Krakov — Zcela nová železniční trať, spojující město Podłęże na trati Krakov – Přemyšl s městy Szczyrcyz, Tymbark a Mszana Dolna, se dočká realizace. Tento projekt, který kromě zmíněné novostavby obsahuje také modernizaci již existující tratě Chabówka – Nowy Sącz, která je dnes bez pravidelného provozu, je zařazen mezi hlavní dopravní priority v Polsku a pomůže nejen zvýšit průmyslovou a ekonomickou atraktivitu zapadlé oblasti Malopolského vojvodství, ale také odlehčí současné nákladní ose Pobaltí – Balkán přes Horní Slezsko. V současné době je na tento projekt vyčleněno téměř 686 milionů z potřebných 3,64 miliard polských zlotých, což pokrývá přípravné práce a zároveň část druhé etapy tohoto projektu, kterým je zmiňovaná modernizace železniční tratě na jihu Polska.
Počátkem listopadu následoval další důležitý krok – vyhlášení výběrového řízení na přípravu projektové dokumentace výstavby železniční tratě Podłęże – Tymbark/Mszana Dolna a modernizace železniční tratě Chabówka – Nowy Sącz v hodnotě více než 200 milionů polských zlotých. Na vytvoření tohoto díla bude mít vítězná společnost přes dva roky a vyhlášení konkrétního výherce tohoto výběrového řízení proběhne začátkem příštího roku. Kompletní stavba včetně modernizace pak má být hotová do roku 2026. Jde o největší nabídku v oblasti projektové dokumentace v historii PLK, správce polské železniční infrastruktury. Projekt, který výrazně ulehčí a zrychlí dopravu z Krakova na jih Polska, vyžaduje výstavbu či rekonstrukci více než 60 mostů, 240 propustků, 16 viaduktů a dva tunely. Investiční hodnota celého projektu pak činí přes sedm miliard polských zlotých.
Zdroj: Rynek kolejowy
Pro Tomáš Kraus: Už je tam v podstatě jen jedna úvrať v Chabówce. V Krakově se triangl mimo Płaszów dostavuje a Sucha Beskidzka je hotová.
Jinak rychlost vlaku nerosporuju.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.