Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.
Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.
Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja
A pokud si někde skutečně nemůžeme dovolit pasívní bezpečnost danou geometrickým uspořádáním koleje a výhybek, tak se prostě musíme dvoj až trojnásobně pojistit. To zde evidentně chybělo. Protože nejsem zabezpečovák, nebudu do toho více kafrat - to ať si vyříkají jiní.
Stejně tak nemohu vědět a diskutovat na téma práce strojvedoucího, který má za sebou Xhodin práce a co ještě stihne zachránit když je čerstvý a plně sleduje vše na trati (Studénka - desítky zachráněných životů při snížení kinetické energie vlaku na 40%). Naopak pokud už jen dojíždí šichtu, tak udělá to samé - Brodek u Přerova, nebo se mu nelogicky ztratí vlak, který mu jel na blok před čumákem - Moravany. Prostě to jsou okamžiky, kdy dvojí jištění být musí. Tuhle jsem četl v nějakém plátku - asi MFfčera, že v některých zemích EU smí takovéto šichty dělat pouze lidi do 45let. Také určitý způsob jištění.
PS: Jestli byla dodatková tabulka s pětkou v provedení diodovém, či natisklá barvou není vůbec podstatné. Na dodatku může být samozřejmě pouze "3", "5" či nově "12". Přičemž na tomto vj. návěstidle je jen a pouze ta pětka.
Ale ano, "drtiva vetsina spotreby je pokryta palenim uhli". Protoze vim, co rikam, tak jsem ta slova nevolil nahodne. Podil z mnozstvi potrebneho k pokryti spotreby je jiny, nez podil na vyrobe. Uz jsem to tady jednou zminoval. Energie zhruba objemu JETE jde na vyvoz.
Navíc na pouhou výstrahu projet do toho osudného oddílu nemohl - to by musela být výhybka 103 postavena nutně do přímého směru. Ta bílá "5" mu na návěstidle svítit ale prostě musela (pokud ne stůj).
Neznám tamní poměry, ale tipl bych si, že i do přímého směru se tam návěstí 80 či 100. To by zapadalo do té již zmíněné teorie, že se spoléhal jen na vl. opakovač, kde mu svítilo žluté mezikruží jako obvykle, navíc jel 108 km/h, takže možná mylně "doklouzával" na tu stovku či osmdesátku..
PS: Bylo ukrutné vedro, do cíle pár set metrů - čili všechny předpoklady pro solidní únavu, kdy člověk něco může nezaregistrovat, bohužel jsme jen lidi.
Tam se jede na severozápad až sever.
2.tenhle typ HDV neznám ale určitě má Mirel
Tenhle typ fakt neznáte a Mirel tam není.
3.je pravda, že HDV vypružené vzduch. měchy je na pžekročení
971 není HDV. Jak je to s citlivostí na překročení rychlosti do odbočky je na delší filosofickou úvahu, rozhodně bych takhle kategoricky netvrdil ani JE ani NENÍ.
Nemá.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.