..: Pozvánka na výlet Ikarusem do Saska :..

Ilustrační obrázekChemnitz - srdečně zveme na netradiční výlet ŽelPage, tentokrát dálkovým kloubovým Ikarusem pana Milana Jiroše. Cíle naší cesty ale budou ryze železniční - návštěva jubilující zrušené trati Wüstenbrand - Neuölsnitz a muzeální expozice na zastávce Ursprung v blízkosti Chemnitz a další lahůdky Krušnohoří. Jízda se koná o víkendu z 31. května na 1. června. Zpáteční jízdenka z Prahy bude k dispozici za 400 - 500 Kč. Ubytování ve vlastním příslušenství možné v prostoru zastávky, případně lze fakultativně zajistit. Na akci se prosím přihlašte.


Ilustrační obrázekZastávka Ursprung je v pronájmu od DB v péči občanského sdružení. Absolventi technické univerzity v Drážďanech ji ve svém volném čase udržují jako architektonickou a technickou památku. Využívá se jako klubovna a příležitostně otevřené malé železniční muzeum. Během pobytu v místě budete mít možnost navštívit také Lugau, kde končí druhá část trati z Neuölsnitz a kde je připravena výstava železničních vozidel a další slavnostní program. Zájemcům bude umožněno projet si nedalekou "vlakotramvajovou trať" Citybahn z Chemnitz do Stollbergu.


Ilustrační obrázekPři sobotní cestě navštívíme dvě úzkokolejné dráhy v Krušných horách. Obě mají společné to, že prochází několik set metrů od českých hranic. Nejprve se svezeme po trase Pressnitztalbahn, kde je připraven dětský den. Následovat bude jízda na Fichtelbergbahn, která o tomto víkendu oslaví 111 let provozu a 10 let od převzetí provozu místní dopravní společností BVO od DB. Zájemcům bude umožněn výjezd na Fichtelberg nejstarší visutou kyvadlovou kabinovou lanovou dráhou v Německu (1924).

Ilustrační foto: www.pressnitztalbahn.de


Odkazy

podrobnosti k akci


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 19.5.2008 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Německo Sasko /Sachsen Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel karosa  mail  
23.05.2008 (11:58)  
J. Kareš: Jaký masochistický hrátky s volantem? Řízení v čabajce jde úplně v pohodě. S trochou nadsázky se dá říci, že to utočíš jedním prstíčkem.
Jakub Košmider: Je vidět, že jsi toho s čabajkou moc nenajezdil, jinak bys tohle nenapsal.
Jinak všem zúčastněným přeji hezký výlet, hned bych se přidal taky.
registrovaný uživatel JK ml. 
22.05.2008 (18:46)  
Kolik km plánujete při této akci najet? Bude to řídit jeden zoufalec nebo se budete při masochistických hrátkách za volantem střídat :-)? Každopádně této akci fandím a držím palec.
dopisovatel nebo člen ŽP CzechDave  mail  
22.05.2008 (15:01)  
Jiří Kareš: Špunty do uší ne, právě ten zpěv hnací nápravy Rába je to, co dělá Ikarus Ikarusem. Jinak tohle je zřejmě s láskou udržovaný bus, takže bych se nějakých poruch "z nedbalosti" nebál. Ale chápu obavy, můj veteránek mne taky dokáže potrápit, když mu nedám, co mu patří :-).
registrovaný uživatel JK ml. 
22.05.2008 (14:39)  
Musím říct pamatuju za ty léta oprabvdu nemnoho kleknutí těchto strojů v MHD....Jedna tekoucí nafta z palivové soustavě (celekm dost)...Jedna dokonaná spojka (ale to asi nebylo až tak vinou nespolehlivosti busu, že...) kdy pan řidič na lince 250 v Újezdě nl zastavil a pravil, že dál zastaví, až na Sídl Rohožníku... Něco tam za neuvěřitelných zvuků z převodovky narval a skákáním trháním se to fakt dalo do pohybu....no pak taky jedny pakny (brzdy) co se nechtěli pustit a málem zapálily jedno zadní kolo. No a to je asi tak všechno za 15 let co jsem toho zažil jako cestující s Ikarusy v pražském provozu, klendru v zimě v to nepočítaje, je to myslím slušné :-)))
Přeji hodně zdaru a nezapomenout špunty do uší !!!!
20.05.2008 (9:22)  
ad Seath:s moterem MAN byly i v Praze dva kousky
20.05.2008 (0:32)  
Ikarus je hrozný autobus, v zimě prakticky nepoužitelný ( zima) Rezavý, starý atd. Jediný co na něm bylo dobrý, byly pohodlné velké sedačky. Jinak to drncání jeeee
registrovaný uživatel M 
19.05.2008 (21:21)  
zaosai - hehe, prave jsi velmi presne popsal vyhodu IAD (pravda, v tomto pripade je to A lehce upravne). Pak nekdy to pouziju jako citat, protoze kdybych to takhle rekl ja, tak to vyzni negativne a protizeleznicne:-)

No ale stastnou cestu a pekne zazitky vsem
19.05.2008 (20:59)  
Ikarus nebyl zas tak uplne spatne vozidlo, jen ty motory byly naprosto svinske. (Legenda pravi, ze existovaly Ikarusy vyvazene na zapad a ty v sobe mely normalni motory, snad MAN).

Karosa: To mate skvele zazitky! :) Nejezdil jste nahodou pro CSAD Turnov? Na to mam skvele vzpominky - v 80. letech jsem (jako dite) jezdival RTO a pak SM11 ze Spindlu do zastavky s neuveritelnym nazvem Medvedi koleno :) Taky chudaci meli co delat...
registrovaný uživatel karosa  mail  
19.05.2008 (17:37)  
Alan Řepka: copak o to, dojede tam, v tom problém nevidím, to jsou držáky, ale spíše stavěny na maďarské roviny, kopce pro něj nejsou to pravé ořechové.. .
19.05.2008 (16:45)  
ikarusem?? a dojede tam vůbec?? :D:D
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko