..: Jedeme vlakem za sněhem - Morava a Slezsko :..

zelpageMorava a Slezsko - Pár tipů, které mohou návštěvníkům horských středisek pomoci. Do blízkosti většiny horských středisek u nás i na Slovensku se lze totiž dostat i vlakem. České dráhy nabízejí mimo jiné i bezplatnou přepravu lyží, snowboardů, bobů a sáněk. Od vlakového nádraží sice musí návštěvníci hor řešit dopravu na sjezdovku sami, ale přesto v poslední době provozovatelé mnoha skiareálů vypravují návazné skibusy až přímo pod sjezdovky.

Jeseníky
Ramzová: Nejvýše položenou rychlíkovou stanicí (760 m n. m.) u nás je právě Ramzová. Leží na trati 292 Šumperk – Krnov a výhodná poloha nádraží nedaleko spodní stanice vleku jen potvrzuje, že vlakem je to do Ramzové v zimě nejvýhodnější.
Ostružná a Branná: Na stejné železniční trati (Šumperk – Krnov) leží také malá železniční stanice Ostružná. V období od 5.1. do 9.4.2007 bude poskytnuta sleva ve výši 5 % na celodenní permanentky všem návštěvníkům lyžařského areálu Ostružná, kteří se prokáží jízdenkou ČD (jednoduchou, zpáteční, skupinovou včetně zlevněných variant těchto jízdenek a Kilometrickou bankou ČD) platnou v aktuální den s cílovou stanicí Ostružná nebo síťovou jízdenkou SONE+ (bez uvedení cílové stanice). Navíc pokud ve zmíněném termínu využijete do Ostružné víkendového spoje R 909 s příjezdem v 9.39 hod., bude přichystaný odvoz batohů a lyží od nádraží ČD do skiareálu zdarma.
Staré Město pod Sněžníkem: Železniční stanice Staré Město pod Sněžníkem je konečnou na trati 294 Hanušovice – Staré Město p. Sn., která navazuje na hlavní trať do Šumperka a na Olomouc. Z nádraží jsou pak lyžaři do jednotlivých areálů dopravováni autobusy, popř. skibusy.
Dolní Morava: Od prosince do března je na trase Králíky – Horní Morava v provozu skibus. Nejvýhodnější vlakové spojení je do železniční stanice Červený Potok, kde je možno přestoupit na skibus.

Beskydy – Nově také vlaky EuroCity
Do regionu Valašska a Beskyd budou nově směřovat z Prahy tři páry vlaků kategorie EuroCity za dobu kolem 4 hodin. Významným přestupním terminálem ve směru Frenštát, Rožnov pod Radhoštěm apod. je stanice Valašské Meziříčí; ve směru Velké Karlovice pak Vsetín.
Pustevny: Lyžaři z Ostravy, Frýdku-Místku nebo Valašského Meziříčí se mohou vydat přímým vlakem do stanice ČD Frenštát pod Radhoštěm (323) a odtud místní autobusovou linkou do Trojanovic – rest. Ráztoka v lyžařském areálu Pustevny. Cesta autobusem trvá asi 10 minut a od zastávky autobusu je to k dolní stanici lanovky pouze 400 metrů.
Mosty u Jablunkova: Lyžařský areál je vzdálený necelých 500 metrů od hraniční železniční stanice Mosty u Jablunkova na nejvýchodnější trati Českých drah Bohumín – Čadca (číslo trati 320).
Javorový vrch u Třince: Na Javorový vrch lze využít vlakové spojení do železniční stanice Třinec (ležící na trati číslo 320) s přestupem na pravidelný autobusový spoj do zastávky Oldřichovice. Zastávka je přímo pod lanovkou na Javorový vrch.
Bílá: Nejlepší vlakové spojení do Bílé je vlakem do železniční stanice Ostravice (324) a poté pravidelným autobusovým spojem do Bílé. Další variantou je cesta po železnici přes Valašské Meziříčí do Rožnova pod Radhoštěm a odtud přímým autobusem do Bílé.
Velké Karlovice: Ve Velkých Karlovicích je konečná stanice železniční tratě číslo 282 vedoucí ze Vsetína, kam dojede osobní vlak za necelou hodinu.

Ilustrační foto Vysočina
Nové Město na Moravě: Na železniční trati číslo 251 Žďár nad Sázavou – Tišnov leží významné lyžařské centrum regionu – Nové Město na Moravě. Lyžařské středisko Harusák, stejně tak jako běžkařské tratě, leží nedaleko železniční stanice Nové Město na Moravě zastávka. V období od 5.1. do 9.4.2007 bude poskytnuta sleva ve výši 5 % na celodenní permanentky všem návštěvníkům lyžařského střediska Harusák, kteří se prokáží jízdenkou ČD (jednoduchou, zpáteční, skupinovou včetně zlevněných variant těchto jízdenek a Kilometrickou bankou ČD) platnou v aktuální den s cílovými stanicemi Nové Město na Moravě a Nové Město na Moravě zastávka nebo síťovou jízdenkou SONE+ (bez uvedení cílové stanice).
Borová u Poličky a Čachnov: Vhodným přestupním uzlem pro spojení do oblasti je železniční stanice Pardubice hl. n. a poté regionálními vlaky přes Chrudim a Žďárec u Skutče do Čachnova či Borové u Poličky. Druhou možností je železniční stanice Česká Třebová a následně přes Svitavy a Poličku do Borové u Poličky či Čachnova.

zdroj: FinExpert.cz


Payus Poslat mail autorovi | 8.12.2006 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky

Další z regionu Česká republika (celá)


registrovaný uživatel Space 
09.12.2006 (14:16)  
Twix: Nějak jsem (i vzhledem k tvému předchozímu příspěvku) nepochopil, co jsi mi chtěl říct... (blush)
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
09.12.2006 (8:39)  
za chvíli vyjde článek i o Čechách
09.12.2006 (3:24)  
Space: Tenhle článek je o moravských areálech, tak bych do toho Prahu moc netahal, ale když jsi u toho, už tři zimy jsem jel jednou vlakem z Prahy na Tanvaldský Špičák - tj. přes 3 a půl hodiny cesty, autem to za hodinu a půl dáš s přehledem... To už je snad lepší dojet s jedním přestupem za 4 hodiny na Ramzovou...
08.12.2006 (22:14)  
Konečně něco pořádného a užitečného.Kydy o kundolínu mě fakt nebaví.
Skibus?zastávky hned u vleku a basta.
registrovaný uživatel Space 
08.12.2006 (19:55)  
Opravuji - skoro nikam. Do Železné Rudy by to šlo, sice za strašlivou jízdní dobu 4 hodiny, ale přece. Škoda, že na ten rychlík z Prahy nemám spojení, chybí mi 5 minut :(((
registrovaný uživatel Space 
08.12.2006 (19:35)  
"Pro lepší zapojení skibusů od vlaků"...?
Snad pro jakékoli zapojení skibusů, ne? Protože až konečně napadne sníh a já si budu chtít jet alespoň na víkend z Prahy zalyžovat, tak se nikam veřejnou dopravou nedostanu (nebo o tom alespoň nevím - ale vlakem se nedostanu zcela určitě).
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
08.12.2006 (17:06)  
Twix: je to u nás v ČR...no, je to bráno i tak,že kam nedojede vlak,tak je tam navazující přestup...údajně
08.12.2006 (16:23)  
Celkem pěkný, zajímavý a užitečný článek. Jen bych si zapolemizoval s tím "do blízkosti většiny horských středisek u nás se dá dostat vlakem" - a to i v případě že tím "u nás" je myšlena Morava a ne Čechy. Bohužel třeba ze středních Čech jsou vlakem střediska (sjezdového) lyžování buď hodně vzdálená, a nebo se tam vlakem oproti silniční dopravě jede neskutečně dlouho (Tanvaldský Špičák, Šumavský Špičák, Bouřňák...), no co se dá dělat. Jsem pro ještě lepší zapojení skibusů od vlaků a spolupráci více areálů s ČD, jako to udělal Tanvaldský Špičák.
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
08.12.2006 (15:32)  
Omlouvám se, že můj koment nepatří k tématu, ale hrozně rád bych vám pomohl s řazením vlaků a potřeboval bych radu, jak na to......

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko