..: Multikon se stává Unisimem - aktualizováno :..

Printscreen z Unisimu, foto: Jan Konrad Praha — Jan Konrad nepolevuje ve zdokonalování svých simulátorů řízení železniční dopravy, přičemž první z nich, dnes už legendární Gordikon, vyšel již v roce 1996! Jejich počet neustále roste, aktuálně dosáhl 20 (v některých případech jde o více verzí jediné tratě podle jejího reálného historického vývoje, v jiných zase více úseků jediné tratě) a všechny jsou i nadále volně k dispozici. Od druhého se jmenovaly Multikon a aktuálně dospěly k vývojové verzi 3.42. Letos ale v jejich vývoji nastal významný mezník.

Zatímco donedávna bývalo nepsaným pravidlem, že k Vánocům přicházely nové Multikony, tentokrát pan Konrad připravil příznivcům kvalitních a netradičních simulátorů doslova druhé Vánoce už počátkem prázdnin, když 1. 7. 2019 vydal zcela nový program Unisim. Ten není ničím jiným, než jednoduchým, ale plně funkčním zastřešením všech dosavadních simulátorů, které tak lze mít pohromadě pod jedinou ikonou a v jediném adresáři, který nadále zůstává skromný co do prostorových nároků. Na disku zabere zanedbatelných 15 MB, což je mnohem méně, než kumulativní součet všech adresářů s jednotlivými simulátory. Kromě toho ušetří hodně práce s aktualizacemi. Nadále nevyžaduje instalaci a spolupracuje i s nejnovějšími Windows. Již 4. 8. vyšla první aktualizace programu Unisim, verze 1.02, opravující některé chyby a přidávající jednu další funkcionalitu. 17 dní následovala další s podobnými příznaky a konečně prvního září vyšla třetí. Aktuálně si tedy stáhnete již verzi 1.04.

To ale není vše. V balíčku editorů, které se od nynějška již nejmenují Gordikon ani Multikon, ale mají přidělen pouze hexadecimální kód s názvem příslušné tratě v rozbalovacím menu programu Unisim, totiž přibylo i další příjemné překvapení. Autor totiž nově zpracoval i trať Masarykovo nádraží - Libeň se všemi příslušnými odbočkami, hrabovským trianglem, Novým spojením i Negrelliho viaduktem (oproti současnému stavu samozřejmě sjízdným) a přidal další zajímavý úsek pražského uzlu. Podle první zkušební sehrávky je sice dotyčný úsek o něco jednodušší a méně zatížený nákladní dopravou, než jsme zvyklí z dosavadních, avšak synchronizace extrémně častých průjezdů osobní dopravy s výjezdy nákladních vlaků na běchovickou tříkolejku a zejména příjezdy od Malešic, bloukující celé běchovické zhlaví v Libni, jsou přesto zdrojem velmi zábavných momentů. Nová je i verze již existující tratě Lysá nad Labem - Kolín v budoucí teoretické podobě s libickou spojkou. Je to vůbec poprvé, kdy máme možnost vyzkoušet si dosud nepostavenou trať. Všem zájemcům Unisim i z tohoto důvodu vřele doporučuji a doufám, že pan Konrad po čtvrtstoletí tvorby není ještě příliš unaven.

Zdroj: Softikon


NIcKON Poslat mail autorovi | 2.8.2019 (16:06)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Virtuální svět

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.09.2019 (10:17)  
V okně jde v aktuálních Windows 10 spustit nejsnáz ve Windows Sandbox.
15.09.2019 (10:53)  
Technický dotaz: Nepřišli jste prosím někdo na to, jak spustit simulátor v okně bez změny rozlišení?
Pro znalé: Zkoušel jsem nainstalovat 32bitový Wine na Windows Subsystem for Linux, jenže ten 64bitový Microsoftí kernel zřejmě neumí vůbec spouštět 32bitové linuxové binárky (a 64bitový Wine zase nespustí 32bitový Unisim)
Editor or ŽelPage Administrator NIcKON  mail  
09.09.2019 (18:05)  
To je malinko jiný případ, nejde totiž o program, určený ke stažení a také zábavě. Já myslím, že pan Konrad, který své (velmi dobré) simulátory programuje ve svém volném čase a nabízí ke stažení zdarma, si může nakládat s podněty uživatelů zcela podle vlastní libosti. A pokud tak nečiní podle představ některých uživatelů, je jistě připraven nést následky.
09.09.2019 (14:56)  
Nevím, jsem jen obyčejný substrát... ale když mi na http://www.sledovani.55p.cz někdo najde chybu, tak se ji snažím co nejdříve opravit, případně vysvětlit, že to správně. O poděkování tomu, co ji našel, nemluvím.

A jelikož tento projekt děláme (spolu s dalšími správci) ve volném čase bez nároku na odměnu, někdy se může holt na opravu (nebo přidání tabulky) čekat 14 dní, než na to bude čas (a chuť).
07.09.2019 (11:06)  
M 474 003: Tak já jsem to tady celé pozorně vyslechl, a udělal jsem z toho ten závěr, že bude-li někdy ještě příležitost a budu požádán o nějakou další rekonstrukci, že se vám na to vyseru.

:-P
06.09.2019 (18:34)  
Jo, je to známý stav, ale nesmí takový vlak přijet na kusou kolej.

Je nepříjemé, když mi do Všetat přijede nákladní vlak, který čeká na lokomotivu od jiného velmi zpožděného nákladního vlaku, tak má na přípřeži pro sebe lokomotivu a jako druhou tu, která bude odstupovat, no a pak po příjezdu toho zpožděného vlaku, který veze lokomotiva pro ten první vlak, mi jedna lokomotiva zbyde. To by v reálu nenastalo, vlak by musel čekat, nebo by odněkud z depa vyjela lokomotiva náhradní. Zajímavé je, že zrovna v případě Všetat na přípřeži od Byšice přijede vlastně lokomotiva elektrická.
06.09.2019 (18:34)  
756

Ukradni v Libni jakékoli 2 lokomotivy které projíždějí udělej z nich * (F8) a přejeď s nima na Masarykovo nádraží. Tam je spoj, tzn té první dej číslo a tu druhou na přípřež. Pak to přípřež odpoj, tak, abys měl *OPER. A s tou si můžež dělat co chceš, třeba odtáhnout SP do Kutné Hory. Na další SP ti pak zbydou 2 lokomotivy tak je někam zaparkuj, třeba do bývalé pošty a čekej na druhý den. Možná by stačilo jí (*) připojit na jakýkoli CytyElefant a zase odpojit, než odjede, ale to jsem nezkoušel. Tohle je chyba, po které se dá pokračovat, ale co s chybama, po kterých program rovnou spadne, nebo se z nějakého jiného důvodu pokračovat nedá?
06.09.2019 (17:46)  
Sedum Pět Šest:
S dovolením se nyní M 474 003 zastanu. Ta chyba tam opravdu je, anebo jsem nepochpil, jak z toho ven. Když si zapnete simulaci na Masaryčce v pracovní den tuším v 7 ráno, přijede vám spěšňák se dvěma lokomotivami na čele. Zastaví na hlavě nádraží a ne a ne se ho zbavit. Když začnu o hodinu dřív, přijede mi pro spěšňák určená lokomotiva jako Lv a bez problému odstavený Sp vytáhnu.

Soudě podle textu v návodu, je to asi známý stav, viz:

Po příjezdu vlaku do úvraťové nebo přepřahací
stanice je třeba se přesvědčit o určení odstupující lokomotivy, zvláště v prvních minutách chodu
programu. Tehdy může od vlaku odstupovat kromě pravidelné lokomotivy také další lokomotiva, která
by v úvodní situaci mohla případně chybět.
06.09.2019 (15:09)  
Pokud pan Konrad tuto diskuzi čte, ať se mi ozve, já mu rád zdarma a ve svém volném čase program otestuju a na chyby ho upozorním. Třeba mu tím ušetřím čas a vytvoří pro nás další zajímavé tratě.
06.09.2019 (15:05)  
Tak já to beru podle sebe, pokud mi nějaký výstupní kontrolor najde na mé práci chybu, tak mu poděkuju a snažím se jí opravit. Navíc mi ušetří práci a čas, protože bych jinak chybu musel hledat já. A jak jsem psal, při odstranění jedné chyby vzniknou nejméně dvě další. Ale mělo by být někde jasně napsáno, o kterých chybách se ví, na kterých se pracuje a které čekají na řešení.

Tohle je ale v našich končinách rozšířeným zvykem, pokud někdo někomu oprávněně vytkne nějakou chybu, tak ten dotyčný, místo aby se snažil o nápravu, tak začne útočit a obhajovat svojí práci. A ještě se najdou jedinci, kteří budou obhajovat toho chybujícího.


Tahle "neomylnost" má za následek někdy i velké škody, podívejte se, co se zase stalo u Uhříněvse, nějaký pan neomylný v kamionu zase způsobil nehodu, a teď bude obviňovat všechny ostatní, jenom ne sebe.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko