..: Vietman vybuduje vysokorychlostní železnici :..

Ilustrační obrázek Ho Či Minovo město - Vietmanská vláda schválila projekt vysokorychlostní železnice za 33 miliard dolarů, která má po šestileté výstavbě spojit Ho Či Minovo město na jihu a 1.630 kilometrů na sever vzdálenou Hanoj. Po nové železnici nebude cesta trvat ani deset hodin, nyní je to více než třicet. Podle státních médií budou na trati jezdit vlaky rychlostí až 350 kilometrů za hodinu.

Detailní investiční plány provede železniční firma ve spolupráci s japonskými experty. Sedmnáct procent prostředků dá vietnamská vláda především z japonského rozvojového programu. Vietnam Railways pokryjí 30 procent nákladů, a to především z půjček. Vietnam Railways nezveřejňuje zisk. V roce 2006 ale její tržby dosáhly 5,3 bilionu dongů, tedy 330 milionů dolarů.

zdroj: ČTK, TÝDEN, iHned.cz


Jiří Průša Poslat mail autorovi | 7.2.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Svět


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
11.02.2007 (15:49)  
Jiří Průša:
když řekneš a, měl bys taky říct b :)
10.02.2007 (18:48)  
To M: právě proto, že nemají pobočku SKANSKAy, tak je to přijde nepoměrně levnější - kolikpak z každé tu otočené koruny ála SKANSKA mizí za Šumavskými hvozdy? A k té násobilce - dvacet let od konce války je dost dlouhá doba k tomu aby ten základ stál za řeč - co o Vietnamu víme? Skutečných informací je jako šafránu a kdo je aktivně nevyhledává tak se k němu prakticky nedostanou, totéž platí o Číně, zvlášť když oficiální zdroje jsou taky málo použitelné.
10.02.2007 (13:31)  
K více než ideologickému názoru pana ČD4ever pár zkušeností z reality. Coby člověk dlouhodobě upřednostňující železniční dopravu a zásadní odpůrce gumokolů můžu říci asi tolik. Poměrně dlouho jsem dojížděl do školy a pak i do zaměstnání prostřednictvím ČD a stále pokračuji, ale jejich služby nelze nazvat jako VYNIKAJÍCÍ. Stačí si představit denní dojíždění vozy Bdmtee (dříve Bymee) a všem to snad dojde, úžesně mnoho místa pro 4 lidi v oddíle pro 4 lidi (efektivně max 3 lidi!), v zimě pokud je venku -10 stupňů, ve vlaku je nanejvýš +5 stupňů a v létě pro změnu pokud je venku +30 stupňů, pak ve vlaku je +35 stupňů... Proti vozům B nic nemám, protože do těch se aspoň vejde odpovídající počet cestujících. A ještě pár výhrad k diskuzi na želpage všeobecně. Upřednostňuji SLUŠNOST, TOLERANCI a ZDVOŘILOST, nevím nakolik se mnou sdílí návštěvníci želpage moje ideály, ale jen to vypovídá o jejich vychování... všeobecném přehledu a orientaci v dané odborné tematice. Takže než něco napíšete, přemýšlejte o tom chvíli!
09.02.2007 (19:58)  
a
09.02.2007 (19:23)  
No tak "rychlodraha" na Kladno ma snad byt jen modernizovana a elektrizovana soucasna trat, coz si nemyslim, ze by byly vyhozene penize. Nikdo nemluvi o VRT. Tusim by tmm bylo nejakych 120 apod. Neznam ovsem ten navrh dokonale. Navic me pripada, ze pokazde se prijde s trosku jinou variantou.
registrovaný uživatel M 
09.02.2007 (18:38)  
No, rychlodraha na Kladno by na tom seznamu vyhozenych penez byla asi hodne vysoko:)
09.02.2007 (16:44)  
Taky bych si nechal líbit rychlodráhu na Kladno. Jenže o tom se jen jedná a nevede to k ničemu, na příkladu Vietnamu vidím, že všechno lze a za velmi krátkou dobu, tady se to táhne desetiletí. Navíc trať 120 je tak zastaralá, že je otázkou času, kdy tam něco vykolejí, nedejbože, abych v tom seděl já, když do Prahy jezdím vlakem denně. Jak je možné, že lidi ze směrů na Kolín, Kralupy, Benešov i Beroun jezdí pohodlnými vlaky a my se musíme spokojit s 810 - 010 nebo ještě hůře 021. Ani 050 už nenasazují, pohodlí teda na naší 120tce nemáme:-(
registrovaný uživatel M 
09.02.2007 (8:53)  
Jesteze ve Vietmanu:) nemaji NKU - pekny priklad spolecensky neefektivni stavby. Kdyz jsem neco podobneho naznacil u turecke VRT, tak byl ohen na strese, ze Turecko je moderni ekonomika. Vietnam je co? Asijsky tygr, ktery nekolik svojich rozpoctu muze klidne dat na VRT? No, nasoska to vlastne vysvetlil... Ono, v tom tvoje ekonomickem rozboru chybi jenom jedna vec - hloubka zakladu, ze ktere tento zazrak roste (vydelat korunu a rict, ze jsem zdvojnasobil svoje jmeni je nepomerne snadnejsi nez vydelat milion; nehlede na to, ze ani za 2 koruny si toho mnoho nekoupim)...
Asi tak maji nove otevrenou pobocku Skansky:-))

Pokud jde o ty ceske VRT , tak co mne udivuje, je nasledujici. "Hodne" se ted mluvi o tom, kudy vest R52 Brno-Rakousko. Jestli pres Nove Mlyny nebo kolem D2. Oboje bude jiste provazet spousta dohadu s pozemkama atd. Momentalne mene intenzivne se vede debata o VRT, ktera spoji (mozna) stejna mesta. Nezaslechl jsem, ze by nekdo rekl - "tak to postavime vedle sebe, jak se do dela"... Takze to bude tak, ze se napred budou 10 let vykupovat pozemky na R52, potom dalsich 10 let na VRT...

krokodil - do Portugalska jezdi spanelske rychlovlaky? Tim myslis ty dva nocni vlaky?
08.02.2007 (21:21)  
ČD4ever:Už májí zase zavřeno.Jinak ta adresa je http://mujweb.cz/veda/dalnicni%2Dsit/
08.02.2007 (21:10)  
ad Zdenek 84: ale vždyť to říkám. Nad západní Evropou už je letadel přespříliš, takže tam ty VRT staví. Prahy se to ale netýká, na dlouhou dobu postačí druhá VPD. A to, že nad námi létají mraky letadel ze západní Evropy do Asie na smysl VRT u nás vliv taky nemá. Jentak ze srandy můžeme uvažovat o tom tranzitu. Nejvíce velkoměst nabízí tradiční osa Budapešť-Bratislava-Vídeň-Praha-Berlín-Hamburk. Mezi Hamburkem, Berlínem a Prahou na straně jedné a Vídní, Bratislavou a Budou na straně druhé dnes létá 42 letů v každém směru denně. Opravdu si myslíte, že to je dost, aby se mohlo uvažovat o tranzitní VRT Berlín-Praha-Vídeň?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko