Berlín - Právě probíhající stávka německých strojvůdců, která začala ve čtvrtek v poledne, by měla skončit v sobotu ráno v 6.00; v době svého trvání ale už způsobila kolaps nákladní železniční dopravy, hlavně ve východní části Německa. Podle oznámení odborového svazu GDL by měly vlaky jezdit nejméně do pondělí. Německé dráhy vzaly zavděk výpomocí strojvůdců z Česka, Rakouska a Švýcarska, kterých ale zdaleka nebylo tolik, aby mohli nahradit stávkující německé kolegy.
Českým dráhám dnes činilo problémy předávání vlaků v Děčíně, které se týkalo více než 30 nákladních spojů. Vlaky, které jsou sestaveny z jednotlivých vozových zásilek, vozí až do Drážďan čeští strojvedoucí. Ucelené vlaky přebírají němečtí strojvedoucí v Děčíně.
Některé vlaky jsou ovšem pro německé dráhy vysokou prioritu, a tak se je snaží odvézt, jak je to jen možné (jde například o díly pro automobilku Porsche). Tyto vlaky mají vždy zelenou.
Podle dostupných informací téměř tisícovka vlaků v Německu vůbec nevyjela ze seřaďovacích stanic, případně byla odstavena na vedlejší koleje. Za normálních okolností se přitom po německých železnicích denně pohybuje na pět tisíc nákladních vlaků.
Dohoda mezi Deutsche Bahn a odborovým svazem GDL se přitom zatím nerýsuje, neboť DB nepředložila samostatnou tarifní smlouvu, jak požadují odbory. Pokud se na tom nic nezmění, hodlá GDL rozhodnout v pondělí nebo v úterý, zda nátlak vůči společnosti vystupňuje rozšířením případných dalších stávek i na osobní dopravu. Šéf odborářů Manfred Schell dnes ale potvrdil, že nejméně do pondělí ráno se žádné stávky konat nebudou.
Zdroj: ČT24, foto: Milan Vojtek.
Cituji tě: Vy si vážně pořád myslíte že dráha stojí a padá se strojvedoucíma? Ale to je zásadní omyl!!!
No jestli nás na dráze nepotřebuješ, tak si najmi pohoniče s koňma a tahej to živou sílou, když si myslíš, že se bez strojvedoucích dráha obejde. Chlape, ty jsi jednička, asi si vobjevil novej princip dráhy. Sem s tím, ať nemusím chodit na noční, o víkend, svátek, pátek.
Voni se nezdaj, voni sou chytrej, voni nebudou mít jen tu maduritu!!!
Můj poslední čistý plat je cca 16 500 Kč, ale jsou lidi, co berou o pár kaček víc, dělám na posunu.
Chlape vzbuď se, nikdo netvrdí, že strojvedoucí jsou pupek dráhy, ale uvědom si, že bez nás to skutečně nejde. Tak jako to nejde bez výpravčího, signalisty, tranzitérky, posunovače atd.
Ale když pak zjistíš, že ženská na osobním dělá za stejnou třídu, jako traťový strojvedoucí, tak se někde asi stala chyba. Nebo ne? Vyvrať mi to, frajere
A nejhorší je, že lidi ve vedení dráhy mají stejný názor, jako ty. Takže jediné, co mi zbývá, je buď jít od toho, nebo stávka.
Ale pro mě za mě zruš dráhu a voz to po silnici. To by jsme tady asi všichni byli pěkně vyuzeňoučký od kouře z kamionů :-) Nechal bych tě pár týdnů povinně bydlet vedle takové kamionové silnice, aby sis to pořádně užil.
Firma v Prostějově přijme pomocného skladníka,možno zaměstnat i zahraničního dělníka, nástupní plat 14 000 Kč.
Nabídka práce v ČR Olomouc.
Jinak platy nikdo snad nesnizuje a pokud maji ti strojvudci kam utect a pracovat za stejny peniz a vyhody, tak je to na nich.
Kdyz to zase srovnam s tema autama, tak ridic "CSAD Tisnov" muze dat v pohode vypoved a zacit jezdit pro "Tourbus" nebo "Smidberskeho". Strojvudce CD vypoved dat muze taky, ale druheho zamestnavatele v oboru sezene rozhodne hur (a to navzdory tomu, ze je strojvudcu malo). Pokud ale zacne delat treba soustruznika nebo vezme rodinu a odstehuje se kamsi "za praci", tak urcite nezamestnany nezustane
Byt v top tretine platoveho zebricku v Cesku teto profesi myslim plne odpovida.
A kdyz je rec o te zodpovednosti - v cem spociva ta jeho zodpovednost a nasazeni? Ze se musi divat pred sebe, tak to musi kazdej ridic, takze ty ohromujici vety typu stale musi byt v pozornosti, jestli se pred nim neco nedeje prosim nepiste
plat královský ? To opravdu nevím ,co si mám myslet. DKV Praha přijímá strojvedoucí, prosím . Jsme v EU a produktivita práce v ČR není menší než ve starých členských zemích,jak nám píší.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.