..: ZelPage Reports :..

obrazekLiberec - Dne 8. června pořádal Mladoboleslavský železniční spolek dopravně-nostalgickou akci "Za tramvajemi do Liberce". Šlo o akci vskutku všeobecně - dopravní, protože v programu nebyla jen jízda vlakem, ale (především) historickými vozidly MHD - tramvají a autobusem. Odjezd historického motorového vozu M131.1081 byl plánován z mladoboleslavkého hlavního nádraží v 8.35; vzhledem k čekání na příjezdy a odjezdy všech pravidelných vlaků jsme vyjeli krátce před devátou hodinou ranní.

obrazekobrazekPraha hl.n. - Jan Linger předevčírem navštívil hlavní nádraží za účelem pořízení dalších fotek rekonstrukce severního zhlaví žst. Praha hl.n. Stavba opět pokročila hodně dopředu. Již je zbourán jižní pilíř, který bude posunut na jih a budovy, místo kterých bude širší silnice. My Vám nabízíme fotky.

Během focení objevil také, že se děje něco zvláštního na prvním a druhém nástupišti. Našel zde filmaře, kteří proměnili Prahu hl.n. na nádraží Paris Est.

obrazekVelké Popovice - Trochu opožděně, ale přeci jen jsme zpracovali reportáž z 11. dne Kozla, který se konal 7.6.2003 ve Velkých Popovicích. Z Prahy byl vypraven zvláštní vlak. Na akci se podílely lokomotivy 423.094 a 555.0153 spolku KHKD a 464.102 z depa Praha Vršovice. Vlak jel v trase Praha - Strančice a ze Strančic jezdily zvláštní vlaky na vlečku pivovaru a zpět do Strančic.
Večer jel vlak opět do Prahy..

obrazekPraha - S téměř tříměsíčním zpožděním byla dne 23.5.2003 zahájena druhá etapa přestavby mostů nad Seifertovou ulicí v Praze. Na místě, kde ještě nedávno byly staré, již nevyhovující konstrukce, bude do konce roku 2004 vybudována druhá část ocelobetonového mostu, který bude napojen na již hotovou západní část. Během stavby této části bude zahájena stavba Nového spojení, takže nová část mostu se bude používat až po dokončení 1.etapy Nového spojení. Tato ocelobetonová konstrukce s průběžným štěrkovým ložem má tu výhodu, že kolejiště může být kdykoliv měněno, čehož bude i využito. V rámci druhé etapy přestavby mostů bude též zahloubena a rozšířena Seifertova ulice a tramvajové těleso bude přemístěno blíže k jižnímu portálu. Přestavba si vyžádá i zastavení provozu jak individuální, tak tramvajové dopravy v této oblasti.

obrazekPraha-Braník - Již po desáté se v Praze Braníku konal v sobotu a v neděli (31.5. a 1.6.2003) den dětí s Posázavským pacifikem. Byla připravena výstava vozidel 141 001, 151 016, 742 317 a 750 330. Také zde bylo "malé lego" které jezdilo po nádraží, aby vozilo děti :). Také bylo připraveno hned několik zvláštních vlaků. Bylo to na trasách Braník - Modřany (310 rybáky), Braník Krč a přední část na vlečku do depa metra Kačerov (434.2186 a rybáky), zadní M240.0 na most Inteligence, a sestava 831+2*Calm na trase hlavní nádraží - Braník. Účast návštěvníků byla veliká a počasí také přálo.

informacePraha - Možná, že to již víte, ale v Praze konečně začala druhá etapa výměny ocelových mostů nad Seifertovou ulicí. Ocelové konstrukce budou nahrazeny novým ocelobetenovým objektem, který bude napojen na most z první etapy. Stavba byla zahájena 23.5. tím, že bylo sneseno trakční vedení nad mostem a okolím a koleje 12b až 30 (4. - 7. nást.) se staly kusými. Po kolejích 32 a 34 je možné posunovat i na straně mostů. Vlaky směr Libeň/Holešovice/Vysočany mohou odjíždět pouze z 9. až 12. koleje (1. až 3. nást.). Mosty byly dnes demontovány takřka za provozu, jen při samotném odstraňování byl na chvíli z bezpečnostních důvodů zastaven provoz pod mostem.

Zdroj: Kubze

Zlín - Dne 27.5.2003 se konala zvláštní jízda moderní elektrické jednotky řady 471 z Pardubic do Zlína střed. Z Otrokovic do Zlína střed není trakční vedení a tak musel jednotku táhnout brejlovec. Tato akce byla jako doprovodná k 43. ročníku Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež ve Zlíně.

Příjezd vlaku z Pradubic do Otrokovic

obrazekDobříš - 17.5.2003 se konal již čtvrtý ročník akce "Vlak na Dobříš s Vlakem na Dobříš." Jen na vysvětlenou Vlak na Dobříš je název country kapely. V čele vlaku byla 434.2186 s deseti vozy a na postrku hojně vypomáhal "kocour" 742 317, který pro zajímavost 10.4.2003 přetahoval EC Vindobonu z Kralup přes Neratovice, když se na trať Praha - Kralupy u Prahy Bubenče sesunulo kamení na trať. Parní vlak odjížděl v deset hodin z Prahy Braníka na cestě měl hodinovou přestávku v Měchenicích, kde ho předjel pravidelný osobní vlak 19005 (810 010 010 810). Poté se vlak již "hnal" do stanice Dobříš, kde byl připraven country program.

obrazekBrno - Dne 10.5.2003 byla zahájena turistická a cyklistická sezona. Zahájil jí parní vlak "Pálavský okruh" vedený Šlechtičnou 475.101, která byla týden před tím na oslavách 130 trati Praha - Most. Vlak jel z Brna hl.n. přes Moravské Bránice, Mikulov na Moravě, Valtice město, Lednici, Břeclav, Podivín, Vranovice opět do Brna hl.n. Účast byla obrovská, taky proto, že se právě konaly vinné trhy ve Valticích.

Milan Vojtek nám zaslal několik fotek z této akce. Děkujeme.

obrazekLetohrad - Jak fandové MS Train Simulátoru jistě dobře vědí, již před nějakým časem byla vydána trať 024 ČD jako vůbec první česká trať pro MSTS. Tento "addon" vyvolal rozporuplné reakce. 8.5.2003 jsem se vydal na trať 024, abych srovnal add-on a skutečný stav. Na této trati jezdí na osobních vlacích žehličky s vozy řady Bdmtee. Dnes zde jezdily 111.031 a 111.019 každá se dvěma vozy Bdmtee.

Zlonice - Dne 3.5.2003 se konal 1. den oslav 130. výročí trati Praha - Louny - Most. Součástí akce bylo i zahájení 7. sezony železničního muzea ve Zlonicích (ŽMZ). Z Prahy jsme vyjeli před parním vlakem, který byl do Loun vedený šlechtičnou 475.101 se čtyřmi přípojnými vozy Bai. Z Prahy jsme jeli spěšným vlakem 1772 do Kralup (vlak směr Děčín) a tady jsme čekali, až přijede pára. Šlechtična přijela včas, ale cestujících tam nebylo mnoho. Přistoupili jsme také a jeli do Zlonic, kde pára měla dvouhodinovou přestávku.

Praha - 1.5.2003 přijel do Prahy letos poprvé Orient express. Tento vlak jezdí přes nás již od roku 1994 a pravidelně jezdí z Benátek (odjezd středa večer) přes Vídeň do Prahy (příjezd čtvrtek kolem třetí odpoledne a odjezd sobota kolem třetí odpoledne) a dále Plzeň - Cheb - Frankfurt - Paříž - Londýn (neděle kolem páté večer) V České republice se na tomto vlaku vystřídají lokomotivy 230 nebo 242 z hranic, z Kutné Hory E499.004 a z Prahy jede eso. V Chebu si vlak již přebírá lokomotiva DB. Vlak k nám letos zavítá ještě 5./7.6.; 15./17.9.; 16./18.10.2003. Souprava čítá 17 vozů a jízdenka na celou trasu stojí v v přepočtu 70 000 Kč. Ice-Bear zachytil několik fotek při této akci...

Lužná u Rakovníka - O víkendu 26.-27. dubna 2003 se konalo zahájení muzeální sezony v železničním muzeu Lužná u Rakovníka. Letos to bylo dokonce s mezinárodní účastí, protože ze Slovenska přijel i "Modrý šíp" M274.004 s přípojným vozem Calm. Naše "delegace" jela do Lužné rychlíkem 1530, kterému selhal motorový vůz 854 a proto již z Prahy jela v čele zamračená. Z Prahy, jako již tradičně, jel spěšný vlak Praha Masarykovo n. - Lužná u Rakovníka, v jehož čele byly lokomotivy 498.022 + 477.043 s vozy Bai. Dalším vlakem byl motorový vůz M240.0100 s vozem Bix. Tato sestava přijela z Chebu. Z Mladé Boleslavi přijely M131: M 131.1081 + 1441 + 1515. Jako poslední přijel vlak od Plzně. Do Rakovníka měl v čele Šlechtičnu, protože zde měl vlak úvrať, do čela nastoupila 434.1100 a Šlechtična byla na postrku. Poté naše "delegace" jela do Žatce "Modrým šípem".

obrázek Praha — Dne 12. 4.2 003 se na objednávku německých turistů konala poslední jízda jednotky VT18.16.07 + VT18.16.10 z Berlína přes Děčín, Mělník, Prahu–Vysočany, Prahu Malešice do Prahy hlavního nádraží (pobyt 11.30 – 17.30 s přestávkou na ONJ).

Na zpáteční cestu se jednotka vydala po trase Praha hl.n. – Praha–Holešovice – Kralupy n.Vlt – Děčín a dále do Berlína.

S jednotkou jsme se rozloučili v nedožitých 40ti letech.

Průjezd u Litoměřic – Foto: Jakub Vysoký

Kladno - V sobotu 29.3.2003 se uskutečnila zvláštní jízda lokomotivy 555.0153 s historickými vozy. Pro tuto lokomotivu to byla jízda premiérová. Ještě nedávno byla totiž v halách opravny ŽOS České Velenice, kde ji zprovoznili. Lokomotiva patří společnosti Klub historie kolejové dopravy, známou pod zkratkou KHKD.

Praha hl.n.-Rudná u Prahy-Praha hl.n., Praha hl.n.-Kralupy n.Vlt.-Kladno-Praha Mas.n.
JŘ dopoledne: odjezd Praha hl.n. 10.00 hod., příjezd Praha hl.n. 11.48 hod.
JŘ odpoledne: odjezd Praha hl.n. 13.43 hod., příjezd Praha Mas.n. 16.40 hod.

« Newer messages | 1 ... 47 48 49 50 51 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:44
sets at 19:05
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...