Praha — Ministerstvo dopravy tento týden oznámilo, že oddálí zahájení provozu nových vlaků na trati Ostrava – Krnov – Olomouc, na kterou letos vyhlásí výběrové řízení. Původně měl nově vybraný dopravce na trať vyjet už na konci roku 2013, nyní ale došlo k posunu o jeden rok. Cestující tak budou až do konce roku 2014 vozit České dráhy se svými motorovými vozy řady 843. Důvodem posunu je podle ministerstva to, že by dopravci měli velmi málo času na zprostředkování vozidel, odpovídajících podmínkám, které ministerstvo stanovilo. Tímto krokem tak chce stát dát stejnou šanci všem potenciálním zájemcům.
Jak uvedl mluvčí ministerstva Martin Novák, dopravci vyjádřili obavy, že by mohlo dojít k situaci, kdy nebudou schopni včas sehnat požadovaná vozidla. Mezi požadavky státu patří například klimatizace, částečná nízkopodlažnost či dostatečná kapacita, odpovídající denní době. Stejně jako u této trasy bude o rok posunut i termín na tratích Praha – Děčín a Praha – Ústí nad Labem – Cheb. U ostatních linek se nic nemění. „Dalším důvodem je, že od roku 2014/15 začne plnění i u dalších linek, jež budou obsluhovány v motorové trakci (Liberec - Pardubice, Liberec - Ústí nad Labem a Plzeň - Most). To může za určitých podmínek umožnit dopravcům jednání s dodavateli o vyšších dodávkách a tím i snížení ceny celkové dodávky,“ uvedl Novák. Tendr na první soutěžené dotované linky chce ministerstvo vypsat do léta, až odsun termínu jejich výjezdu schválí vláda.
Zdroje: Ministerstvo dopravy, ŽelPage
Kdyz tam ctu, ze sice se termin vyberoveho rizeni probehne v nejblizsi dobe (coz muze znamenat, ze plati puvodni termin, ale taky to muze znamenat, ze se to soupne), ale zaroven se ceka, ze se prihlasi vice zajemcu, prijde mi to jako ponekud rozporuplne informace ...
Ma nekdo konkretni datum, kdy bylo puvodne planovano vypsani/vyhodnoceni vyberka a kdy je planovano nyni?
Zajímalo by mne, jestli se bude u (ať již nového nebo staronového) dopravce měnit něco na stanicích, ve kterých budou rychlíky stavět.
Jezdím tudy min 1x týdně z Opavy do Olomouce, 843 jsou mé nejoblíbenější mot. jednotky, asi se s nimi budu moct rozloučit :( doufám že alespoň budou do Jeseníku ještě jezdit.
Já jsem v tom článku o Pendolinech nenašel žádnou informaci o tom, že byla zaplacena z prostředků SŽDC. A právě na tuto informaci jsem se vás ptal. Odkud ji máte?
jen pro Vás:
stanete se šéfem firmy, která bohužel Pendolina už koupila, pak máte tři možnosti:
1) Pendolina prodat (pochybuji, že se najde kupec)
2) Pendolina sešrotovat
3) Pendolina provozovat
ad 2) a 3) v obou případech ponesete náklady na pořízení Pendolin, takže je lépe je poslat do šrotu? nebo provozovat s provozním ziskem a účetní ztrátou po započtení pořizovacích nákladů?
obávám se, že C alias 3) je správně..
A v souvislosti s tim pak v clanku popisovana situace vypada tak, jako by se vyberko nestihlo pripravit; takze se letos koncem roku vyhlasi, na jare se vybere vitez a ten bude mit rok a trictvrte na pripravu provozu.
Ovsem dopodrobna jsem to nezkoumal, takze je klidne mozne, ze se v clanku sice pise pouze o vyhlaseni vyberka, ale v realu muze klidne k vybrani viteze a uzavreni smlouvy dojit jeste letos.
A nebo je to vsecko jinak a ceka se jen na to, az nekdo kompetentni rozhodne, jestli symbol Ministerstva, kterym musi byt vozidla povinne oznacena, bude modry majacek na strese nebo neco jineho :-D
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.