..: Aktuality a články - Svět :..

17.5.2007 - 11:00 - Kuriozita: Cestující museli v Indii tlačit vlak

Ilustrační obrázekDilí - Železnice v Indii je známá svými neuvěřitelnými fotografiemi cestujících, kteří se přepravují na střechách vlaků. Nyní přišla z této asijské země další kuriozita. Cestující v indickém státě Bihár byli požádáni, aby pomohli s roztlačením vlaku. Za zdržení mohl pasažér, který zatáhnul za ruční brzdu a vlak zastavil v tzv. neutrálním poli (místě, kde není elektrický proud). Cestujíím trvalo půl hodiny, než vlak dotlačili o 4 metry dál. Situace překvapila i tiskového mluvčího indických drah.

zdroj: Novinky

Ilustrační obrázekKorea - Poprvé po více než půlstoletí vyjel vlak na železnici spojující Severní a Jižní Koreu. Testovací jízda na obnovených tratích přetínajících střeženou hranici je symbolickým gestem. Usmiřování zemí probíhá navzdory napětí kolem jaderného programu KLDR.

Ilustrační obrázekPunta Paloma - Nový tunel propojí Španělsko a Maroko. Bude dlouhý 40 kilometrů, vlaky v něm pojedou v hloubce 300 až 800 metrů pod Gibraltarským průlivem. Za méně než 20 let budou moci cestující nastoupit do vlaku ve stanici Siviglii a 90 minut nato vystoupit v Tangieru na africkém pobřeží.

Ilustrační obrázekIndie-Dilí - Terorismus je v arabských zemích a zemích Blízkého východu obvyklým jevem, denodenně slýcháme zprávy o počtu mrtvých a zraněných z oblastí kolem Bagdádu, Jeruzaléma atd. Indie zatím terorismem v takové míře postižena není. Bohužel i tak se přelom dnů 18. a 19.2.2007 stal osudným minimálně 66 lidem v Indii, kteří cestovali vlakem.

Ilustrační obrázek Ho Či Minovo město - Vietmanská vláda schválila projekt vysokorychlostní železnice za 33 miliard dolarů, která má po šestileté výstavbě spojit Ho Či Minovo město na jihu a 1.630 kilometrů na sever vzdálenou Hanoj. Po nové železnici nebude cesta trvat ani deset hodin, nyní je to více než třicet. Podle státních médií budou na trati jezdit vlaky rychlostí až 350 kilometrů za hodinu.

30.1.2007 - 11:00 - Nejméně 11 mrtvých a přes 40 zraněných si vyžádal pád troleje v Pákistánu

Ilustrační obrázekKaráčí - Nejméně 11 mrtvých a přes 40 zraněných si v neděli vyžádalo železniční neštěstí poblíž města Sukkur v jihopákistánské provincii Sindh v Pákistánu, když na lidi jedoucí na střechách vagonů soupravy spadl kabel vysokého napětí a strhl je dolů. Část cestujících zabily výboje elektrického proudu a část pád ze střechy. Vlaky bývají v Pákistánu a v sousední Indii značně přeplněné a nebezpečné cestování na střechách vagonů je běžné.

zdroj: Novinky.cz

1.12.2006 - 10:50 - Bombardier se během čtvrtletí vrátil k zisku

Vlak CFL od Bombardieru - ilustrační foto autoraOttawa - Kanadská strojírenská společnost Bombardier se ve třetím čtvrtletí letošního roku díky lepšímu provoznímu výkonu divize letadel i vlaků vrátila k zisku. Zisk za tři měsíce do konce října činil 74 miliónů amerických dolarů (1,6 miliardy Kč). Firma je největším výrobcem vlaků a třetím největším producentem civilních letadel na světě.

zdroj: Hospodářské noviny

Vídeň – ÖBB udělaly obrat v jednáních o železničním projektu v Íránu. V rámci projektu „Karaj II“ (za 850 milionů €) měla být sesterskou společností ÖBB (ARCC) dodána železniční technika k výstavbě 70 km dlouhé železniční sítě v okolí Teheránu. ÖBB odstoupily od projektu z důvodu údajné nerentability a hlavně kvůli politické situaci v této zemi.

zdroj: Bahnnews

Tunel Gibraltar - Sen z 19. století se stane skutečností. Jako první přišel s myšlenkou propojení 2 kontinentů podmořským tunelem Francouz Laurent de Valledeuil v roce 1869. V polovině minulého století se začali stavební inženýři přiklánět k variantě mostu, který by byl mnohem dražší a bránil by lodní dopravě. Cílem projektu je spojit vlakem Evropu s Marokem a dalšími africkými zeměmi. Počítá se s budováním železnice ze Sevilly; vlak mezi Madridem a Tangierem v Maroku by cestu zvládl za čtyři hodiny.

Káhira - Při srážce dvou vlaků v Egyptě asi 20 kilometrů severně od Káhiry zahynulo v pondělí ráno nejméně 80 lidí. Dalších 160 cestujících bylo zraněno. Při srážce čtyři vagóny jednoho z vlaků vykolejily a převrátily se. Bližší podrobnosti o tragické železniční nehodě zatím nejsou známé. Údajně jely oba vlaky po téže koleji, jeden mířil z Káhiry do Mansury a druhý do hlavního města přijížděl. Letos je to již třetí vážná železniční nehoda.

zdroj: Novinky

vlajka Indie iDnes - Přeplněnými příměstskými vlaky v indické Bombaji dnes 11. 7. 2006 otřáslo nejméně sedm explozí. Poslední bilance vyšplhala už na 135 mrtvých, stovky dalších lidí jsou zraněny. Podle indických úřadů útočili teroristé. První exploze se podle televize CNN ozvala ve stanici Khar na předměstí Bombaje kolem 18. hodiny místního času (15:00 SELČ).

V následující půlhodině explodovaly soupravy i ve stanicích Santa Cruz a Mahim na předměstí a také ve stanici Matunga v centru města. "Vybuchlo to většinou v přeplněných vlacích," citovala agentura Reuters D. K. Šhankarana, ministra indického svazového státu Maharaštra. "Máme zatím přes sto mrtvých, ale jejich počet ještě radikálně vzroste," prohlásil krátce před 17. hodinou SELČ. Dosud záchranáři vyprostili z trosek vlaků 135 bezvládných těl. Na zasažených nádražích jsou podle svědků roztroušeny části lidských těl. Představitelé bombajské policie oznámili, že původcem smrtících explozí jsou teroristé. Skutečnost, že výbuchy následovaly krátce po sobě napovídá tomu, že za nimi mohli stát kašmírští separatisté. Dosud se ale k akci nikdo nepřihlásil.

Zdroj: iDnes

KLDRPchjongjang - Korejská lidově demokratická republika zrušila jízdu zkušebního vlaku, který měl spojit KLDR s Jižní Koreou po více než půl století. Dle sdělení z Pchjongjangu není možné uskutečnit zkušební jízdu, protože se zatím nepodařilo uzavřít vojenskou dohodu o fungování železnice mezi oběma státy.

Uvažovalo se o západní trase, která měla usnadnit přepravu zboží a o východní trase, jež měla podpořit cestovní ruch. Vlaky ze severu na jih nejezdí již od dob války, která probíhala v letech 1950 – 1953. Obě země jsou stále ve válečném stavu. Konflikt totiž neskončil uzavřením míru, ale pouze příměřím. O uvolnění přeshraniční dopravy se začalo uvažovat v roce 2000, kdy se uskutečnil mezikorejský summit.

zdroj: Idnes

Soul - Přes přísně střeženou hranici Severní a Jižní Koreje projede poprvé po 55 letech vlak. Jih doufá v napojení na transsibiřskou magistrálu. Zkušební jízdy na dvou tratích, jedné na východním a druhé na západním pobřeží Korejského poloostrova, se uskuteční koncem tohoto měsíce, sdělilo dnes jihokorejské ministerstvo pro sjednocení.

Ilustrační fotoArgentina/Buenos Aires - Argentina vybuduje koridor mezi Buenos Aires a Córdobou. Základem projektu je koridor mezi B.A. a Rosario, který bude dvojkolejný a vlaky zde budou moci jezdit mezi 250 – 300 km/h. Dále do Córdoby bude pokračovat nejspíše jednokolejná trať. Protože zatím nebyly stanoveny podmínky provozu, stále se diskutuje o tom, zda vybudovat elektrifikovanou trať nebo nasadit dieslové vlaky o v max 160 km/h. Celý projekt bude započat na začátku roku 2007 a náklady budou dosahovat 550 – 780 mil. Euro. Koridor by měl pomoci oživit argentinskou ekonomiku a "doslova" by měl konkurovat brazilskému koridoru Sao-Paulo – Río de Janeiro.

Zdroj: www.altavelocidad.org

Nehody na železniciNehody - Bohužel i o Velikonocích dochází k nehodám na železnici. V následujícím článku najdete aktuální přehled nehod od pátku 14. do pondělí 17. dubna 2006.

K velmi vážným nehodám došlo v Indonesii, kde došlo ke střetu dvou vlaků (13 mrtvých) a v Řecku, kde došlo ke střetu vlaku Intercity s nákladním autem. Vlak vykolejil a jeden vůz začal hořet (4 mrtví). Další závažnou nehodou byl střet rychlovlaku ICE v Německu nedaleko Frankfurtu. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění a obětech na životě.

V České republice, asi jako každý den, došlo k několika střetům na přejezdech, či sražení osob v kolejišti.

« Novější zprávy | 1 ... 6 7 8 9 10 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:42
zapadá v 20:17