Vilnius — Po hlasování v litevském parlamentu se dočkala dohoda o známé a doposud stále velmi pomalu budované spojnici Pobaltí se střední Evropou, zvané Rail Baltica, ratifikace všemi pobaltskými státy. Ty společně budují spojení s normálněrozchodnými železnicemi střední a západní Evropy, ačkoliv doposud bylo stále nejisté, kudy přesně má být tato trať vedena. Mezivládní dohoda konečně definuje zásady včetně vedení trasy, technických parametrů, časové osy, podmínek financování a vlastnictví plánované trasy z Tallinnu přes Pärnu, Rigu, Panevezys a Kaunas na polskou hranici s odbočkou z Kaunasu do Vilniusu. Ačkoliv již v lednu podepsali dohodu o definitivní podobě tratě premiéři všech tří pobaltských zemí, v estonském a lotyšském parlamentu proběhlo hlasování o ratifikaci až červnu.
Ratifikace této dohody byla mezníkem pro všechny zúčastněné strany, dodavatele a instituce, stejně tak pro Evropskou unii, která je hlavním investorem stavby. Trať na rychlost 240 km/h má být dokončena v roce 2025 a plný provoz na ní bude zahájen o rok později. Součástí projektu je i poněkud odvážnější a zatím nejistá vize o spojení Pobaltí s Helsinkami pomocí tunelu, o které jsme již psali.
Zdroj: Railway Gazette
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.