..: Multikon se stává Unisimem - aktualizováno :..

Printscreen z Unisimu, foto: Jan Konrad Praha — Jan Konrad nepolevuje ve zdokonalování svých simulátorů řízení železniční dopravy, přičemž první z nich, dnes už legendární Gordikon, vyšel již v roce 1996! Jejich počet neustále roste, aktuálně dosáhl 20 (v některých případech jde o více verzí jediné tratě podle jejího reálného historického vývoje, v jiných zase více úseků jediné tratě) a všechny jsou i nadále volně k dispozici. Od druhého se jmenovaly Multikon a aktuálně dospěly k vývojové verzi 3.42. Letos ale v jejich vývoji nastal významný mezník.

Zatímco donedávna bývalo nepsaným pravidlem, že k Vánocům přicházely nové Multikony, tentokrát pan Konrad připravil příznivcům kvalitních a netradičních simulátorů doslova druhé Vánoce už počátkem prázdnin, když 1. 7. 2019 vydal zcela nový program Unisim. Ten není ničím jiným, než jednoduchým, ale plně funkčním zastřešením všech dosavadních simulátorů, které tak lze mít pohromadě pod jedinou ikonou a v jediném adresáři, který nadále zůstává skromný co do prostorových nároků. Na disku zabere zanedbatelných 15 MB, což je mnohem méně, než kumulativní součet všech adresářů s jednotlivými simulátory. Kromě toho ušetří hodně práce s aktualizacemi. Nadále nevyžaduje instalaci a spolupracuje i s nejnovějšími Windows. Již 4. 8. vyšla první aktualizace programu Unisim, verze 1.02, opravující některé chyby a přidávající jednu další funkcionalitu. 17 dní následovala další s podobnými příznaky a konečně prvního září vyšla třetí. Aktuálně si tedy stáhnete již verzi 1.04.

To ale není vše. V balíčku editorů, které se od nynějška již nejmenují Gordikon ani Multikon, ale mají přidělen pouze hexadecimální kód s názvem příslušné tratě v rozbalovacím menu programu Unisim, totiž přibylo i další příjemné překvapení. Autor totiž nově zpracoval i trať Masarykovo nádraží - Libeň se všemi příslušnými odbočkami, hrabovským trianglem, Novým spojením i Negrelliho viaduktem (oproti současnému stavu samozřejmě sjízdným) a přidal další zajímavý úsek pražského uzlu. Podle první zkušební sehrávky je sice dotyčný úsek o něco jednodušší a méně zatížený nákladní dopravou, než jsme zvyklí z dosavadních, avšak synchronizace extrémně častých průjezdů osobní dopravy s výjezdy nákladních vlaků na běchovickou tříkolejku a zejména příjezdy od Malešic, bloukující celé běchovické zhlaví v Libni, jsou přesto zdrojem velmi zábavných momentů. Nová je i verze již existující tratě Lysá nad Labem - Kolín v budoucí teoretické podobě s libickou spojkou. Je to vůbec poprvé, kdy máme možnost vyzkoušet si dosud nepostavenou trať. Všem zájemcům Unisim i z tohoto důvodu vřele doporučuji a doufám, že pan Konrad po čtvrtstoletí tvorby není ještě příliš unaven.

Zdroj: Softikon


NIcKON Poslat mail autorovi | 2.8.2019 (16:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Virtuální svět

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
22.08.2019 (17:53)  
M 474 003: Kdysi fungovala e-mailová gordikon [zavináč nepíšu kvůli spambotům] volny.cz
Jestli ještě funguje, nevím. Ale máte pravdu v tom, že publikovat program bez zjevné možnosti hlášení chyb je trochu nestandardní.
21.08.2019 (11:27)  
Tak pokud na něj nemám kontakt, tak je to těžké. Přitom jsou tam chyby, stačilo té lokomotivě uvést správnou cílovou stanici, když to udělám sám, tak nesouhlasí kontrolní součet souboru. Dál jsou tam takové chyby, které chod programu neohrozí, ale jsou nelogické. Na trati Poříčany-Nymburk jezdí jedna osobní souprava, ale když má velké zpoždění, objeví se tam ještě jedna. Kde se tam vzala? Nebo zajede několik vlaků s postrkem do Elektrárny Osečná, ale postrk se nevrací žádný...

Dovede mně rozčílit, když se provozní situlace vyvíjí nějak zajímavě ale kvůli takovéhle chybě nemůžu pokračovat a nemám příležitost jí vyřešit.
20.08.2019 (20:51)  
Kdo nic, nedělá, nic nezkazí? Nemyslím si. Napište normální slušný email, ve kterém autora upozorníte na nalezené chyby.
Nejlépe tak, aby byl sám problémovou situaci nasimulovat. Jistě bude za zpětnou vazbu rád.

„Pokud není schopen naprogramovat bez zásadních chyb, které znemožňují další pokračování simulace, tak ať nedělá nic“
18.08.2019 (14:43)  
Tak to už chce opravdu kontaktovat pana Konrada, to není zábava, to je drásání nervů. Pokud není schopen naprogramovat bez zásadních chyb, které znemožňují další pokračování simulace, tak ať nedělá nic. Hodně lidí mu bude vděčno, půjdou radši do přírody a udělají něco pro své zdraví. Přijela lokomotiva od RK1 a chce do LS3 ovšem přes LIB. Jinak než přes LBN jí tam nedostanu, ať jí postavím na jakoukoli kolej, tak hlásí chybu "cesta postavena nasprávným směrem" a ignorovat směr nelze, protože nestojí na staniční koleji. Takže já se teď nedozvím, jak se vyvine dopravní situlace a zrovna jsem to měl takové zajímavé.
18.08.2019 (10:44)  
Vrátíme se k Multikonu, teď zkouším Praha střed-Praha Libeň, tak právě zjišťuju, co je to vyčerpaná kapacita dopravní cesty. Jsem zvědavý, až mi přijede spěšný vlak od Kutné Hory s lokomotivou, co pan Konrad vymyslel. Tak pokud se mu na kusé koleji odpojí lokomotiva, tak snad mi nějaká přijede která ho odtáhne a ta co zůstane na kusé koleji potáhne další vlak. Tak můžu jen doufat, že nepřijede na přípřeži. Nejradši bych byl, kdyby vlak zůstal celý, mohl odcouvat na Hrabovku a tam se otočit, potom ve vhodný čas mohl nacouvat k nástupišti. Od Kladna zatím jezdí samé RegioNovy, až přijede 714 tak to bude podobné.
registrovaný uživatel (gp) 
17.08.2019 (13:03)  
Blbý je, že když redaktor kromě Ctrl-C Ctrl-V používá i Delete, nikdo ho nepochválí. I když - mít na konci článku odstavec Co jsem vymazal z tiskové zprávy by mohlo být leckdy lepší čtení, než ta zpráva: Škoda electric vyzbrojí a smontuje 26 kloubových trolejbusů pro Brašov. Škoda "opět uspěla" s klimou, wi-fi, USB, 5km dojezdem na baterie a moderním informačním systémem. Leo loni vydělal 2,5 mega a počet cestujících mu roste, protože ti oceňují vizi kvalitní a ekologicky udržitelné přepravy.
registrovaný uživatel chio 
17.08.2019 (8:24)  
Luxian: No, myslím si, že je to stále lepšie, než sa stať hlásnou trúbou pre samochválu dopravcov (viď slovenské šotoweby, ktoré vo veľkom kopírujú výpotky PR oddelení, len aby mali veľa článkov).
13.08.2019 (17:33)  
Pane Konrade, DÍKY!
Doufám, že si brzy najdu čas vyzkoušet si řídit provoz na nové síti.
Vzkaz k chybovým hláškám: nahlašujte, ale nezatrpkněte, když autor chyby neodstraní hned druhý den. Je taky jenom člověk...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
10.08.2019 (15:22)  
Off-topic: Po velmi dlouhé době jsem zavítal na Želpage a koukám, že je skoro mrtvý. Od doby, kdy tu bylo několik článků denně (tak 10 let zpátky) to tu hodně prořídlo. Koukám, ztěží pár článků za měsíc. Co se stalo?
10.08.2019 (22:55)  


Většina lidí, co sem dřív chodila, dnes tráví čas na facebooku. Většina lidí, co tu dříve trávila stovky hodin dobrovolnou prací pro ŽelPage, se dnes věnuje něčemu jinému, zpravidla výdělečnějšímu. Většina slušných a zapálených diskutérů se tu nechala časem otrávit několika vytrvalými trolly. Většina fotografů, co sem přispívala, se tu časem začala cítit nedoceněná. Většina programátorů, co dřív měla čas to tu ve svém volném čase zlepšovat, ten volný čas už nemá. A nás pár donkichotů se to tu snaží aspoň nějak udržet.
09.08.2019 (19:54)  
No tak pokud to bude fungovat jako Brnosim, tak už začni. Ve Všetatech nejdou jedny závory.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko