..: Fotogalerie - detaily fotografie V 118.265 :..
 

V 118.265


V 118.265Informace o fotografii:
 - Místo focení: Dolní Žleb
 - Datum: 3.9.1977
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 5660x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
27.06.2013 (9:02)  
Pro Pavel Randák:

Info o "Voith Austria" mi přišlo mejlem jako doplněk do fandy a čtenáře ŽelPage z Potsdam - neumí česky, ale chtěl to uvést na míru pravou. Info o rakouském Voitu ja korektní, zda St. Pölten, nebo Heidenheim neumím takhle brzy po ránu ověřit.

Dotaz: Byl by zájem to povídání o V 180 sesumírovat? Dotazy se (i soukromě) kupí. Zdrojů mám spoustu. Takže stručně a s odkazy, jako byla např. BR 35.10

Pro Drahoš, topič:

No v Nelahozevsi se Toníkovi Dvořáků na ty ony vláčky koukalo dobře... :-) Hádám, že by na ŽelPage alespoň do diskuse taky přispíval...
27.06.2013 (0:22)  
>Stoupa: Nebyly ty převodovky spíš z Heidenheimu?
Závod Sv. Hypolit se, podle mne, soustředil spíš na papírenské stroje.
26.06.2013 (23:55)  
Antonín Dvořák: "Všechny symfonie bych za to dal, kdybych vynalezl lokomotivu."
Dvořák byl velkým milovníkem železnice. Údajně znal nazpaměť jízdní řád trati Praha - Drážďany. Chodil pozorovat vlaky, vyznal se v lokomotivách, diskutoval se strojvedoucími o konstrukčních detailech. Při pobytu v Americe posílal své známé na nádraží, aby mu zapisovali čísla lokomotiv. Hotovej trainspotter.

A že byl Dvořák člověk nadmíru vnímavý, dokládá jeho komentář, který měl učinit při pozorování koupajících se žen na pláži u anglického města Brighton, kde ho zaujaly ženské koupací úbory: „Krásné Angličanky se koupou v moři jen lehounkým plátnem přikryté. Tu je vidět hezkou ručku, tu zas buclatou prdelku a ty vyčnívající kozičky a tu zas stará bába ošklivá – a tisíce lidu chodí okolo, a jako by nic!“
27.06.2013 (9:14)  


Já měl tentokrát na mysli skladetele Arthura Honnegera. Jinak to,co píšeš o Ant.Dvořákovi,je velice zajímavé...hlavně ten druhý odstavec. Je vidět,že to byl opravdu vnímavý člověk a vnímal i jiné krásy,než páru...
registrovaný uživatel land 
Počet komentářů uživatele178 »fotek 0
26.06.2013 (19:30)  
Vždycky, když p. Drahoš Švestka vyloží do hry nějaký svůj trumf, představím si, jak stojí u své skříně s plechovou cedulí:"POZOR, VLAK!", přelétne pohledem bonboniéry plné fotek, filatelistická alba negativů, krabičky diapozitivů, jeden plastový rámeček vytáhne, zvěční zde na webu, a pak založí zbytek v krabičce do promítačky, a s nevyřčenou otázkou:"zda ji ti začátečníci ocení?" se dívá na záplavu dalších, jež přijdou na řadu za pár let...
26.06.2013 (22:03)  


Hmmm...tak za tohle samozřejmě moc a moc děkuji...a i když v tom vidím velmi sympatickou nadsázku...chtěl bych jen říct,že ty fotky sem nedávám s úmyslem někoho ohromit,ale podělit se o svoje zážitky s těmi,které to zajímá,ukázat jaká byla železnice,kterou já jsem zažil...protože když to tak srovnám s dneškem(a že je co srovnávat...hlavně a především však na co vzpomínat)...jsem vděčnej za to,co jsem v minulosti na dráze viděl,prožil a vyfotil,protože to už nikdy nebude - samozřejmě se to týká především parní trakce...jak řekl kdysi slavný hudební skladatel...není krásnějšího vynálezu než parní lokomotiva(volný překlad). Možná trochu divné,že to píšu pod fotkou dieslu...ale ten je tu tak trochu jakoby navíc...
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
26.06.2013 (12:07)  
Fotka je krásná. A ta mašinka taky.

Houby nedostatková měď, mědi bylo dost, jen by se z ní nesměly dělat patrony. V podmínkách socialistické výroby hydraulika špatně dopadnout musela, protože blbě vyrobenej měnič funguje sice blbě, ale funguje, zatímco blbě vyrobenej elektromotor záhy shoří.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
26.06.2013 (0:23)  
Rabín - doplnění - převodovky (měniče)

Prvních 20 kusů mělo hydraulické převodobky od Voith St. Pölten - Rakousko, další z produkce NDR, Pirna. Rovněz původní řízení bylo od BBC.

Oprava: (k 25.06. v 22:38): T 466.0 má být správně T 466.2
registrovaný uživatel Ronny  mail  
Počet komentářů uživatele77 »fotek 0
25.06.2013 (23:05)  
Teda, to je bomba! Tuhle krásnou mašinku jsem koupil jako model v HO a je úžasná.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
25.06.2013 (22:51)  
Pro Drahoš:

Zajisté ano. V 180.0 a 1 (B'B') měla 19,5 tun nápravový tlak, kdežto V 180.2 až 3 (C'C') měla 15,4 tuny, po remotorizaci 15,6 tuny. (A celkem 2.448 PS). V 180.0 pravidelně zajížděla od 1967 do Děčína, ale záhy přibyly na tuto relaci právě V 180 2-3. Oba typy Vmax 120 km/h.

:-) A ty úzký točitý schody mají obě. :-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
25.06.2013 (22:38)  
Hydraulika vs. dieselelektrika:

Pánové Rabín, Randák i Bajer pravdu hovoří. :-)
Nejen zde již dříve vyslovené srovnání Karkule s Hektorem, ale i Němečtí fírové z Lipska (posun - BR 107= T 435.0), Bad Schandau (občasná výpomoc T 466.0 na jižním zhlaví) a Hoyerswerdy (T 435.0 - přetahy a přístavba v rámci šachty/uhelného lomu a mezi šachtou a DR) naše dieselelektriky v úctě chovali. Naopak V 60, ač vydává "dramatické" zvuky a je dosud v provozu, byla naší Rosničce T 334.0 (exportována v 60. letech na vlečky) výrazně nadřazena.
V 180 (118) výkonově i rychlostí byla výše, než Brejle.
Ale při své dnešní hmotnosti už bych se bál na 118 po zatočených schodech vylézt nahoru, do kuchyně - mohl bych uvíznout :-)
25.06.2013 (22:42)  


Záleží,kterou máš na mysli,Libore. Bylo dvojí provedení...čtyřkoláky a šestikoláky. A s tím nápravovým zatížením mohly jen na německé tratě...u nás by si neškrtly.
25.06.2013 (22:37)  
Každá železniční spáva měla svoje specifika. Těch zemí, kde se uplatnil hydrodynamický přenos výkonu a kde to uměli vyrobit, je minimum. Navíc tenkrát se pro vyšší výkony jevil jako ideální elektrický přenos, což jsme uměli dobře. Přitom zkoušky s hydrodynamikou probíhaly... konstruktéři se toho nebáli. Ale z různých důvodů (zejména té náročnosti při výrobě, jak bylo popsáno) se to nechytlo. Takže není až tak čeho litovat. Stačí, když si vzpomenu na karkule... i když tam byl problém spíš s motorem. Ale byla to celkově nepovedená řada a jako náhrada osvědčených typů parních lok. to bylo naprosté fiasko.
Jenže to byla úplně jiná doba a jiné podmínky, to je potřeba si uvědomit. Kolik jen bylo různých výrobců lokomotiv... každý zkoušel jít svou vlastní cestou. Ne jako dnes... 2 výrobci v celé Evropě... všechno je předem dohodnuto... ten dodá to, ten ono, splácá se to dohromady a výsledek je, že v celé Evropě jezdí pár řad lokomotiv.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko