Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.
Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.
Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja
Od konce listopadu 2006 stanoví ICAO povinný věd odchodu do důchodu u komerčních pilotů v 65 letech a tato hranice se dodržuje téměř ve všech státech světa včetně USA. Odchod do důchodu v 60 letech je již naprostou výjimkou. Pilot starší 60 let musí mít druhého pilota mladšího 60 let a má povinné zdravotní prohlídky každých 6 měsíců. O tom, jaké "hovno" piloti dělají, si s nimi můžete popovídat, než zas takovouhle blbinu někde plácnete.
P.S. Strojvedoucí tam není od dumání nad tím, jestli výpravčí "debilně postavil", ale od toho, aby jel bezpečně podle předpisů. Byl bych rád, aby to tak zůstalo, už jen vzhledem k tomu, že vlakem jezdím téměr denně.
No a debilně postavená cesta je když: potřebuji na banalizované trati se spojkami na 40-50 přejet na druhou kolej, stanice je prázdná, TV pod napětím a výpravčí to postaví na vjezdovém zhlaví, i když by totéž mohl udělat na odjezdovém. Je to stejně stupidní jako když to udělá na zhlaví s vexlemi na 50, když jinde má spojky na 80. Druhý případ většina chápe a nedělá to, ale první chápe málokdo. Zde jsem nehovořil k tomuto případu, ale k tomu, proč bych tu práci nemohl dělat.
Ad Syn: ano je energetický nesmysl zde zrychlovat, ale u krátkých vlaků (mimo EC) to asi všichni dělají.
Jinak by mně zajímalo, co svítí na 2L (postaveno rovně), když je Lc912 do odbočky. Je tam, nebo není zelená? Mezi Lc102 a Lc912 už není 1000m. Ví toto někdo??
Ta ,,debilní,, vlaková cesta byla postavena asi proto, že měla nějaké opodstatnění. Ať už to byla porucha výhybky nebo nebyl možný závěr vlakové cesty, mohlo to být cokoliv co přimělo výpravčího postavit právě tuto vlakouvou cestu. Tak s tou kritikou bych byl opatrnější.
Jinak k této celkové diskuzi, budu neobjektivní, protože zesnulí strojvedoucí pan J.B. byl můj velmi dobrý známí defakto kamarád a tady v Kralupech nad Vltavou nikdo z řad strojvedoucích ani výpravčích nevěří, že za to může jen on.
Určitě tam bylo něco víc, co se zřejmě, jak už je v našem stétě zvykem někdo bude snažit ututlat v rámci tzv.,,VYŠŠÍCH ZÁJMŮ,,
Hlavně, že se tu pravidelně nadává na řidiče busů, když to někde nezvládnou položí bus do škarpy - to jsou fírové nezlomní hrdinové. Myslím, že řidič busu těch neočekávaných událostí musí denně předpokládat mnohem více i když je unavený.
Prostě:
- fíra má sledovat a dodržovat návěsti
- kdyby byl skutečný vlakový zabezpečovač, lidskou chybu by ošetřil
Víc se s tím dělat nedá...
Každopádně bych neviděl vinu jen na jeho straně, neb je to částečně chyba systému samotného.
V tomhle mi to připomnělo srážku tramvají na úseku Vřesinská - Zátiší u nás na poli ... také byl hlavní viník řidič, nicméně trať mohla být lépe zabezpečena. A také tam hrála velkou roli rutina ... ale to už jsou samé kdyby ...
Proč nelogicky? Když ten osobák vemou ve stanici do boku, klidně mi vjezdové návěstidlo skočí ze Stůj na Volno, když bude postaven i odjezd.
Omlouvám se za drobný OT.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.