..: Nachrichten und Artikel :..

Pokladna ve stanici Vejprty (ilustrační foto), foto: Michal Jaroš - ŽelPage Kdesi ve vlaku — „Mám kouzelné sluchátko, které může všechno změnit!“ Propánajána, co to tu vymýšlím za hlouposti, prolétlo mi hlavou, zatímco jsem chytal jednou rukou talířek od palačinek, druhou rukou skleničku s vodou a nos jsem zabořil do hrdla lahve, aby nic neskončilo rozbité na zemi. Přečkal jsem kritické místo v Nymburku a mohl se pustit opět do psaní. Abyste mi rozuměli, opět jsem se ládoval v jídelním voze vlaku EuroCity. Super stevard dodával obsluze takový frajerský nádech a kuchař měl moji objednávku hotovou asi za minutu třicet – proboha, už zase blábolím. Vždyť tohle není test jídelního vozu, tohle má být seriózní zamyšlení nad zákaznickým servisem. Proč jste mě nezastavili? Takže, kde jsem to skončil? Ano, už vím. „Mám kouzelné sluchátko…,“ sakra, Aleši, vzpamatuj se!

Motorový vůz RegioShuttle RS1 pro ČD, foto: České dráhy Hradec Králové — České dráhy se rozhodly v rámci zlepšování kvality svého vozového parku pronajmout od společnosti Vogtlandbahn čtyři, českým cestujícím již dobře známé, motorové vozy RegioShuttle RS1 výrobce Stadler. První kus (841.072-2) budou moci cestující vyzkoušet již o tomto prodlouženém víkendu. Po nasazení všech motoráků RS1 do provozu v Královéhradeckém kraji se tato vozidla budou objevovat na tratích Častolovice – Rychnov nad Kněžnou, Týniště nad Orlicí – Doudleby nad Orlicí a Týniště nad Orlicí – Náchod, výjmečně zavítají také do Chlumce nad Cidlinou, Letohradu, Solnice (vlaky na směny do kvasinské škodovky) či Hronova. Motoráky jsou vybaveny klimatizací či zásuvkami, ale usnadňují také cestování skupinám zákazníků se speciálními potřebami, a to zejména díky nízkopodlažnímu řešení, bezbariérově přístupným toaletám a speciálním místům pro kočárky či kola.

GWTR směrovka, foto: Aleš PetrovskýMariánské Lázně - Po vzoru obdobných testů u společnosti JLV se náš redaktor rozhodl zamířit stranou od hlavních tratí a vyzkoušet cateringové služby na lokálkách, konkrétně u soukromého dopravce GW Train Regio v osobním vlaku 7104 z Mariánských Lázní do Karlových Varů. Zavedení cateringových služeb na lokálních drahách je příjemnou změnou od dob, kdy jste se museli spolehnout na klobásu z nádražního stánku a následně nepříjemné potíže ve vlaku, jelikož sociální zařízení ve vozech 810 nebylo příliš valné kvality.

Interiér vozu Bbdgmee, foto: Aleš PetrovskýPraha — V rámci dopoledne prezentované rychlíkové revoluce, což je nový projekt národního dopravce, dojde také k několika úpravám na již provozovaných železničních vozech, které začaly být nasazovány na vlaky kategorie Rx (rychlík vyšší kvality). Úpravy se budou týkat vozů řad ABpee, Bbdgmee a Bdtee, spolu s několika vybranými vozy Bee a Bpee. „Národní dopravce považuje za svojí povinnost dostát závazkům kvalitního poskytovatele služby, a proto nenechává připomínky cestující veřejnosti bez povšimnutí,“ prohlašuje tiskový mluvčí národního dopravce, pan Šťáhla, a pokračuje: „Drobnosti dotvářejí celkový dojem vozu a my chceme, aby se cestující zkrátka cítili pohodlně.“

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Praha/Bratislava — Příjemný oběd během cesty v jídelním voze? U RegioJetu si cestující v současné době musejí návštěvu jídelního vozu odpustit. Dopravce se v reakci na nedávnou nehodu v Bratislavě (vykolejení několika vozů soupravy pro IC 405 při posunu) rozhodl jídelní vozy WRmz odeslat na mimořádnou prohlídku, aby se ujistil, zdali jsou podvozky a další technické části vozů v pořádku. „Protože vůz WRmz vykolejil jako první, chceme mít jistotu, že vše je v pořádku,“ dodává tiskový mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. Zároveň Ondrůj také dementoval informace kolující v železničních kuolárech, že by byl provoz vozů WRmz a ASmz zakázán ze strany dozorujících orgánů: „Žádný zákaz provozu na síti ŽSR vydán nebyl a už vůbec to nemá nic společného s vozy ASmz - těch se žádné opatření netýká.“

ČD restaurant se servisem JLV, foto: Aleš Petrovský Praha — Po nedávném divácky atraktivním zatmění Slunce následoval také začátek astronomického jara. Toto roční období, které charakterizují slova jako svěží, nové či čerstvé, si našlo cestu také do jídelních a bistro vozů. Společnost JLV, která je hlavním poskytovatelem cateringových služeb ve vlacích Českých drah, si pro jídelní a bistro vozy se značkou ČD restaurant připravila tentokrát velmi zajímavá a nápaditá jídla. Celkem osm novinek mohou cestující ochutnat od tohoto týdne ve vybraných vlacích ČD. I my jsme vyslali našeho redaktora, aby otestoval některá jídla z jarní nabídky 2015 projektu Nová gastronomie.

Pohled na interiér vozu ABpee, foto: Aleš PetrovskýPraha — Nedávný autorský komentář První třída ve voze ABpee - vždy o něco lepší cesta…? rozpoutal diskuzi nejen v řadách čtenářů magazínu ŽelPage, ale také v širší dopravní komunitě. Reagovalo i Generální ředitelství Českých drah v Praze, a proto vám přinášíme jejich stanovisko k vydanému komentáři. To ponecháváme bez dalšího komentáře ze strany autora.

Pohled na interiér vozu ABpee, foto: Aleš PetrovskýPraha/Plzeň - „Dámy a pánové, vítáme vás v rychlíku vyšší kvality číslo sedm set sedmdesát jedna, Radyně…,“ takto vítá cestující automatizované hlášení ve vlacích kategorie Rx, kterou zavedly České dráhy na začátku platnosti jízdního řádu 2014/2015. Slibováno bylo, že na těchto vlacích budou řazeny kvalitnější vozy, které byly ještě nedávno zejména doménou vlaků EuroCity (Bee, Bpee), doplněné o vozy rekonstruované v závodech Pars nova, ŽOS Trnava (Bbdgmee), KOS Krnov (Bdtee) a PESA Bydgoszcz (ABpee). Právě poslednímu jmenovanému vozu se bude věnovat tento komentář.

Jídelní vůz, foto: Aleš PetrovskýPraha — Konec stálice jídelního lístku, guláše s knedlíkem, a další rozšíření sezónní nabídky. Tak by se dalo shrnout představení zimního menu, na kterém si mohou cestující od středy 14. ledna pochutnávat v jídelních a bistro vozech Českých drah se servisem JLV, známými v poslední době pod obchodní značkou ČD Restaurant. Právě zimu, období různých předsevzetí, vzal v potaz i šéfkuchař a autor receptů Jaroslav Sapík: „Hosté jídelních vozů, kteří chtějí po vánočních svátcích shodit nějaké to přebytečné kilo, se s novou nabídkou svému novoročnímu předsevzetí nezpronevěří. To ale vůbec neznamená, že si nepochutnají,“ dodal předseda představenstva Československého svazu kuchařů. Co nás tedy v jídelních vozech nově čeká?

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

ČD restaurant se servisem JLV, foto: Aleš Petrovský Praha — Celý letní gastronomický test je právě u konce a my bychom rádi krátce shrnuli zážitky a zkušenosti našeho redaktora, který služby a nabídku pro čtenáře magazínu poctivě testoval. Tentokrát se vyhneme hodnocení bodovému, ale spíše se na problematiku pokusíme dívat obecně. Pevně věříme, že jste si recenze užili, a do budoucna se můžete těšit na další testy, tentokrát snad již v jídelních vozech nejen JLV, ale i RegioJetu. Bude jistě zajímavé sledovat vývoj cateringu u těchto dvou subjektů. První poznatky z jídelního vozu RegioJetu jste již mohli číst v nedávné aktualitě.

Servis na palubě, foto: Matouš Danielka Praha — Za okny vlaku můžete již sledovat ubíhající podzimní krajinu, která hýří všemi možnými i nemožnými barvami, nicméně nám zbývá vrátit se do horkých letních dní a dokončit s mírným zpožděním (které je samozřejmě mimo působnost SŽDC) letní gastronomický test. V této části si na paškál vezmeme dopravce LEO Express a také žlutý RegioJet. Připomenout si také můžete předchozí díly (1., 2., 3., 4., 5.) hodnotící letní menu caterera JLV včetně jeho reakce, stejně jako reakce objednatele - dopravce České dráhy. Upozorňujeme také, že se informace v článku vztahují k nabídce servírované v prázdninových měsících a nyní nemusí být již aktuální.

814 v zastávce Rudná zastávka, foto: Michal Jaroš - ŽelPageHostivice — Jízdou zvláštního vlaku bylo slavnostně na počátku září otevřeno pět nových zastávek v okolí hlavního města. Pro mnoho obyvatel Hostivice, Chýně, Rudné a Jinočan to znamená možnost rychlejšího a pohodlnějšího spojení s Prahou než doposud. Všechny nově vzniklé zastávky (Hostivice-Sadová, Hostivice-U hřbitova, Chýně, Rudná zastávka a Jinočany) jsou integrovány v systému Pražské integrované dopravy a jsou obsluhovány vlaky linek S6 a S65, jejichž jízdní řády v této souvislosti doznaly mnoha změn. U linky S6 (Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun) byl časově změněn celý jízdní řád kvůli možnosti zajistit potřebné vzájemné přestupy s linkou S65 ve stanici Rudná u Prahy. Mínusem však je zhoršení přestupových vazeb na linku S7 na pražském smíchovském nádraží. U linky S65 pak budou prakticky všechny spoje dnes končící v Hostivici pokračovat až do stanice Rudná u Prahy. Celková cena výstavby nástupišť, přístřešků, přístupových cest a dalšího inventáře dosáhla 31 milionů korun, což znamená průměrně 6,2 milionu korun za jednu zastávku.

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš Petrovský Praha — Pátý díl letního testu jsme se nakonec rozhodli věnovat stanovisku Českých drah, které u JLV objednávají poskytované služby. Tímto dílem tak uzavíráme logickou řadu pěti dílů testu (1., 2., 3., 4.), která se věnovala JLV a ČD. Následovat tedy bude šestým dílem RegioJet a LEO Express, na který se jistě těší jak příznivci, tak kritici těchto soukromých dopravců. V závěru se pokusíme o souhrnné hodnocení všech faktů zveřejněných v tomto testu.

Ältere Nachrichten
« Neuere Nachrichten | 1 2 3 4 5 6 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 05:46
geht unter um 20:14