..: Aktuality a články :..

Przewozy Reionalne Polsko — Ve čtvrtek 6. května 2010 vyšla na veřejnost překvapivá zpráva o chaosu, který v zavládl na polské železnici. Stalo se tak poté, co správce dopravní cesty PKP PLK nedovolil vyjet 46 vlakům velmi populární kategorie interREGIO společnosti Przewozy Regionalne (PR). Jak se vyjádřila obchodní ředitelka společnosti PR Małgorzata Kuczewska-Łaska, společnost své závazky úspěšně splácí, ale nelze očekávat, že odvolané vlaky vyjedou dříve než 15. května.

433.002 Nysa - I toto léto je kalendář nostalgických jízd nabitý a je z čeho vybírat. Pokud nemáte ještě v plánu, co podniknete o sobotách 1. a 8. srpna 2009, dovolte, abychom vám dali několik tipů na akce, které se v uvedených dnech uskuteční. První z nich nabídne nevšední možnost uvidět parní lokomotivu 433.0 „Matěj“ v polské Nyse na zvláštním osobním vlaku z Olomouce v rámci Dnů tvrze Nysa. Ty se uskuteční 1. a 2. srpna 2009 v polské Nyse v rámci každoročních oslav, připomínajících 114 dní trvající odpor pruských obránců pevnosti v roce 1807, kdy odolávali těžkému obléhání, vedenému napoleonskými vojsky. Po celou dobu byli ostřelováni z těžkých obléhacích děl a z původní zástavby zbylo jen asi 5 % domů. Obránci kapitulovali teprve poté, co jim došla munice a zásoby potravin.

Jednotka SA135 KD, foto: Koleje Dolnośląskie (www.kolejedolnoslaskie.eu) Polsko — Již čtvrté sdružení na obranu železnice vzniká u našich severních sousedů. Po Opolsku, Horním Slezsku a Malopolsku se nyní formuje obdobné sdružení v největším polském vojvodství — Dolním Slezsku. Ustanoven byl Obywatelski Komitet Obrony Kolei Dolnośląskich. 7. 6. 2009 se sešel jeho přípravný výbor, který prohlásil sdružení za ustanovené. Nyní probíhá úřední část, kdy se vyřizují formality jako je registrace sdružení, ustanovení oficiálních orgánů, které budou reprezentovat sdružení při jednáních s úřadem Maršálka a komunikovat s tiskem. Během čtrnácti dnů by pak měly být známy stanovy a měla by se rozběhnout normální činnost.

Logo PKP Przewozy RegionalnePolsko - Tento týden ŽelPage informovala, že polská vojvodství nakonec převezmou společnost PKP Przewozy Regionalne (dále jen PKP PR) od 1. prosince 2008. V době vzniku článku však ještě nebylo zřejmé, jak se bude postupovat v otázce jízdného a osobních vlaků jezdících přes více vojvodství. Byly sice vysloveny jisté dohady, ale nyní se již začínají objevovat konkrétní odpovědi.

logo polských železnicPolsko - Celý letošní rok se v Polsku nesl ve znamení reformy PKP, o čemž referovala i ŽelPage. Nyní je dobojováno a je na čase se ptát, zda bude výsledná reforma polské železnici ku prospěchu. Jak si jistě pozorný čtenář vzpomene, podstatou reformy PKP bylo převedení společnosti PKP Przewozy Regionalne (dále jen PKP PR) na jednotlivá vojvodství formou převodu vlastnických podílů podle rozlohy vojvodství. Některá z nich se bránila, jiná vyčkávala a snažila se vyjednat lepší podmínky, ale žádné nebylo způsobem řešení chronických problémů polských železnic nadšeno.

Ilustrační obrázekMielno, Gazeta Wyborcza - V první polovině roku přinesla ŽelPage několik článků (Polská vojvodství odmítají převzít zadluženou železnici a Reformě PKP hrozí paralýza) ohledně reformy společnosti PKP, konkrétně o převodu její nejproblémovější dceřiné společnosti - PKP przewozy regionalne (dále jen PKP PR). Obsahem reformy má být převod PKP PR na jednotlivá vojvodství formou podílů ve společnosti. Mnohá vojvodství však nejsou spokojena s podmínkami převzetí, jak je připravila vláda. Poslední článek s názvem Maršálkové dávají vládě ultimátum pak zveřejnil přijaté pětibodové stanovisko Konventu maršálků Polské republiky, kde se uvádí za jakých podmínek jsou ochotni pokračovat ve spolupráci.

Ilustrační obrázekMaciejewo (Západopomořanské vojvodství) - Minulý týden ŽelPage přinesla článek "Reformě PKP hrozí paralýza", kde informovala o stále větší nechuti polských vojvodství převzít na svá bedra regionální železniční dopravu procesem tzv. "usamosprávnění" společnosti PKP Przewozy regionalne (dále jen PKP PR). O dalším postupu vojvodství vůči tomuto procesu pak měl rozhodnout Konvent maršálků Polské republiky. Jeho závěry ještě v době psaní článku nebyly známy, nyní vám tedy přinášíme závěrečné usnesení Konventu v plném znění.

Ilustrační obrázekPolsko - V článku "Polská vojvodství odmítají převzít zadluženou železnici" z 25.4.2008 informovala ŽelPage o právě probíhající reformě společnosti PKP s.a., spojené s převedením její dceřiné společnosti PKP Przewozy Regionalne Sp.z.o.o. (dále jen PKP PR) na jednotlivá vojvodství. Tehdy jsme psali, že vojvodství nemají velký zájem o o tuto společnost, pokud převod proběhne tak, jak je plánován. Od té doby se situace značně vyhrotila. Převedení podílů samosprávám v PKP PR se tak nakonec možná ani neuskuteční. Z okruhu představitelů vojvodských samospráv se totiž ozývá stále více hlasů proti převzetí.

zdroj: Gazetaprawna.pl

Ilustrační obrázekPolsko - Polská vojvodství mají do konce roku převzít do vlastnictví společnost PKP Przewozy Regionalne. Nicméně úřady maršálků se usilovně brání. Podle Grzegorze Nowaczyka z rady Warmiňsko - Mazurského vojvodství se jeho představitelé obavají, že dostanou pouhý obal se spoustou dluhů. Přitom k převzetí samosprávami má dojít již do 30. listopadu 2008.

Ilustrační obrázekGłuchołazy - To, že jsou v Polsku na železnici možné věci, nad kterými zůstává rozum stát, ví už snad každý. Ale vždy se znovu podivíme, s čím novým ještě PKP dokáže přijít. Někdy člověka napadá, že v centrále PKP snad mají speciální odbor, který se zabývá vymýšlením absurdit. O jednu takovou absurditu se právě dnes postarala společnost PKP PLK s.a. (dceřiná společnost PKP, která je obdobou naší SŽDC), když náhle odněkud z propadliště dějin vytáhla dekret polského komunistického prezidenta Boleslava Bieruta z roku 1948.

Ilustrační obrázekGłuchołazy - Dne 9. ledna se setkali představitelé města, PKP a Českých drah a dohodli se, že vlaky budou zastavovat také na ulici Powstańców Śląskych, kde už dříve existovala zastávka, zrušená v roce 1945. Každý den od šesté hodiny ranní do osmé večerní projíždí přes Głuchołazy 6 párů českých vlaků po peážní trati z Krnova do Jeseníku. I když je možné již rok v Głuchołazích nastupovat a vystupovat, tak pokud se místní nebo Čech rozhodne tohoto spojení využít, musí jít až na nádraží na okraji města.

Ilustrační obrázekOpole, Olomouc - Nedávno proběhla médii zpráva o prázdných vlacích z Jeseníku do Opole. Shodou okolností vyšel ještě dva dny předtím v internetové verzi Nowe trybuny Opolske velmi podobný článek. Neuškodí podívat se na problém z druhé strany hranice. Polský deník v něm upozorňuje na příčiny nízké obsazenosti vlaků a snaží se nabídnout i možná řešení.

843Jeseník/Głuchołazy - Dne 25.11.2006 se zde objevila pozvánka na slavnostní znovuotevření hraničního přechodu v Głuchołazech. V této zpravě jsme informovali o tom, že součástí oslav bude i jízda zvláštního parního vlaku. Podařilo se zjistit další podrobnosti ohledně průběhu oslav z oficiálních webových stránek města Gluchołazy.

Jeseníky - V sobotu 9. prosince 2006 dojde ke slavnostnímu otevření železničního hraničního přechodu v Głuchołazech. Tato zpráva se včera objevila na webu Úřadu maršálka opolského vojvodství. Odbavení cestujících bude probíhat na nástupišti stanice Głuchołazy, kde je plánovaný postoj vlaku 4 minuty. Jízdenky bude možné koupit pouze za koruny u českého průvodčího.

   
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:46
zapadá v 20:14