Německo - Dnes dopoledne okolo půl desáté se v Německu nedaleko města Efringen-Kirchen srazil rychlovlak ICE s traktorem. ICE 600 jedoucí s Basileje do Dortmundu narazil rychlostí 80km/h do traktoru, který se při obdělávání vinice na strmém svahu podél trati zřítil do kolejí. Po srážce vykolejily první dva vozy. Dle zpráv jsou dva těžce zranění, strojvedoucí a traktorista. Lehce zraněna byla ještě jedna cestující, ostatním se údajně nic nestalo. Zbylá část soupravy byla spolu s cestujícími odtažena dieselovou lokomotivou do nejbližší stanice, kde cestující přestoupili do autobusů. Na trati mezi stanicemi Efringen-Kirchen a Müllheim (Baden) byl zastaven železniční provoz a doprava cestujících byla nahrazena autobusy. Po 15 hodině byl obnoven provoz na jedné koleji. Druhá kolej by měla být uvolněna během pátku. Zdroje: iDnes, Reuters, Deutsche Bahn
Slovensko - V rušňovom depe Bratislava hlavné nastali v stave hnacích vozidiel určité zmeny, o ktorých prinášam aktuálne informácie:
V týchto dňoch sa dokončuje stredná redukovaná oprava rušňa 263.004, ktorá je už v záverečnej fáze. Na tomto stroji dostali niektoré časti nový lak: zberače žltej farby, strecha dostala nový náter sivého odtieňa, nárazníky sú čisto čierne, podvozky s novým náterom sivej farby sa vrátili z opravy z ŽOS Vrútky a pluhy dostali nový náter- rovnaký ako predošlý vzor: pásy červeno-bielej farby.
Pred nedávnom sa začala stredná redukovaná oprava ďalšej bratislavskej"princezny", stroja 263.012. Rušeň je odstavený v rotunde depa a jeho podvozky boli odoslané na opravu do ŽOS Vrútky.
Za opravovaný rušeň 263.012 je v turnusovej prevádzke nasadený stroj 263.003, ktorý sa používa letmej prevádzke.
V rotunde depa sa taktiež nachádza aj rušeň 350.007, ktorý sa prednedávnom vrátil po modernizácii z ŽOS Vrútky. Strednú opravu tohto stroja vykonali ŽOS Vrútky dňa 27.2.04 a v depe Bratislava hlavné bola na rušni dňa 11.3.04 vykonaná tlaková skúška hlavného vzduchojemu. Rušeň ešte nebol nasadený do pravidelnej prevádzky, čo sa očakáva v nasledujúcich dňoch.
V rotunde depa takisto prebieha rekonštrukcia nabíjača na rušni 350.014. Pripomeniem ešte, že posledný nerekonštruovaný rušeň 350.005 je ešte stále v prevádzke, dňa 17.3.2004 viezol EC 79 Csárdás do Budapešti. Dňa 18.1.2004 bola dokončená ďalšia stredná oprava rekonštruovaného rušňa 350.020, ktorá bola prevedená vo Vrútkach. Tento rušeň obdržal lak III, čo znamená čiastočné nalakovanie niektorých častí rušňa a v súčasnosti je v turnusovej prevádzke. Dňa 17.3.2004 viezol R 609 Spišan do Košíc.
Najnovším rušňom radu 362 po ES oprave je stroj 362.014, ktorú vykonalo RD Žilina. Stroj obdržal takisto polyuretánový lak v prevedení tmavo modrej a svetle modrej farby a pásu vo farbe slonovej kosti. Podvozky rušňa boli rekonštruované v ŽOS Vrútky a boli na ne dosadené tlmiče bočných kmitov /ako u radu 350/. ES oprava bola dokončená 1.3.2004. V súčasnosti je rušeň v turnusovej prevádzke a dňa 17.3.2004 priviezol R 610 Považan z Košíc.
Do prevádzky sa dňa 9.3.2004 po nehode v žst. Žilina vrátil aj rušeň 363.133. Dňa 23.1.2004 sa počas vchádzania do žst. Žilina s Os 3001 na križovatkovej výhybke bokom zrazil s posunujúcim strojom 163.121. Na rušni bola zatmelená a zazváraná a čiastočne vymenená a opäť nalakovaná malá časť pravej prednej strany bočnice, ktorá bola pri náraze poškodená. Rušeň je v turnusovej prevádzke osobných vlakov na žilinskom ramene.
Začína sa riešiť situácia okolo dlhodobo odstaveného rušňa 362.010.Tento rušeň sa po dlhodobom odstavení v RD Bratislava hlavné premiestnil do RD Bratislava východ 2. Rušeň je zaplombovaný, prerobený z 363 na 362, bol dokonca aj preskúšaný a je prevádzky schopný. Jedinou prekážkou pri uvedení tohto stroja do prevádzky sú nevyriešené finančné spory medzi ZSSK a firmou, ktorá vykonala rekonštrukciu tohto rušňa.
Na snímku Ice-Beara je stroj 350.005 v Praze Holešovicích 16.6.2003.
Fotografie z historie - Po několika dnech jsem se opět dostal ke svému počítači, který téměř dva týdny nefungoval a tak mohu napravit resty. Během tohoto období přišlo několik zajímavých příspěvků. Postupně je dnes uveřejním.
Petr Keller nám postupně zaslal několik snímků z historie. Některé jsou z roku 1969.
Před časem jsme uveřejnili fotografie z 80. let, které nám poslal Vítek Bukač. Pokud máte k dispozici nějaké pěkné snímky z historie železnice ČSD, rádi je uvítáme na emailu info@zelpage.cz. Za spolupráci Vám předem děkujeme...
31.3.2004 - 23:50 - Odpolední Bobinění v České Třebové
Bobinění v České Třebové - Dnes 31.3.2004 okolo 14:10 přijela do stanice Česká Třebová, při převozu z dílen Pars nova Šumperk do svého domovského depa DKV Ústí nad Labem, elektrická jednotka 460.083 s jedním vloženým vozem a spolu s lokomotivou 141.014 na závěsu. Zde se setkala se svou starší příbuznou 140.085, která přijela s vlakem Os 3740 o několik minut dříve nežli její mladší přítelkyně, doprovázející svoji rekonstruovanou kamarádku. Tato souprava do Ústí n.L. pokračovala jako násled vlaku 5016 (odjezd z ČT v 14:17 směr Pardubice). V tuto dobu se již 140.085 přesunula do čela vlaku 3711 (odjezd 14:41), se kterým následně odjela směr Zábřeh na Moravě. Na ilustračním snímku Ice-Beara je 140.089 v Olomouci hl.n. dne 11.10.2003.
Zvláštní jízda - V sobotu 3. dubna 2004 vyjede po zimní přestávce motorový vlak občanského sdružení Posázavský pacifik opět na cestu do Posázaví. Odjíždí se v 8.45 z pražského hlavního nádraží a na programu jsou zastávky v Českém Šternberku a konečnou stanicí je Kácov, kde je naplánovaná návštěva pivovaru. Při cestě zpět je možné udělat "zastávku na znamení". Více informací na www.posazavsky-pacifik.cz nebo na www.pacifik.cz, kde najdete jízdní řád i ceník. Doporučujeme případným zájemcům, aby si včas rezervovali jízdenku.
A na závěr kuriozita. Vlak bude složen z motorového vozu M 262.045 a vozu řady Baa, rybák. Na snímku ze dne 26.4.2003 M 262.045 v Českém Šternberku zastávka.
Praha - Včera - 29.3.2004 přijely z Břeclavi do Prahy na konci vlaku R 374 Pannonia tři vozy ze soupravy Majestic Imperator. Do Břeclavi přijely 28.3. v soupravě R 202 Chopin z Vídně. Kolem čtvrté odpoledne byly vozy přistaveny na 13.kolej žst. Praha hl.n., kde proběhla tisková konference společnosti Czechtourism. Tato společnost připravila týdenní propagační cestu tzv. Spanilou jízdu historickým vlakem po Rakousku. Od pondělí 29. března do pátku 2. dubna se v salonních vozech vlaku
Majestic Imperator
uskuteční 6 prezentací a workshopů České republiky a našich podnikatelů v
Rakousku.
350.007 - Dne 29.3.2004 poprvé zavítala lokomotiva 350.007 po opravě v ŽOS Vrútky na území ČR. Stalo se tak na EC Polonia. Lokomotiva má nyní stejný nátěr, jako většina lokomotiv 350, kromě 001, 002, 005. Děkuji -Madu- za info.
Slovensko - Včera 27.3.2004 o 6.33 hod na osobnom vlaku Os 2035 Z Holíča nad Moravou do Bratislavy Nového Mesta pri rýchlosti 30 km/hod pri vchádzaní do tunela pred žst. Bratislava hlavná st. došlo k odtrhnutiu zberača na rušni 263.007, ktorý viezol spomínaný vlak. Tento tunel je bez trolejového vedenia a pri vchádzaní rušňovodič zabudol stiahnuť zberač, čím došlo k jeho úplnému odtrhnutiu /od základu, zo strechy rušňa s obidvoma ramenami/, . škoda na rušni činí 300.000, -Sk. Trolejové vedenie poškodené nebolo.
Rušňovodič navyše porušil dopravné predpisy, ktoré takýto druh poškodenia klasifikujú ako okamžitá neschopnosť hnacieho vozidla a s vlakom nezastavil, ale s takto poškodeným rušňom prišiel a zastavil až na nástupišti žst. Bratislava hl.st.
Za turnusový poškodený rušeň 263.007 je nasadená letmá laminátka 240 z depa Bratislava hlavné.
Změna času na letní - Již tuto noc ze soboty na neděli dojde ke změně času ze zimního na letní. Ve 2:00 bude čas posunut na 3:00 a noc tak bude o hodinu kratší a noční vlaky budou dojíždět se zpožděním. Letní čas bude platit do 31.10.2004.
Chrast u Chrudimi - na internetu se stále častěji píše o brzkém rušení zabezpečovacího zařízení v žst. Chrast u Chrudimi. Tato stanice je zajímavá hned z několika pohledů. Je to menší stanice na trati 238 z Pardubic - Rosic do Havlíčkova Brodu. Dříve vedla trať 016 z Hrochova Týnce přímo do stanice Chrast u Chrudimi, dne 31.1.1978 byl ukončen provoz na trati z H. Týnce do Chrasti a do roku 1990 byl svršek kompletně snesen až do stanice Chrast u Chrudimi město.
Oprava chyby 27.3. - Junior pas ISIC - ve čtvrtek brzy ráno jsme uveřejnili informaci o konci prodeje průkazů Junior pas-ISIC, který stojí 100 Kč. Nyní doplňujeme, že České dráhy tento průkaz ruší kvůli chystané změně regulace jízdného Ministerstvem financí. Zřejmě totiž bude znovuzavedeno žákovské jízdné, které má být náhradou za plošné přispívání na dopravu studentům.
Nyní tedy znovu upozorňujeme: POUZE DO 31.3.2004 VČETNĚ JE MOŽNÉ ZAKOUPIT PRŮKAZ JUNIOR PAS-ISIC ZA 100KČ. STUDENTI, KTEŘÍ SI KARTU ZAKOUPÍ DO 31.3. VČETNĚ, BUDE PRŮKAZ PLATIT DLE TR10 DO KONCE ROKU 2004. Na některých diskusních fórech jsem zaznamenal příspěvky, že jde o kachnu či aprílový žert. NE, není to aprílový žert, je to realita!
Anketa - Před malou chvílí jsme uveřejnili návrh vzhledu nových lokomotiv, které bude Škoda (jako vítěz tendru) dodávat Českým drahám v počtu 20ti kusů. Názory na design jsou velmi zajímavé, proto jsme připravili novou anketu na téma: Ohodnoťte známkou vzhled řady 380 podle návrhu Škody.
V minulé anketě jsme se Vás ptali na návrh rychlodráhy na letiště Praha-Ruzyně a do Kladna. Naprosté většině hlasujících se tento projekt líbí a hodnotí jej jaké skvělý nápad (301 lidí), Proč ne? odpovědělo 27 lidí, jako zbytečnost stavbu vidí 49 lidí a o problematiku rychlodráhy senezajímá 16 lidí. Rychlodráha je nyní na mrtvém bodě. Městská část Praha 6 chce totiž spíše metro. Uvidíme, jak celá stavba dopadne a snad se z několik málo let svezme rychle a pohodlně vlakem na letiště Praha Ruzyně tak, jak je tomu i v jiných zemích. Děkujeme za Vaše názory.
25.3.2004 - 23:34 - Škoda uveřejnil návrh vzhledu lokomotiv řady 380 ČD
Řada 380 ČD - Nedávno poté, co České dráhy oznámily, že vítězem tendru na dodávku 20ti nových lokomotiv řady 380 ČD se stala společnost Škoda, zveřejnila Škoda na svých stránkách návrh vzhledu lokomotivy. Vzhled přibližuje přiložený obrázek, který pochází z webu výrobce. Názory na návrh jsou různé. Já jn doplním, že návrh je zřejmě dílem firmy Porsche, která zpracovala návrh vzhledu nových tramvají pro Prahu. Čelo tramvají a čelo této lokomotivy (stříbrná část) jsou si nápadně podobné ...
Lokomotiva bude mít maximální rychlost 200 km/h, výkon 6MW a tři napěťové soustavy 3 kVss, 25 kV 50Hz a pro provoz v okolních státech též 15 kV 16 2/3 Hz.
Pohled do Budoucna: Dalším tématem, kterým se budou České dráhy nuceni zabývat, bude dislokace této řady. Dá se předpokládat, že lokomotivy dostane lokomotivní depo Praha - Vršovice. Jak se toto depo vypořádá s údržbou dalších dvaceti lokomotiv je otázkou. Po zrušení depa Praha - Masarykovo nádraží přešly všechny lokomotivy do Vršovic. Tím došlo k centralizaci všech lokomotiv do depa Vršovice, ale zároveň k naplnění kapacity tohoto depa. Dále se můžeme už jen nechat překvapit jak toto vše dopadne. Na závěr doplním, že smlouva na dodávku strojů bude podepsána poté, kdy uplyne čas, během které se může neúspěšný uchazeč - Siemens odvolat.
Dodávka by mohla být realizován v letech 2008 - 2009.
25.3.2004 - 23:25 - Revitalizace stanice Praha Libeň se o nějaký den protáhne
Praha-Libeň - Revitalizace stanice Praha-Libeň, před hokejovým mistrovstvím světa v Praze, se pomalu blíží ke svému závěru. I stavby v okolí nádraží jsou pomalu ukončovány. Od soboty ráno se například na libeňské nádraží dostanete denní tramvajovou linkou 3, která byla odkloněna. Nádraží Libeň však bude opravováno až do půlky dubna. Slavnostní otevření nového nástupiště je plánováno na 16.4. a již o tři dny později sem začnou jezdit vlaky nové městské linky z Roztok u Prahy do Prahy Libně přes Prahu Holešovice.
Článek o rekonstrukci s fotodokumentací
Praha-Uhříněves - Dnes před sedmou hodinou ranní došlo na přejezdu se závorami v Praze-Uhříněvsi (úsek Praha-Uhříněves - Říčany) ke střetu osobního vlaku 9131 s kamionem, který přepravoval stavební materiál. Podle našich informací se kamion zadrhl přímo na přejezdu a řidiči se nepodařilo přejezd uvolnit. Když začala znít signalizace přejezdu, vydal se vstříc vlaku, ale zastavit jej se mu nepodařilo. Výsledkem je zničené čelo elektrické jednotky 452.001 a zničený návěs kamionu. Zraněn nebyl nikdo. Doprava byla přerušena v obou traťových kolejích , což si vyžádalo zavedení náhradní autobusové dopravy (zajišťoval Dopravní podnik hl.m. Prahy) mezi stanicemi Říčany a Praha-Uhříněves. Provoz v jedné koleji byl obnoven kolem půl jedenácté, plný provoz byl obnoven v poledne.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












