..: Aktuality a články - ČR Moravskoslezský :..

ilustrační fotoKrnov - Od úterý 20.9.2005 by měl být uveden do provozu vůz 054 240-7. Bude jezdit v soupravě 843-054-943.
Jedná se o rekonstrukci vozu 053 kterou provedla KOS Krnov. Vůz je určen do soupravy s motorovým vozem 854 a řidícím vozem 954 které vyrábí Pars Šumperk.
Oběh je následující: 3502 do Oc / 3505 do Op / 3433 Štítina / 3426 Op / 3435 Štítina / 3428 Op / 882 Jeseník / 885 Op / 3445 Štítina / 3440 Op / 3470 Krnov.

Ilustrační foto

Podrobnosti zde

Český Těšín - 24.8.2005 - foto : Roman SlowiaczekČeský Těšín - Povodně ve středu zcela nečekaně zasáhly také severovýchod Moravy. Podle předpovědí tam mělo v noci napršet jen 10 až 15 milimetrů srážek, realita však je daleko horší. Noční srážkové úhrny v povodí Odry jsou od 40 do 105 milimetrů. A některé řeky se už vylévají z koryt.
Nejvíce pršelo na Českotěsínsku, kde je povodňová situace nejhorší. Vylily se tam říčky Ropičanka, Hrabinka a Sadovský potok.

Rozvodněná říčka Ropičanka na Českotěšínsku zalila dnes dopoledne dvě železniční tratě. Z tohoto důvodu došlo k určitým omezením dopravy.

Český Těšín - 24.8.2005 - foto : Roman Slowiaczek Na hlavním mezinárodním tahu Bohumín - Český Těšín - Čadca (Slovensko) byla v úseku Český Těšín - Třinec omezena doprava pouze na jednu kolej a z důvodu zalití tratě vodou byla snížena rychlost vlaků v délce asi 700 metrů na rychlost 10 km/h. Z uvedeného důvodu může dojít ke zpoždění osobních a rychlíkových vlaků, které tímto úsekem projíždějí. Nákladní doprava byla na tomto úseku téměř zastavena a přednost mají osobní spoje. Situace na trati je monitorována a zaměstnanci ČD budou přijímat operativní opatření podle povodňového vývoje.
Na trati Český Těšín - Frýdek-Místek došlo z důvodu zalití tratě vodou k dočasnému přerušení provozu dnes dopoledne v 9 hod. 45 minut v úseku Český Těšín - Hnojník. Vlaky jsou nahrazeny autobusy. I na této trati aktuální povodňovou situaci monitorují zaměstnanci ČD a jsou připraveni podle aktuálního stavu přijímat příslušná opatření, resp. zajistit obnovení drážní dopravy.

foto : Roman Slowiaczek 24.8.2005 12:00 Český Těšín - ve směru na Třinec, pohled na potopenou výtažnou kolej.

Zdroj : Novinky.cz , České dráhy

Ostrava - Od roku 2010 by měla mezi ostravským letištěm a železniční stanicí Ostrava-Svinov vzniknout rychlodráha. Doba jízdy by trvala přibližně 20 minut. K připojení letiště zbývá dostavit 3 km tratě. Trať by měla být elektrifikována a měly by na ní jezdit moderní soupravy. Projekt je připravován společně s krajským úřadem a je možné, že se podaří financovat jej z části i z fondů EU. V současnosti ještě není jasné, kdo bude provozovatelem nové tratě. Vedle ČD přichází v úvahu i soukromí dopravci. Počet cestujících na ostravském letišti stále roste, od roku 1998 se více než zdvojnásobil. Velkou konkurencí pro novou dráhu jsou i autobusy, které již dnes letiště s městem spojují.

zdroj: www.vlaky.net, Ostrava Airport

PendolinoOstrava - Pendolino by mělo zkrátit jízdu mezi Ostravou a Prahou asi o půl hodiny. České dráhy plánují, že od poloviny prosince, tj. od nového jízdního řádu, budou mezi oběma městy jezdit tři nebo čtyři spoje denně. Jak řekl generální ředitel Josef Bazala na veletrhu Czech Raildays, cena jízdenky zatím nebyla stanovena, ale bude zřejmě dražší než na expresní vlak Manažer (600 korun) a levnější než letenka z Mošnova do Prahy (od 990 korun).
Podle Bazaly je Ostravsko pro České dráhy klíčovým regionem a trasa Ostrava - Praha nejatraktivnějším přepravním směrem v ČR. Vlaky Pendolino by měly od prosince jezdit také do Vídně a Bratislavy.

Zdroj : ČTK

16.6.2005 - Tisková zpráva ČD

PendolinoOstrava - Jak už jsme již informovali, ve dnech 14. až 16. června 2005 se v Ostravě uskuteční další ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy s názvem Czech Raildays 2005.
Návštevníci si na veletrhu mohou prohlédnou třísystémovou lokomotivu řady 1216 ÖBB, lokomotivu řady 2016 ÖBB od firmy Siemens, modernizovanou tramvaj VarioLF, Pendolino 680.003, nákladní vozy, techniku pro stavbu, údržbu a rekonstrukci tratí a mnoho dalších exponátů a nabídek služeb v kolejové dopravě.
Veletrh pořádá M-Presse ve spolupráci s Českými drahami
Informace : web ČD , Czech Raildays

PendolinoPraha - České dráhy upozorňují zájemce o jízdu rychlovlakem Pendolino řady 680, že ve dnech 13. až 20. června 2005 nebude tato souprava nasazena na vlaky R 772/777 Praha - Děčín - Praha z důvodu prezentace soupravy na mezinárodním veletrhu kolejové techniky Czech Raildays v Ostravě.
Po ukončení veletrhu se souprava Pendolino vrátí od 21. června 2005 k dalšímu zkušebnímu provozu s cestujícími na rychlíky R 772/777 na trase Praha - Děčín - Praha. Jak sdělil tiskový mluvčí ČD, Petr Šťáhlavský, zkušební provoz bude na této trase probíhat až do odvolání.
Tisková zpráva ČD

nehodaKarviná - Vlak Detvan ze Zvolena do Prahy srazil a zabil mezi stanicemi Karviná a Dětmarovice člověka. Zřejmě šlo o sebevraha. Provoz na trati není přerušen. zdroj: idnes.cz

lokoOstrava - V sobotu 21.5.2005 pojede parní vlak v čele s lokomotivou 423.041 z Ostravy hl.n. do Štramberku na slavnostní otevření městského pivovaru. Vlak odjíždí z Ostravy hl.n. v 9.50, Ostravy-Poruba 10.04 a Studénky 10.32 a do Štramberku přijiždí v 11.05. Zpět se vrací ze Štramberku v 18.30, Studénka 19.03, Ostrava-Poruba 19.28 a do Ostravy hl.n. přijede v 19.37. Zpáteční jízdenka Pivní balíček stojí 220 Kč. Cena zahrnuje cestu tam a zpět, známku na pivo zdarma, pohlednici pivovaru s nalepenou známkou a prohlídku provozu pivovaru.
V neděli 22.5.2005 vlak pojede na Ostravickou pouť. Jednosměrné jízdné Ostrava - Ostravice a Frýdek-Místek - Ostravice je 60 Kč. Děti od 6 do 15 let platí poloviční jízdné.
Podrobnosti k akcím najdete na webu Českých drah.
další akce na víkend najdete v sekci nostalgie.

Podle Bleskove.cz došlo dnes ve 3:45 na trati mezi Studénkou a Suchdolem nad Odrou k usmrcení mladého muže neznámé totožnosti nákladním vlakem, jež jel z Ostravy do Přerova. Podle dosavadních informací se jednalo o sebevraždu. Tento týden zahynuli na kolejích již tři lidé.
Osobní dopravy se tato nehoda nedotkla, neb se jezdilo po druhé koleji. Například IC500 Ostravan, který místem nehody projížděl asi půl hodiny po události, dorazil do Suchdola jen o dvě minuty později. Po něm jedoucí R662 Rožmberk si ve Studénce postál jen o dvě minuty déle, do Suchdola pak dorazil prakticky bez zpoždění.

NADTrať 316 - Doplněno 12.5. - Již tuto sobotu 14.5.2005 v 8.20 hodin bude zahájena nepřetržitá výluka na trati 316 Ostrava-Svinov - Opava východ mezi stanicemi Ostrava-Třebovice a Štítina.
Rychlíky budou nahrazeny autobusy mezi Opavou východem a Ostravou Svinovem, osobní vlaky 3410, 3411, 3454, 3419, 3414 budou nahrazeny mezi Štítinou - Ostravou-Svinovem, ostatní vlaky budou nahrazeny mezi Štítinou a Ostravou-Svinovem s tím, že spoje s vyšší frekvencí budou posíleny o přímý spoj Ostrava - Opava.
Za osobní vlaky bude nasazeno 1 - 5 autobusů (podle frekvence), na rychlíky až 7 autobusů.
Výluka potrvá do cca. 14.10.2005.
Tato výluka je zapříčiněna modernizací a elektrifikací tratě.
Na závěr ještě doplním, že rychlíky 882/883 budou mezi Vsetínem - Ostravou Svinovem - Vsetínem vedeny v sestavě loko+2Bt+2Bdt279+BDs

Czech Raildays 2004Ostrava - Czech Raildays 2005, dny kolejové dopravy, se konají v Ostravě od 14. do 16.6.2005. Na výstavě bude možné vidět jednotku řady 680 pendolino ČD, a. s., třísystémovou lokomotivu Siemens řady 1216, Dispolok EuroRunner ER 20 ve žluto-šedých barvách, dvounápravový vůz řady Kils, vzduchotechnika a regulační technika firmy Ziehl-Abegg nebo UIC Gateway společnosti UniControls. Bližší informace na www.railvolution.net/czechraildays

ČD - České dráhy vypraví v sobotu 23. dubna zvláštní vlak pro fotbalové fanoušky na utkání 1. ligy Sparta Praha – Baník Ostrava.
Ve vlaku platí běžný tarif Českých drah. Zpáteční jízdenka například z Ostravy hl. n. do Prahy-Dejvic stojí 500 Kč, při nákupu skupinové jízdenky lze ušetřit i více než 200 Kč za osobu.
Pro zajištění pořádku a bezpečnosti cestujících během jízdy vlaku je zajištěn doprovod Policie ČR.

busOstrava/Opava - České dráhy vyhlásily výběrové řízení na dopravce, který zajistí náhradní autobusovou dopravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov - Opava východ, která se bude konat v období 14.5. - 30.10.2005.
Během výluky má být trať "modernizována" a připravena na následnou elektrizaci. V současné době probíhají přípravné stavební práce. Po "modernizaci" má být zvýšena traťová rychlost, zvýšena propustnost a bezpečnost provozu a také komfort cestujících.
Stavební akce a elektrizace má být ukončena v roce 2006. Trakční vedení bude napájeno soustavou 3 kVss.
Téměř půlroční provoz NAD vyjde České dráhy přibližně na 18 milionů korun.

380skoda_smallOstrava - Ve dnech 14. - 16. 6. 2005 se koná 6. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy CZECH RAILDAYS 2005 v Ostravě. Veletrh pořádá M-Presse ve spolupráci s ČD, a. s. Spolupořadateli jsou SŽDC, s. o., DP Ostrava, a. s., VŠB - TU Ostrava a Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje. Veletrh je podporován statutárním městem Ostrava.

trat024 Karlovy Vary - V Karlovarském a Ústeckém kraji je Podkrušnohorská magistrála důležitou spojnicí měst Ústí nad Labem, Mostu, Chomutova, Kadaně a Karlových Varů, Sokolova a Chebu. Celá trať je dvoukolejná, z Bíliny do Českých Zlatníků s tříkolejným úsekem. V současné době probíhá elektrifikace úseku mezi Kadaní a Karlovými Vary (trať č. 140). V cílovém stavu bude celý traťový úsek dálkově ovládán z dispečerského pracoviště v Karlových Varech. Před stanicí Kadaň bude střídavá trakční soustava 25 kV přecházet v soustavu stejnosměrnou 3 kV. Hnací vozidla používaná na této trati budou muset být minimálně dvousystémová.
Ostrava - V Moravskoslezském kraji byly zahájeny přípravné práce spojené s elektrizací a modernizací trati 316ČD Ostrava Svinov - Opava východ. Zde bude v březnu zahájena rozsáhlá výluka celého úseku. Místo vlaků budou jezdit autobusy podle jízdního řádu, který je uveden v knižním jízdním řádu u trati 316. Tato výluka potrvá přibližně půl roku.
Lichkov - V Pardubickém kraji se připravuje stavba s názvem Elektrifikace tratě Letohrad - Lichkov st. hr., která postupně nabývá na mezinárodním významu z důvodu zajištění kvalitní a hlavně rychlé tranzitní přepravy Polsko - Rakousko a Polsko - Maďarsko.
V České republice je celkem 9.582 km tratí, z toho 7.631 km jednokolejných a 1.951 km dvou a vícekolejných. Z celkového počtu je 46 km s trakční soustavou 1500V, 1.647 km se soustavou 3000V a 1.249 km je elektrizováno 25 kv/50 Hz.

« Novější zprávy | 1 ... 16 17 18 19 20 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 06:02
zapadá v 20:01