..: ZelPage Reports :..

obrazekTuchoměřice - Ano, je tomu již třicet let, co se na našich železnicích objevily pojmy jako RO-LA, kontejnerová doprava, ale i doprava izotermických vozů, přepravujících potraviny podléhající zkáze. V minulosti samozřejmě existovalo velké množství takovýchto ucelených vlaků, které přepravovaly různé druhy ovoce, zeleniny a potravin od výrobců do velkoskladů. I dnes se na našich kolejí s několika vlaky setkáme a to především v kategorii NEx - tedy nákladní expres. Zřejmě nejzajímavější z nich - "banánový expres" se na našich kolejích pohybuje již od počátku dopravy izotermických vozů u nás, tedy více než 30 let. Historie, současnost i budoucnost tohoto vlaku bude hlavním tématem dnešního článku.

Lužná u Rakovníka - Ve dnech 28. a 29.6. se konala v Lužné u Rakovníka akce s názvem Setkání těžkých nákladních lokomotiv. K vidění bylo opravdu velké množství parních a motorových lokomotiv. Pro fotografy tu byla v sobotu i možnost nočního focení od 22 do 24 hodin za zvýšené vstupné, které činilo 100 Kč. V neděli 29.6. po 12. hodině vyjel z Lužné zvláštní osobní vlak do Stochova vedený 534.0432 za nímž následovala kavalkáda nákladních vlaků z Lužné do Řevničova vedenými postupně stroji 555.0153, 534.0323, 556.0506 a T679.1529, která jela s požárním vlakem údajně hasit požár vzniklý od lokomotivy 534.0432. Součástí akce byly i zvláštní jízdy historických vlaků z Prahy a Plzně. Ráno z Prahy vyjela souprava 556.0506 + 5*Bai přes pražský semmering do Lužné, zpět jela souprava T679.1600 + 4*Bai, která následně jela zpět do Lužné v neděli ráno. Z Plzně vyjela souprava 534.0432 + 5*Be, která v Rakovníku dostala ještě postrk tvořený lokomotivou 534.0323.

obrazekBechyně - O víkendu 21. a 22.6.2003 se konaly oslavy 100 let trati Tábor - Bechyně, ale také 100 let elektrizace. V pátek se vydala na cestu vozidla, která byla poté vystavena v Táboře. Jedna souprava přijela z České Třebové a v Praze se připojila pražská část. V Benešově u Prahy byla sestava řazena: 363, 163, 150, 140, vagon, 180, 181, 130, 742, 372, 6xBai, M131.1. Část soupravy přijela také z Českých Budějovic.

obrazekOstrava - Od středy do soboty (18. - 21.6.2003) se konal veletrh Czech Raildays v komerčním obvodu Ostravy hlavního nádraží. Před výstavou se předpokládalo, že se bude účastnit několik horkých novinek, ale některé nedorazily. Mezi největší lákadla měla patřit jednotka řady 680 ČD, ale kvůli protáhlému období zkoušek přijelo do ČR pozdě. Dále se neúčastnila novinka firmy ŽOS Vrútky jednotka 840 ZSSK (typ GTW 2/6 od firmy Stadler).

obrazekPendolino - V úterý 24.6.2003 bude v Praze hl.n. oficiálně představeno první české pendolino. Od 10:00 bude výstava pro vedení ČD (možná i státu) a po jejich prohlídce teprve lidé.
Na Želpage se v poslední době objevilo pár článků. Aby to bylo přehledné, udělal jsem souhrnný článek, který se skládá z fotografií z Itálie, VIDEA, a screenů z videa a nově též informace a zajímavosti, které se zatím v souvislosti s pendolinem staly.

obrazekHradec Králové - Navštívili jsme muzeum sdělovací a zabezpečovací techniky ČD v areálu společnosti Signalmont v Hradci Králové. Pavel s Ondrou udělali fotoreportáž. Je to taková pozvánka na příjemné strávení volného času. Naše prohlídka trvala téměř čtyři hodiny a to za pouhých 20 korun.

obrazekHradec Králové - Jedna zapomenutá fotoreportáž ze dne dětí s pojišťovnou. Tato akce se konala 24.5.2003 a pořídil ji Petr Čeřovský.

19.6.2003 - 17:22 - Pendolino (řada 680 ČD) je již v ČR, ale je poškozené

obrazekPendolino - Tak nakonec ještě včera se v Horním Dvořišti ukázala jednotka řady 680 ČD. Z Rakouska přijela otočená, zřejmě, aby nebylo vidět poškození, které bylo způsobeno na ÖBB. V Rakousku bylo pendolino přepravováno přímo jako součást nákladního vlaku, ale někde se vlivem prudšího brždění vyháklo převodní spřáhlo a jeden vůz prorazil jednotce čelo nárazníky. Z Českých Budějovic vyjelo v 22:46; u Prahy Měcholup se ukázalo v 3:21 a poté jelo do Prahy Hostivaře a dále neplánovaně přes Malešice - Libeň a hlavní nádraží do Vršovic. Původně mělo jet do Vršovic přímo, ale někdo nakonec rozhodl, že pojede přímo do ONJ bez úvratě. Bohužel ve tři ráno nepracujeme a tak se nám nepodařilo pendolino vyfotit. Ale náš kamarád Hawkey ve čtyři ráno přijel z Ostravy z veletrhu a natáčel si své spolucestující, ale najednou uviděl pendolino a začal jej natáčet. Pokud se vše povede, večer bude tady k mání video z průjezdu této jednotky Prahou hl.n. od Hawkeye!!! Pro začátek tu máme pár screenů z videa. 1win зеркало

17.6.2003 - 21:44 - Přehled nostalgických jízd také na ŽelPage

obrazekPraha - Občas nám chodily dotazy, zda budeme také zpracovávat seznam nostalgických akcí, že na ŽelPage dosti chybí. Toto jsme si uvědomovali i my proto jsme toto začali řešit. Zkoušeli jsme dělat seznam vždy na aktuální víkend, ale moc se nám to nevedlo. Jednoho dne se ale ozval Zdeněk Michl - místopředseda Klubu železničních cestovatelů a nabídl nám spolupráci. Tu jsme nemohli odmítnout a výsledkem bude, že budeme mít možnost čerpat z jejich databáze nostalgických jízd. Velice KŽC děkujeme. Věříme, že tato novinka přispěje k rozšíření informací získaných z našich stránek. Nostalgii najdete v menu skutečná železnice. Бетвиннер зеркало

obrazekLiberec - Dne 8. června pořádal Mladoboleslavský železniční spolek dopravně-nostalgickou akci "Za tramvajemi do Liberce". Šlo o akci vskutku všeobecně - dopravní, protože v programu nebyla jen jízda vlakem, ale (především) historickými vozidly MHD - tramvají a autobusem. Odjezd historického motorového vozu M131.1081 byl plánován z mladoboleslavkého hlavního nádraží v 8.35; vzhledem k čekání na příjezdy a odjezdy všech pravidelných vlaků jsme vyjeli krátce před devátou hodinou ranní.

obrazekobrazekPraha hl.n. - Jan Linger předevčírem navštívil hlavní nádraží za účelem pořízení dalších fotek rekonstrukce severního zhlaví žst. 1xbet зеркало Praha hl.n. Stavba opět pokročila hodně dopředu. Již je zbourán jižní pilíř, který bude posunut na jih a budovy, místo kterých bude širší silnice. My Vám nabízíme fotky.

Během focení objevil také, že se děje něco zvláštního na prvním a druhém nástupišti. Našel zde filmaře, kteří proměnili Prahu hl.n. na nádraží Paris Est.

obrazekVelké Popovice - Trochu opožděně, ale přeci jen jsme zpracovali reportáž z 11. dne Kozla, který se konal 7.6.2003 ve Velkých Popovicích. Z Prahy byl vypraven zvláštní vlak. Na akci se podílely lokomotivy 423.094 a 555.0153 spolku KHKD a 464.102 z depa Praha Vršovice. Vlak jel v trase Praha - Strančice a ze Strančic jezdily zvláštní vlaky na vlečku pivovaru a zpět do Strančic.
Večer jel vlak opět do Prahy..

obrazekPraha - S téměř tříměsíčním zpožděním byla dne 23.5.2003 zahájena druhá etapa přestavby mostů nad Seifertovou ulicí v Praze. Na místě, kde ještě nedávno byly staré, již nevyhovující konstrukce, bude do konce roku 2004 vybudována druhá část ocelobetonového mostu, který bude napojen na již hotovou západní část. Během stavby této části bude zahájena stavba Nového spojení, takže nová část mostu se bude používat až po dokončení 1.etapy Nového spojení. Tato ocelobetonová konstrukce s průběžným štěrkovým ložem má tu výhodu, že kolejiště může být kdykoliv měněno, čehož bude i využito. V rámci druhé etapy přestavby mostů bude též zahloubena a rozšířena Seifertova ulice a tramvajové těleso bude přemístěno blíže k jižnímu portálu. Přestavba si vyžádá i zastavení provozu jak individuální, tak tramvajové dopravy v této oblasti.

obrazekPraha-Braník - Již po desáté se v Praze Braníku konal v sobotu a v neděli (31.5. a 1.6.2003) den dětí s Posázavským pacifikem. Byla připravena výstava vozidel 141 001, 151 016, 742 317 a 750 330. Také zde bylo "malé lego" které jezdilo po nádraží, aby vozilo děti :). Také bylo připraveno hned několik zvláštních vlaků. Bylo to na trasách Braník - Modřany (310 rybáky), Braník Krč a přední část na vlečku do depa metra Kačerov (434.2186 a rybáky), zadní M240.0 na most Inteligence, a sestava 831+2*Calm na trase hlavní nádraží - Braník. Účast návštěvníků byla veliká a počasí také přálo.

informacePraha - Možná, že to již víte, ale v Praze konečně začala druhá etapa výměny ocelových mostů nad Seifertovou ulicí. Ocelové konstrukce budou nahrazeny novým ocelobetenovým objektem, který bude napojen na most z první etapy. Stavba byla zahájena 23.5. tím, že bylo sneseno trakční vedení nad mostem a okolím a koleje 12b až 30 (4. - 7. nást.) se staly kusými. Po kolejích 32 a 34 je možné posunovat i na straně mostů. Vlaky směr Libeň/Holešovice/Vysočany mohou odjíždět pouze z 9. až 12. koleje (1. až 3. nást.). Mosty byly dnes demontovány takřka za provozu, jen při samotném odstraňování byl na chvíli z bezpečnostních důvodů zastaven provoz pod mostem.

Zdroj: Kubze

« Newer messages | 1 ... 47 48 49 50 51 | Older messages »    
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2020 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 05:35
sets at 20:40