..: Články - Česká republika (celá) :..

Ilustrační obrázek Praha - 26. září bylo dokončeno šetření mimořádné události srážky dvou vlaků v žst. Moravany, o které jsme již na stránkách magazínu ŽelPage informovali. Drážní inspekce, jakožto nezávislý vyšetřovací orgán, na dnešní tiskové konferenci zveřejnila výsledky šetření události a další podrobnosti týkající se této nehody, stejně jako následného průběhu vyšetřování. Úvodem lze říci, že byly stanoveny dva důvody, které byly hlavní příčinou umožňující vznik nehody. Avšak nebyl a snad ani nemohl být stanoven konkrétní viník. Jak DIČR dále dodává, šetření bylo zcela nezávislé, a to i přes určité politické tlaky ze stran dalších subjektů účastnících se řízení.

10.8.2008 - 18:15 - České dráhy jsou připraveny odškodnit za nehodu ve Studénce

Studénka/Praha - Od pondělí ráno bude fungovat speciální telefonní linka Českých drah 972 211 111, kde dostanou všichni pozůstalí, zranění i jinak poškození informace, jak dále postupovat. Na uvedeném čísle bude k dispozici speciální tým, který byl přes víkend sestaven.
České dráhy jsou připraveny začít bezodkladně vyplácet odškodnění podle platného občanského zákoníku.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, občanský zákoník.

Ilustrační obrázekČesko - Závěr víkendu se nese v duchu několika mimořádností na železnici. Během dne na trati 032, v úseku mezi stanicemi Česká Skalice a Velká Jesenice došlo k požáru lokomotivy v čele spěšného vlaku. Oheň vznikl v zadní části dieselové lokomotivy. S největší pravděpodobností se vznítila elektroinstalace ve strojovně. Nedlouho předtím se na Liberecku srazil projíždějící osobní vlak s automobilem, jehož řidič byl vrtulníkem převezen do nemocnice.

25.7.2008 - 13:00 - Litr nafty pro ČD? Za 28 korun

Ilustrační obrázekPraha - Česká petrochemická společnost Paramo se dohodla na dodávkách nafty za 8 miliard korun pro České dráhy. Během tří let tak na dráhu přiteče až 290 milionů litrů nafty. Paramo, jež spadá pod skupinu Unipetrol, bude bude drahám účtovat přibližně 28 korun za litr. To je v porovnání s koncovými cenami u veřejných čerpacích stanic pro motoristy, kde litr motorové nafty stojí kolem 35 korun, neporovnatelně nižší. Čerpadláři si však na mnoha místech ceny paliv nadsazují ve prospěch zisku. Společnost Paramo distribuuje pohonné hmoty pro národního železničního dopravce již od roku 2003, kdy vyhrála tendr na výhradního dodavatele. Dráhy tak chtějí naftou naplnit všech 52 čerpacích stanic pro lokomotivy a stroje nezávislé trakce.

Zdroj: ČTK/České Noviny, Ilustrační foto Chary

Ilustrační obrázek Máme zde třetí prázdninový víkend a ani tentokrát vás neušetříme našeho Šotoušova průvodce po Česku. Minulé dva díly mapovaly nejvíce focená a navštěvovaná fotomísta podle zdejší fotogalerie. Dnes nabízíme poněkud lehčí téma. Probrali jsme statistiky, poptali se galeristů ŽelPage a sepsali několik míst, u nichž autora poznáte již z náhledu. Na jména těchto promotérů si určitě vzpomenete i o půlnoci. A teď už jen řečnická otázka: Kdo fotí nejvíce v Duchcově, Veselí nad Lužnicí, Pečkách, na pražském Žvahově a u odbočky Babín?

Ilustrační obrázek O minulém víkendu jste měli možnost přečíst si první díl z miniseriálu nazvaného „Šotoušův průvodce po Česku“. V něm jsme Vám představili několik známých míst na české železniční síti. Pro připomenutí to byly: Bezpráví, Blížejov, Červený Kostelec a Dolní Loučky. V dnešním pokračování putování po vyhlášených místech železničních fotografů zavítáme na výsostné území jednoho krále, dále se přesuneme na Liberecko, odtud pak východněji do pohoří Jeseníků a cestu zakončíme nedaleko Prahy, v Posázaví.

Ilustrační obrázek Šotoušův průvodce po Česku - Jste pravidelnými či občasnými návštěvníky zdejší fotogalerie? Nikdy jste třeba neměli možnost podívat se osobně do Bezpráví, na Novinu nebo do Červeného Kostelce, ale fotografie již poznáte z náhledu? Redakce oslovila několik autorů s otázkou, která místa jsou nejfotografovanější. Právě zahájený seriál by Vám měl tyto místa představit, přiblížit něco málo z místopisu a historie těchto inspirativních míst, kam se můžete vypravit pro zajímavou fotografii. Budeme také rádi, když nyní přijmete pozvání na cestu po fotografy nejoblíbenějších místech České republiky…

3.7.2008 - 16:33 - Nebezpečná bouře postupuje - vlaky zatím jezdí bez problémů

Ilustrační obrázekČesko - Neuběhlo ani 7 dní a nad Českem se opět stahují bouřková mračna. Český hydrometeorologický ústav vydal během dneška výstražnou informaci o hrozícím nebezpečí velmi silných bouřek, doprovázených přívalovými dešti, na mnoha místech dokonce krupobitím. Větší oblačnost a srážky se budou vytvářet a kumulovat spíše až ve večerních a nočních hodinách. Doufejme, že se nebudou opakovat stejné problémy jako v minulém týdnu, kdy díky rozmarům počasí došlo k paralýze železniční dopravy na mnoha tratích. Redakce ŽelPage celou situaci sleduje a v případě problémů jsme Vám připraveni podat čerstvé informace. Pokud však máte i Vy aktuální informace a postřehy z provozu, můžete využít diskuzi pod článkem a informovat tak ostatní.

Zdroje: iDnes.cz, ČHMÚ

Ilustrační obrázekČesko – Stejně jako v předešlých letech i letos budou moci cestující již zanedlouho využít sezónního rychlíku Jadran, který spojí Českou republiku s turisticky oblíbeným a vyhledávaným Chorvatskem. K pobřeží Jaderského moře vlak letos poprvé vyrazí 20. června. Jak je již tradicí, ve vlaku bude kromě lehátkových, lůžkových a oddílových vozů druhé třídy řazen i speciální vagon pro přepravu automobilů. Jadran bude z důvodu stavebních prací ve stanici Kolín veden odklonem po trati 231 přes Lysou nad Labem. Z Prahy bude odjíždět vždy v 7:47. Z Kolína bude pokračovat dále po své trase, tj. přes Kutnou Horu a Havlíčkův Brod do Brna, kam by měl dle jízdního řádu přijíždět v 11:34. Dle mluvčího drah Ondřeje Kubaly je však tento sezónní vlak do chorvatské Dalmácie v prvních dnech vyprodán. Jeho provoz pak bude ukončen 5. září.

Ilustrační obrázekČesko - Také během letošních velikonočních svátků a nadcházejícího víkendu dojde k mimořádnému posílení exponovaných vlaků na síti ČD. Mimořádně se tak zvýší kapacita spojů, které jsou trasovány napříč celou republikou. Dráhy po dobu svátků očekávají nárůst přepravených cestujících. Luďka Hnulíková, ředitelka Odboru osobní dopravy a přepravy, kterou citoval server iDnes.cz, informovala o plánech národního železničního dopravce. "Přepravní kapacita se díky posilovým vozům zvýší zhruba o 1 500 míst."

Ilustrační obrázekPo složitém víkendu, kdy nad Českem řádila vichřice Emma, se nyní odhadují a sčítají škody, jenž napáchala. Škody na infrastruktuře a drážním zařízení se odhadují až na 30 milionů korun. Takto hovoří upřesněné údaje, které zveřejnily České dráhy. Celkové škody, které minulý víkend orkán způsobil, tak jsou o deset milionů nižší, než po loňském Kyrillovi.

Ilustrační obrázekJako malý kluk, když jsem začal zvládat první kroky, mě vždy lákaly vlaky, i když si to osobně moc nepamatuji. Dle rodičů, když to se mnou nebylo doma k vydržení, vzali mě na nádraží. Ze zlobivce se po projetí prvního vlaku stalo v tu ránu nejhodnější dítě na světě. Jako dítě, co mělo jít teprve do školky, jsem si své vláčky i pojmenoval a dokázal je odlišit. Když jel osobák, tak jsem dle mámy vykřikoval „dáč“, ale když se při stokilometrové rychlosti kolem nás prořítil rychlík, tak to byl „dadáč“. To byla dětská léta, která si sám až tak moc nepamatuji. O čem Vám ale rád povím, je současnost. Ta pro mě na zdejším serveru začala roku 2006 nejdříve pod mým celým jménem, později nickem Vítek_V, který používám doteď.

Ilustrační obrázekČesko, 16.1. 2008 - Nejrychlejší sériově vyráběná lokomotiva světa, Siemens Taurus, prošla zkouškami Drážního úřadu a obdržela doklad o schválení typu, povolující provoz na našem území. Rozhodnutí úřadu navazuje na předběžné povolení k provozu, udělené na omezenou dobu. Pro mnohé mezinárodní vlakové spoje tak ubudou problémy s časově náročným přepřahem v předávacích stanicích. Vybrané vlaky budou moci bez výměny lokomotivy zajet dál do našeho vnitrozemí, což doposud zatím nebylo možné, čímž se urychlí doprava na některých mezistátních osobních i nákladních spojích.

Ilustrační obrázekTemelín - Včera odpoledne dorazil do jihočeské jaderné elektrárny Temelín vlak s pravidelnou dodávkou nového jaderného paliva. Dle informací šlo zhruba o 25 tun palivových souborů, určených pro výměnu jedné čtvrtiny paliva v druhém bloku elektrárny. Dle mluvčího jaderné elektrárny odstávka a výměna paliva začne v květnu letošního roku.

Ilustrační obrázekČesko - Společnost Student Agency, která je na českém dopravním poli známa především svými žlutými autobusy a nyní i úmyslem o proniknutí i na železnici, předestřela své plány do blízké budoucnosti. Pokud vše půjde tak, jak doufá ředitel společnosti Radim Jančura, vyjedou na české koleje "žluté vlaky" do tří let. A to na trase Praha – Ostrava, kde v současné působí Pendolina, vlajkové lodě Českých drah. Zde je prý SA "schopna provozovat luxusní vlak bez státních dotací", jak tvrdí Jančura. Student Agency, již Radim Jančura založil, ještě jako student brněnského Vysokého učení technického, plánuje nákup šesti vlakových souprav, řádově za 2 miliardy korun. Jejich výrobcem by měl být buď koncern Siemens, či konkurenční Stadler. Cena jedné soupravy by neměla přesáhnout 330 miliónů korun.

« Novější zprávy | 1 2 3 4 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:46
zapadá v 20:14