Berlín — Po dvou letech své brány opět otvírá největší světový veletrh kolejové techniky, InnoTrans. Akci již tradičně hostí německá metropole na výstavišti Messe Berlin, které každým ročníkem musí pojmout víc vystavovatelů. Letos jich do Berlína přijelo 2950 z rekordních 60 zemí. Odehraje se tu 140 světových premiér produktů a venkovní výstavní plochu s 3500 metry kolejí letos obsazuje 123 drážních vozidel. Veletrh otevírá své brány dnes, 20. září a pro návštěvníky bude přístupný do pátku 23. září. O víkendu pak nabídne pouze vstup do venkovní expozice pro širokou veřejnost za zvýhodněnou cenu. Ještě před otevřením vám však přinášíme první rychlý pohled na letošní hlavní exponáty, jak je v Berlíně uvidí návštěvníci.
Sektor osobních železničních vozidel letos na veletrhu prezentuje zejména řada elektrických a motorových jednotek. Ve velkém množství jsou zastoupeny soupravy polské provenience – elektrické jednotky PESA Dart, Newag Impulse a motorová PESA Link pro německého dopravce Niederbarnimer Eisenbahn, pyšnící se schválením u německého drážního úřadu EBA. Švýcarský výrobce Stadler prezentuje známou elektrickou jednotku FLIRT v nové generaci, tentokrát v barvách nizozemského dopravce NS. Jako žhavá novinka bude budit pozornost vysokorychlostní jednotka EC250 pro švýcarského dopravce SBB. Siemens Mobility kromě množství lokomotiv Vectron v různých provedeních představuje také část vysokorychlostní elektrické jednotky Velaro TR z aktuálně probíhající dodávky pro Turecko, dále jednotku Cityjet pro příměstskou dopravu především v oblasti rakouské Vídně a soupravu Desiro City pro britského dopravce South West Trains. Chorvatský Končar přivezl svou motorovou jednotku řady 7023, která se vizuálně jen pramálo liší od dříve prezentované verze s čistě elektrickým pohonem. Alstom ze své německé produkce tentokrát prezentuje jednotku Coradia iLint v modrém zbarvení, inovativně s vodíkovým pohonem.
Z tuzemských výrobců vozidel je ve venkovní expozici zastoupený Legios s vozem na přepravu sypkých hmot řady Tagnpps, CZ LOKO s motorovou lokomotivou Effishunter 1000 a také Škoda Transportation, která ovšem nakonec nestihla v termínu připravit patrovou soupravu s řídicím vozem pro bavorský NIM Express, a tak na prominentním místě vystavuje pouze lokomotivu řady 102 DB.
Zdroj: Innotrans
Dvoupodlažních jednotek je na trhu dost, lokomotiv stejné kategorie jako 380 taky (dokonce i s papírama i pro Německo ;-)), tak čím by měla souprava zaujmout? (kromě toho, že tam bude překážet návštěvníkům při procházení kolejištěm napříč :-)
Opakovaný vtip už není vtipem, a vystavovat potřetí stejnou (či skoro stejnou, vlastně dokonce "horší" než minule - jen 1-systémová) mašinu mi taky moc přínosný nepřijde.
Viz mé komentáre z té doby....
Keprt to popsal naprosto přesně.
Vzhledem k těm mínusům, které jsem dostal, asi zvolila Š.T. správný postup, a já jsem nepochopil, že tak to mělo být. Přece nemůže být na každé provinční výstavě, zvláště když je ve státě, odkud se zakázky jenom hrnou. Takže se jim omlouvám.
Děkuji předem. ;-)
První: Po dvou letech své brány opět otvírá největší světový veletrh kolejové techniky...
Druhá: Škoda Transportation, která ovšem nakonec nestihla v termínu připravit patrovou soupravu s řídicím vozem pro bavorský NIM Express...
K tomu asi není třeba komentář
(Usetril jste mi cestu...)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.