..: SŽDC opravila trať z Rokycan do Nezvěstic :..

Setkání osobních vlaků ve stanici Příkosice, foto: Michal Jaroš - ŽelPage Příkosice — Cestující na trati číslo 175, vedoucí z Rokycan přes Mirošov a Příkosice do Nezvěstic, by mohli mít důvod k oslavám. Po dlouhých měsících totiž skončila revitalizace této trati a na vrátily se na ni v plné míře vlaky. V následujících týdnech a měsících sice ještě budou za provozu probíhat drobné dokončovací práce, hlavní stavební ruch je však již pryč. Jenže již nyní je jasné, že stavební výluky se na trať vrátí i v příštím roce či letech. Důvodem je nestabilita trati v místě jednoho z propustků a také prozatimní absence výstražného zařízení na jednom z důležitých přejezdů v Rokycanech.

V rámci revitalizace trati byl obnoven železniční svršek v úseku Rokycany – Příkosice. Zrekonstruovány byly stanice Mirošov a Příkosice, které jsou nyní řízené dálkově a vybaveny audiovizuálním informačním systémem. Novotou září také všechny zastávky ve zmíněném úseku, které nyní disponují bezbariérovými nástupišti ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice, stejně jako novými či opravenými přístřešky a informačními cedulemi. Traťové zabezpečovací zařízení je nyní instalováno v celém úseku trati z Rokycan až do Nezvěstic, zatímco do rekonstrukce byl úsek Mirošov – Nezvěstice řízen zjednodušeně podle předpisu SŽDC (ČD) D3.

Přínosem stavby bude po skončení zkušebního období a odstranění závad také zvýšení traťové rychlosti. V úseku z Rokycan do Mirošova by měla být dosažitelná rychlost v celém úseku 80 km/h, následně z Mirošova do Příkosic pak 60 km/h. Dnes je maximální traťová rychlost na úrovni 50 km/h. Se zvýšením rychlosti počítá také nový jízdní řád, cesta z Rokycan do Příkosic podle něj oproti letošku zrychlí asi o 3 minuty z 25 na 22 minut. Další zrychlení by pak bylo možné nasazením modernějších vozidel než v současnosti zde provozovaných motorových vozů řady 810 a motorových jednotek řady 814.

Zastávky na trati 175 prošly obnovou, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNěkteré nebezpečné přejezdy zůstaly i po revitalizaci trati bez zabezpečovacího zařízení, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNástupiště jsou bezbariérová., foto: Michal Jaroš - ŽelPageNa některých místech byla pole od železniční trati masivně oddělena, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNa trati stále probíhají dokončovací práce, foto: Michal Jaroš - ŽelPageStanice Mirošov, původně obsazená výpravčím (dirigujícím dispečerem), je nyní řízena dálkově, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNezvěstické zhlaví stanice Příkosice, foto: Michal Jaroš - ŽelPage

Jak ale bylo zmíněno v úvodu, již nyní se na opravené trati objevily závady, které si vynutily zavedení pomalé jízdy 20 km/h v dotčeném úseku a další opravu, která přijde pravděpodobně až v příštím roce. Rozpaky budí také absence zabezpečovacího zařízení na přejezdu u rokycanské zastávky, který můžete vidět na jedné z fotografií výše. Ačkoliv se jedná o velmi frekventované křížení silnice a železnice, výstražná signalizace zde dosud instalována nebyla. Důvodem byly dle místních dopravních zaměstnanců problémy s výkupy pozemků a celá věc bude dána do pořádku až v dalším období. I zde tak zůstává trvale snížená rychlost na 20 km/h.

Zdroje: Správa železniční dopravní cesty, jízdní řád 2017, vhodne-uverejneni.cz, obec Příkosice


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 10.12.2016 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Plzeňský


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
16.12.2016 (23:36)  
pro (gp):

pri vojenském cvicení Vltava dokázal "ctyrkolák" zmasakrovat i sovetský tank a zustat na kolejích. Tank nemel vez, kdoví zda vubec nekoho vytáhli. Jisté je, ze ridic tanku podruhé tuto chybu neudelal.
Registrierter Benutzer (gp) 
16.12.2016 (0:05)  
stoupa: vono při hmotnosti auta na přejezdu je celkem šumák, jestltli má vlak dvacet nebo dvě sta tun. Při nárazu se zmuchlají nějaký plechy, roztřískají skla, rozmašírujou mozky a sleziny a vzniklá intermodální souprava pokračuje mírně sníženou rychlostí vlaku dál. Tlustý plechy drážních vozidel to obvykle snášejí líp než tenký aut. O plastových skořepinách moderních vozidel nemluvě, ty prohrajou vždycky, ať jsou na čem jsou.
A.N.: postřeh, že se tam dvě auta nevyhnou, je velice přesný, ale neúplný, taky se tam zas tak často nepotkávají. Ano, území je sice souvisle zastavěno, ale řídce obydleno. Na každé zahradě dost místa pro garáž. Do Plzně - kdykoli, kamkoli - autem, do Prahy - zaparkuju před nádražím.
Registrierter Benutzer A.N. 
11.12.2016 (18:28)  
Přímé spojení PLZ-Mirošov by asi smysl mělo, jenže kde najít vozidlo, které by na novém úseku dokázalo vytáhnout traťovou rychlost? Aby pak elektrický Os nebyl s přestupem v ROK rychlejší než nějaký mot. vůz v celé trase?!
Registrierter Benutzer DJ 
11.12.2016 (17:59)  
Spis by me zajimalo jak velka flotila Rolls Roycu s hvezdnou oblohou a platem pro ridice na 25 let dopredu by se za ty prachy co stala tahle sranda dala poridit...
Tak si to spočítejte. Finanční objem investice je veřejně dohledatelný (viz i odkaz níže). Stejně jako jsou veřejně dohledatelné ceny Rolls-Royců a platy řidičů.

Tak ještě jinak:
- Tato revitalizace trati byla spolufinancována z eurofondů (viz http://www.opd.cz/Modules/OpdProject/Pages/Project.aspx?id=395). Mimo jiné proto musela projít ekonomickým hodnocením coby ekonomicko-společensky přijatelná.

- Úsek Rokycany - Mirošov město je víceméně souvisle zastavěným územím. Trať zde je takříkajíc příměstského charakteru. Málokterá vedlejší trať má tak velký potenciál (který by byl ještě více zvýrazněn přímými spoji do/z Plzně).

- Ke komplexní rekonstrukci svršku došlo jen ve využívanějším úseku Rokycany - Příkosice. Naopak do méně využívaného úseku Příkosice - Nezvěstice se příliš neinvestovalo (traťové zab. zař. se tam ale vést muselo, aby se SZZ žst. Příkosice "uvázalo" do nejbližší stanice, tedy do Nezvěstic).

- Mimo jiné bylo zřízeno dálkové řízení tratě, takže z Mirošova zmizeli výpravčí ( = úspora!). Kromě toho je provoz na trati nyní bezpečnější (zabezpečená většina přejezdů, traťové zabezpečovací zařízení).

To vše za částku 225 mil. Kč, která mě (i ve srovnání s cenou podobných projektů) nijak neuráží. Jen škoda toho, že těch přínosů ze stavby by mohlo být více. Ale třeba ty přímé spoje Plzeň - Mirošov/Příkosice časem vzniknou.
Registrierter Benutzer A.N. 
11.12.2016 (17:17)  
Nechci zbytečně narušovat plodnou debatu, které nerozumím, stejně jako jiní. Nicméně trošku osvěty:
Příkosice, Mirošov mají spádování na Rokycany a zde vazbu Plzeň, Praha...o tom netřeba debatovat. Méně frekvenčně vytížený úsek Příkosice, Mešno, Lipnice, Kornatice má vazbu na Nezvěstice a zde přestup na Plzeň. Silnice zde moc ideální nejsou a mají problém se zde vyhnout dvě auta. Nadto nutno dodat, že třeba Lipnice se poslední roky celkem rozrůstá.
Když bych měl použít trošku pragocentrismu, tak je to stejné jako když pražák z Nučic řve, že ON je z Prahy a ON chce mít také vlak, protože pražák z Chýně ho má též a přípražák ze Středokluk už také. Samozřejmě jinak bude naplněná 810 přípražáků z Nučic a jinak z Lipnice....
V neposlední řadě za Mirošovem je jeden velký zákazník ČDC, který si nechává vozil překročené ložné míry a je na to třeba mít i kvalitní svršek. Ale to už bych se opakoval, o tom už jsem psal při jiné debatě pod fotkou 810.368.

Doporučuji návštěvu a pak debatit.
11.12.2016 (16:46)  
M 474 003: O skolnim autobusu a nejaky dopravni sluzbe pro seniory (ktera by dosahla i tam, kam pred sto lety nikdo nepostavil koleje) se asi nema cenu bavit.
Spis by me zajimalo jak velka flotila Rolls Roycu s hvezdnou oblohou a platem pro ridice na 25 let dopredu by se za ty prachy co stala tahle sranda dala poridit...
Registrierter Benutzer Jackub 
11.12.2016 (16:45)  
@ M 474 003: Ano, bude to tak pro společnost mnohem levnější a komfort dojíždějících nijak neutrpí. Provozovat železniční dopravu pro hrstku lidí je bohapusté plýtvání veřejnými penězi. Osobní železniční doprava má své nezastupitelné místo tam, kde se jedná o zabezpečení přepravy silných proudů cestujících (a nebo o silné využívání turisty, např. JHMD). Za cenu opravy této tratě a spojů na ni vypravovaných by si každý z nich mohl jezdit taxíkem x desítek let! :-(
11.12.2016 (13:10)  
Pokud někde jezdí 13 lidí, tak si zslouží taxíky, spolujízdy a 1 dvojici autobusů ráno do školy a odpoledne ze školy?
11.12.2016 (11:39)  
DJ: Kolik tam jezdi lidi a kolik stala ta rekonstrukce by mela bejt krucialni otazka. Ty "3" nebyl tip, ale nadsazka. Kdybych si chtel tipnout, tak napisu "13" a budu tim myslet prumerne obsazeni vlaku.
Registrierter Benutzer DJ 
11.12.2016 (2:13)  
Výsledná podoba revitalizované tratě mě nijak neuráží (pozn. trať znám z doby před revitalizací i po ní, tzn. nesoudím jen z fotek/z článků apod.). Vysoká nástupiště jsou pro dnešní dobu věc standardní. Ne nadstandardní. A i kdyby, tak normy dnes již nic jiného neumožňují (buďte rádi, že vůbec ještě bylo možné ve stanicích zřídit úrovňový přechod přes koleje).

Kdyby to aspoň dopadlo tak, že z té trati budou jezdit přímé vlaky do Plzně (tím víc když bude hotov Ejpovický tunel). Ale nic takového se asi nepředpokládá, že (mj. kvůli časovým polohám rychlíků na t-170 a kvůli víceméně neměnitelným polohám vlaků právě na t-175). :-(

Taky je zajímavé, jak zde někdo dovede na něco se zeptat a hned si tipnout správnou odpověď.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko