..: Žluté jaro končí, RegioJet si troufá na víc - v Plzni i ve Znojmě :..

Konkurence Student Agency a ČSSD: Desiro proti 810 (Moravské Budějovice), foto: Juraj KováčPlzeň — Zatímco propagační jízdy RegioJetu v krajích se pomalu blíží ke konci, žlutá Desira z českých tratí rozhodně jen tak nezmizí. Student Agency totiž chce na své "žluté jaro na železnici" navázat hned několika dalšími projekty. Již v polovině června spustí provoz svých prvních pravidelných spěšných vlaků na trase Plzeň - Domažlice, v průběhu letní sezóny bude zajišťovat dopravu návštěvníků několika hudebních festivalů, od března příštího roku se chystá na dálkovou trasu Praha - Ostrava a nápady ji zatím nedochází. Jednotka Desiro Classic se tak v pátek 4. června vůbec poprvé podívala do Jihlavy – ne ani tak proto, aby následovala reklamní Regio-shuttle Českých drah, ale v rámci prezentace návrhu zavedení přímého železničního spojení Znojma s Havlíčkovým Brodem, který již podpořili krajští radní na Vysočině i na jižní Moravě. RegioJet tak chce usilovat o převedení státních subvencí z mezistátních vlaků na nové rychlíkové relace, ačkoli nemá jistotu, že v případě vypsání tendru zajímavé trasy skutečně získá. Firma si přesto věří a chce postupně představit další podobné projekty.

Plzeň - Domažlice: dva týdny reklamně, pak ostrý provoz

Jednotka Desiro společnosti RegioJet, foto: bazala68Počínaje sobotou 5. června 2010 budou mít cestující možnost svézt se na trati Plzeň – Domažlice zvláštními vlaky společnosti RegioJet. Denně vyjedou 4 páry spěšných vlaků, které budou vedeny dvojicí motorových jednotek Siemens Desiro Classic. Ty má dopravce k dispozici prozatím do konce července a chce je na českých tratích patřičně využít. Zpáteční jízdné za symbolickou cenu 5 Kč bude platit první dva týdny – stejně jako v ostatních krajích, kde RegioJet v loňském roce podal závazné nabídky na provoz regionální dopravy. Na rozdíl od Ústecka, Olomoucka a jižní Moravy však jednotky mezi Plzní a Domažlicemi setrvají minimálně do poloviny letních prázdnin – po skončení mimořádných jízd totiž nastoupí na své první skutečně pravidelné spoje, a to v podobě spěšných vlaků provozovaných bez finanční podpory kraje. V nich již budou cestující přepravováni dle platného tarifu dopravce.

Plzeňský kraj se od prvních třech jmenovaných odlišuje ještě jednou věcí: podepsání desetileté smlouvy s Českými drahami zde totiž předcházelo výběrové řízení na provozovatele vlakových spojů, které ovšem krajský úřad na poslední chvíli zrušil. Od soukromých dopravců si za to vysloužil kritiku, která vyústila až v podání stížnosti k Evropské komisi. Toto podání se v současnosti posuzuje; v případě jeho uznání ale může mít pro všechny dotčené kraje zásadní následky.

kmstaniceSp 1502
(Sp 39822)
Sp 1504
(Sp 39824)
Sp 1506
(Sp 39826)
Sp 1508
(Sp 39828)
0Plzeň – hl.n.7.5311.3215.4919.56
1Plzeň – Jižní předměstí|11.35|19.59
3Plzeň – Skvrňany||||
8Vejprnice|11.42|20.08
11Tlučná|||20.10
14Nýřany8.0511.48||
19Zbůch||||
22Chotěšov u Stoda||||
26Stod8.1711.58|20.24
29Hradec u Stoda||||
34Holýšov8.3012.0716.1720.33
36Dolní Kamenice||||
40Staňkov8.3712.1416.2520.39
44Osvračín||||
48Blížejov8.4412.21|20.46
52Milavče||||
59Domažlice8.5512.3216.4020.57
kmstaniceSp 1501
(Sp 39821)
Sp 1503
(Sp 39823)
Sp 1505
(Sp 39825)
Sp 1507
(Sp 39827)
0Domažlice5.5210.2714.0117.20
7Milavče||||
11Blížejov6.0310.3814.1217.32
15Osvračín||||
19Staňkov6.1110.4514.19|
23Dolní Kamenice||||
25Holýšov6.2010.5114.2617.49
30Hradec u Stoda||||
33Stod6.2710.5914.33|
37Chotěšov u Stoda||||
40Zbůch||||
45Nýřany6.3811.08 – 11.1114.4817.59
48Tlučná||||
51Vejprnice6.4411.1714.5418.05
56Plzeň – Skvrňany||||
58Plzeň – Jižní předměstí6.5111.2415.03|
59Plzeň – hl.n.6.5411.2715.0618.13
  • spěšné vlaky jedou v období od 5. června do 31. července 2010
  • jízdenky se prodávají ve vlaku
  • v období od 5. do 20. června platí akviziční sleva: zpáteční jízdenka 5,–Kč; od 21. června platí standardní tarif dopravce RegioJet, cestujícím však bude uznána zákaznická sleva.

Vzhledem k plánované výluce v úseku Blížejov – Domažlice bude ve dnech 13. – 17. června 2010 zavedena náhradní autobusová doprava. Cestující budou přepraveni autobusy společnosti Student Agency. Doporučujeme sledovat informace na internetových stránkách dopravce a informační letáky ve vlacích.

RegioJet: Znojmo si zaslouží lepší dálkové spojení

Siemens Desiro Classic (ř. 642) dopravce RegioJet a rakouská souprava Wiesel v žst. Znojmo, foto: Juraj KováčDalším projektem, tentokrát namířeným především na ministerstvo dopravy, je koncept přímého rychlíkového spojení jihomoravského Znojma s Jihlavou a Havlíčkovým Brodem, kde by vlaky navazovaly na rychlíky ve směru Kutná Hora - Praha a Žďár nad Sázavou. Myšlenka pohodlného železničního spojení Znojemska s Prahou přitom není žádnou novinkou: v podobě rychlíku Dyje existovalo již před lety, a to dokonce se srovnatelnou jízdní dobou oproti dnešním možnostem veřejné dopravy.

Podle RegioJetu je v současnosti Znojmo zbytečně odříznuté od rychlé dálkové dopravy, což by zavedení rychlíků v dvouhodinovém intervalu mohlo změnit – zejména budou–li nasazena vhodná vozidla. Třicetitisícové město na Dyji má dnes paradoxně nejlepší železniční spojení s Vídní, odkud sem po nedávném dokončení elektrifikace trati 248 zajíždějí osobní vlaky, vedené dvoupodlažní push/pull soupravou Wiesel rakouských drah.

Kromě rychlejšího spojení Znojma s Prahou s jediným přestupem hrana-hrana v Havlíčkově Brodě by mohly být rychlíky zajímavé i pro cesty do Jihlavy, kde by jízdní doba 1 hodina 30 minut byla naprosto srovnatelná s autobusem. V případě vypsání tendru ze strany MDČR chce žlutý dopravce na tuto relaci nabídnout jednotky Desiro Classic, které podle něj nejvíce odpovídají požadavkům na jízdní vlastnosti na této trase a poskytují dostatečný komfort pro cesty s jízdní dobou do dvou hodin.

Jančura: EC/IC nepotřebují dotace, raději nové rychlíky

RegioJet Desiro Classic v žst. Jihlava, foto: Juraj KováčZpracovaný návrh přímých spojů Znojmo – Jihlava – Havlíčkův Brod teď RegioJet rozešle místním samosprávám na připomínkování. Rozhodující slovo však bude mít ministerstvo dopravy, které veškerou dálkovou železniční dopravu v Česku objednává a spolufinancuje. To se však brání, že na zavádění nových spojů nemá peníze. RegioJet naopak namítá, že řada dálkových spojů je v současnosti státem financována zbytečně – podle majitele společnosti Radima Jančury není důvod subvencovat třeba mezistátní vlaky EuroCity, které by si na sebe měly dokázat vydělat samy.

Absurdním stavem je pak podle žlutého dopravce subvencování i těch vlaků, v nichž je vyloučena vnitrostátní přeprava. Svá tvrzení chce podložit provozem vlastních komerčních spojů od března příštího roku, s jejichž pomocí chce přimět ministerstvo, aby zařazení "vlaků vyšší kvality" do sítě základní obslužnosti přehodnotilo. Současný stav je přitom důsledkem rozhodnutí z prosince 2007, kdy resort dopravy souhlasil s navýšením úhrad o přibližně 600 milionů korun ročně na pokrytí vlaků IC/EC, které předtím ČD provozovaly na vlastní podnikatelské riziko. Podle Jančury by tyto prostředky mohly být využity účelněji na nových rychlíkových linkách a zahuštění intervalů stávajících dálkových spojů.

1116.163 ÖBB s push/pull soupravou Wiesel vedle Desira Classic (RegioJet), Znojmo, foto: Juraj Kováč Převaha Siemensů ve Znojmě - Desiro Classic (RegioJet) a souprava Wiesel s taurem (ÖBB), foto: Juraj Kováč
Setkání siemensů ve Znojmě: Desiro, Taurus a Wiesel. Za českou stranu Btx763

RegioJet Desiro Classic v žst. Jihlava, foto: Juraj KováčSamotný projekt rychlého spojení Znojemska se středem republiky již podpořil KORDIS a pozitivně se k němu staví i představitelé obou dotčených krajů – Jihomoravského a Vysočiny – kteří teď chtějí tlačit na ministerstvo, aby novou linku zavedlo. Pokud se tak stane, bude se jednat o první výběrové řízení na provoz dopravy v souladu s novou legislativou EU. RegioJet tak nemá jistotu, že smlouvu na provoz nové relace skutečně získá; podle obchodního ředitele Jiřího Schmidta by už ale i samotné vypsání otevřeného tendru na novou dálkovou linku bylo pozitivním krokem. S ohledem na čas nutný k sestavení jízdního řádu je prvním možným termínem zahájení provozu nových rychlíků prosinec 2011.

Motorový vůz 810.222 v barvách ČSSD u 1. nástupiště žst. Znojmo, foto: Juraj Kováč RegioJet Desiro Classic u 1. nástupiště žst. Znojmo, foto: Juraj Kováč
Konkurence - dopravní a politická - na jedné koleji: vlevo 810 v barvách ČSSD, vpravo Desiro zarytého kritika ČSSD

Žlutý dopravce svůj záměr prezentoval v pátek na tiskové konferenci za účasti představitelů města Znojma – jak jinak, než právě v mimořádném vlaku do Jihlavy. Myšlenka rychlého železničního spojení se zde dlouhodobě setkává s velkou podporou, zejména v kontextu probíhajícího zkvalitňování dopravní obslužnosti regionu. Po dokončení modernizace tratě do Rakouska teď 1. července Znojemsko čeká integrace do IDS JMK a místní radní netají ambice dopravu dále zlepšovat. Město samotné přitom již má za sebou konkrétní zkušenosti s výběrovým řízením na provoz autobusové dopravy a nové smluvní vztahy s dopravci si pochvaluje jako výrazně výhodnější.

Pohled z okna na konkurenci, foto: Juraj KováčZnojemští představitelé navíc nejsou jediní, kdo je plánům RegioJetu nakloněn. Důležité spojence získala firma minulý týden v řadách krajských zastupitelů Jihomoravského kraje, konkrétně v podobě klubu ODS, který je součástí velké koalice s vítězem krajských voleb, ČSSD. Ti se shodli, že od vedení kraje budou požadovat vypsání výběrového řízení na provoz krajské železnice v nejbližším možném termínu – reálně tedy od roku 2016. Větší problém může mít žlutý dopravce na Vysočině, kde je dlouhodobě ve sporu s náměstkem hejtmana pro dopravu Liborem Jouklem. Dopravce však věří, že i zde převládne snaha o zkvalitnění dopravy nad osobními a politickými preferencemi; o to víc, že rychlíky Znojmo – Havlíčkův Brod by za určitých okolností na základě tendru mohly provozovat i České dráhy.

Zdroj: RegioJet, SŽDC, ŽelPage, Týdeník Sedmička


Jiří Pekárek , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 5.6.2010 (7:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from ČR Plzeňský


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
19.06.2010 (16:33)  
Tak ještě zítra za 5,- Kč zpáteční jízdné, od pondělí to bude jednosměrná jízdenka 61,- Kč. Dále od pondělí bude jezdit jen jedno desiro, druhé jede na jih do Budějic, kde si odveze dva páry vlaků do Krumlova a zpět. Do Domažlic už se nevrátí ...

http://www.regiojet.cz/regiojet-mii-do-eskeho-krumlova
Registered user Sim 
16.06.2010 (17:31)  
Vcera jsem se svezl Plzen-Domazlice a zpatky, za celou cestu nebyl jediny prejezd projizden pomalu. Nebyt zpozdeni nemeckeho rychliku se kterym Desira krizuji, zrejme by byl prijezd vcas. Takhle cca +7.

Jinak me velmi prijemne prekvapilo, ze obsluha vlaku informovala (pomoci rozhlasu) o vyluce, ktera se naseho vlaku netykala. Zaroven "user friendly" mi prijde rozlisovat vlaky ne jejich cislem, ale casem odjezdu. Zvlast v situaci, kdy nektere pragotrony cislo vlaku nezobrazuji mi to prijde pro cestujiciho konecne prijatelne reseni.
Registered user Arsene 
13.06.2010 (8:52)  
Takže abyste mohl odcházet s klidem v duši, konstatuji, že za dobu provozování drážní dopravy vozidlem Desiro Classic výrobce SIEMENS (od 26.5. Plzeň-Nýřany, od 5.6. Plzeň - Domažlice) pronajaté společností RegioJet nebylo porušeno releové zabezpečovací zařízení ...

A jaká byla šuntová napětí?
12.06.2010 (21:20)  
Jiří Pekárek- v pořádku
Petr Šimral- není zač a nashledanou
Registered user Petr Šimral  mail  
12.06.2010 (20:14)  
ad Davidus 135: děkuji za pochopení a nashledanou.
ad Pekárek jiří: děkuji za výpomoc.
12.06.2010 (18:08)  
Děkuji vám za lekci, dobrá tak už tady v této diskusi končím. Poučení jsou -
a) nikdy nebudu házet hrách na stěnu
b) nikdy nebudu zkoušet provozovat vlaky Praha-Ostarva a když to nevyjde nepřejdu k RJ protože, jak koukám by mi z toho prdlo v kouli
Loučí se DEBIL, který všechno papouškuje a nic se nenauči(ps. pro hlupáka každý hloupý)
zdravím
Registered user Petr Šimral  mail  
11.06.2010 (23:13)  
Já to už nevydržím. Ostatním se omlouvám za ostrý tón.

Vážený pane, znáte alespoň princip reléovky a kolejového obvodu? Nebo jenom papouškujete blbiny, hlavně že je nakváká známej z SDC Jihlava?

Jediné, k čemu může u Desira dojít ve spolupráci s kolejovými obvody je ztráta šuntu. Úplně stejně jako třeba u vozu řady 810. Kvůli ztrátám šuntu jsou například vozy řady 810 čistícím přítlakem brzdových špalků, protože se ztrácely více, než bylo zdrávo. Jenže tímto reléovku opravdu nerozbijete. Žádné kontaktní působení mezi vozidlem a reléovkou opravdu není (ani Desiro nemá ručičky, které by mohly praštit do reléovky) a elektrické působení naprosto vylučuji. Není opravdu čím.

Takže pokud tam jsou jen kolejové obvody, tak se reléovka rozbila proto, že tam bylo něco rozbitého a stalo by se tak jako tak. Pokud tam mají počítače náprav, dovedu si představit nevybavení počítače náprav (o tom jsem již psal), ale není to závada na čtyři hodiny (ovšem chybou obsluhy to klidně 4 hodiny být můžou).

Že vám rovnou ten známej neřekl, co tam bylo. Protože tu závadu ví, jinak by neměli co opravovat, že?

S přátelským pozdravem: "Než začneš papouškovat jak DEBIL, laskavě se něco nauč, na webu je toho dost!!!" se pro dnešek loučím.
11.06.2010 (20:28)  
Nebo ještě jednodušeji- Sem v Krahulově. Koukám a vidim přijíždět desiro. Jakmile tam vjede, bum prásk a releovka je v tahu. Tak to dávám do kupy 4 hodiny. Jiný ať to vyšetří. Chtěl jsem jen vyvrátit mýty, že se to stalo po přejetí rychlíku 665 nebo kolik (to už bych si vymýšlel), jak tu někdo psal.
11.06.2010 (20:23)  
Sim- jiný než neutrální tón(jen příklad)- Ty idiote, pochop že Jančura by si měl ty vlaky sbalit protože tu nemá co dělat, ať se věnuje dál autobusům, a ty seš taky dement že to nechápeš. A teď k věci- Já chtěl jenom říct, že ten spouštěcí mechanismus, ta rozbuška bylo právě projetí vlaku desiro. Vůbec nechci říct, že Jančura zalezl pod vlak, přeštípl 2 dráty aby to tak schválně bylo. Klidně by se to mohlo stát po prajetí kteréhokoli vlaku. Je dost možné že se sešlo více faktorů najednou. Už jsem to tu psal-ano, věc je stále v šetření. Jinak výrok : Je to v setreni? Nebo za to muze Jancura, kdyz si ze vsech... Spojka nebo je v tomto případě zbytečná- mohou platit oba výroky (věc je v šetření a zároveň za to může Jančura). A neurážejte mě prosím, snad bychom tu mohli psát trochu na úrovni. Děkuji
Registered user Sim 
11.06.2010 (19:55)  
Davidus 135 > fakt bych chtel videt ten jiny nez neutralni ton :-D

No a ted k veci. Sice si myslim, ze to je o hrachu a zdi... ale este jedna sance, naposledy. Pokud ani tentokrat nepochopite, doporucuju studium predmetu LOGIKA na kterekoliv skole. Pokud ani to nepomuze, doporucuji navstivit ustav doktora Chocholouska a jeho kolegu.

Jsou tri mozne varianty a dva stavy:
- varianta prvni - spatne je Desiro (nikoliv provozovatel), protoze je to vadny kus
- varianta druha - spatna je zabezpecovacka, protoze to je vadny kus
- varianta treti - spatne bylo rozhodnuti pustit desiro na sit, kde je zabezpecovacka, ktera se s nim nema rada. Jinak receno, bud nema tento typ zapezpecovacky na nasi siti co delat, nebo tu nema co delat Desiro nebo jakykoliv jiny vlak, co to muze rusit/ingorovat/nekomunikovat/proste delat problemy.

stav prvni - vysetrovani ... tedy zjistovani, ktera z prvnich tri variant se stala. Do doby ukonceni tohoto stavu jsou to jen spekulace, ktera z vyse uvedenych variant nastala
stav druhy - ukoncene vysetrovani, rozhodnuti ... od zacatku tohoto stavu je mozne rict, ktera z vyse uvedenych variant nastala a podle toho se zaridit. Jakym zpusobem, to nema smysl resit.

Cely ten vtip je v tom, ze zakony logiky vylucuji:
a) oznacit jako vinika provozovatele, pokud jezdi se schvalenym vozidlem po schvalene trati. Pokud vy projedete krizovatku autem na zelenou, taky vas nezajima, jestli tu zelenou nahodou nemaji i vsichni ostatni - a podle vasi logiky byste nemel jet driv, nez se presvedcite, ze nikdo jiny zelenou nema.

b) tvrdit, ze se nachazime ve stavu vysetrovani, ale ze vinik je kterykoliv z vyse uvedenych. Jinak receno, vykradli zlatnictvi. Vysetrovani probiha a zdaleka neni ukonceno. Ale vy vite, ze to byl Paroubek s Topolankem, protoze to rikal vas soused, dale vas kolega v praci a jeste mu to potvrdil poradce prezidenta republiky, protoze on to preci musi vedet.

Vubec nejde o to, kdo za to konkretne muze. At to je klidne ten myslivec v lese, ktery pri strelbe brokovnici na bazanta nekolika broky poskodil kabel, diky kteremu se vozidla "ztraci" na kolejich. Do doby, nez bude vyneseno oficialni stanovisko, se tu muzem jen dohadovat, co kdo proc a jak je. A i v tom nasem zabomysim dohadovani by bylo vhodne uvadet argumenty misto demagogie, jinak se tu muzem jak u blbejch na dvorecku dohadovat porad dokola.

Takze... kde je ta pravda, co pisete? Je to v setreni? Nebo za to muze Jancura, kdyz si ze vsech schvalenych Desir vybral schvalne prave takove, u ktereho mel zarucene zpravy ze zpusobi problemy a bude sabotovat dopravu? (vsimnete si, pouzivam spojku nebo, ktera z hlediska logiky neumoznuje, aby byly pravdive oba vyroky najednou) Nebo myslivec v lese... pripadne Myslivec v lahvi? A proc?

A nebo za to muzou trpaslici...
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2020 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko