..: Foto a video: První záběry z InnoTransu před otevřením :..

Výstaviště Messe Berlin, foto: Matouš Danielka Berlín — Po dvou letech své brány opět otvírá největší světový veletrh kolejové techniky, InnoTrans. Akci již tradičně hostí německá metropole na výstavišti Messe Berlin, které každým ročníkem musí pojmout víc vystavovatelů. Letos jich do Berlína přijelo 2950 z rekordních 60 zemí. Odehraje se tu 140 světových premiér produktů a venkovní výstavní plochu s 3500 metry kolejí letos obsazuje 123 drážních vozidel. Veletrh otevírá své brány dnes, 20. září a pro návštěvníky bude přístupný do pátku 23. září. O víkendu pak nabídne pouze vstup do venkovní expozice pro širokou veřejnost za zvýhodněnou cenu. Ještě před otevřením vám však přinášíme první rychlý pohled na letošní hlavní exponáty, jak je v Berlíně uvidí návštěvníci.

Sektor osobních železničních vozidel letos na veletrhu prezentuje zejména řada elektrických a motorových jednotek. Ve velkém množství jsou zastoupeny soupravy polské provenience – elektrické jednotky PESA Dart, Newag Impulse a motorová PESA Link pro německého dopravce Niederbarnimer Eisenbahn, pyšnící se schválením u německého drážního úřadu EBA. Švýcarský výrobce Stadler prezentuje známou elektrickou jednotku FLIRT v nové generaci, tentokrát v barvách nizozemského dopravce NS. Jako žhavá novinka bude budit pozornost vysokorychlostní jednotka EC250 pro švýcarského dopravce SBB. Siemens Mobility kromě množství lokomotiv Vectron v různých provedeních představuje také část vysokorychlostní elektrické jednotky Velaro TR z aktuálně probíhající dodávky pro Turecko, dále jednotku Cityjet pro příměstskou dopravu především v oblasti rakouské Vídně a soupravu Desiro City pro britského dopravce South West Trains. Chorvatský Končar přivezl svou motorovou jednotku řady 7023, která se vizuálně jen pramálo liší od dříve prezentované verze s čistě elektrickým pohonem. Alstom ze své německé produkce tentokrát prezentuje jednotku Coradia iLint v modrém zbarvení, inovativně s vodíkovým pohonem.

Pesa Link pro NEB, foto: Matouš DanielkaPesa Dart pro dálkovou dopravu PKP Intercity, foto: Matouš DanielkaElektrická jednotka Impuls produkce Newagu, foto: Matouš DanielkaStadler Flirt pro NS, foto: Matouš DanielkaVysokorychlostní jednotka Stadler EC250, foto: Matouš DanielkaVysokorychlostní jednotka Siemens Velaro pro Turecké TCDD, foto: Matouš DanielkaSiemens Desiro ML jako ÖBB CityJet, foto: Matouš DanielkaSiemens Desiro ML jako ÖBB CityJet, foto: Matouš DanielkaSiemens Desiro City, typ určený pro britský trh, foto: Matouš DanielkaDieselelektrická jednotka Končar, foto: Matouš DanielkaAlstom Coradia Lint s vodíkovým pohonem, foto: Matouš Danielka

Z tuzemských výrobců vozidel je ve venkovní expozici zastoupený Legios s vozem na přepravu sypkých hmot řady Tagnpps, CZ LOKO s motorovou lokomotivou Effishunter 1000 a také Škoda Transportation, která ovšem nakonec nestihla v termínu připravit patrovou soupravu s řídicím vozem pro bavorský NIM Express, a tak na prominentním místě vystavuje pouze lokomotivu řady 102 DB.

Vůz Tagnpps Legios, foto: Matouš DanielkaŠkoda 109E3 jako DB 102 pro NIM Express, foto: Matouš DanielkaRekonstruovaný starší vůz německého soukromého dopravce Locomore na výstavišti suplující prostor po patrových vozech Škoda, foto: Matouš DanielkaCZ LOKO EffiShunter 1000, foto: Matouš Danielka

Zdroj: Innotrans


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 20.9.2016 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá)


23.09.2016 (15:40)  
Já to furt nějak nechápu. Co je na soupravě NIMexu "nového" (kromě toho, že na ní pomalu ještě neoschl lak)?
Dvoupodlažních jednotek je na trhu dost, lokomotiv stejné kategorie jako 380 taky (dokonce i s papírama i pro Německo ;-)), tak čím by měla souprava zaujmout? (kromě toho, že tam bude překážet návštěvníkům při procházení kolejištěm napříč :-)
Opakovaný vtip už není vtipem, a vystavovat potřetí stejnou (či skoro stejnou, vlastně dokonce "horší" než minule - jen 1-systémová) mašinu mi taky moc přínosný nepřijde.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
23.09.2016 (13:18)  
Pánove, jiz v roce 2008, pri Roll-out na Innotrans, Railjet (ÖBB, výroba Siemens) byl za hvezdu, zatímco E 109 od "kyperské" Skodovky vypadala i zpracováním jako chudý pribuzny. Nabízí se "recnická otázka" - A co jste cekali?
Viz mé komentáre z té doby....
23.09.2016 (12:34)  
to Aleš Liesk.
Keprt to popsal naprosto přesně.
Vzhledem k těm mínusům, které jsem dostal, asi zvolila Š.T. správný postup, a já jsem nepochopil, že tak to mělo být. Přece nemůže být na každé provinční výstavě, zvláště když je ve státě, odkud se zakázky jenom hrnou. Takže se jim omlouvám.
Registrierter Benutzer Keprt 
23.09.2016 (10:32)  
Že by třeba promeškaná šance být vidět s něčím novým? Nebo trapas, že řeknu, že něco vystavím a pak to neudělám? Nebude se někdo ptát, proč?
23.09.2016 (10:15)  
dan. por.: nějak mě dnes zlobí zapalování... mohl bych proto poprosit o ten komentář, který vy osobně považujete za zbytečný?
Děkuji předem. ;-)
20.09.2016 (11:01)  
Napadla mě souvislost mezi 2 větami:
První: Po dvou letech své brány opět otvírá největší světový veletrh kolejové techniky...
Druhá: Škoda Transportation, která ovšem nakonec nestihla v termínu připravit patrovou soupravu s řídicím vozem pro bavorský NIM Express...
K tomu asi není třeba komentář
20.09.2016 (9:02)  
Děkujeme. Video sice nedosahuje profesionálních rozměrů, ale snad to vyvážíme informační hodnotou. :) Dnes budeme natáčet v inetriérech, tak už se těšíme na další videa :)
20.09.2016 (8:50)  
S poděkováním za dobrou reportáž se připojuji i já :-)
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
20.09.2016 (7:35)  
Dekuji velice za strucnou a vecnou reportáz, fotky i film z Innotrans 2016, tedy z opravdu toho nej, nej vláckového veletrhu co si lze predstavit.
(Usetril jste mi cestu...)

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko