Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.
Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.
Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja
Navíte někdo jestli škatule umí jezdit a komunikovat spolu třeba ve složení 471 + 071 + 071 + 471??
Časem až bude "mrtvol" ešusů přibývat, nebude to asi jiná možnost, která by se navíc vhodně použila jako náhrada za 6 vozové žabáky a kraken.
Takže 971.005 se dá úředně do opravy, ale z opravy vyjede třeba jako 971.205, protože se tam provedla nějaká modernizace ... Samozřejmě to bude zcela nový výrobek, možná s použitím nějakého nepoškozeného nebo repasovaného dílu nepoškozeného na původním vozidle ...
Když pominu, že panťáky nemají lokomotivu, tak 971 by "lokomotiva" byla asi těžko, když je to řidičák.
Soupravu odtáhnou do depa a až jí prolezou vyšetřovatelé, půjde do nemocnice. Čelní vůz vypadá na totálku (rozebere se na díly a sešrotuje), zbytek projde opravou, revizí a do pár měsíců zase drandí na kolejích (tedy jestli mu seženou jinou řídící jednotku)
Nezapomínat na to, že škatule jsou z hliníkové slitiny, která je neopravitelná a při jakém koli poškození je na šrot.
http://www.novinky.cz/krimi/205115-v-olomouci-se-srazily-vlaky-doprava-na-ostravu-byla-prerusena.html
Takže se možná nyní dočkám vysvětlení, viz můj předchozí příspěvek:
"Nevím, jaké jsou konstrukce vyhýbek z hlediska rychlosti, ale na vexlu s jízdou přímo 200 Km/h je omezení V dáno zejména úhlem odbočení. A to se na ceně až tak nepromítne, protože stejně je nutná konstrukce hrotů srdcovek atd. pro 200 a jakákoli sleva by se promítla i v rychlosti do rovného. Ale rád se v této věci nechám poučit."
Z vašich příspěvků jsem totiž došel k závěru, že jste ve věci vzdělán. Cituji:
"...Z tohoto důvodu jsem v době projektování nikde nepoužil výhybky (do odbočky, ve spojkách) na rychlost nižší, než 0,6Vtrať. V naší oblasti bývalé Jihozápadní dráhy..."
"...Na vině je jednožnačně takzvaná úspora financí, kdy se v kolejišti na jednom zhlaví "ušetří" až 5 mil. Kč, což je tak 2% z celkových investičních nákladů."
Konec citace.
Ono to souvisí s tím, že člověk je od přírody velice línej a pokud ho někdo nevytočí, tak jenom přihlášení na ŽP je velkej problém.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.