Plzeň — Zatímco propagační jízdy RegioJetu v krajích se pomalu blíží ke konci, žlutá Desira z českých tratí rozhodně jen tak nezmizí. Student Agency totiž chce na své "žluté jaro na železnici" navázat hned několika dalšími projekty. Již v polovině června spustí provoz svých prvních pravidelných spěšných vlaků na trase Plzeň - Domažlice, v průběhu letní sezóny bude zajišťovat dopravu návštěvníků několika hudebních festivalů, od března příštího roku se chystá na dálkovou trasu Praha - Ostrava a nápady ji zatím nedochází. Jednotka Desiro Classic se tak v pátek 4. června vůbec poprvé podívala do Jihlavy – ne ani tak proto, aby následovala reklamní Regio-shuttle Českých drah, ale v rámci prezentace návrhu zavedení přímého železničního spojení Znojma s Havlíčkovým Brodem, který již podpořili krajští radní na Vysočině i na jižní Moravě. RegioJet tak chce usilovat o převedení státních subvencí z mezistátních vlaků na nové rychlíkové relace, ačkoli nemá jistotu, že v případě vypsání tendru zajímavé trasy skutečně získá. Firma si přesto věří a chce postupně představit další podobné projekty.
Plzeň/Klatovy — Zaměstnancům ČD na trati Plzeň - Klatovy se radikálně změnil život; přišli totiž o pracoviště v podhůří Šumavy, která jim zajišťovala živobytí. Od prosince 2009 je totiž trať dálkově ovládána z Klatov a původní zabezpečovací zařízení nahradilo nové. Celý úsek trati je tak obsluhován z Klatov. Jednokolejná, od září 1996 částečně elektrifikovaná železniční trať 183 Plzeň – Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín, která ročně přepraví tisíce návštěvníků nejen lyžařských středisek, ale i zájemců o cykloturistiku, dostala v úseku Plzeň – Klatovy novou tvář. Vyměnilo se totiž 5 „červených“ výpravčích za jednoho „černého“, který cca 50kilometrový úsek ovládá z Klatov. Od roku 2012 by se k tomu měl přidat cca 40kilometrový zbytek trati.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage