..: Pokus o rekord s jízdenkou SONE+ :..

Jízdenka SONE+ s 6 razítkyBrno - Při příležitosti 9. mezinárodní železniční rallye bychom se rádi s vámi podělili o jeden cestovatelský zážitek ještě z loňského roku. Protože rádi cestujeme po železnici, jednou jsme se rozhodli, že se pokusíme vytvořit rekord v počtu ujetých kilometrů na jednu jízdenku SoNe+. Vlastně o ten rekord nám nejprve ani nešlo, šlo především o to projet „jen tak“ co nejdelší trasu a jízdenku tak využít na maximum.

Protože bydlíme nedaleko Brna, s pomocí jízdního řádu a programu IDOS jsme našli první vlak s odjezdem z Brna hned po půlnoci. Byl to R 376 s odjezdem v 0:26 hod. A tak jsme v sobotu 28.10.2006 nasedli do jmenovaného vlaku a vyrazili za svým cílem. Máme z cesty i nějaké fotografie nádraží, kterými jsme projížděli. V Blansku a v Letovicích vystupovali hlavně veselí návštěvníci brněnských nočních podniků. V České Třebové nás pak čekalo spojování s R 420. Zde jsme se potkali s „autovlakem“, který jsme si vyfotili také.

Praha hl.n.V Praze, kde nám na lavičkách sliboval Pavel Bém nové metro (bylo těsně před volbami), jsme si přesedli do druhé části vlaku, abychom mohli ve 4:14 pokračovat přes Ústí nad Labem, Chomutov a Karlovy Vary do Chebu, kam jsme dorazili v 8:55. Na stejném nástupišti stál vlak DB do Norimberka a my jsme si vzpomněli, že naše jízdenka platí i na tento spoj. I když jsme to původně neplánovali, nasedli jsme do něj a svezli se alespoň do Schirdingu a hned zpět, aby se úplně nezbortil časový harmonogram naší trasy. Pasy jsme samozřejmě neměli, naštěstí nám stačil jeden občanský průkaz. I přes tuto vloženou cestu se nám naskytla asi čtyřicetiminutová přestávka, kterou jsem využili ke krátké procházce po Chebu, spojené se snídaní.

Horní CerekevČekal nás totiž další spoj, tentokrát směr Plzeň. Odjížděli jsme R 659 s mírným zpožděním, které do Plzně narostlo asi až na 15 minut. To nám nahnalo strach, protože další spoj v našem itineráři, R 661 Plzeň – Brno, neměl čekat na žádné přípoje. Kdyby nám ujel, museli bychom narychlo změnit trasu. Naštěstí na nás čekal, ale plzeňské nádraží už jsme v tom fofru vyfotit nestačili. Ale pak jsme už v poklidu projeli po trase Strakonice, České Budějovice a Jihlava až do Brna.

To ale ještě nebyl zdaleka konec. Přes mírné zpoždění na nás opět čekal R 739, kterým jsme se přesunuli do Přerova. A tam byl další krizový moment – zpoždění nás donutilo opět utíkat na R 906 směr Břeclav. Naštěstí nám neujel a tak jsme se mohli s jeho pomocí dopravit do Moravského Písku. Motoráček Os 24148 nás pak převezl do Bzence, kde jsme si počkali na poslední vlak naší „spanilé“ jízdy, Sp 1736, který nás po 22 hodinách a 13 minutách dopravil přes Bučovice a Slavkov zpět do výchozího bodu naší cesty, do stanice Brno hlavní nádraží.

Na závěr malá rekapitulace:

 příjezdodjezdvlakkm
Brno0:26R 376255
Praha3:444:14R 420288
Cheb8:559:02Os 528413
Schirding9:169:26Os 1297613
Cheb9:3810:20R 659106
Plzeň11:5812:04R 661372
Brno18:3418:40R 73988
Přerov19:5620:05R 90660
Moravský Písek20:4420:49Os 241484
Bzenec20:5521:21Sp 173680
Brno22:39

ChebCelkem tedy 1.279 km za 22 hodin a 13 minut, průměr 57,6 km/hod. To je docela slušné, ne?

A na závěr otázka – ujel už někdo víc nebo je těch našich 1.279 km zatím rekordem?

Ruda a Vašek, Jiříkovice

P.S. Máme v plánu ještě dvě cesty. Jednu po severních a východních Čechách a druhou po severní Moravě.


Rudolf Staněk Poslat mail autorovi | 20.5.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
24.05.2007 (22:27)  
Tak lidi...já a parta pár náctiletých fandů do vlaků plánujeme o prázkách trasu 1542km za den...tak snad to výjde...:)Držte nám pěsti..:)
registrovaný uživatel DJ 
23.05.2007 (13:43)  
Já vím, že se tady myslí ta SONE za 360 Kč, ale taky se pochlubím-loni jsem jel na SONE za 160 Kč trasu Třebíč-Brno-Zaječí-Hodonín-Veselí nad Moravou-Bylnice-Vsetín-ValMez-Ostrava-Přerov-Česká Třebová-Brno-Třebíč, kde však za stanicí Studenec jsem překročil půlnoc, takže počítám trasu jen do Studence a dává to přesně 700 km.
registrovaný uživatel JnR 
22.05.2007 (18:38)  
Absolvovat celuo cestu "Vysočinským expresem" z Plzně až do Brna, to chce teda pevné nervy.
registrovaný uživatel Kája 
22.05.2007 (14:47)  
Venca Motyka:
já na režijky nenadávám a nechci tady nikoho urážet, že má něco "za nic"...
prostě lidé s režijkami mají výhodu (ale zas trochu pochybuji, že se jim chce někam jezdit, když jsou skoro pořád pryč z domova)

poslanci a podobná stvoření je kapitola sama pro sebe...v životě jsem nikoho z nich neviděl jet veřejnou dopravou, natož vlakem...
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
22.05.2007 (6:29)  
Venca Motyka: Vyjímečně s tebou souhlasím, nemají tu režijku jen tak ze srandy a zadarmo. Lidi budou vždycky mrčet pokud bude mít ten druhý něco "zadarmo", anebo k tomu stačí i sleva. Kolikrát jsem si ve frontě na lístky vyslechnul souhrn nadávek a pohoršení jen za to, že jsem si dovolil chtít jízdenku na In-Junior, anebo příplatek na SC za 86 korun...přitom má každý tuhle slevu na očích a opakuji KAŽDÝ si ji může dovolit. Neříkejte mi že 600 za rok je nějaká "nalopatkypokládající" suma...a pro ty starší jsou zákaznické slevy a KMB. Nicméně česká povaha je česká povaha, a tak dále chceme slevu zadarmo a pokud možno do první třídy...
21.05.2007 (21:29)  
Tak to mám o 10 km víc. Podle mých záznamů jsem jel 30. dubna 2005 na SONE+ po trase: Blansko - Ústí n.L. - Bad Schandau - Dresden - Zwickau - Hof - Neuenmarkt-Wirsberg - Bayreuth - Kirchenlaibach - Cheb - Praha - Brno. Z B lanska v 0:10 R376 (předtím ve 23:04 z Brna do Blanska), příjezd do Brna ve 23:40 R655 (bohužel tento rychlík už nejezdí) A počet km? podle svých záznamů to bylo 1289 km, tedy přesně o 10 km víc než váš výsledek.
21.05.2007 (19:45)  
Na principu – kolik kilometrů se dá projet za 24 hodin je postavena hra KŽC "Železniční rallye", která se v prvních letech uskutečňovala se stejným výchozím a cílovým místem, takže teoreticky bylo možno na cestě strávit 23.59 hodiny. První – zkušební ročník – označený jako "nultý" se hodnotil pouze podle počtu ujetých kilometrů bez ohledu na druh vlaku, pro další ročníky se upravila základní pravidla převáděním km na body. Soutěžící si mohl teoreticky trasu připravit předem a pak jen záleželo na tom, zda mu zpoždění plán nanaruší … Později se přidaly stanice, jimiž musel soutěžící projet.
21.05.2007 (18:59)  
PZ) Odkud znáš Drapovy zápisky?

Jinak aplikace je volně distriibuovatelná, pokud by měl někdo zájem...
21.05.2007 (17:03)  
To je slušný výkon. Pinďa co nocuje v Bohumíně udělá za den 1440km.
Jinak jsem si všiml, že už dneska pár vlaků nemá koženku, tak to s tou spařenou prd.... není tak hrozné.
21.05.2007 (15:45)  
Tento rekord mě docela zaujal, myslím, že jízdenka SoNe+ je pro podobné rekordy jako stvořená.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko