..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "(gp)":

  1 ... 76 77 78 79 80      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
854.031-2Krásná fotka. Bartoušov hl. n. nádraží BYL uzel. Musely tam být šraňky, muselo se tam vejít nádraží (které krom Bartoušova obsluhovalo i Žitětín). Doteď je tam nákladiště a zastávka byla zřízená až po revoluci, protože nechat šlapat školáky kilometr na nádraží po silnici, která vede do okresního města je pitomost. Zastávku ve vsi nebo radši vlak nahradit autobusem.13.08.13 - 16:35
749.240-8Honza: viděls někdy koště? Krásná fotka: léto, pohoda, sedim, ta ostrá tráva vpředu mi řeže do zadku, čumim, a když jede okolo vlak, tak fotim. Bez velkýho spěchu, jede pomalu. Tohle že nemá náladu?01.08.13 - 14:55
M 131.1Krásná fotka. Reinkarnace hurvínka do šukafónu byla naprosto geniální: přímé ovládání paliva bez regulátoru zaměstnalo dost strojvedoucích, neprůchozí skříň umožnila flexibilně sestavovat soupravy a stejně pružně obsazovat personálem a konečně absence řidičáku zachránila aspoň deset tisíc posunovačohodin ročně. A stopětka užovka byla proti šukafónu luxusní osobní vozidlo. Zvlášť pokud měl někdo to štěstí řídit obojí.26.07.13 - 2:25
T 679.1240Sergej se sice politicky správně koní doleva, ale řekl bych, že tehdejší doba měla na převýšení vliv asi jako na bublinku ve vodováze: žádný.23.07.13 - 12:08
854.004-9 + 854.021-3Komentář k náhledu: Jé, Trainmaniak má novej motorák!
Komentář k fotce: jak tam dostal to pole?

Příroda ukazuje, že umí taky udělat pěknej modul.
18.07.13 - 14:24
498.015Musím podpořit Drahoše, diesel se z principu přetížit nedá, je regulovaný na otáčky a víc vzduchu a tedy ani nafty jím neproteče. Elektrika se přetížit dá, prostě se víc oteplí a půjde dřív do dílen s propálenou izolací. Ale parní stroj jede, dokud je dost páry a kotel dává páru, dokud je dost uhlí a že toho se tam vejde. Mašina je ze železa a topič není člověk, že? Jenže tady je začátek konce, pokud se tímhle způsobem udělá z tisícikoňový mašiny tisícikilowattová častěji než občas, pak se jednoduchým výpočtem od stolu zjistí, že ty parní mašinky musejí do důchodu, protože žerou moc uhlí. Zahaleno spotřebovanými tunami normálního uhlí a hrubými tuno- a osobo- kilometry najednou takové podružnosti, jako tu zkrácení zpoždění, tu vlak těžší, než dovoluje adheze a jiné ošklivosti, s nimiž si čtveřice šikovných rukou v budce nějak poradila, zaniknou a zmizí. Výsledné rozhodnutí pak musí být špatně.12.07.13 - 15:09
498.015Pánové, zapomínáte na jednu důležitou věc: byl socík. Naplánovalo se ČKD vyrobí tolik dieslů o patnáctistech koní a tolik o osmnáctistech a ČSD jich přesně tolik koupí. Vůbec nešlo o "náhodné" rozhodnutí nějakého trouby nahradit zastaralou parní trakci modernější. Elektrizace železnic a motorizace dopravy byla už od IX. sjezdu v generálním plánu výstavby socialismu.
Jenže zásadní přehlédnutí: tisícikoňová dieselelektrická mašina s tísicikoňovým dieslem je docela jiných tisíc koní než tisíc indikovaných koní na páře. Na papíře vypadají stejně, ta dieslová líp, protože do té se jen dolévá nafta u stojanu, kdežto parní musí do výtopny každý den. Popel, vymývat, prohlížet a kdoví co ještě, to zatím ta dieslová odjezdí dalších pět set kilometrů. Takže vyměníme kus za kus a rázem můžeme zvýšit plán vlakokilometrů o třináct celých dvě desetiny procenta.
Jak říkal KG (jiný KG): nemůžete na lokomotivě ušetřit tunu, ale můžete na tisíci místech ušetřit kilo. Jenže plánovači ze stejné partaje jako ten jiný KG na to šli hrr a chtěli rovnou ušetřit tu tunu.
10.07.13 - 17:55
Sežeru tě, krabičko!Dneska je to nejlepší fotka, protože v novinkách ve fotogalerii je na ní po zdecimování vidět přesně to, co na ní vidět být má - holka, co žere šukafón. V každém případě chybí zásadní informace - číslo.
str et Matouš Vinš: Mašiny jsou vod voleje a vod sazí. Holky (sic!) jsou chlupatý a pihatý.
10.07.13 - 16:10
810.127-1 + 810.642-9Krásná fotka. Mám záchvat těžké nostalgie. Lokálka bez drátů, tři krabičky za sebou a žizň ve vajennom dolgu.
Honza: Žlutý mor už nepřibývá, to je jenom optický klam. Regionova je sice křáp, ale pro běžného Frantu uživatele je to proti 810 pokrok a proti Desiru žádný rozdíl (ověřeno experimentálně) A srovnávat jí s autobusem je úplně mimo, protože běžní Frantové si obvykle vybírají pomocí heuristiky lepší se špatně vézt, než dobře jít.
02.07.13 - 17:13
V 118.265Fotka je krásná. A ta mašinka taky.

Houby nedostatková měď, mědi bylo dost, jen by se z ní nesměly dělat patrony. V podmínkách socialistické výroby hydraulika špatně dopadnout musela, protože blbě vyrobenej měnič funguje sice blbě, ale funguje, zatímco blbě vyrobenej elektromotor záhy shoří.
26.06.13 - 12:07