Příkosice — Cestující na trati číslo 175, vedoucí z Rokycan přes Mirošov a Příkosice do Nezvěstic, by mohli mít důvod k oslavám. Po dlouhých měsících totiž skončila revitalizace této trati a na vrátily se na ni v plné míře vlaky. V následujících týdnech a měsících sice ještě budou za provozu probíhat drobné dokončovací práce, hlavní stavební ruch je však již pryč. Jenže již nyní je jasné, že stavební výluky se na trať vrátí i v příštím roce či letech. Důvodem je nestabilita trati v místě jednoho z propustků a také prozatimní absence výstražného zařízení na jednom z důležitých přejezdů v Rokycanech.
V rámci revitalizace trati byl obnoven železniční svršek v úseku Rokycany – Příkosice. Zrekonstruovány byly stanice Mirošov a Příkosice, které jsou nyní řízené dálkově a vybaveny audiovizuálním informačním systémem. Novotou září také všechny zastávky ve zmíněném úseku, které nyní disponují bezbariérovými nástupišti ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice, stejně jako novými či opravenými přístřešky a informačními cedulemi. Traťové zabezpečovací zařízení je nyní instalováno v celém úseku trati z Rokycan až do Nezvěstic, zatímco do rekonstrukce byl úsek Mirošov – Nezvěstice řízen zjednodušeně podle předpisu SŽDC (ČD) D3.
Přínosem stavby bude po skončení zkušebního období a odstranění závad také zvýšení traťové rychlosti. V úseku z Rokycan do Mirošova by měla být dosažitelná rychlost v celém úseku 80 km/h, následně z Mirošova do Příkosic pak 60 km/h. Dnes je maximální traťová rychlost na úrovni 50 km/h. Se zvýšením rychlosti počítá také nový jízdní řád, cesta z Rokycan do Příkosic podle něj oproti letošku zrychlí asi o 3 minuty z 25 na 22 minut. Další zrychlení by pak bylo možné nasazením modernějších vozidel než v současnosti zde provozovaných motorových vozů řady 810 a motorových jednotek řady 814.
Jak ale bylo zmíněno v úvodu, již nyní se na opravené trati objevily závady, které si vynutily zavedení pomalé jízdy 20 km/h v dotčeném úseku a další opravu, která přijde pravděpodobně až v příštím roce. Rozpaky budí také absence zabezpečovacího zařízení na přejezdu u rokycanské zastávky, který můžete vidět na jedné z fotografií výše. Ačkoliv se jedná o velmi frekventované křížení silnice a železnice, výstražná signalizace zde dosud instalována nebyla. Důvodem byly dle místních dopravních zaměstnanců problémy s výkupy pozemků a celá věc bude dána do pořádku až v dalším období. I zde tak zůstává trvale snížená rychlost na 20 km/h.
Zdroje: Správa železniční dopravní cesty, jízdní řád 2017, vhodne-uverejneni.cz, obec Příkosice
1 2 | Zpráv na stránku: |
pri vojenském cvicení Vltava dokázal "ctyrkolák" zmasakrovat i sovetský tank a zustat na kolejích. Tank nemel vez, kdoví zda vubec nekoho vytáhli. Jisté je, ze ridic tanku podruhé tuto chybu neudelal.
A.N.: postřeh, že se tam dvě auta nevyhnou, je velice přesný, ale neúplný, taky se tam zas tak často nepotkávají. Ano, území je sice souvisle zastavěno, ale řídce obydleno. Na každé zahradě dost místa pro garáž. Do Plzně - kdykoli, kamkoli - autem, do Prahy - zaparkuju před nádražím.
Tak si to spočítejte. Finanční objem investice je veřejně dohledatelný (viz i odkaz níže). Stejně jako jsou veřejně dohledatelné ceny Rolls-Royců a platy řidičů.
Tak ještě jinak:
- Tato revitalizace trati byla spolufinancována z eurofondů (viz http://www.opd.cz/Modules/OpdProject/Pages/Project.aspx?id=395). Mimo jiné proto musela projít ekonomickým hodnocením coby ekonomicko-společensky přijatelná.
- Úsek Rokycany - Mirošov město je víceméně souvisle zastavěným územím. Trať zde je takříkajíc příměstského charakteru. Málokterá vedlejší trať má tak velký potenciál (který by byl ještě více zvýrazněn přímými spoji do/z Plzně).
- Ke komplexní rekonstrukci svršku došlo jen ve využívanějším úseku Rokycany - Příkosice. Naopak do méně využívaného úseku Příkosice - Nezvěstice se příliš neinvestovalo (traťové zab. zař. se tam ale vést muselo, aby se SZZ žst. Příkosice "uvázalo" do nejbližší stanice, tedy do Nezvěstic).
- Mimo jiné bylo zřízeno dálkové řízení tratě, takže z Mirošova zmizeli výpravčí ( = úspora!). Kromě toho je provoz na trati nyní bezpečnější (zabezpečená většina přejezdů, traťové zabezpečovací zařízení).
To vše za částku 225 mil. Kč, která mě (i ve srovnání s cenou podobných projektů) nijak neuráží. Jen škoda toho, že těch přínosů ze stavby by mohlo být více. Ale třeba ty přímé spoje Plzeň - Mirošov/Příkosice časem vzniknou.
Příkosice, Mirošov mají spádování na Rokycany a zde vazbu Plzeň, Praha...o tom netřeba debatovat. Méně frekvenčně vytížený úsek Příkosice, Mešno, Lipnice, Kornatice má vazbu na Nezvěstice a zde přestup na Plzeň. Silnice zde moc ideální nejsou a mají problém se zde vyhnout dvě auta. Nadto nutno dodat, že třeba Lipnice se poslední roky celkem rozrůstá.
Když bych měl použít trošku pragocentrismu, tak je to stejné jako když pražák z Nučic řve, že ON je z Prahy a ON chce mít také vlak, protože pražák z Chýně ho má též a přípražák ze Středokluk už také. Samozřejmě jinak bude naplněná 810 přípražáků z Nučic a jinak z Lipnice....
V neposlední řadě za Mirošovem je jeden velký zákazník ČDC, který si nechává vozil překročené ložné míry a je na to třeba mít i kvalitní svršek. Ale to už bych se opakoval, o tom už jsem psal při jiné debatě pod fotkou 810.368.
Doporučuji návštěvu a pak debatit.
Spis by me zajimalo jak velka flotila Rolls Roycu s hvezdnou oblohou a platem pro ridice na 25 let dopredu by se za ty prachy co stala tahle sranda dala poridit...
Kdyby to aspoň dopadlo tak, že z té trati budou jezdit přímé vlaky do Plzně (tím víc když bude hotov Ejpovický tunel). Ale nic takového se asi nepředpokládá, že (mj. kvůli časovým polohám rychlíků na t-170 a kvůli víceméně neměnitelným polohám vlaků právě na t-175). :-(
Taky je zajímavé, jak zde někdo dovede na něco se zeptat a hned si tipnout správnou odpověď.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.