..: Aktuality a články - Česká republika (celá) :..

3.2.2007 - 23:00 - Dráhy pojmenovaly další soupravu pendolino

Tomáš Berdych, ČDOstrava - České dráhy pojmenovaly další vlakovou soupravu řady 680 pendolino. Tentokrát si propůjčily jméno od českého tenisového reprezentanta Tomáše Berdycha a dvanáctý hráč světového žebříčku ATP je na ní zachycen v klasické tenisové momentce ze hry. Tomáš Berdych dnes v Ostravě soupravu s číslem 006 slavnostně pokřtil šampaňským. Nejedná se však o první pokřtěnou soupravu - tou se stala 5.10.2006 souprava s číslem 007, na které je umístěna velkoplošná portrétová fotografie zachycující Richarda Krajča, která doplňuje exteriér jednotky. České dráhy tak pokračují ve svém projektu "artvlaku", který je koncipován pro spoje kategorie SuperCity Pendolino. Kromě fotografií je ve vlacích SC Pendolino hlášení vlakového rozhlasu na příjezdu do Ostravy podbarveno hudbou skladby skupiny Kryštof Ostravaczech, při příjezdu do Prahy naopak začíná Vltavou od Bedřicha Smetany.

zdroj: ČTK, ČD

zelpage Vsetín - Vlak R 627 Emil Zátopek od tohoto víkendu doplní mezinárodní vlaky EC na trati Praha - Vsetín a zpět. „Před několika měsíci mi volali z Českých drah a ptali se, jestli by mně nevadilo, kdyby pojmenovali po Emilovi vlak, který jezdí na Valašsko. Souhlasila jsem a radost by měl i Emil. Když závodil, říkali mu přece Lokomotiva,“ směje se jeho manželka Dana. Legendární běžec, který zemřel před šesti lety, se narodil v Kopřivnici. Jeho rodiče žili v Zubří a na Valašsku jsou také všichni pochovaní.

zdroj: Právo

Emil Zátopek - legenda světové atletiky...seznamte se, prosím:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Emil_Z%C3%A1topek

cd Česká republika
* Zkrácení jízdních dob vlaků SC Pendolino na trase Praha - Ostrava až na 3 hodiny 9 minut
* Zavedení nových mezinárodních spojů kategorie SuperCity na trase Praha - Brno - Bratislava/Vídeň - v rekordních jízdních dobách
* Zkrácení jízdních dob vlaků EuroCity na trase Žilina - Praha jejich přesměrováním přes Valašsko; úprava jízdních řádů vlaků InterCity, jezdících mezi Moravskoslezským krajem a Prahou
* Zavedení nových dálkových spojů do Krakova, Bratislavy, Wiesbadenu – vstup Českých drah do sítě celoevropských nočních spojů špičkové kvality EuroNight
* Navýšení rozsahu vnitrostátní dálkové dopravy o 5,5 %
* Zvýhodnění cestování mezi krajskými městy v ČR za cenu 140 Kč (ne vždy je to výhodné); zvýhodnění cestování spoji kategorie SC za cenu 226 Kč; úprava zákaznického jízdného
* Rozšiřování internetového prodeje jízdních dokladů Českých drah
* Pokračující modernizace vozového parku a nádražní infrastruktury
* Nevyjedou soukromé dálkové rychlíky RTexpress na trase Praha - Pardubice - Olomouc - Ostrava

zdroj: Železničář 47/2006

zelpgČechy - O možnostech pro cestující do hor vlakem na Moravě jsme už informovali. Tady pokračujeme ve výčtu podobných možností v Čechách.

Šumava
Špičák: Vlaky jedou až přímo na Špičák. Zastávka ČD Spičák se nachází 250 metrů od lyžařských vleků a tímto nutnost skibusů odpadá. Z Plzně v sobotu a neděli dojedou ke sjezdovce přímé spěšné vlaky již za dvě hodiny. Od 5. 1. do 9. 4. 2007 bude poskytnuta 5 % sleva na celodenní permanentky všem návštěvníkům lyžařského střediska Špičák, kteří se prokáží jízdenkou ČD (jednoduchou, zpáteční, skupinovou včetně zlevněných variant těchto jízdenek a Kilometrickou bankou ČD) platnou v aktuální den s cílovou stanicí Špičák nebo síťovou jízdenkou SONE+ (bez uvedení cílové stanice).
Pancíř: Asi 300 m od železniční zastávky Špičák se nachází stanice sedačkové lanovky na vrch Pancíř. Stejně se jmenuje i lyžařské středisko se sjezdovkami a běžeckými trasami.
Hojsova Stráž: Nedaleko železniční zastávky Hojsova Stráž na trati 183 Plzeň – Klatovy – Železná Ruda leží malé lyžařské středisko vhodné zejména pro začínající lyžaře a rodiny s dětmi a více než 40 km běžeckých tras.
Zadov: K nejoblíbenějším šumavským střediskům patří lyžařský areál Zadov. Do samotného Zadova sice nejezdí žádný železniční spoj, ale je tady zajišťována doprava skibusy z měst Vimperk, České Budějovice, Český Krumlov, Sušice nebo Písek, kam se lze vlakem pohodlně dopravit. Bližší informace o skibusech získáte na adrese www.lazadov.cz.

Krušné hory
Mikulov a Nové Město (Moldava): Do těchto turisticky a lyžařsky zajímavých středisek se lze pohodlně dostat horskou železnicí na trati 135 Most - Most - Osek - Dubí - Moldava.
Sportovní centrum Bouřňák: U nádraží ČD Mikulov-Nové Město se nachází vybavený lyžařský běžecký stadion, odkud vycházejí dobře značené závodní běžecké tratě.

paolo3-zlpg

Jizerské hory
Tanvaldský Špičák: Železniční zastávka Tanvaldský Špičák leží na trati 034 Smržovka – Josefův Důl, kde jezdí vlaky většinou ve čtyřicetiminutových intervalech. Ve Smržovce jsou přípoje na Tanvald či Jablonec nad Nisou a Liberec. Novinkou jsou přímé spoje z Liberce a Jablonce nad Nisou přes Smržovku do Josefova Dolu a opačně. Tyto vlaky pojedou o sobotách, nedělích a svátcích od 10. 12. 2006 do 25. 3. 2007.
Od 5. 1. do 9. 4. 2007 bude poskytnuta sleva 5 % na celodenní permanentky všem návštěvníkům lyžařského střediska Tanvaldský Špičák, kteří se prokáží jízdenkou ČD (jednoduchou, zpáteční, skupinovou včetně zlevněných variant těchto jízdenek a Kilometrickou bankou ČD) platnou v aktuální den s cílovou stanicí Tanvaldský Špičák nebo síťovými jízdenkami SONE+ a LIBNET+ (bez uvedení cílové stanice).
Ještěd: Do liberecké UŽS je dobré spojení a samotný areál leží na okraji města v Dolních Hanychovicích, kam jezdí tramvaj. Na vrchol Ještědu turisty dopraví visutá kabinová lanová dráha ČD Liberec-Horní Hanychov – Ještěd (900), která jezdí každý den kromě pondělí od 8:00 do 18:00 hod. téměř každých 30 minut.
Harrachov: Do horských středisek Jizerských hor lze například z Prahy využít přímé vlakové spojení přes Železný Brod do Tanvaldu, a poté přestoupit na vlaky do Harrachova. Z Liberce se lze do Tanvaldu dostat po trati 036 přes Smržovku. V železniční stanici Harrachov pak čekají na vlaky ČD autobusy směřující do centra stejnojmenného lyžařského střediska.
Bedřichov a Desná: Do Bedřichova lyžaře doveze linka č. 1 městské hromadné dopravy ČSAD Jablonec nad Nisou, která začíná u nádraží ČD Rychnov u Jablonce n. N.

zelpage

Krkonoše
Pec pod Sněžkou: Rychlíky od Hradce Králové a Prahy končí v Trutnově a poté od nádraží ČD navazuje bezplatný skibus, který lyžaře doveze až do areálu Ski Pec. Z Hradce Králové lze vyjet vlakem na lyže do tohoto areálu i v sobotu, a to spěšným vlakem, na který opět navazuje v Trutnově bezplatný skibus.Zpět odjíždí skibus v sobotu i neděli od vleku Javor do Trutnova k zpátečním odpoledním rychlíkům. Bezplatné skibusy Ski Pec pojedou od 5. 1. 2007 až do 9. 4. 2007. Podmínkou bezplatné přepravy návazným skibusem Ski Pec je jízdní doklad ČD a návštěva areálu Ski Pec (podmínkou je zakoupení skipasu). Taky je možno si objednat skibus v pátek, sobotu a neděli pro skupiny nad 20 zákazníků ČD a Ski Pec i mimo uvedené spoje na základě telefonické objednávky na telefonu 777 210 207.
Zvýhodněné jízdné do Pece pod Sněžkou již v pátek odpoledne s možností návratu až v neděli nabízí jízdenka VLAK+ s návazným bezplatným skibusem až do areálu. Při cestě z Prahy do Pece do areálu Ski Pec můžete za 224 Kč uskutečnit obě cesty – tzn. z Prahy do Trutnova dojedete rychlíkem a návazným skibusem jen za 112 Kč vč. zavazadel. Z Hradce Králové do Pece a zpět na jízdenku VLAK+ za 88 Kč, tzn. za 44 Kč i s lyžemi a batohem za jednu cestu. Zpáteční jízdenku VLAK+ je možno zakoupit z kterékoliv železniční stanice nebo zastávky ČD do cílové stanice Trutnov hl.n. Podmínkou platnosti jízdenky pro zpáteční cestu je otisk razítka „VLAK+Ski Pec“ u řidiče skibusu nebo v pokladně lyžařského areálu Ski Pec na Javoru. Podrobnosti je možné nalézt na webu Českých drah.

zdroj: FinExpert.cz

zelpageMorava a Slezsko - Pár tipů, které mohou návštěvníkům horských středisek pomoci. Do blízkosti většiny horských středisek u nás i na Slovensku se lze totiž dostat i vlakem. České dráhy nabízejí mimo jiné i bezplatnou přepravu lyží, snowboardů, bobů a sáněk. Od vlakového nádraží sice musí návštěvníci hor řešit dopravu na sjezdovku sami, ale přesto v poslední době provozovatelé mnoha skiareálů vypravují návazné skibusy až přímo pod sjezdovky.

rtePraha - Soukromí železniční dopravci si chtějí stěžovat vládě na České dráhy, které od nich hodlají vybírat poplatky za použití nádraží cestujícími. Poplatek od 170 do 470 korun za vůz a jedno zastavení považují za diskriminující a hlavně likvidační. Podle Českých drah se musí externí dopravci spolupodílet na nákladech na provoz nádraží, která hodlají používat.

pend Brno - Od desátého prosince se nabídka rychlíků mezi Prahou a Brnem rozšíří o vlaky SC Pendolino. Mnohem širší bude také nabídka cen. Lidé se rychlíkem dopraví vlakem mezi dvěma největšími městy republiky za sto čtyřicet korun při využití produktu eLiška. Pendolinem se však za tuto částku nesvezou. V kombinaci vlaku SC Pendolino a produktu eLiška může cestující cestovat mezi Brnem a Prahou za dvě stě dvacet šest korun. Obyčejné jízdné v SC Pendolino, tedy bez výhod nabízených dráhami, se zdraží na 400 Kč. V porovnání stojí základní jízdné autobusem mezi Prahou a Brnem u firem StudentAgency a Eurolines 145 Kč. S různými slevami se mohou třeba studenti svézt i za devětadevadesát korun.

zdroj: Brněnský deník

680, ŽP Ostrava - Bitva o cestující mezi dopravci na trati mezi Ostravou a Prahou se přiostřuje. Poté, co soukromá firma Railtrans potvrdila, že od zavedení nového jízdního řádu 10.12. nasadí denně na trať mezi Ostravou a Prahou osm párů svých "levných" rychlíků, České dráhy přišly v posledních dnech s několika cenově výhodnými nabídkami ve svých spojích. Připočítáme-li k tomu, že mezi Ostravou a Prahou jezdí také autobusové spoje společnosti Student Agency a dalších dopravců, cestující si budou mít od prosince opravdu z čeho vybírat.

Student Agency, SAZ Ostravy do Prahy vyráží v současné době v pracovní dny osm "žlutých" autobusů společnosti Student Agency, které nabízejí spojení mezi oběma městy za 250 korun. Dva autobusové spoje v každém směru jezdí také u společnosti Capital Express s plným jízdným za 290 korun. Z Ostravy vyjíždí do Prahy také spoj společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí, u něhož plné jízdné činí 260 korun.

S podobnou cenou chce od prosince přijít také železniční společnost Railtrans. Cena jednosměrné jízdenky z Ostravy do Prahy a naopak bude ve druhé třídě stát 240 korun.¨Tyto rychlíky pod označením RT Express pojedou osmkrát denně v každém směru. S novou nabídkou přicházejí také České dráhy. Jednosměrná jízdenka ve vlaku bez místenky ve druhé třídě bez slevy dnes stojí na této trati 424 korun, ale s použitím In-Karty jen 260 korun. ČD navíc od 10. prosince přinesou možnost cestování mezi všemi krajskými městy za jednotnou cenu 140 korun (pro většinu cestujících mezi krajskými městy je to však zdražení), a to v rámci služby eLiška, což je spojení internetového prodeje, platby platební kartou a stanoveného počtu míst. Od stejného data začne také platit zvýhodněné cestování na spojích SC Pendolino, kde cena pro držitele čipové karty In-karty/Rail plus bude začínat na ceně 226 korun.

zdroj: Moravskoslezský deník

zn

Plzeň hlavní nádraží
Ve stanici Plzeň hlavní nádraží byl vybrán partner pro odkoupení části dnes nevyužitých pozemků v oblasti stanice s cílem vybudovat v této lokalitě moderní obchodní zónu, která bude navazovat na nádraží a městskou dopravu. Vítězem výběrového řízení se stala společnost Intercora, se kterou již byla uzavřena kupní smlouva. Na projekt společnosti v části prostoru současného vlakového nádraží naváže vlastní modernizace nádražní budovy a přilehlých objektů.

Praha Holešovice
V Praze Holešovicích vybraly České dráhy partnera pro založení společného podniku, který zmodernizuje a oživí důležité mezinárodní nádraží, které je také významným přestupním terminálem mezi MHD, železniční a autobusovou dopravou. Partnerem v tomto projektu byla vybrána společnost Navatyp.

Teplice v Čechách
Další stanicí, kde již byl vybrán partner pro modernizaci staničních prostor a využití volných pozemků v areálu stanice ke komerčnímu využití a oživení nádraží, je stanice Teplice v Čechách. Partnerem v projektu Živé nádraží zde bude společnost Bostas. I v tomto případě, podobně jako v Ústí nad Labem, naváže investor na rekonstrukci části kolejiště včetně nově vybudovaného nástupiště a podchodu.

noc

Ústí nad Labem
V Ústí nad Labem již probíhá rozsáhlá modernizace železničního koridoru státní organizací SŽDC. Díky tomu získá hlavní ústecké nádraží zcela novou tvář moderního evropského vlakového nádraží, kde zastavují mezinárodní vlaky EuroCity na trase Vídeň - Praha - Berlín - Hamburk a stanice je také významným dopravním terminálem veřejné dopravy v Ústeckém kraji s pohybem asi 15.000 cestujících denně. Na rekonstrukci provozní části nádraží tak naváže modernizace a oživení stanice v komerční části. Partnerem byla vybrána společnost Viamont.

zdroj: Živá nádraží

DPraha - Na nezbytnosti zkvalitnit dálkové železniční spojení mezi Českou republikou a Německem se shodli náměstek ministra dopravy ČR Vojtěch Kocourek a ministr stavebnictví a dopravy spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko Oliver Wittke na společném setkání dne 12.10.2006 v Praze. Při jednáních německá strana podpořila plán dalšího rozvoje kombinované dopravy mezi Německem a ČR a vybudování obdobné kapacitní tratě, jaká je směrem na Berlín, i do Bavorska. Podle Vojtěcha Kocourka by expertní týmy měly posoudit další možnosti podpory kombinované dopravy mezi Lovosicemi a Duisburgem. „Do budoucna je cílem vypravovat jeden vlak denně,“ uvedl náměstek ministra. Obě strany dále jednaly o účasti České republiky na dopravně-politickém veletrhu rail#tec 2007 v Dortmundu.

zdroj: Dopravní noviny

zima Olomouc - První letošní nadílka sněhu a zimní počasí provoz Českých drah neomezují. Vlaky na železničních tazích jezdí podle jízdních řádů. Zatímco byla kvůli špatnému počasí a sněžení v nočních a ranních hodinách komplikovaná doprava na řadě silnic (mnohde byly nehody blokující provoz), na žádné železniční trati (včetně horských regionálních drah) nebylo hlášeno omezení železniční dopravy kvůli povětrnostním podmínkám. Na tratích spojujících Prahu s Brnem, s Ostravou, s Olomoucí, s Hradcem Králové, s Plzní a s dalšími krajskými centry jezdily v noci, ráno i teď vlaky ČD bez problémů. Na čas jely i spoje SC Pendolino z Ostravy do Prahy; stejně jako v opačném směru.

zdroj: ČD, Olomouc.cz

spojKraje ČR - Redakce ŽelPage informovala o nové meziregionální kontingentní jízdence eLiška jako první. A to již před 10 dny. Dnes zveřejnily ČD oficiální tiskovou zprávu. Původní informace o eLišce byly mezi akvizičními slevami a na ŽP je naleznete zde. Tisková zpráva ČD obsahuje i několik dalších zajímavých sdělení.

Proč název eLiška?

Název eLiška symbolizuje internetový prodej, rychlost a inteligenci. eLiška = internetový prodej + platba platební kartou + stanovený počet míst motivující zákazníky k včasnému nákupu + atraktivní cena. Za 140 Kč budou moci zákazníci cestovat mezi všemi krajskými centry (např. mezi Ostravou a Prahou, Karlovými Vary a Brnem či Olomoucí a Českými Budějovicemi), a to bez příplatku i ve spojích IC/EC. V tiskové zprávě se uvádí i spoje Ex, na které se ale ve skutečnosti žádný příplatek neplatí! Pro spoje SC Pendolino představí ČD v následujících dnech také zvýhodněné podmínky pro cestování využívající právě nový produkt eLiška. Pro zakoupení eLišky je nutné vlastnictví výhradně In-karty/Rail Plus (o jiných variantách není zmínka). V případě, že si cestující nevyzvedne objednanou a zaplacenou jízdenku do 24:00 hod. prvního dne platnosti, zaplacená částka bude po srážce 20 Kč automaticky vrácena na číslo účtu, ze kterého byla platba provedena.

upravil: -cspsv-

zdroj: Tisková zpráva ČD

conncdvia Praha - Antimonopolní úřad bude posuzovat, zda České dráhy oprávněně vyhrály výběrové řízení na provozování rychlíků na tratích Liberec - Pardubice a Plzeň - Most. Železniční dopravci si stěžují, že o 40 procent levnější nabídka ČD zvítězila kvůli dumpingovým cenám. Podle předsedy SŽS Jiřího Mužíka dosáhly ČD tak nízké ceny financováním provozu z jiných tratí. SŽS se kvůli tomu obrátilo s dotazem na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Vyjádření drah ČTK shání.

Výběrové soutěže se zúčastnili tři zájemci o provozování rychlíků. Kromě státních ČD i dva soukromí dopravci, Connex Česká železniční a Viamont. Hlavním zadávacím kritériem byl poměr ceny a kvality vlaků. Podle alternativních dopravců ministerstvo dopravy rozhodlo pouze podle ceny, i když soukromí dopravci nabídli lépe vybavené vlaky.

Zatímco ceny dvou soukromých dopravců se nijak výrazně nelišily, České dráhy nabídly cenu mnohem nižší. V případě trasy Plzeň - Most jejich nabídka činila 16 procent z nabídky dalšího uchazeče. "Podle našich zkušeností se za tuto cenu taková trať provozovat nedá. Lhůtu na odpověď ÚOHS nemá, protože jde o dotaz a nikoliv stížnost, řekl Mužík. SŽS také vadí, že MD vyhlásilo oproti původním plánům i druhé kolo soutěže a uchazeči museli své nabídky přehodnotit. A to poté, co obálky s původní nabídkou byly již rozlepeny.
SŽS sdružuje 17 nestátních železničních společností, které se podílejí na nákladní dopravě asi 12 procenty. Podíl osobní dopravy se blíží pěti procentům. Cílem sdružení je vytvoření liberálního podnikatelského prostředí na české železnici.

zdroj: Lidové noviny, ČTK - 1.11.2006

Ostr.-Svinov Ostrava - Některé vlakové spoje Českých drah budou v neděli nad ránem hodinu čekat v nádražích kvůli změně času. Dráhy takto pozdě v noci vypravují jen minimum spojů, a tak se změna dotkne hlavně nočních mezinárodních rychlíků. Vlaky, které začínají jízdu mezi druhou a třetí hodinou ranní, vyčkají do změny času ve výchozí stanici a pojedou již podle středoevropského času. Pokud mají být podle platného jízdního řádu již na trase, vyčkají rovněž na platnost nového středoevropského času, a to v první stanici, z níž mají odjíždět po druhé hodině ranní.

Hodinu navíc stráví ve vlaku cestující jedoucí na Slovensko, do Polska nebo do Ruska a zpět. Rychlík Vltava z Moskvy do Prahy bude například vyčkávat na změnu času hodinu v Olomouci, v opačném směru získají cestující hodinu navíc v Ostravě Svinově. V Chocni se na hodinu zastaví rychlík Excelsior z Chebu do Košic, rychlík Pannonia do Bukurešti bude stát v Tišnově. Na hodinu se zastaví i rychlík Chopin z Varšavy do Vídně nebo Cassovia z Prahy do Košic.

Změna času nastane ve tři hodiny ráno v neděli 29.10.2006, kdy se ručičky posunou zpět na druhou hodinu.

Zdroj: Morava 24

SCBratislava/Praha - Poprvé přijede souprava pendolino do Bratislavy ve čtvrtek 16.11.2006 na propagační jízdu před uvedením nového produktu SC Pendolino. Veřejnost si bude moci jednotku v uvedený den prohlédnout na hlavním bratislavském nádraží mezi 11. a 12. hodinou. Cena za přepravu vlakem SC Pendolino není zatím jasná, ale dle tiskové zprávy ČD bude včas zveřejněna.

V neděli 10. prosince 2006 v 5.41 hodin vyjede poprvé z Bratislavy hl. st. spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou rychlovlaku pendolino. Bratislavu spojí s Prahou za rekordních 3 hodiny 49 minut a na holešovické nádraží v Praze přijede v 9.30 hodin. V opačném směru bude jízdní doba ještě o dvě minuty kratší – celkem 3 hodiny 47 minut. Spoj SC Slovenská strela bude z Prahy Holešovic odjíždět pravidelně v 18.26 a do Bratislavy hl. st. bude přijíždět ve 22.13. Spoj SC Slovenská strela poskytne ideální způsob dopravy například na jednodenní služební cestu z Bratislavy do Prahy; stejně jako v kombinaci s návazným autobusovým spojem Airport Express rychlý způsob dopravy na pražské mezinárodní letiště.

Meziválečný expres Slovenská strela vedený tzv. sólo motorovým vozem řady M.290 zvládl v roce 1936 trasu mezi Bratislavou a Prahou za 4 hodiny 20 minut při tehdejší nejvyšší průměrné rychlosti v síti ČSD – 91 km/hod. Nynější spoj SC Slovenská strela vedený jednotkou pendolino bude dosahovat na této trase poprvé průměrné rychlosti vyšší než 100 km/hod. - až 105 km/hod., kdy maximální rychlost bude činit 160 km/hod. Ve srovnání s jízdní dobou současného spoje EC Slovenská strela vedeného klasickou soupravou pak bude cesta o 22 minut kratší; ve srovnání s autobusovými spoji to většinou bude o 30 a více minut – nehledě na to, že vlak musí díky vedení železniční trati urazit o cca 60 km delší vzdálenost.

zdroj: Tisková zpráva ČD

1 2 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12