..: Cesta z Ostravy do Prahy: nabídka bude bohatá, závod může začít :..
680, ŽP Ostrava - Bitva o cestující mezi dopravci na trati mezi Ostravou a Prahou se přiostřuje. Poté, co soukromá firma Railtrans potvrdila, že od zavedení nového jízdního řádu 10.12. nasadí denně na trať mezi Ostravou a Prahou osm párů svých "levných" rychlíků, České dráhy přišly v posledních dnech s několika cenově výhodnými nabídkami ve svých spojích. Připočítáme-li k tomu, že mezi Ostravou a Prahou jezdí také autobusové spoje společnosti Student Agency a dalších dopravců, cestující si budou mít od prosince opravdu z čeho vybírat.

Student Agency, SAZ Ostravy do Prahy vyráží v současné době v pracovní dny osm "žlutých" autobusů společnosti Student Agency, které nabízejí spojení mezi oběma městy za 250 korun. Dva autobusové spoje v každém směru jezdí také u společnosti Capital Express s plným jízdným za 290 korun. Z Ostravy vyjíždí do Prahy také spoj společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí, u něhož plné jízdné činí 260 korun.

S podobnou cenou chce od prosince přijít také železniční společnost Railtrans. Cena jednosměrné jízdenky z Ostravy do Prahy a naopak bude ve druhé třídě stát 240 korun.¨Tyto rychlíky pod označením RT Express pojedou osmkrát denně v každém směru. S novou nabídkou přicházejí také České dráhy. Jednosměrná jízdenka ve vlaku bez místenky ve druhé třídě bez slevy dnes stojí na této trati 424 korun, ale s použitím In-Karty jen 260 korun. ČD navíc od 10. prosince přinesou možnost cestování mezi všemi krajskými městy za jednotnou cenu 140 korun (pro většinu cestujících mezi krajskými městy je to však zdražení), a to v rámci služby eLiška, což je spojení internetového prodeje, platby platební kartou a stanoveného počtu míst. Od stejného data začne také platit zvýhodněné cestování na spojích SC Pendolino, kde cena pro držitele čipové karty In-karty/Rail plus bude začínat na ceně 226 korun.

zdroj: Moravskoslezský deník


Payus Poslat mail autorovi | 15.11.2006 (18:20)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
20.11.2006 (23:52)  
M: "Ted asi neni rec o trase Ostrava-Praha (a tudiz dejednicce), ze ne..." tak v tom případě nevíš co píšeš
20.11.2006 (15:31)  
to M: Neodrbavam. Ta nafta je koupena za beznou cenu. reknu to jednoduse. Nekdo tu naftu koupi (na benzince jako koncocvy zakaznik), pak mi muze treba darovat. Prijde stat o nejake dane? A protoze ja jsem hodnej kluk, tak mu pulku prispeju, at tolik na tom daru netrati. Stat dostane svych 17,5, pumpa vydela svych par kacek, rafinerka dostane vse zaplaceno, jen ten muj dobrodinec na tom sakra prodela. Kdyz to ale dela dobrovolne, tak proc jeho nabidky nevyuzit? Ted uz tak hodny nebude, tak to konci.
19.11.2006 (13:03)  
to zdenda: To ty jsi zakejhal
registrovaný uživatel M 
17.11.2006 (19:59)  
Toz nevim no... Pises, ze kupujes za tretinu, max polovinu ceny na benzince. Cena na benzince je 30 korun. Z toho tretina az max polovina je 10-15 korun. No a vzhledem k tomu, ze z tech 30 korun JEN dane delaji 17.50, tak sorry, odrbavas stat na danich...
Nastesti teda zacala zima a uz to hospodarstvi potahneme tri (kua, kdyz o tym tak dumam, tak vy to zvladnete sami:-))
17.11.2006 (18:37)  
to Olda K a M: Jenze ja to auto nekrad (dostal jsem ho darem, dalsi auto uz si budu muset koupit a ma soucasna vyhoda pomine) a to palivo ma zaplacenou dan, jen ja ho mam levne:) Asi jsem stejny "blbec" jako vy, dane platim poctive a dokonce se je nesnazim nejak obejit. Takze uz to tahneme tri:) Za vse ostatni platim plnou cenu (proto jsem uvedl, ze u me je to s tim autem extrem, navic extrem, ktery mi ted v listopadu konci, protoze moznost levneho paliva uz nebude, tak budu jezdit take k pumpe, tudiz budu vice jezdit vlakem a busem). No a co se tyce odrbavani statu na dani, to palivo je normalne koupene i se zaplaceni vsech spotrebnich a dalsich dani, jen ja mel pet let moznost ho cerpat za nizkou cenu. Priznivec ekologicke dopravy jsem, ve meste jezdim temer vyhradne mestskou hromadnou, vylety hlavne vlakem (mam vlaky rad a na vylety jsou dle meho subjektivniho nazoru idealni, hlavne v kombinaci s kolem), nicmene pokud se chci dostat z mista A do mista B, tak volim druh dopravy podle doby jizdy, ceny a bonusu navic. Ano vlnky nejsou jidlo, ani ja se jich nenajim, ale chutnaji mi a potesi, CD nedaji ani je:)

to babilon: No, my se snad i shodneme. Ok, hned na pocatku jsem to dostatecne neupresnil, omlouvam se. A i mimo ty opravdu vyhodne relace nabizi SA v nasich zemich nadstandardni sluzby a dobry pomer ceny a sluzeb, to myslim obecne. Staci porovnat ruzne relace.Muj priklad je extrem, nepocitam, ze takovou moznost (auto darem a palivo za polovic) ma moc lidi. Proto se bavim obecne a nepopiram, ze nekteri lide maji uplne jina kriteria (treba je nezajima cena) a muze byt pro ne vyhdone treba letet danou trasu vrtulnikem. Jen se chci zeptat, cim Vas ten film bude rusit? Zvuk neni slyset, posloucha se pres sluchatka. Takze tam je jinak stejne "ticho" jako ve vlaku. Nepredpokladam, ze by Vas nejak rusila obrazovka u stropu.

Jinak aby nedoslo k dalsim nedorozumenim. Kdyz se potrebuji dostat z bodu A do bodu B, tak muzu nabidky posuzovat z mnoha hledisek. Mam ciste objektivni (cena a doba cestovani), objektivne-subjektivni (objektivne muzu porovnat nabidky, subjektivni je to, jakou vahu jim davam. To jsou treba ty vlnky, kafe, film, hudba, cekarny CD lounge, nebo nakup pres net) a pak ciste subjektivni (mam radeji vlak, protoze muzu vystrcit hlavu z okna, chci se pri ceste prochazet, takova a makova sedacka je pro mne pohodlna). Nekdo dava nejvetsi vahu poslednim kriteriim, tudiz je mu jedno kolik to stoji, hlavne, ze se projde. Ja se bavil jen o kombinaci prvnich dvou a u druheho jen s ohledem na mnozstvi bonusu. V tomto SA opravdu vitezi. Pro klid Vasi duse se priznam, ze SA na me udelali dojem, ale stejne radeji, jako Vy, jezdim vlakem (z vyse zminenych duvodu, proste davam vyssi vahu tem subjektivnim pocitum). Nicmene zalezi i na me aktualni financni situaci. Vlakem a busem jezdim hlavne na vylety, kdybych cestoval za praci, tak asi budu volit nejlevnejsi variantu. Nedorozumeni asi pramenilo z toho, ze ja neposuzoval vsechna kriteria podle kterych se rozhodnu (protoze proste ta subjektivni ma kazdy jina), ale jen to, co je mozne pocitat, zmerit, porovnat. A v tom pripade si stojim za svym nazorem, ze SA nabizi velmy dobry, ne-li nejlepsi pomer cena/vykon (sluzby).
registrovaný uživatel M 
17.11.2006 (17:07)  
Payus - co to meles? Napsal jakejsi blabol o tom, ze z Prahy do Ostravy nevede D1. Kazdy jiny nazor mit muzeme. Muj nazor je, ze Praha-Ostrava jsou dve tretiny po D1. No a tvuj nazor je teda jakej? Jen bych ti rad pripomel, ze o tom, ze D1 vede az do Ostravy jsem nikde nenapsal ani slovo. Takze az budes neco kvakat, tak cti poradne

Deadeye - dekuji ze jako hrdy priznivec ekologicke dopravy ojebavas stat na danich z PHM

Pokud jde o tu znamost filmu - melo Byt s certy nejsou Zerty, byli Svetaci. takze tesne vedle:-)

No a zda se, ze tim pojmem "jidlo" se opravdu mysli ty Vlny, tak parada:-) (jo, opakuji, ze to neberu jako spatnou vec, jen, ze si jidlo predstavuju krapet jinak...)
17.11.2006 (13:49)  
to Deadeye: Už jsem nechtěl pokračovat, ale když jste si odpověď vyžádal, tak odpovím. V prvním příspěvku jste napsal, že "SA jednoznacne nabizi nejlepsi pomer cena/sluzby", žádné omezení, že se to týka některých relací a některých lidí. Pak jste přímo na svém příkladě uvedl, že pro někoho může být výhodnější auto. A fakta o výhodnosti železnice jsem nepsal, protože jsou to moje subjektivní pocity, stejně jako jsou subjektivní Vaše pocity o SA (to, že se promítají filmy, je sice nezpochybnitelný fakt, ale to, že je to výhoda, už je subjektivní - mne osobně by to nejspíš rušilo, něco podobného znám z letadla nebo třeba z puštěné televize na návštěvě). Ale když chctete vědět, proč JÁ cestuji vlakem (podotýkám, že srovnávám s busem obecně, s SA jsem nikdy nejel) - pohodlí, možnost se natáhnout, více místa na práci, do vlaku jsem se vždycky dostal (do SA nikdy, a to je pro mne ten hlavní argument), bezpečnost.
Souhlasím s tím, že např. SA ve srovnání s SC vyznívá lépe, ale kdybych si MUSEL pro cestu mezi Prahou a Ostravou vybrat jeden z nich, tak to bude Pendolino (zohledňuju i to, že bych si to platil sám, režijku nemám). Ale jezdím IC, které je minimálně stejně pohodlné a i v pátek odpoledne z Prahy si bez místenky sednu.
registrovaný uživatel Olda_K  mail  
17.11.2006 (13:42)  
to Deadeye: no a v ukradeným autě by to vyšlo ještě levnějc! Néé?
Že jezdím tankovat k pumpě, auta kupuju u prodejců a jízdenky v kase to jsem asi pěknej blbec.
Stejnak si myslím, že daně v tomhle státě platím jenom já (a ještě soused Čenda) ale opravdu, zamysli se nad tím, protože my dva už to všechno dlouho neutáhnem.
17.11.2006 (12:12)  
Jste k vyberu filmu. Jisteze jsou tam jen obycejne obrazovky. Ale dopredu je znamo jake filmy na jakem spoji pobezi. Dokonce byvalo na netu i hlasovani jaky lide chteji. proto jsme psal "do urcite miry". Dale ad Vase irelevantni poznamky, ze nechcete aby Vas rusil film, tak Vas nic rusit nebude. Kazdy kdo chce film sledovat dostane sluchatka, ostatni maji pekne tichoucko a nikdo je nenuti koukat na obrazovku. Pokud nechcete koukat na film, muzete pres sluchatka poslouchat radio, nebo CD (vyber z minimalne 3). Zkuste si napred zjistit jake kdo sluzby nabizi a pak mit hloupe narazky. Porovname-li tedy nabidku (SA: vlnky, kava, noviny, moznost zadarmo si pujcit casopisy, moznost sledovat film, nebo poslocuhat hudbu aniz mate sve vlastni zarizeni, pro ty co nechteji naopak klid diky sluchatkum a to za 150 na trase Praha - Brno, pri pouziti kreditovych jizdenek apod 145, u spoju economy 140 a 135) a druhou (napr. SC na stejne trase za 400kc bez kavy, vlnek, filmu, hudby a casopisu), tak dojdeme k jasnemu zaveru. Ano, nekdo meri 195cm a proste se do busu dost dobre nenacpe (ovsem taavych lidi je pomerne malo), na druhou stranu v pendolinu toho mista take moc neni. Kde jsem tedy udelal v tom porovnani chybu?
17.11.2006 (11:50)  
to babilon: Mohl byste mi rict jake absolutni pravdy sirim? Treba ze na trase Olomouc - Brno je na tom bus lepe. Dokazte, ze ne. Nebo na trase Praha - Brno, ze je SA pro vetsi lidi velmi zajimava, ci v mnohem vyhodnejsi nez nabidka CD? Reknete konkretne kde na tom bylo co spatne. Nejak se od Vas nedostava faktu, jen planeho placani kolem a napadani. Ja jen konstatoval, ze SA nabizi zajimave doplnkove sluzby a nenechava si za ne krute priplacet jako CD v pripade Spoju SC, kde za noviny, kafe a zasuvku (1. trida) zaplatite priplatek 100kc. Nepopiral jsem, ze z osobnich, subjektivnich duvodu muze byt ta ktera nabidka pro konkretniho cloveka daleko lepsi nez ostatni. Jen porovnama cenu, rychlost dopravy a doplnkove sluzby. Zkuste byt konkretni a ne jen kydat hnuj. Nebo to snad neumite a nemate cim sva tvrzeni podporit?

Ad 1kc/km. Je to proste, panove. Auto je zcela normalni diesel Fiat. Spotreba okolo 5,5 litru na 100km, jenze za naftu davam daleko mene nez obycejny smrtelnik, cca tretinu, max polovinu ceny na benzine. Takze i se zapocitanym pojistenim, dalnicni znamkou a penumatikama (ktere mam tkay leven) to vyslo na onu castku. Bohuzel mi tato nabidka konci, takze uz to budu mit jako ostatni a naklady se vyhoupnou na vice jak 2kc/km. Nutno podotknout, ze vuz jsem mel zadarmo, takze nezapocitavam jeho cenu. Jisteze takto se naklady na dopravu bezne porovnavat nedaji, jen proste kdyz me nekdo napadal, tak jsem mu odpovedel jak to mam.

to zdenda: Mohl byste rict cim konkretne jsem si zaslouzil to prizvisko? Jen tim, ze rikam, ze pro mnoho lidi a na urcitych relacich proste bus a nabidka SA jsou velmi vyhodne? Ze prostym porovnanim ceny a sluzeb lze dojit k tomu, ze mi vyjde, ze SA to umi a urcitych relacich nabizi nejlepsi pomer cena/sluzby?

  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko