..: Multikon se stává Unisimem - aktualizováno :..

Printscreen z Unisimu, foto: Jan Konrad Praha — Jan Konrad nepolevuje ve zdokonalování svých simulátorů řízení železniční dopravy, přičemž první z nich, dnes už legendární Gordikon, vyšel již v roce 1996! Jejich počet neustále roste, aktuálně dosáhl 20 (v některých případech jde o více verzí jediné tratě podle jejího reálného historického vývoje, v jiných zase více úseků jediné tratě) a všechny jsou i nadále volně k dispozici. Od druhého se jmenovaly Multikon a aktuálně dospěly k vývojové verzi 3.42. Letos ale v jejich vývoji nastal významný mezník.

Zatímco donedávna bývalo nepsaným pravidlem, že k Vánocům přicházely nové Multikony, tentokrát pan Konrad připravil příznivcům kvalitních a netradičních simulátorů doslova druhé Vánoce už počátkem prázdnin, když 1. 7. 2019 vydal zcela nový program Unisim. Ten není ničím jiným, než jednoduchým, ale plně funkčním zastřešením všech dosavadních simulátorů, které tak lze mít pohromadě pod jedinou ikonou a v jediném adresáři, který nadále zůstává skromný co do prostorových nároků. Na disku zabere zanedbatelných 15 MB, což je mnohem méně, než kumulativní součet všech adresářů s jednotlivými simulátory. Kromě toho ušetří hodně práce s aktualizacemi. Nadále nevyžaduje instalaci a spolupracuje i s nejnovějšími Windows. Již 4. 8. vyšla první aktualizace programu Unisim, verze 1.02, opravující některé chyby a přidávající jednu další funkcionalitu.

To ale není vše. V balíčku editorů, které se od nynějška již nejmenují Gordikon ani Multikon, ale mají přidělen pouze hexadecimální kód s názvem příslušné tratě v rozbalovacím menu programu Unisim, totiž přibylo i další příjemné překvapení. Autor totiž nově zpracoval i trať Masarykovo nádraží - Libeň se všemi příslušnými odbočkami, hrabovským trianglem, Novým spojením i Negrelliho viaduktem (oproti současnému stavu samozřejmě sjízdným) a přidal další zajímavý úsek pražského uzlu. Podle první zkušební sehrávky je sice dotyčný úsek o něco jednodušší a méně zatížený nákladní dopravou, než jsme zvyklí z dosavadních, avšak synchronizace extrémně častých průjezdů osobní dopravy s výjezdy nákladních vlaků na běchovickou tříkolejku a zejména příjezdy od Malešic, bloukující celé běchovické zhlaví v Libni, jsou přesto zdrojem velmi zábavných momentů. Nová je i verze již existující tratě Lysá nad Labem - Kolín v budoucí teoretické podobě s libickou spojkou. Je to vůbec poprvé, kdy máme možnost vyzkoušet si dosud nepostavenou trať. Všem zájemcům Unisim i z tohoto důvodu vřele doporučuji a doufám, že pan Konrad po čtvrtstoletí tvorby není ještě příliš unaven.

Zdroj: Softikon


NIcKON Poslat mail autorovi | 2.8.2019 (16:06)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Virtuální svět

More from Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
18.08.2019 (10:44)  
Vrátíme se k Multikonu, teď zkouším Praha střed-Praha Libeň, tak právě zjišťuju, co je to vyčerpaná kapacita dopravní cesty. Jsem zvědavý, až mi přijede spěšný vlak od Kutné Hory s lokomotivou, co pan Konrad vymyslel. Tak pokud se mu na kusé koleji odpojí lokomotiva, tak snad mi nějaká přijede která ho odtáhne a ta co zůstane na kusé koleji potáhne další vlak. Tak můžu jen doufat, že nepřijede na přípřeži. Nejradši bych byl, kdyby vlak zůstal celý, mohl odcouvat na Hrabovku a tam se otočit, potom ve vhodný čas mohl nacouvat k nástupišti. Od Kladna zatím jezdí samé RegioNovy, až přijede 714 tak to bude podobné.
Registered user (gp) 
17.08.2019 (13:03)  
Blbý je, že když redaktor kromě Ctrl-C Ctrl-V používá i Delete, nikdo ho nepochválí. I když - mít na konci článku odstavec Co jsem vymazal z tiskové zprávy by mohlo být leckdy lepší čtení, než ta zpráva: Škoda electric vyzbrojí a smontuje 26 kloubových trolejbusů pro Brašov. Škoda "opět uspěla" s klimou, wi-fi, USB, 5km dojezdem na baterie a moderním informačním systémem. Leo loni vydělal 2,5 mega a počet cestujících mu roste, protože ti oceňují vizi kvalitní a ekologicky udržitelné přepravy.
Registered user chio 
17.08.2019 (8:24)  
Luxian: No, myslím si, že je to stále lepšie, než sa stať hlásnou trúbou pre samochválu dopravcov (viď slovenské šotoweby, ktoré vo veľkom kopírujú výpotky PR oddelení, len aby mali veľa článkov).
13.08.2019 (17:33)  
Pane Konrade, DÍKY!
Doufám, že si brzy najdu čas vyzkoušet si řídit provoz na nové síti.
Vzkaz k chybovým hláškám: nahlašujte, ale nezatrpkněte, když autor chyby neodstraní hned druhý den. Je taky jenom člověk...
Registered user Luxian  mail  
10.08.2019 (15:22)  
Off-topic: Po velmi dlouhé době jsem zavítal na Želpage a koukám, že je skoro mrtvý. Od doby, kdy tu bylo několik článků denně (tak 10 let zpátky) to tu hodně prořídlo. Koukám, ztěží pár článků za měsíc. Co se stalo?
10.08.2019 (22:55)  


Většina lidí, co sem dřív chodila, dnes tráví čas na facebooku. Většina lidí, co tu dříve trávila stovky hodin dobrovolnou prací pro ŽelPage, se dnes věnuje něčemu jinému, zpravidla výdělečnějšímu. Většina slušných a zapálených diskutérů se tu nechala časem otrávit několika vytrvalými trolly. Většina fotografů, co sem přispívala, se tu časem začala cítit nedoceněná. Většina programátorů, co dřív měla čas to tu ve svém volném čase zlepšovat, ten volný čas už nemá. A nás pár donkichotů se to tu snaží aspoň nějak udržet.
09.08.2019 (19:54)  
No tak pokud to bude fungovat jako Brnosim, tak už začni. Ve Všetatech nejdou jedny závory.
Correspondent or Member of ŽelPage Magog  mail  
09.08.2019 (19:37)  
Až já se jednou naštvu, tak praštím do stolu a udělám svoji verzi :-)
Registered user dandys 
06.08.2019 (23:27)  
Jestě jsem zapomel napsat chybu co se tyka hlavni ovladaci obrazovky. V rozehrane hre, kdyz kliknu na polozku Simulace (ukonceni rozehrane hry), po kliknuti na NOVÝ START mohu jen nastavit jen rychlost simulace a cetnost mimoradnych vlaku a hned mne to da nove hry (nelze nacist ulozenou hru). V minulosti to slo nacist ulozenou hru, ale od nejake verze uz to nejde v zadnem ze simulatoru. Abych mohl hrat ulozenou hru musim ze hry uplne vyskocit a znovu ji zapnout, coz neni zrovna idealni.
06.08.2019 (21:22)  
Tak to se stává ale pouze u vlaků zavedených podle potřeby. Tu lokomotivu mu můžeš klidně zase odebrat. Ty Lv vlaky to mně taky nebví, jak poznám že to není MUV nebo drátenický motor?

V Lysé nad Labem se o víkendu hromadí vlaky, asi RegioNovy z tratě do Milovic.

Připojím přípřež nějakému vlaku, který bude obracet-objíždět, pokud si jí neodpojím stanici před tím, tak se vypaří.

Přijede mi vlak od Velelib, cíl má DKV, na kusé koleji mám lokomotivu *DKV, ona nejde k tomu vlaku připojit. Přitom v Bohumíně to jde.
Registered user dandys 
06.08.2019 (16:58)  
Ja jsem zase objevil chybu (ted uz nevim presne v kterem ze simulatoru (hraji temer vsechny :o) ), ze jsem nakladni vlak postavil na nespravnou kolej, pak jsem vlak posunem postavil na spravnou kolej a ejhle, kdyz jsem klikl na vlak, cas odjezdu ukazoval xx:xx, takze jsem musel pockat az pojede nejaky mimoradny Lokomotivni vlak (Lv),jsem ho stopnul na nadrazi , pres F8 jsem ho ukoncil, a pripojil jako priprez k nakladnimu vlaku, u ktereho je udaj casu odjezdu xx:xx , po pripojeni pripreze se pote ukazal cas odjezdu vlaku.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2019 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko