..: V Ústí nad Labem vykolejil CityElefant 471.005 :..

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja

Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 28.6.2010 (18:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   
02.07.2010 (12:50)  
A jak jsem zmiňoval výkřik nějakého plátku - že takovéto šichty mohou v některých zemích dělat jen lidi do 45 let. V odkazu se píše, že mu bylo 59let. Kurnik do kolika let mohou létat piloti, kteří proti fírovi na osobáku dělaj hovno.

Od konce listopadu 2006 stanoví ICAO povinný věd odchodu do důchodu u komerčních pilotů v 65 letech a tato hranice se dodržuje téměř ve všech státech světa včetně USA. Odchod do důchodu v 60 letech je již naprostou výjimkou. Pilot starší 60 let musí mít druhého pilota mladšího 60 let a má povinné zdravotní prohlídky každých 6 měsíců. O tom, jaké "hovno" piloti dělají, si s nimi můžete popovídat, než zas takovouhle blbinu někde plácnete.

P.S. Strojvedoucí tam není od dumání nad tím, jestli výpravčí "debilně postavil", ale od toho, aby jel bezpečně podle předpisů. Byl bych rád, aby to tak zůstalo, už jen vzhledem k tomu, že vlakem jezdím téměr denně.
02.07.2010 (12:32)  
Ad Jirka Panther: Přečtě te si to pozorně ještě jednou. Psal jsem, že příčina, proč výpravčí postavil zrovna takhle může být i ta, že mu třeba nešla postavit výhybka ( zpět do přímého směru po jiném vlaku) nebo se mu neudělal závěr vlakové jízdní cesty, proto musel volit tzv. variantní jízdní cestu. Neznamená to tedy nutně, že když jsou koleje volné, tak musí jet vlak v přímém směru. Ale to tu nebudu teď rozebírat. To musím nechat na DI s jakým závěrem celou věc vyšetří.
registrovaný uživatel JB 
02.07.2010 (12:25)  
Ad Jirka Panther: Dejme tomu Poříčany, pravidelný vjezd od Peček na obsazenou kolej při spojování souprav - na přivolávačku, od klacku 1629 metrů. Celkem otrava, ale nesetkal jsem se s tím, že by někdo nedodržel. Dodržuje se podle sešiťáku, i když tam ta přední souprava není (nevím, co je v tom případě návěštěno, anžto nejdou stahovat okna).
02.07.2010 (11:41)  
Ad Tripolis: Ano v naprosté většině má jízda odbočkou nějaké opodstatnění. Ale existuje taky mnoho případů, kdy se dá postavit lépe. A to by mně zde zajímalo. Jak jsem psal na začátku - pokud by na přímé koleji stál dlouhý nákladní vlak, který se prostě nepodařilo protlačit na Ústí západ, tak to beru. Současně by fíra viděl nebezpečí o 250m dříve, než až výhybku, kterou spatří tak 2-3 sec před katastrofou. A jak jsem zmiňoval výkřik nějakého plátku - že takovéto šichty mohou v některých zemích dělat jen lidi do 45 let. V odkazu se píše, že mu bylo 59let. Kurnik do kolika let mohou létat piloti, kteří proti fírovi na osobáku dělaj hovno.

No a debilně postavená cesta je když: potřebuji na banalizované trati se spojkami na 40-50 přejet na druhou kolej, stanice je prázdná, TV pod napětím a výpravčí to postaví na vjezdovém zhlaví, i když by totéž mohl udělat na odjezdovém. Je to stejně stupidní jako když to udělá na zhlaví s vexlemi na 50, když jinde má spojky na 80. Druhý případ většina chápe a nedělá to, ale první chápe málokdo. Zde jsem nehovořil k tomuto případu, ale k tomu, proč bych tu práci nemohl dělat.

Ad Syn: ano je energetický nesmysl zde zrychlovat, ale u krátkých vlaků (mimo EC) to asi všichni dělají.
Jinak by mně zajímalo, co svítí na 2L (postaveno rovně), když je Lc912 do odbočky. Je tam, nebo není zelená? Mezi Lc102 a Lc912 už není 1000m. Ví toto někdo??
02.07.2010 (8:52)  
-Jirka Panther: osobáky bych v 50 letech nemohl jezdit a kdyby mně výpravčí 2x za 100km postavil takto debilně cestu, tak bych byl nepříčetný.

Ta ,,debilní,, vlaková cesta byla postavena asi proto, že měla nějaké opodstatnění. Ať už to byla porucha výhybky nebo nebyl možný závěr vlakové cesty, mohlo to být cokoliv co přimělo výpravčího postavit právě tuto vlakouvou cestu. Tak s tou kritikou bych byl opatrnější.

Jinak k této celkové diskuzi, budu neobjektivní, protože zesnulí strojvedoucí pan J.B. byl můj velmi dobrý známí defakto kamarád a tady v Kralupech nad Vltavou nikdo z řad strojvedoucích ani výpravčích nevěří, že za to může jen on.
Určitě tam bylo něco víc, co se zřejmě, jak už je v našem stétě zvykem někdo bude snažit ututlat v rámci tzv.,,VYŠŠÍCH ZÁJMŮ,,
02.07.2010 (8:25)  
No chytá to tu pěkný směr... Fíra je placený od toho, aby celou směnu dodržoval předpisy a řídil se návěstmi. Něco jako nečekaný chyták je volovina. Chápu, že to je lidské selhání, bohužel se to stává a stávat bude, ale říkat proč mu to postavili do odbočky, když to tam nečekal je chujovina. Kdyby tam bylo stůj a za tím posunový oddíl, tak to také byla nečekané zrada?

Hlavně, že se tu pravidelně nadává na řidiče busů, když to někde nezvládnou položí bus do škarpy - to jsou fírové nezlomní hrdinové. Myslím, že řidič busu těch neočekávaných událostí musí denně předpokládat mnohem více i když je unavený.

Prostě:
- fíra má sledovat a dodržovat návěsti
- kdyby byl skutečný vlakový zabezpečovač, lidskou chybu by ošetřil

Víc se s tím dělat nedá...
02.07.2010 (2:37)  
Nechci si hrát na chytrého, ale jak už psal někdo níž ... pokud jel fíra podle rutiny a očekával výměnu až na 113 / 114 tak jel do 103 naplno. Ty tachografy zcela jednoznačně říkají, že lapnul za rychlobrzdu jakmile viděl výměnu 103 do odbočky což nečekal.

Každopádně bych neviděl vinu jen na jeho straně, neb je to částečně chyba systému samotného.

V tomhle mi to připomnělo srážku tramvají na úseku Vřesinská - Zátiší u nás na poli ... také byl hlavní viník řidič, nicméně trať mohla být lépe zabezpečena. A také tam hrála velkou roli rutina ... ale to už jsou samé kdyby ...
01.07.2010 (10:11)  
Docela by mi zajímala jedna věc. Zda by ta nehoda vypadala stejně, kdyby nebyl vepředu vůz 971 ale 471, který je o 20 tun těžší. Nechci tím ale spekulovat o vhodnosti nebo nevhodnosti řídících vozů.
01.07.2010 (9:55)  
Jirka Panther: ...nebo se mu nelogicky ztratí vlak, který mu jel na blok před čumákem - Moravany.

Proč nelogicky? Když ten osobák vemou ve stanici do boku, klidně mi vjezdové návěstidlo skočí ze Stůj na Volno, když bude postaven i odjezd.

Omlouvám se za drobný OT.
  1 2 3 4 5 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko