..: Dopravci si chtějí kvůli poplatkům na nádražích stěžovat vládě :..

rtePraha - Soukromí železniční dopravci si chtějí stěžovat vládě na České dráhy, které od nich hodlají vybírat poplatky za použití nádraží cestujícími. Poplatek od 170 do 470 korun za vůz a jedno zastavení považují za diskriminující a hlavně likvidační. Podle Českých drah se musí externí dopravci spolupodílet na nákladech na provoz nádraží, která hodlají používat.

Dráhy nádraží získaly při transformaci železnice. V jiných zemích je přitom obvyklé, že zařízení související s fungováním železnice, jako jsou například nástupiště či čekárny, spravuje nezávislý provozovatel dopravní cesty a poskytuje je všem dopravcům za rovnoprávných podmínek.

České dráhy podle Aleše Ondrůje odmítají hradit náklady na cestující externích dopravců z jízdného respektive z dotací od státu či krajů na dopravní obslužnost. Od nového JŘ proto ČD zavedly čtyři kategorie poplatků, které za soukromé vozy bude vybírat.

Soukromí dopravci si rovněž stěžují na příliš zastaralý zabezpečovací systém na železnici, který jim při současných předpisech neumožní využití moderních elektrických lokomotiv. Kvůli tomu například ve čtvrtek nevyjel soukromý rychlík společnosti Railtrans mezi Prahou a Ostravou, kterým DÚ neschválil moderní lokomotivy Siemens.

Sdružení železničních společností je dobrovolným sdružením právnických i fyzických osob, které podnikají v oboru provozování drah a drážní dopravy. Sdružuje zhruba 20 firem a spolků. Vedle Railtransu mezi ně patří například Connex Česká železniční, Jindřichohradecké místní dráhy nebo Česká severní dráha.

zdroj: ČTK, ČT24


Payus Poslat mail autorovi | 5.12.2006 (9:27)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
06.12.2006 (12:42)  
Proto tam jsou ""
registrovaný uživatel Bobr 
06.12.2006 (11:59)  
M: Nemáme, 350 patří slovákům, nejnovější lokomotivy 184 patří SD, ČD vyhovuje nemožnost nasazení Siemensů v ČR jen kvůli konkurenci.
registrovaný uživatel M 
05.12.2006 (23:49)  
Teda jako ja sem netvrdi, ze 350 je moderni. Jen je to to nejlepsi co "mame". A to nejlepsi je 30 roku stare:-)

Jinak s tema veterana je to dobrej priklad:-))
05.12.2006 (23:23)  
NE Řada 162/3, 362/3 není moderní, a rozhodně už není moderní lokomtiva s odporovou regulací půjčovaná od slováků.
05.12.2006 (23:20)  
Takže když si budu říkat, že pokud existuje někdo, kdo má starší auto než já, tak já mám moderní vůz, tak díky sběratelům veteránů jsem prakticky vpoho?
registrovaný uživatel M 
05.12.2006 (23:14)  
V tom pripade je i nase pendolino moderni rychlovlak ale (protoze nejsou stare vice jak dvacet let, u nas je to nejrychlejsi co mame a spousta statu nic takoveho nema:-))
BTW - pokud mame moderni loko teda, tak proc si na nase nejlepsi vlaky pujcujeme loko od Slovaku?
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
05.12.2006 (23:08)  
Poborskiii: tak jsem nic jineho netvrdil
Rada 162/3 a 362/3 - tak ja myslim, ze to rozhodne nejsou historicke stroje a rade statu slouzi mnohem starsi masiny. Urcite se nejedna o moderni stroje, jak je tady chape vetsina diskutujich, ale z globalniho pohledu na zeleznicni dopravu se za moderni povazovat daji.
05.12.2006 (22:28)  
2 Miroslav Zikmund: Ono jak tady mluvíš o těch mechanických návěstidlech v zahraničí, tak jediným rozdílem oproti světelným návěstidlům je v tom, že mechaniky maj rameno. Ty mechaniky jsou totiž ovládány přes počítač a ne přes drátovody jako u nás. Holt prostě tam ty mechaniky udržují a modernizují. A jestli říkáte řadě 162/3 362/3 moderní, tak jste se asi pomátl.
registrovaný uživatel M 
05.12.2006 (22:19)  
No, jsem rad, ze muj laicky pohled podlozil nekdo i fyzikalne:-)
05.12.2006 (22:08)  
xAnri05: DKV nemají co dělat s provozovatelem dráhy, DKV patří dopravci.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko