..: Pendolino by mělo zkrátit cestu z Prahy do Ostravy o 30 minut :..
PendolinoOstrava - Pendolino by mělo zkrátit jízdu mezi Ostravou a Prahou asi o půl hodiny. České dráhy plánují, že od poloviny prosince, tj. od nového jízdního řádu, budou mezi oběma městy jezdit tři nebo čtyři spoje denně. Jak řekl generální ředitel Josef Bazala na veletrhu Czech Raildays, cena jízdenky zatím nebyla stanovena, ale bude zřejmě dražší než na expresní vlak Manažer (600 korun) a levnější než letenka z Mošnova do Prahy (od 990 korun).
Podle Bazaly je Ostravsko pro České dráhy klíčovým regionem a trasa Ostrava - Praha nejatraktivnějším přepravním směrem v ČR. Vlaky Pendolino by měly od prosince jezdit také do Vídně a Bratislavy.

Zdroj : ČTK

16.6.2005 - Tisková zpráva ČD

JRtrain Poslat mail autorovi | 14.6.2005 (17:32)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
Railway Kárl
18.07.2005 (21:34)  
To "zirecek":
1. Nevím, kdo Ti řekl, že já odsuzuji Pendolíno ?????
2. Já odsuzuji chování vedení ČD ke svým potenciálním i nepotenciálním zakázníkům !!!!
3. Za to jak to s českými rychlovlaky dopadlo, za to může po-privatizační tunelařina, období ve kterém se ztratily ne-jen peníze, ale i čas a protože čas = peníze, tak se ztratilo více peněz než by si kdo myslel!!! Za stejné peníze mohlo být souprav 10 ks na místo dnešních 7ks a navíc jsme si to mohli vyrobit sami, ale na to tu nebyla politická vůle, my jsme byli a ještě jsme strojírenská velmoc …
4. Beztak máš konexe na MD, když si tak zasvěcený do naší dopravní politiky a plně s ní souhlasíš. Tak jím tam můžeš to moje stanovisko odprezentovat, klidně Ti pošlu prezentaci v powerpointu … ;-)

S pozdravem Železniční Karel

" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY (zatím) JEZDÍ :- ) "
Tomino
21.06.2005 (17:36)  
Docela by mě zajímalo co je ten zirecek zač.O všech tady oklikou píše jaký to jsou tupci a on jediný tomu rozumí.Mě připadá,že je to nějaká GéŘeťácká řiťolezka,to podle toho jak ty velmi fundované Inži z vedení ČD hájí.Těmto pánům nejde vůbec o to jest-li bude stát jízdenka stovku nebo pět,ale o to aby co nejdéle zůstali na své pozici a tím co nejvíc z podniku vysáli.Viz Kousal.
zirecek
19.06.2005 (20:45)  
Railway Kárl: Mluvíš zasvěceně, jako by jsi všemu rozumněl, ale řada tvých myšlenek je zcestných. O dané problematice moc nevíš, jediné, co ti poradit, když tak vše odsuzuješ, počínaje Pendolinama, MD CR, D 47 a konce dopravni koncepci, tak bude nejlepsi, kdyz na MD pujdes a vsem to tam vysvetlis jak by to melo vypadat, dle tvych zahranicnich zkusenosti... .
Railway Kárl
19.06.2005 (20:02)  
To JTB:

Za 1.:
Je mi jedno jestli se do mě trefuješ nebo ne. Mě jen tak nevytočíš, já jsem klidný …
Místo keců o mě by si raději mohl napsat svůj názor – já se rád poučím – a třeba mě v něčem přesvědčíš ;-)

Za 2.:
"Mezi Ostravou a Prahou se toho cestující nedočkají dřív než za dva roky"
Nevím jak Ty, ale já této větě rozumím tak, že 200km/h se bude jezdit nejdříve za 2 roky, ale třeba taky za 10 let … tak nevím, co se Ti na tom nezdá?

Za 3.:
Ale taky musím uznat, že jsem si to pořádně nečetl, protože tato věta mluví sama za sebe ;-)
"Než bude celý železniční koridor opraven, bude Pendolino jezdit bez vyklápění v zatáčkách, tedy zhruba stejnou rychlostí jako Manažer, což je 160 kilometrů v hodině."

Za 4.:
Moje poznatky nepocházejí z mapy, kterou mám pověšenou nad postelí (ta je jen geografická, ale za to celé Evropy včetně Islandu), ale z řady zkušeností, které sbírám při cestování, tedy v terénu NIKOLI OD ZELENÉHO STOLU. TAK TO ŘEŠÍ MOŽNÁ NA MINISTERSTVU DOPRAVY, ŽE SE PODÍVAJÍ NA MAPU "A JETO".
ALE PODLE TOHO DOPRAVNÍ KONCEPCE UNÁS TAKY TAK VYPADÁ … :-(((

Na závěr:

Jesy budou chtít ČD vozit lidi a ne jen "PROHÁNĚT" prázdné Pendolína po koridorech, budou muset časem jízdné stejně zlevnit!!!!!!
A to asi dost razantně, za cca 700,- jim tam pojede jen málokdo, možná kdyby byla zpáteční cesta zadarmo :--)))

A ještě poznámka k naší "zbytečné" D47
- JE TO PRVNÍ CESTA V ČR, KTERÁ SI OPRAVDU ZASLOUŽÍ JMÉNO "DÁLNICE" A ZÁROVEŇ VYSTIHNE TO, KAM VEDE. JE TO D47 A DÁL(už)NIC – TAK PROTO DÁLNICE …


S pozdravem Železniční Karel
19.06.2005 (1:27)  
Běžnej člověk naštěstí uvažuje trochu jinak, než šotouš...:)))
Jinak já byl akorát ve čtvrtek, strávil jsem půlden na Taurusu a taky jsem si užil všetečných dotazů na téma "Proč to nejezdí u nás? Škodovka? Aby to nedopadlo, jako to (=680) vedle..."
registrovaný uživatel ř.180
17.06.2005 (18:58)  
Já trávil poslední tři dny na Dnech kolejové dopravy v Ostravě a musím říct,že i když tam Pendolíno bylo již podruhé,sklízelo u "laické" veřejnosti obrovský úspěch.Ptali se i na cenu,načež jim bylo odpovídáno "700Kč".A překvapivě nenastávalo ono obvyklé české brblání,lidi to prostě respektovali,zajímavé...
17.06.2005 (9:47)  
O ceně vůbec nemá smysl spekulovat, když to netuší ani samy ČD. Ve včerejší tiskové zprávě se mimo jiné píše:

"Součástí bude také atraktivní cena, která by měla zajistit širokou dostupnost nově připravovaného produktu Českých drah, a.s., a dále posílit pozici národního železničního přepravce v oblasti osobní přepravy."

zdroj: http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=27404
registrovaný uživatel Web
16.06.2005 (23:51)  
Zikmund: Cestující Pendolínem nebudou chtít žádné přípoje, pokud chápu strategii ČD, tak jde v podstatě o lidi, kteří se vlaku štítí. Už vidím cestující z takového manažera, co si to štrádujou do 460ky ;) Psychologická hranice zde také nehraje podstatnou roli, neboť opět nechcete natahovat lidi z rychlíků. Naopak je tu spodní psychologická hranice pro lidi, kteří poznají kvalitu jen podle ceny ;) Ještě jednou opakuju, že s dobrou reklamou můžete prodávat rohlík za dvacku :)

S vaším popisem rozjezdů 471ky souhlas ;)
16.06.2005 (21:25)  
U lokomotiv II. generace zadá strojvedoucí délku vlaku "nápravách", přičemž jedna náprava je cca 6 metrů. Při změně traťové rychlosti strojvedoucí stiskne příslušné tlačítko, navolí si vyšší rychlost; číslo skluzové ochrany pak spočítá počet otáček nápravy a tudíž ujetou dráhu a po ujetí stanovené dráhy (= délka vlaku) začne regulátor "zvyšovat tažnou sílu".
Skluzová ochrana udržuje tažnou sílu na mezi adheze, tedy na takové hodnotě , aby nedocházelo k prokluzu náprav, takže to popisované "poskakování" EJ 471 při dešti je dáno snížením tažné síly. S tím se ovšem musí potýkat všechna hnací vozidla, tedy i Pendolino. Na tom nemění nic skutečnost, že Pendolino má trakci rozloženu do více vozidel soupravy.
Cena jízdenky musí být taková, aby nepřekročila tzv. psychlogickou hranici tj. aby ji byl cestující ochoten akceptovat … bohužel představy některý zaměstnanaců ČD jsou zvláštní; stačí porovnat vyši jízdného Viamontu a ČD na stejnou tarifní vzdálenost. Viamont je k cestujícím přátelštější; není problém si spočítat, že denní odpisy Pendolina (při částce 4,7 miliardy za sedm souprav) při stanovené době odpisů minimálně 15 let činí cca 123 000 Kč denně. V přepočtu na jedno sedadlo cca 370 Kč.
Ona je otázka, zda je mezi Ostravou a Prahou denně takový pohyb cestujících, kteří by byli ochotni platit vysokou cenu … mnozí cestující jedou dále, takže bez adekvátních přípojů osobními vlaky, které jsou financovány krajem – kraj chce šetřit, takže spoje navazující na Pendolino by jistě nezahrnoval do "základní dopravní obslužnosti". Nebude–li mít cestující přípoj, tak pojede "pomalejším" a levnějším vlakem, od kterého přípoj má … Ekonomický úspěch Pendolina na trati do Děčína je dán především tím, že se jezdí za "normální" jízdné, tedy včetně všech slev … bez EC/IC příplatku …
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
16.06.2005 (18:46)  
Tim: ta jizda na pomaly a presnost zrychleni neni u masin II. generace zadny problem.

Napr. na 363 je zarizeni, kde se zada delka vlaku a fira v momentu, kdy masina prejede kolem "K" stiskne urcite tlacitko, dale stiskne tlacitko na ARR s pozadovanou rychlosti na konci useku pomale jizdy. Lokomotiva pocita vzdalenost a kdyz lokomotiva ujede nastavenou vzdalenost, zacne zrychlovat.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko