..: V pondělí proběhla v Praze tisková konference s vozy Majestic Imperator :..

obrazekPraha - Včera - 29.3.2004 přijely z Břeclavi do Prahy na konci vlaku R 374 Pannonia tři vozy ze soupravy Majestic Imperator. Do Břeclavi přijely 28.3. v soupravě R 202 Chopin z Vídně. Kolem čtvrté odpoledne byly vozy přistaveny na 13.kolej žst. Praha hl.n., kde proběhla tisková konference společnosti Czechtourism. Tato společnost připravila týdenní propagační cestu tzv. Spanilou jízdu historickým vlakem po Rakousku. Od pondělí 29. března do pátku 2. dubna se v salonních vozech vlaku Majestic Imperator uskuteční 6 prezentací a workshopů České republiky a našich podnikatelů v Rakousku.

Spanilou jízdu zvláštního vlaku zahájil ministr pro místní rozvoj Pavel Němec, který se propagace ČR v Rakousku zúčastní i osobně. Součástí tiskové konference bylo i malé pohoštění, jež obstarala společnost JLV, a.s.

Zvláštní vlak se bude po Rakousku pohybovat pouze na pravidelných spojích. Plánované zastávky jsou v Linci, Salzburgu, Villachu, Štýrském Hradci a Vídni. Historickou soupravu tvořily vozy: Waggon EQUIPAGE, Waggon ELISABETH a Waggon FOURGON (služební vůz s kuchyní, odkládacím oddílem a oddílem s generátorem elektrické energie).

A proč prezentuje Českou republiku souprava rakouských vozů? První důvod je ryze ekonomický. díky společnosti, jež provozuje tyto vozy byl pronájem třívozové soupravy levnější a Czech Tourism nemusí platit za ujeté kilometry po rakouském území. Druhý důvod je tak trochu symbolický. Tyto vozy jsou replikou císařského salónního vlaku. A tuto repliku vyrobila ŽOS v Českých Velenicích. A tak se český um prezentuje i v rakouských vozech.

Otázka, kolik stojí pronájem, byla promlčena, ale cena za jízdenku pro podnikatele byla stanovena na 600 – 1200 Euro.

Spanilé jízdy se nezúčastní žádný z krajů ČR. Jde hlavně o finanční stránku. A tak ve služební voze byly naloženy i propagační materiály jednotlivých krajů.

Soupravu přistavila na 13. kolej hlavního nádraží žehlička 111 020 z ONJ krátce po 16. hodině a zhruba v 17.40 si pro ni přijelo českobudějovické eso 363 111, aby se stala součástí rychlíku 273 do Lince. Začátek rychlíku byl řazen následovně: 363 111, Bcmz 51 81 59-70 014-6 (rakouský), Waggon EQUIPAGE, Waggon ELISABETH, Waggon FOURGON a dále již podle obvyklého řazení.

Fotoreportáž od přistavení do stanice až po odjezd jako součást R 273 Praha - Linz

../story/cestovani/report/imperator/adscf0858a.jpg ../story/cestovani/report/imperator/adscf0867.jpg ../story/cestovani/report/imperator/adscf0870a.jpg
../story/cestovani/report/imperator/adscf0874.jpg ../story/cestovani/report/imperator/adscf0881.jpg ../story/cestovani/report/imperator/adscf0883.jpg
../story/cestovani/report/imperator/adscf0892.jpg ../story/cestovani/report/imperator/adscf0895.jpg

Popis soupravy Majestic Imperator

Souprava Majestic imperator je tvořena šesti vozy. Jde o repliky salonního vlaku císařské rodiny Františka Josefa I. Tyto repliky byly vyrobeny v ŽOS české Velenice v devadesátých letech. Některé profese (tapetář, čalouník, apod.) se už v železničních opravnách nevyskytují, proto byla sestavena unikátní skupina lidí, jež se podílela na vzniku této ojedinělé soupravy.

Všech šest vozů je více či méně velkoprostorových. Vůz pojmenovaný Waggon Elisabeth je rozdělený na dvě poloviny. V první jsou čtyři kupé po šesti sezeních, ve druhé je prostor s barem s možností sezení právě pro 24 lidí v klubových křeslech. Dekorace vozu je laděna v modré barvě, oblíbené barvě císařovny Alžběty (Sisi).

Ve voze Waggon Equipage je místo k sezení pro 36 lidí. Samozřejmostí je bar. Stolky v prostoru jsou uspořádány 4 + 2. Tento vůz je univerzální, co se využití týká. A tak je možné sestavit 12 řad pohodlných křesel po třech za sebou.

Waggon Fourgon je služebním vozem s kuchyní, odkládacím oddílem a oddílem s generátorem elektrické energie

Waggon Salon I je rozdělen na prostor s možností sezení pro 12 lidí, malý bar, 2 toalety uprostřed vozu a 3 luxusní kupé s 18 místy. Vůz. ze kterého vznikla tato replika byl vyroben ve vagonce Ringhofer-Smíchov Praha v roce 1905. Tato vagónka vyrobila také celou originální soupravu v roce 1891.

Waggon Ambasador je druhým velkoprostorovým vozem s kapacitou 32 míst k sezení. Z jedné strany je bar a na opačném konci je kuchyňka.

Waggon Excelsior je opět velkoprostorový s maximální kapacitou 43 míst. I v tomto voze je kuchyňka s barem, tzv. Dj-studio, toaleta a uprostřed vozu je také prostor pro tanec.

Obrázky a popis vozů

../story/cestovani/report/imperator/w-a01.jpg ../story/cestovani/report/imperator/w-a02.jpg ../story/cestovani/report/imperator/w-a03.jpg
../story/cestovani/report/imperator/w-el01.jpg ../story/cestovani/report/imperator/w-el02.jpg ../story/cestovani/report/imperator/w-el03.jpg
../story/cestovani/report/imperator/w-eq01.jpg ../story/cestovani/report/imperator/w-eq02.jpg ../story/cestovani/report/imperator/w-eq03.jpg
../story/cestovani/report/imperator/w-ex01.jpg ../story/cestovani/report/imperator/w-ex02.jpg ../story/cestovani/report/imperator/w-ex03.jpg
../story/cestovani/report/imperator/w-fo01.jpg ../story/cestovani/report/imperator/w-fo02.jpg ../story/cestovani/report/imperator/w-fo03.jpg
../story/cestovani/report/imperator/w-si01.jpg ../story/cestovani/report/imperator/w-si02.jpg ../story/cestovani/report/imperator/w-si03.jpg

Fotografie vozů

../story/cestovani/report/imperator/adscf0867.jpg ../story/cestovani/report/imperator/adscf0871.jpg ../story/cestovani/report/imperator/adscf0873a.jpg
../story/cestovani/report/imperator/adscf0876.jpg ../story/cestovani/report/imperator/adscf0859.jpg ../story/cestovani/report/imperator/adscf0860.jpg
../story/cestovani/report/imperator/adscf0861.jpg ../story/cestovani/report/imperator/adscf0862.jpg ../story/cestovani/report/imperator/adscf0864.jpg
../story/cestovani/report/imperator/adscf0865.jpg ../story/cestovani/report/imperator/adscf0866.jpg ../story/cestovani/report/imperator/adscf0879.jpg

Jan Linger Poslat mail autorovi | 30.3.2004 (22:29)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Praha

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko