..: V Ústí nad Labem vykolejil CityElefant 471.005 :..

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Ústí nad Labem (aktualizováno 1.30) — Dnes v 16.47 hodin vykolejil ve stanici Ústí nad Labem jih osobní vlak 2316 jedoucí z Prahy Masarykova nádraží do Ústí nad Labem hl.n. Podle již potvrzených informací při nehodě zemřel strojvedoucí vlaku a bylo zraněno 11 cestujících. Čelní řídící vůz 971.005 (jednotka jela v řazení 971.005 + 071.005 + 471.005) je zcela zdemolován, část vlaku se při nehodě převrátila na bok a poškodila čtyři sloupy trolejového vedení. Na místě zasahují záchranáři, kteří dočasně uzavřeli i silnici na Prahu. Podvozek řídícího vozu se zastavil daleko před soupravou. Osobní vlaky jsou nahrazeny autobusy, dálkové vlaky byly vedeny po odklonové trase přes Lysou nad Labem, Mělník a Ústí nad Labem-Střekov. Od 19 hodin se pracuje na odklizení následků nehody tak, aby byla alespoň jedna z traťových kolejí průjezdná v nezávislé trakci. To se krátce po půlnoci podařilo, vlak EN 477 Metropol jel již ve své pravidelné trase, byť s 1,5hodinovým zpožděním. Předběžně také byla vyčíslena škoda na trati ve výši 15 miliónů korun a na vlaku 50 miliónů korun. Dle prvotního prozkoumání záznamových zařízení z vlaku i ze zabezpečovacího zařízení ve stanici, měl vlak povolenu maximální rychlost 50 km/h, v okamžiku nehody se však pohyboval rychlostí 108 km/h.

Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja Nehoda 471.005, Ústí nad Labem , 28. 6. 2010, foto: Faigja

Okolnosti nehody se vyšetřují, další průběh mimořádné události sledujeme.

Zdroj: Drážní inspekce, iDnes.cz, Novinky.cz; foto: Faigja


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 28.6.2010 (18:23)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6 ... 20      Zpráv na stránku:   
30.06.2010 (20:02)  
Strojvůdce: podle RIBŽD byla ve 117 km/h použita rychlobrzda, 108 km/h byla asi rychlost až na těch výhybkách. Takže jel téměř naplno, traťová je tam prý 120 km/h.
30.06.2010 (19:59)  
Několik postřehů a odpovědí: Dle schématu vjezdové návěstidlo v tomto obvodu výhybek umí pouze dvě rychlosti: 120 a 50. Nic jiného zde není. Nepolemizuji čí vinou jel traťovou. Jen jsem chtěl říci, kdyby výhybky byly na rychlost 60 (prakticky za stejné peníze - stačí se podívat na protější břeh řeky, kde již před 30 lety právě z finančních důvodů začali používat výhybky štíhlejší - za stejnou cenu delší životnost), tak páni strojvůdci nepřišli o kolegu. Jen idiot si myslí, že v novodobém kapitalismu přestaly platit fyzikální zákony a vše spraví neviditelná ruka trhu.

A pokud si někde skutečně nemůžeme dovolit pasívní bezpečnost danou geometrickým uspořádáním koleje a výhybek, tak se prostě musíme dvoj až trojnásobně pojistit. To zde evidentně chybělo. Protože nejsem zabezpečovák, nebudu do toho více kafrat - to ať si vyříkají jiní.

Stejně tak nemohu vědět a diskutovat na téma práce strojvedoucího, který má za sebou Xhodin práce a co ještě stihne zachránit když je čerstvý a plně sleduje vše na trati (Studénka - desítky zachráněných životů při snížení kinetické energie vlaku na 40%). Naopak pokud už jen dojíždí šichtu, tak udělá to samé - Brodek u Přerova, nebo se mu nelogicky ztratí vlak, který mu jel na blok před čumákem - Moravany. Prostě to jsou okamžiky, kdy dvojí jištění být musí. Tuhle jsem četl v nějakém plátku - asi MFfčera, že v některých zemích EU smí takovéto šichty dělat pouze lidi do 45let. Také určitý způsob jištění.
30.06.2010 (19:27)  
J. R.: Jestliže to vj. návěstidlo nemůže návěstit 60, 80, ani 100, pak to muselo být samozřejmě ještě nějak jinak. To jsem z toho blázen. Nejde mi do hlavy jedna věc, a sice že fíra podle záznamu odbavoval živák, takže o snížené rychlosti musel vědět.. A na selhání brzd u 471 opravdu nevěřím.

PS: Jestli byla dodatková tabulka s pětkou v provedení diodovém, či natisklá barvou není vůbec podstatné. Na dodatku může být samozřejmě pouze "3", "5" či nově "12". Přičemž na tomto vj. návěstidle je jen a pouze ta pětka.
registrovaný uživatel Jorya 
30.06.2010 (19:08)  
Strojvůdce> Jde, ale o to zda tam ty padesátky svítí, také neznám tamní poměry. Ale např. u nás ve Starkoči ty padesátky máme taky, jsou to jen černé desky s bílou číslicí "5"...žádné světlo. Taky podle nákresů tam návěstidla nejsou schopny návěstit rychlosti 60, 80 ani 100km/h. Ale ikdyž ty padésátky jsou neproměné tak je vl. opakovač zaznamená, jelikož tam s nimi musí svítit spodní žlutá.
registrovaný uživatel xyz  mail  
30.06.2010 (17:19)  
MaF:

Ale ano, "drtiva vetsina spotreby je pokryta palenim uhli". Protoze vim, co rikam, tak jsem ta slova nevolil nahodne. Podil z mnozstvi potrebneho k pokryti spotreby je jiny, nez podil na vyrobe. Uz jsem to tady jednou zminoval. Energie zhruba objemu JETE jde na vyvoz.
registrovaný uživatel brqo 
30.06.2010 (16:15)  
Aleš Liesk.: To ovšem není vše že... Sám jsem byl svědkem, že se na rychloměru tímto pruhem ukázala rychlost návěstěná následně na návěstidle (bylo to např. na regíně do Roztok u P.), proto se mě zajímá, jaké jsou podmínky (zabzař...), aby to takto fungovalo.
30.06.2010 (13:42)  
honzafira: Já jsem velký zastánce měchů, pro cestující je to to nejlepší. Daleko významnější úlohu při naklonění ale hraje těžiště.
Navíc na pouhou výstrahu projet do toho osudného oddílu nemohl - to by musela být výhybka 103 postavena nutně do přímého směru. Ta bílá "5" mu na návěstidle svítit ale prostě musela (pokud ne stůj).

Neznám tamní poměry, ale tipl bych si, že i do přímého směru se tam návěstí 80 či 100. To by zapadalo do té již zmíněné teorie, že se spoléhal jen na vl. opakovač, kde mu svítilo žluté mezikruží jako obvykle, navíc jel 108 km/h, takže možná mylně "doklouzával" na tu stovku či osmdesátku..

PS: Bylo ukrutné vedro, do cíle pár set metrů - čili všechny předpoklady pro solidní únavu, kdy člověk něco může nezaregistrovat, bohužel jsme jen lidi.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
30.06.2010 (13:15)  
Na 471 je LS90 ..
30.06.2010 (12:59)  
Při o ovčerejším slunku na vj. návěstidle viděl s bídou nějaké světlo na poslední chvilku.)
Tam se jede na severozápad až sever.

2.tenhle typ HDV neznám ale určitě má Mirel
Tenhle typ fakt neznáte a Mirel tam není.

3.je pravda, že HDV vypružené vzduch. měchy je na pžekročení
971 není HDV. Jak je to s citlivostí na překročení rychlosti do odbočky je na delší filosofickou úvahu, rozhodně bych takhle kategoricky netvrdil ani JE ani NENÍ.
registrovaný uživatel Koudy 
30.06.2010 (12:57)  
tenhle typ HDV neznám ale určitě má MIREL

Nemá.
  1 2 3 4 5 6 ... 20      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko