..: Na Karvinsku nesouhlasí s novým návrhem JŘ :..
Karviná - Nevoli vyvolává mezi obyvateli Karviné záměr Českých drah zrušit kvalitní vlakové spoje, které spojují město se světem. Do Karviné jezdí nyní denně čtyři páry vlaků kategorie InterCity a EuroCity, které lidem umožňují přímé spojení s Prahou i se Slovenskem. Koncem letošního roku je však chtějí České dráhy zrušit, píše dnešní regionální příloha Mladé fronty Dnes. V připravovaném návrhu nového jízdního řádu, který začne platit 9. prosince, dráhy počítají už jen s jediným párem spoje InterCity. Ten zastaví v Karviné a skončí v Českém Těšíně. Na Slovensko už nepojede.
To se však nezamlouvá představitelům karvinského magistrátu, kteří prostřednictvím krajského úřadu vyjednávají o zachování přímého spojení s Prahou ve stejném rozsahu i kvalitě jako dosud.
"Karviná má přímé spojení s Prahou někdy od roku 1871. Velmi nás zaskočilo, že podle návrhu nového jízdního řádu Českých drah by o to měla najednou přijít" řekl listu tajemník karvinského magistrátu Roman Nogol. Podle něj je nelogické a nepřípustné, aby přímé spojení zůstalo Havířovu, Bohumínu i Českému Těšínu, ale bývalé okresní město s 65.000 obyvateli ho ztratilo. Tiskový mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj říká, že dráhy se musí chovat ekonomicky, ale ujišťuje, že Karviná o kvalitní spojení s Prahou nepřijde. Naopak, cesta se zkrátí. "Cestujících do Prahy a na Slovensko nenastupuje v Karviné zdaleka tolik jako například v Havířově. Mezinárodní spoj EuroCity skoro nikdo nevyužívá. Vzhledem k tomu, že vlaky vyšší třídy nejsou dotované, jezdí především tam, kde mají využití. Proto se snažíme postavit vlakové spojení tak, aby vyhovovalo potřebám místních obyvatel," uvedl Ondrůj. Dodal, že po změnách bude časně ráno odjíždět z Karviné vlak InterCity do Prahy, odkud se večer vrátí zpátky. "Kromě toho bude Karviná přípojovými vlaky navázána na nově zavedený rychlý spoj InterCity s obchodním názvem Manažer, což je ranní vlak, který bude vyjíždět z Bohumína a zastavovat jako Pendolino v Ostravě, Olomouci, Pardubicích a Praze," vysvětlil Ondrůj. Podle něj se tak obyvatelé Karviné dostanou do Prahy o několik desítek minut rychleji než dnes. Příští rok navíc začne modernizace slovenské železniční trati, která zpomalí dopravu. Dráhy obou zemí proto daly přednost kratší a více využívané trase přes Havířov.
Výhrady vůči politice Českých drah mají i obyvatelé Bohumína. Mnozí se podivují nad tím, že supervlak Pendolino nenabírá cestující také na jejich nádraží. Pendolino totiž po ukončení cesty mezi Prahou a Ostravou jede do Bohumína, kde přečká dobu, než vyrazí opět do Prahy. Ovšem pokud chtějí tímto moderním vlakem cestovat Bohumínští musí jet jinými vlaky do Ostravy a tam teprve na Pendolino nasednout. S nástupem cestujících v Bohumíně však dráhy nepočítají.

Payus Poslat mail autorovi | 29.8.2006 (13:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel necek 
29.08.2006 (18:39)  
K této problematice,jako zúčastněný na provozu,bych měl pár poznatků.V GVD minulých,současných i budoucích se vyskytují nepochopitelné a nelogické věci.Některé jsou opravdu absurdní např.odjezd/příjezd Pendolína do/z Bohumína(chápej Boh.také jako spádovou oblast pro Lutyň,Rychvald,Věřňovice).Kdyby tam ti lidé mohli nastupovat(mimochodem na SC 500 přípoj není vůbec)ČD by to nestálo ani korunu a je jedno jestli tam nastoupí tři nebo více lidí.Největší průser by bylo prodloužení jízdní doby o 8-9 min.+pobyt 1-2 min.v Ostravě.hl.n u těchto dvou páru SC(to by už asi ČD nemohlo konkurovat letadlům).
Úředníci ČD ústy pana Ondrůje vytvářejí jakousi virtuální dráhu,kde je lidem předsouváno, jak to myslí dobře,efektně a jak je to všechno vlastně super.Bohužel ve spoustě případů tomu tak zcela není.Jak je vidět na případu zmiňované Karviné,což není zrovna malé město a frekventace cestujících zde není zanedbatelná .S porovnáním například s žst. Třinec,kde vlaky(i IC/EC od GVD 2006) zastavují defakto uprostřed fabriky.Ještě víc zarážející je protažení IC 540 od Gvd 2006 do zmiňované stanice, což obnáší cca 16km jízdy navíc(předchozí GVD R600/601 Č.Těšín-Praha),technologické postupy při objíždění vlaku+vykonáni příslušné brzdy a to už něco stojí.Co se týká modernizace slovenských žel. tratí i u nás se modernizuje,ale nikdo u nás IC/EC nerušil.Doufejme,že se jednou dočkáme kvalitnějšího JŘ,který bude mít pevnou a trvanlivou kostru několik let.Zatím ve většině předcházejících případech nezůstal skoro kámen na kameni.
29.08.2006 (18:24)  
Bojujte, bojujte za IC. Držím Vám palce. Mam rodinu v Bohumíne a CD dotrtkali priame spojenie s Ostravskom, lebo v novom CP musím prestupovat alebo prejst naokolo cez celu Ostravu ak pojdem priamym vlakom zo Žiliny.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
29.08.2006 (17:34)  
M:dodatek
myslím to zastavování vlaků
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
29.08.2006 (17:33)  
M:
v tomhle s tebou souhlasím...já jen doufám,že to tak nezůstane...záleží to jen na ČD
registrovaný uživatel M 
29.08.2006 (17:31)  
Aha, chapu - jsou tam kancelare, tak tam musi byt i policiste. Ano, to ma logiku...
29.08.2006 (17:05)  
M:
"Kancelare - asi vtip..."
Ne, realita...
registrovaný uživatel M 
29.08.2006 (16:57)  
To mozna ano, ale zastavovani v Petrovicich, Lidci a nevim kde vsude neni na Schengen nijak vazane. Je to jen o debilite a "tradici"...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
29.08.2006 (16:35)  
myslím,že jak začne platit Schengenská dohoda,tak tady ty malé nádražíčka-přechody už budou na zastavování EC/IC zbytečné.možná padnou i peáže a podobné "omezení"
registrovaný uživatel Tom  mail  
29.08.2006 (16:28)  
A ještě tad čtu něco o Manažerovi...ale v návrhu není...
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
29.08.2006 (16:28)  
Tom: Chalupki jsou na druhou stranu...to je Bohumín hraniční město
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko