde přečká dobu, než vyrazí opět do Prahy. Ovšem pokud chtějí tímto moderním vlakem cestovat Bohumínští musí jet jinými vlaky do Ostravy a tam teprve na Pendolino nasednout. S nástupem cestujících v Bohumíně však dráhy nepočítají.

Payus Poslat mail autorovi | 29.8.2006 (13:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
29.08.2006 (16:26)  
Tak tim nam pada hlavni dukaz obhajoby...
registrovaný uživatel Tom  mail  
29.08.2006 (16:25)  
Tak polská lokomotiva asi do Bohumína dojede,když odtud odváží vlaky do CHalupek...a v Polsku mají všude 3kV ss..
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
29.08.2006 (16:22)  
ještě nelogičtější mi ořijde zestavování EC/IC v Horní Lidči.Stejně jako cestou na Slovensko nestojí v Lanžhotě,tak nemusel ani v Lidči(zase zkrácení jízdní doby)
registrovaný uživatel M 
29.08.2006 (16:09)  
Georgo - pendolino v Bohumine "spi"
registrovaný uživatel M 
29.08.2006 (16:08)  
Meni se cety - typicky zeleznicarsky duvod... Tak by se proboha vymenili v Bohumine, fakt problem (ostatne viz Lanzhot-Breclav...)

Pridavaji se vozy - totez (myslim, ze Bohumin neni zrovna male nadrazi, kde by se to nezvladlo)

Meni se lokomotiva - pokud polska loko nedojede do Bohumina, tak to samozrejme beru - ovsem to je potom jediny duvod... Podle http://historie-trati.wz.cz/image/Mapa_cd_ele.gif to ale nevypada, ze by museli preprahat kvuli odlisne soustave

Kancelare - asi vtip...

Zebrzydowice - jo, to skoro souhlas (jsou ale Petrovice v polskem provedeni, nic vic), az na to, ze na rozdil od Petrovic na polske strane neni zadna nejblizsi stanice, takze by ti cajti museli jet hodinu do Katovic, zatimco na ceske strane je Bohumin 15 minut plouzive jizdy...
29.08.2006 (16:04)  
Že práve Karviná...
Pri novom GVD som najprv jasal nad vedením Košičana cez Horní Lideč; následne som trochu ochladol pri zistení, že sa redukuje počet spojov na Slovensko (dochádzam pravidelne Olomouc - Žilina). Ak ale bola jedna vec, ktorú som si prial doteraz, tak to bolo nezastavovanie vlakov "vyššej kvality" v Bohumíně, Karviné a Třinci. Nechcem to nikomu brať, ale zastávky v intervaloch 8 - 15 - 16 a 7 km mi skutočne pripadajú absurdné (nehovoriach o neskutočných pobytoch v Bohumíně). Tak ako EC nestáva v Zábřehu, Přelouči či Přerově, nezdá sa mi ani Karviná, Bohumín alebo Třinec (Český Těšín ponechávam pre strategickú polohu a prípoje) ako najvhodnejšia voľba. Takže úplný súhlas s Paolom.

Mimochodom, odkedy Pendolino zachádza až do Bohumína? Čo som ho videl v Ostravě hl.n. (a to je dosť často), vždy tam skončí a hneď čaká na ďalší odchod...
registrovaný uživatel CSPSV 
29.08.2006 (15:35)  
Hlavně v Petrovicích se mění ČETY, lokomotiva, přidávají/odebírají se zde vozy a probíhá již zmiňovaná pasová kontrola. Takže není o policistech, ale provozních důvodech. Nehledě na to, že policie (ta pasová) má v Petrovicích stanoviště (kanceláře), ne v Bohumíně. Spíš bych se ptal, proč to musí stavět v Zebrzydowicích.
registrovaný uživatel paolo 
29.08.2006 (15:18)  
M - neni zac, rad pomaham! K tem policajtum: museli by jet z Katowic do Ostravy, coz je 102 km. To je kontrola 1 vlaku do PL a jednoho do CZ a smena je v haji. Dale je tady problem s napajenim dratu. Nejsem si jist, jestli lokomotivy z PL jsou schopny dojet do Bohumina ze smeru od Petrovic.
registrovaný uživatel M 
29.08.2006 (15:02)  
Cestujici - boze, ani ty nechapes, co chci rict? Kdyz ti cajti budou ve vlaku az do Bohumina, tak se stane co? Tak se stane hovno, jak by rekl klasik...

CSPSV - ty "pochopitelne" duvody mne velmi zajimaji. Tzn.: jake jsou pochopitelne duvody proto, ze cajti nemuzou jet az do Bohumina? Pokud musi vystoupit co nejdriv, tak a) proc vlak nestoji v polich na hranicich (lepsi jedna zastavka nikde, nez dve defacto nikde) a b) proc vlaky ze Slovenska nezastavuji v Lanzhote, ale az v Breclavi?

Jinak paolovi dekuji, ze mi priblizil, jak vypada cestovani vlakem pres hranice. Az doted jsem o tom jenom cetl a ted to mam z prvni ruky:-)
registrovaný uživatel paolo 
29.08.2006 (14:56)  
M - Proc teda stavi Ex Plecnik v Dvoristi? Jednou (nejsem fipkar) jsem jel z Rima vlakem EN Remus do Vidne a take jsme staveli v Tarvisiu, tak mi neprijde nijak divne, ze vlaky do PL staveji v Petrovicich. Pro dokresleni vsechny staveji take jeste o 3 km dale v Zebrzydowicich.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko