..: Aktuality a články :..

13.7.2012 - 17:26 - Metrans rozšiřuje svůj lokomotivní park o další tři lokomotivy

METRANS 761.001 a 002, Dunajská Streda, 12. 5. 2011, foto: Jan Vagala Praha — Operátor kombinované dopravy Metrans rozšiřuje svůj lokomotivní park třetí akvizicí u výrobce Siemens Mobility. Zakázka zní na tři dieselelektrické lokomotivy Siemens ER20 Cargo, v Česku označené řadou 761. Začátkem roku 2013 tak bude tento dopravce disponovat již sedmi lokomotivami této řady, jež jsou využívány především na území Slovenska, Maďarska a Slovinska na vlacích Dunajská Streda - Košice - Velká Ida a Dunajská Streda - Budapešť - Hodoš. Společnost Metrans pořídila v roce 2010 tři dieselelektrické lokomotivy řady 761, které byly dodány v první polovině roku 2011. V roce 2012 byla uzavřena smlouva o dodání další lokomotivy, která má být dodána v nejbližších týdnech a konečně v červnu 2012 byla uzavřena smlouva na dodání dalších třech lokomotiv řady 761 s datem dodání v průběhu léta 2013. Společnost Metrans zajišťuje pravidelnou údržbu těchto lokomotiv v kolínských dílnách Metrans Dyko Rail Repair Shop vlastními pracovníky za podpory specialistů a logistického zázemí společnosti Siemens. Zde se provádí také údržba elektrických vícesystémových lokomotiv Bombardier F140MS Traxx nasazovaných mj. na vlaky Praha - Rotterdam.

Zdroj: Siemens

25.6.2012 - 20:00 - ČD zavádějí jízdenku na léto

Nové ČD centrum v Praze hl. n., foto: České dráhy Praha — Jízdenka na léto 2012. Tak zní název nové síťové jízdenky, kterou České dráhy zavedly jen před pár dny. Jízdní doklad s 14denní platností stojí 990 korun a lze na něj cestovat 2. třídou všech vlaků ČD v České republice. Jízdenku je možné koupit od 29. června, a to v platnosti 14 dní po sobě jdoucích dní od 1. července 2012 do 31. srpna 2012. Jízdenka je ovšem nepřenosná a mohou si ji koupit pouze majitelé In-karty s jakoukoliv zákaznickou aplikací nebo držitelé ISIC karty. Při nákupu přes EPIK na pokladně se vám na účet u In-karty nahrají 3 % z ceny jízdenky, což činí 30 korun. V srpnu se navíc plánuje akce na In-karty pro držitele ISIC karty.

Zdroj: České dráhy

29.5.2012 - 11:00 - Od prosince končí přímé železniční spojení Prahy a Norimberka

223.067 Arriva, ALX 86206, Hergatz, 26. 7. 2008, foto: Josef PetrákPraha — Od prosince skončí přímé železniční spojení mezi Prahou a Norimberkem. Bavorská železniční společnost BEG chce dva páry vlaků jezdící na této relaci (Ex 350/Ex 353 Karel Čapek a Ex 354/Ex 357 Jan Hus) odklonit do Mnichova. Důvodů je více – především velmi nízká vytíženost a existující přímé autobusové spojení SC Bus/DB Expressbus (1050-1066). Cesta vlakem trvá zhruba 4 hodiny a 50 minut, zatímco autobus ji zvládne o 70 minut rychleji. „Je to důsledek konkurence DB, která nabízí časté autobusové spojení mezi Norimberkem a Prahou po kvalitní dálnici. Bez nové trati, jejíž stavbu spolková vláda opakovaně odkládá, nejsou pomalé vlaky konkurenceschopné vůči autobusům,“ zdůvodnil připravovanou změnu Fritz Czeschka, ředitel společnosti BEG, financující provoz vlaků na německém území. Ve Schwandorfu, kde se rozdělují ramena Praha – Norimberk a Praha – Mnichov, budou nadále zajištěny přípoje na vlaky dopravce Allgäu Expres (Alex).

Zdroj: Česká televize

25.5.2012 - 9:00 - Výluka úseku Ostrava-Svinov - Vítkovice přinese změny v dopravě

680.001-5, Výh. Polanka nad Odrou výhybna - Ostrava-Svinov, foto: Payus Ostrava — Od dnešního rána, 25.května 2012 7.00, zahájila Správa železniční dopravní cesty výluky mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Ostrava-Vítkovice, která skončí 28.června v 17.00. Ta přinese změny organizace dopravy na trati jak pro regionální, tak dálkovou dopravu. Dálkové vlaky budou jezdit mimo žst. Ostrava-Vítkovice a osobní vlaky budou úvraťovat ve výhybně Polanka nad Odrou. Expres 231 Kysuca pojede ze žst. Ostrava-Kunčice přes Ostravu-Střed do žst. Ostrava hlavní nádraží odkud bude pokračovat jako EC 137 Moravia do Budapešti. Opačný EC 136 Moravia bude mimořádně končit v žst. Ostrava-Svinov odkud bude pokračovat jako Ex 231 Kysuca přes Ostravu hlavní nádraží a Ostravu-Střed do žst. Ostrava-Kunčice a dále po své trase do Žiliny a Sp 1642 pojede podle upraveného jízdního řádu též přes Ostravu hlavní nádraží a Ostravu-Střed do žst. Ostrava-Kunčice kde vyčká příjezdu Os 3407 jako návazného vlaku ze žst. Ostrava-Vítkovice. Všechny osobní vlaky krom tří budou odjíždět v době pravidelného odjezdu a budou o cca. 10 minut opožděny. Vybrané vlaky (Os 3405, Os 3409 a Os 3413) budou odjíždět zhruba o 10 minut dříve, tedy bez přípoje od rychlíku z Brna. Předmětem výluky bude oprava mostu přes trať 270.

Zdroj: České dráhy

19.5.2012 - 15:00 - Motorové jednotky řady 814 v korporátním nátěru

814 190-5, foto: Whupi Český Těšín — Dvě motorové jednotky řady 814, známé také pod obchodním názvem Regionova, byly opatřeny nátěrem v korporátním stylu Českých drah, který vytvořilo v minulosti Studio Najbrt. Jedná se o vozidla 814.190-5 a 814.191-3 určená pro Moravskoslezský kraj. Tyto jednotky budou nasazeny na trať 322 z Frýdku-Místku do Českého Těšína, společně s dalšími dvěma v celovozovém polepu propagujícím nákup jednotek z daní evropských daňových poplatníků prostřednictvím fondů EU. Jedna souprava zůstane v klasickém žluto-zeleném nátěru vytvořeném studiem Konting. Zajímavostí je především to, že Regionovy se měly korporátnímu laku úplně vyhnout. Podle slov tiskové mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové nakonec budou v novém modro-bílém nátěru Regionovy zastoupeny v těchto dvou kusech. Slavnostní představení se bude konat 1. června 2012 ve Frýdku-Místku.

Zdroj: České dráhy

RŽD WLABmz celkový pohled, foto: Siemens Vídeň — Dne 25. dubna 2012 byl ve Vídni představen první zbrusu nový lůžkový vůz řady WLABmz pro Ruské dráhy (RŽD), který vyrobila společnost Siemens. Kontrakt z roku 2009 předpokládal dodávky od roku 2010, ale došlo ke zpoždění. Podle viceprezidenta společnosti se jedná o zhmotnění smlouvy která byla tehdy podepsána mezi Ruskými železnicemi, Siemensem a vagonkou Tver. Vozy budou mít uspořádání jako tradiční ruské lůžkové vozy, tedy dvě lůžka na obou stranách, což je odlišné oproti evropskému uspořádání podle podmínek RIC, kdy mají vozy tři lůžka nad sebou, stejně jako starší ruské vozy řad WLABmee a WLABm. Tvarově vůz připomíná díly jednotek Viaggio Comfort (railjet ÖBB).

Desiro RUS, foto: Siemens Krefeld — První ze 38 nových jednotek Siemens Desiro RUS zahájila svou cestu z výrobního závodu ležícího v německém Krefeldu do ruského Petrohradu. Jednotka je přepravována po moři, konkrétně po řece Rýn do Amsterdamu a následně do přístavu Usť-Luga. Přeprava po vodní cestě byla vzhledem k rozměrům a hmotnosti jednotky vyhodnocena jako nejlepší. Z přístavu Usť-Luga do domovského Petrohradu už pojede „po svých“. RŽD objednaly další sérii jednotek Desiro RUS v hodnotě kolem dvou miliard eur v září 2011, první dodávky započaly právě začátkem března letošního roku. Celkem by mělo být vyrobeno zhruba 1 200 vozů, tedy 240 jednotek.

« Novější zprávy | 1 ... 6 7 8 9 10   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:48
zapadá v 20:12