Praha — Jan Konrad nepolevuje ve zdokonalování svých simulátorů řízení železniční dopravy, přičemž první z nich, dnes už legendární Gordikon, vyšel již v roce 1996! Jejich počet neustále roste, aktuálně dosáhl 20 (v některých případech jde o více verzí jediné tratě podle jejího reálného historického vývoje, v jiných zase více úseků jediné tratě) a všechny jsou i nadále volně k dispozici. Od druhého se jmenovaly Multikon a aktuálně dospěly k vývojové verzi 3.42. Letos ale v jejich vývoji nastal významný mezník.
Zatímco donedávna bývalo nepsaným pravidlem, že k Vánocům přicházely nové Multikony, tentokrát pan Konrad připravil příznivcům kvalitních a netradičních simulátorů doslova druhé Vánoce už počátkem prázdnin, když 1. 7. 2019 vydal zcela nový program Unisim. Ten není ničím jiným, než jednoduchým, ale plně funkčním zastřešením všech dosavadních simulátorů, které tak lze mít pohromadě pod jedinou ikonou a v jediném adresáři, který nadále zůstává skromný co do prostorových nároků. Na disku zabere zanedbatelných 15 MB, což je mnohem méně, než kumulativní součet všech adresářů s jednotlivými simulátory. Kromě toho ušetří hodně práce s aktualizacemi. Nadále nevyžaduje instalaci a spolupracuje i s nejnovějšími Windows. Již 4. 8. vyšla první aktualizace programu Unisim, verze 1.02, opravující některé chyby a přidávající jednu další funkcionalitu. 17 dní následovala další s podobnými příznaky a konečně prvního září vyšla třetí. Aktuálně si tedy stáhnete již verzi 1.04.
To ale není vše. V balíčku editorů, které se od nynějška již nejmenují Gordikon ani Multikon, ale mají přidělen pouze hexadecimální kód s názvem příslušné tratě v rozbalovacím menu programu Unisim, totiž přibylo i další příjemné překvapení. Autor totiž nově zpracoval i trať Masarykovo nádraží - Libeň se všemi příslušnými odbočkami, hrabovským trianglem, Novým spojením i Negrelliho viaduktem (oproti současnému stavu samozřejmě sjízdným) a přidal další zajímavý úsek pražského uzlu. Podle první zkušební sehrávky je sice dotyčný úsek o něco jednodušší a méně zatížený nákladní dopravou, než jsme zvyklí z dosavadních, avšak synchronizace extrémně častých průjezdů osobní dopravy s výjezdy nákladních vlaků na běchovickou tříkolejku a zejména příjezdy od Malešic, bloukující celé běchovické zhlaví v Libni, jsou přesto zdrojem velmi zábavných momentů. Nová je i verze již existující tratě Lysá nad Labem - Kolín v budoucí teoretické podobě s libickou spojkou. Je to vůbec poprvé, kdy máme možnost vyzkoušet si dosud nepostavenou trať. Všem zájemcům Unisim i z tohoto důvodu vřele doporučuji a doufám, že pan Konrad po čtvrtstoletí tvorby není ještě příliš unaven.
Zdroj: Softikon
Ukradni v Libni jakékoli 2 lokomotivy které projíždějí udělej z nich * (F8) a přejeď s nima na Masarykovo nádraží. Tam je spoj, tzn té první dej číslo a tu druhou na přípřež. Pak to přípřež odpoj, tak, abys měl *OPER. A s tou si můžež dělat co chceš, třeba odtáhnout SP do Kutné Hory. Na další SP ti pak zbydou 2 lokomotivy tak je někam zaparkuj, třeba do bývalé pošty a čekej na druhý den. Možná by stačilo jí (*) připojit na jakýkoli CytyElefant a zase odpojit, než odjede, ale to jsem nezkoušel. Tohle je chyba, po které se dá pokračovat, ale co s chybama, po kterých program rovnou spadne, nebo se z nějakého jiného důvodu pokračovat nedá?
S dovolením se nyní M 474 003 zastanu. Ta chyba tam opravdu je, anebo jsem nepochpil, jak z toho ven. Když si zapnete simulaci na Masaryčce v pracovní den tuším v 7 ráno, přijede vám spěšňák se dvěma lokomotivami na čele. Zastaví na hlavě nádraží a ne a ne se ho zbavit. Když začnu o hodinu dřív, přijede mi pro spěšňák určená lokomotiva jako Lv a bez problému odstavený Sp vytáhnu.
Soudě podle textu v návodu, je to asi známý stav, viz:
Po příjezdu vlaku do úvraťové nebo přepřahací
stanice je třeba se přesvědčit o určení odstupující lokomotivy, zvláště v prvních minutách chodu
programu. Tehdy může od vlaku odstupovat kromě pravidelné lokomotivy také další lokomotiva, která
by v úvodní situaci mohla případně chybět.
Tohle je ale v našich končinách rozšířeným zvykem, pokud někdo někomu oprávněně vytkne nějakou chybu, tak ten dotyčný, místo aby se snažil o nápravu, tak začne útočit a obhajovat svojí práci. A ještě se najdou jedinci, kteří budou obhajovat toho chybujícího.
Tahle "neomylnost" má za následek někdy i velké škody, podívejte se, co se zase stalo u Uhříněvse, nějaký pan neomylný v kamionu zase způsobil nehodu, a teď bude obviňovat všechny ostatní, jenom ne sebe.
Zajímavé je, že popisované problémy nikdo jiný nemá :-D Takže se možná zamysli nad tím, jestli není problém mezi tvýma ušima ;-)
Naprostý souhlas s Tomášem Zárubou. Klasický zástupce "já já já" generace.
Ohledně hraní po síti to vidím bledě. Zapracovat síťovou hru do existujícího projektu nebývá snadné. S tím je potřeba v návrhu projektu počítat od začátku. Za zveřejnění zdrojových textů bych se také přimlouval.
Plynulému provozu třikrát Nazdar!
ZDAR! ZDAR! ZDAR!
No a taky se obávám silně, že je to trochu hlubší společenský jev, že je poslední dobou "normální" něco hlasitě vyžadovat, na co fakt ale opravdu nemám nárok. Nemyslím teď teda samotné poukázání na chybu, ale ten tón - jako by zejména M 474 byl nějaký šéf nebo výstupní kontrolor pana JK. Fuj.
No a teď jedna prosba/námět za mě. Když už mnohé oblasti spolu sousedí (např. od Masaryčky přes Kolín po Ústí), byla by docela legrace, kdyby se podařilo vymyslet nějakou nadstavbu, předávající vlaky mezi nimi, aby to šlo hrát po síti. Odmítnout přijetí vlaku "počítači" nemá přece jen takové kouzlo, jako živému (natož známému) člověku, kterému tím zhoršíme situaci. :) Akorát by to pak chtělo nějaké okénko pro "chat se sousedy" na domlouvání, co a jak a kdy.
Autor na webu zveřejnil prohlášení, že o chybách ví, a bude se jim náležitě věnovat.
imho je potřeba pochopit, že ten simulátor je pro p. Konrada hobby projekt. Pokud by za to chtěl peníze, nastaly by zřejmě dva možné scénáře:
1) nastavil by přiměřenou cenu, aby si to mohl běžný fanda dovolit. Bylo by to možná drobné přilepšení k důchodu, ale žádná sláva. Za těch pár tisíc korun od pár desítek uživatelů by akorát získal více morální odpovědnosti. Uživatelé by mu o hlavu omlátili, že "si to zaplatili a ono to nefunguje".
2) nastavil by cenu tak, aby mu to dávalo smysl ekonomicky. A za tu cenu by to pak nikdo nekupoval.
Takže podle mě rozumné východisko je nechat pana Konrada, ať na tom dělá, jak uzná za vhodné, nebo ať vývoj někomu předá (třeba i komunitě, pokud by se rozhodl zdrojové kódy a potřebné know-how) zveřejnit.
Očividně se k němu zpětná vazba nějakými kanály (dost možná i přes tuhle diskusi) dostává.
Na levém zhlaví stanice Pňovany po rekonstrukci se staví posunové cesty poněkud chaoticky, asi doposud nikoho nenapadlo přidávat v Pňovanech postrk, tak se na to nepřišlo, už je to od první verze.
P.S. Tiež som programátor a obdivujem p. Konráda, že niečo voľné tvorí pre zábavu ostatných a že si na to dokázal nájsť nejaký ten čas. Ale tie nevďačné reakcie ma skoro zdvihli zo stoličky. Nech si pán M474 láskavo zaplatí za nejaký iný komerčný program a potom nech sa sťažuje trebárs aj na lampárni ....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.